Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Beisla olen kyllä kateellinen tuosta reissusta. Kuulostaa aivan mahtavalta! Me oltiin muuten esikoisen plussakierron alussa (kylläkin heti alkukierrosta kun menkatkin oli vielä) patikoimassa Hetta-Pallas eli 55 km. Tosin rauhassa tultiin, kolme yötä oltiin maastossa, mutta toki se ihan rankka suoritus oli kun oli 15 kiloa rinkkaakin selässä ja aikamoista tunturilta toiselle kapuamista. Että ainakaan omalla kohdalla se alkukierron fyysinen rääkki ei haitannut raskautumista :) Toivotaan että ei kumpikaan tarvita enää kontrolliultraa :signs003

Kresikät olen todella pahoillani :sad001 Jaksamista ja tsemppiä...

Haikaranyytti mulla on letrot kp 3, 5 ja 7 eli kolme tablettia ja ovuloin niillä kyllä, joten huoli pois! Hyvä lääke se on ja aina voi annosta nostaa jos tuo ei riitäkään. Mulla aloitettiin isommalla annoksella ja sitten tuli ekaan kiertoon seksikielto kun kypsyi liikaa. Ei ole kiva tilanne sekään kun menee kierto hukkaan.
 
Kakao : toivotaa että tuosta on apua mutta mun kierto on ain kp32-34 joten ovulaatio "tapahtuu" tosi myöhää ni tuntuu oudolta syyä vaan 3-5 päivinä :o kun tulee seksi kielto onko sillo suuri mahdollisuus saada monikot vai miks tulee kielto? Ja ei varmasti ole ei se ole koskaan kivaa kun kierrot menee hukkaan tai ei vaan toivottua tulosta tule :(
 
Haikaranyytti, olisko sulle määrätty letrot juuri noille päiville siksi, että voisi vähän aikaistaa ovulaatiota kun kypsyisi folli nopeampaa? Mulla ainakin on nuo letrot myös tasannut kierron. Niissä kierroissa kun olen syönyt ne tuolla samalla annoksella, on ovis tullut aina kp 11-12 ja kierto ollut sen 25 päivää, kun ilman letroja vaihteli 23-28 päivän välillä. Mulla kypsyi ekassa letrokierrossa (söin yht. 5 tabl. kp 3-7) neljä follia, ja juuri tuon suuren monikkoraskauden riskin vuoksi tuli seksikielto.
 
Totta kiitos Kaakao :) yritän uskoa lääkkeisiin :p
Onko kellään lapsettomalla käyny mielessä että touhuaa vaikka kielletään että sais sen lapsen? Itsellä ei moista tilannetta ole ollut et kielletään ni haluisin va kysyä? :)
 
Varmasti kaikilla käy mielessä :wink Itseä kyllä se neljän vauvan riski hirvitti siinä määrin (ja miestä varmaan vielä enemmän) että ei sitten uskallettu kieltoa rikkoa. Ja ne nelikkoraskauden riskit äidillekin on jo niin valtavat, että mies sanoi suoraan että mun hengellä ei lähdetä leikkimään.
 
Haikaranyytti, jopas on taas ollut lääkärikäynti! :( inhottavaa pomppia lääkäriltä toiselle ja jäädä ilman kunnollisia vastauksia... Ainahan on toki mahdollisuus siirtyä yksityiselle puolelle ja maksaa hieman enemmän? Siellä toki olisi sama lääkäri ja (yleensä) paljon asiallisempaa kohtelua.

Menee taas nää lääkekeskustelut vähän iteltä ohi. Ei oo kokemusta vielä mistään.
Terolutit oli reseptillä mut en niitä oo vielä ottanu käyttöön ku edellinen kierto lyheni itestään 28kp... Nyt kyl taas mennään yli et ehkä sit ens kiertoon ne avuks :(

Tänää luulin jo et täti saapuu ku tuntu märältä mut ei. Onneks, ku olin kaupoilla ilman siteitä :P
Illalla ku rintsikat otti pois niin olipas kipeet tissit ! Eli myöhemmin tässä kierrossa kipeyty = täti saapuu päivän parin päästä.

Meritähti kp 30/28(-34)
 
Kaakao: Miehesi on ihan oikeassa, omalla hengellä ei kannata leikkiä :) aa teillä oli noi iso monikkoriski,en lähtisi itsekkään leikkimään. Mutta en osaa sanoa jos ois riski et voi kaksoset saada ni pitäisinkö kiellosta kiinni, sisarukset on kaksosia joten olen sitäelämää katsonut vierestä ja suvussa viellä kolmosiakin :D vaikea sanoa kun ei ole ollut tilannetta.

Meritähti: kiva kun kirjotat muuten vaik lääkkeistä ei ole viellä kokemusta :) niin se on totta ja samantien ku saan vakkari paikan ni aivan varmasti menen yksityiselle.
 
Ilpuri, voi rähmä mikä diagnoosi :/.. Meikäläinen (niinku moni täällä) on vajaatoimintapotilas. Tää voi olla asteen verran helpompi saada thyroxinillä balanssiin, mutta liikatoiminta... Mutkikkaampi juttu!
Pahoittelut ihan kaikille, joille on tullut kenkkuja uutisia tänään.
 
Mä oon ruvennu ihan hirveesti haaveilemaan ja näkemään unia kaksosista! :D meillä ei suvussa ole niitä mutta eipä sitä ikinä tiedä ;)
Jos seksikielto tulis kaksosvaaran vuoksi ni en ehkä noudattais.. Kolmosista eteenpäin toki, siinä vaiheessa alkaa olla jo riskiraskaus
 
Ei tietääkseni kyllä missään kaksosriskistä vielä seksikieltoa tulekaan, niinkuin Mimmukin tuossa sanoi.

Muoks. Mutta onhan ne riskit sekä äidille että sikiöille jo kaksoisraskaudessakin ihan huomattavasti korkeammat kuin tavallisesti.
 
Ostin tänää varuilta pc:n testei kaupasta...
Jos tätii ei aamul näy niin uskaltaiskoha pissiä tikkuun. Nega se edelleen kyl olis kuten pari päivää sit myös.
Mut illalla ollu jo menkkajomoi selässä et eiköhän pian oo kp1 :"(

Meritähti kp 30/28(-34)
 
Kresikät, en tiedä mitä sanoa! Voimia ja kaikkea hyvää sinne.

Haikaranyytti, munkin mielestä letrot vaikutti hyvältä avulta! Kiva, että edes nyt aluksi ultrataan, niin näet itsekin niiden tehon ;)

Meritähti, oi jospa...
 
voi haikaranyytti sitä lääkäriä mikä tonokki se oli. jaksamista ja inshaAllah noist ois jotai apua sulle kuitenki.

ilpurikos sai kans ikäviä uutisia...jaksamista, inshaAllah lääke puree nopeasti eikä tartte siide radiojodihoitoo ruveta. plussatuulia sinullekin.
 
Voi KreisiKät! Mä niin uskoin että tuolla tarinalla olis ollut onnellinen loppu kun oli se sitkeä sissi siellä. Suuret pahoittelut! <3 Ja onneksi olet saanut kokea äitiyden. <3

Voi, Haikaranyytti! Ikävä lääkäri kun ei myötätuntoa heru ja asenne tommonen tyly! Mutta oot selvästi edistynyt tutkimuksissa ja saanut melko varmasti toimivat lääkkeet. Noita letrojahan mäkin yritin itkien ruikuttaa aamun puhelussa lapsettomuushoitajalta... En saanut ja muutenkin meni perseelleen mun puhelu ku itkun seasta on vaikea saada sanoja suusta. Voimia sulle, parempaa kohti olet menossa :)

Ilpuri, onpas sullakin ollu kurjia uutisia! Tuntuu pahalta kun joutuu odottamaan niin pitkään ja takapakkia vaan tulee ja senkään jälkeen ei ole takuita. Mutta toivoa on! Älä vielä luovuta.

Katjusha, miten meni akupunktio?

Meritähti, oisko sittenkin plussa? Toivotaan parasta! :)

On. Täällä täti hukassa. Yhä. Haluisin testata uudelleen mut tyhmähän mä oon jos jotain toiveita elättelen kun lyttyyn lyöty jo. Ootan torstaihin. Sit primot naamaan ja uus kierto alkamaan (tietty siin menee 10+ päivää mut ainakin voi ennustaa mitä ja milloin tulee).

Maggie kp 36
 
Voi liisu ja gatusa <3 kiitos tsempistä ja kaikille teille jotka tänää on tsempannu, te olette niin korvaamattomia tuntuu niin paljon paremmalle nyt ja ehkä uskoa on vähän näihin ihme lääkkeisiin ;) nyt on kk tauon jälkeen vedetty mamvitamiinit, foliren,gele royal, alkioöljy ja maca nassuun :p ei malttais millää tää kierto pitäis jaksaa viel ilman letroi, mut tän kk ajattelin omistaa urheilulle, miehelle, ystäville ja terveelliselle elämälle :)

Maggie: musta va ei tunnu et on edistytty mihikää suuntaan :( ja se et ensin on folliultra on hyvä juttu mut sen jälkee loput 5kk syön yksin tablettei ei houkuta :( haluaisin et ultraa jatkettais ees joka toinen kk että jos alkaa homma toimii ni jos esim ei irtoo saisin siihen apua enkä va söis noita tabletteja...ois ihanaa ku vois edetä askel kerrallaan mut nä ei taija olla kunnallisten juttuja va näköjää yksityiselle pitteis mennä mut heti ku rahatilanne sen sallii niin taidan siirtyä. Mut toivotaa et ei tarvii va näistä löytyy apu eikä tuu uusia esteitä matkalle.
Voi sua <3 ikävää että puhelu ei tuottanut tulosta ja tiedän tunteen ku itkee ja ei tuu sanoja suusta :( mikä tähän on syy et letrot ei sulle määrätty jos saan kysyä?

Tänää on monella ollu raskas päivä :( kaikille tsempit <3 yhdessä me tästä selvitään, toivottavasti :p

Hyvää yötä!
 
Hei mikä se oli se clomien tyylinen lääke mut huomattavasti halvempi?

Pohdin vaan et jos se ehdottaa clomeja, niin jos ehdottaisin vastapallona sitä halvempaa versiota.
Onko teillä mitään muuta mielessä mitä mun kannattaisi siltä lääkäriltä kokeilla kysyä?

Muurahainen kp 55/35, yk 20
 
Haikaranyytti, just tossa edellisellä sivulla selitin mun paskan puhelun tarinan. Et eivät vielä määränneet letroja ym. koska edetään askel kerrallaan ja katotaan muita arvoja ja aukkari ennen lääkkeen määräämistä.

Maggie kp 37
 
Negaaaaaaaa.
Sais täti tulla jo.
Alkaa nyppii taas urakalla :( vuosi tuli täyteen yritystä. Ei yhtään plussaa, ei mitään... :(

Meritähti kp31/28(-34)
 
Takaisin
Top