Ei tää voi olla näin vaikeeta!

diabolicat, kiitos tiedoista! Alko huolestuttaa :( Aukkari, eli munajohtiemien aukiolotutkimus. Siinä viedään katetri munanjohtimiin ja suihkutetaan ilmaa ja keittosuolaliuosta. Katsotaan onko johtimet auki.
 
poissa foorumeilta olleena, käyn pikaisesti vain toivottamassa teille ihanat mukavaa syksyä ja lämmintä plussatuulta. Meidän vauvataival on nyt päättynyt enkä enää kestä yhdenkään pienen menetystä. en jaksa asiasta puhua enkä kirjoittaa. Pahimmat itkut on (toivottavasti) itketty. Parempi jäädä pois vauva-asioita käsitteleviltä foorumeilta <3
 
Voi kresikät! :( meinaatteko siis jättää yrityksen kokonaan? Oliko teillä entuudestaan lapsia? Tsemppiä tulevaisuudelle ja kaikke hyvää! Nauttikaahan toisistanne ja siitä mitä teillä on <3 Jos tuntuu siltä niin palaile sitten takaisin ;)
 
Kreisikät i am so sorry!!! :(

Voi hitsi, pahoittelut menkoista ja negoista, ja pettymyksistä ja kaikesta.

Tänään akupunktioon, toivottavasti on hyvä :)
Katjusha kp 11 / 26-30
 
Voi ei KresiKät! :"( kovasti voimia jatkoon<3

Murkku, voi että tota sun tilannettas! Toivottavasti lääkäri olis nyt vähän ymmärtäväisempi kun ennen. Ja saisit lääkkeet ton kierron lopettamiseen, ihan turhan pitkäks menny :(

Meritähti kp 30/28(-34)
 
KreisiKät, tosi isot pahoittelut!

Mulle soitti gynekologi tänään ja ei kyllä ollut kovin kivoja uutisia. Mulla on "kukkiva kilpirauhasen liikatoiminta ". Sain lähetteen sisätautilääkärille ja ton hoito nyt on vissiin aika mutkikas. Tutkin asiaa netistä ja eka nyritetään jollain lääkkeellä ja jos ei auta niin sit jollain radiojodilääkehoidolla jonka aikana ei saa olla raskaana eikä tulla raskaaksi 6 kk jälkeen ja jos ei vieläkään tokene niin sit leikkaus.

Oireista mulla on osa. Mut suurin oire on laihtuminen niin onpa hienoa että se ei nyt kuitenkaan koske minua. Ja lisääköhän ne lääkkeet sit painoa. Kyllä on nyt niin paska fiilis kun tää koko homma voi siirtyä nyt vaikka kuinka. Tässä tämä ilta menee itkiessä :(
 
Heipä hei kanssa toverit!
Tänään kysta ultrassa käyty ja kystaa ei enää näy. Viimeeks ultrassa pari kk sitten samalla kp:lla oli limakalvot 7 paksuset ja tänään 1,5 :o

Sitten asiaan tällä kertaa oli ylilääkäri ultraamassa. Ekaa kertaa näyttöä ei näytetty minulle ollenkaan...No mutta opiskelija tytön kanssa siinä tuumivat meikä haarukka avoimena et tää on vähä niku pco kummallaki puolella mut ei voi kuitekaa olla pco iha ku kaikki "oireet" ei viittaa ja labrat( itse kun googletin pco ei mikää) mutta tosiaa siinä tuumivat että se on vähä niku PUOLIKS pco :o WHAT? Millo mä ovuloin puoliks ja millo on pco puoliks, voi elämä! Kun yritin kertoa lääkärille että välillä on aika rankkaa näin pitkän lapsettomuuden jälkeen kun en aina ole perässä tästä mikä vaivaa ym ym niin hän ei millää tavalla noteerannut tuijotti vain ja sanoi nauraen että onhan sulla aikaa! Ai että vaikka olet nuori ja olet jo kohta 3 vuotta lapseton ni onha sulla aikaa eihän se nyt voi noin nuorena ilmeisesti tuntua missä. Minun mielestä kun olet lapseton vaikka 30v ja jo 3 vuotta ollut lapseton ni sattuuhan se sillonkin ääh en osaa selittää mutta eikö minun ole oikeus tuntea sitä mitä tunnen koska olen nuori? Ehkä joinain päivänä en ole nuori ja sit ne nauraa vanhainkodissa että olihan sillä aikaa... Anteeks avautuminen kaikki tuntuu ni pahalta.
Sitten syön seuraavat puolivuotta ensi kierrosta eteenpäin eli en viel tässä. Niin femarin rinnakkaistuotetta Lezrozole stada 2,5mg kp 3-5... Mitään avaamatta mikä tämä on jne, pitää taas googlettaa kaikki. Ihmettelen va saako 3 tabletilla muka ovulaation niin lääkäri tokas siihen " no eihän se nyt haittaa vaikka se ei heti tule" AI EI HAITTAA? No kyllä se minuun kuule haittaa ja sattuu paljon joka ikinen kk yhä enemmän! Eli nyt kun mietin taaksepäin on 1,5v mennyt hoidoissa ovulaation yrittämiseen ja se ei edelleenkään tapahdu :( olen niin toivoton tapaus :(
Ps. Ekan lääkekuurin jälkeen ultra et miten ne kasvaa ja jossai vaihees jtn verikokeita
Syvästi anteeksi avautuminen!

Ja mitä muuta mulle kuuluu ni ei kovin hyvää mulle on ilmeisesti iskenyt krooninen pääkipu joka ei vaan lähde pois :( jo 2,5viikkoa ei kivutonta päivää ole näkynyt, en tiedä mistä se tuli koska ennen tätä päivää en ole stressannut mistään. Ainoa mikä helpottaa on triptyl, mutta sitä pitää syyä kokoajan ja en oikee tykkää se tuskin auttaa lapsettomuudessa ja on samalla mieliala lääke -.- vihaan kaikkia lääkkeitä mutta ilmeisesti ilmankaan en voi elää. Millon mun elämästä tuli tämmöstä helvettiä?


Haikaranyytti kp 7
 
Muokattu viimeksi:
poissa foorumeilta olleena, käyn pikaisesti vain toivottamassa teille ihanat mukavaa syksyä ja lämmintä plussatuulta. Meidän vauvataival on nyt päättynyt enkä enää kestä yhdenkään pienen menetystä. en jaksa asiasta puhua enkä kirjoittaa. Pahimmat itkut on (toivottavasti) itketty. Parempi jäädä pois vauva-asioita käsitteleviltä foorumeilta <3

Pahoittekut KreisiKät <3 niin paljon voimia! Mutta joskus monen menetyksen jälkeen saa sen terveen lapsen <3 sinulla on mahdollisuuksia tulla raskaaksi :) tänään juuri luin yhden uutisen mikä kerto sateenkaari lapsista nimi tulee koska ne on pitkän myrskyn jälkeen saatu tähän maailmaan, kaikkia yhdisti se että jokainen on menettänyt pienen/pieniä toiset kätkyyn, synnytykseen, kohtuu tai km.
 
Mikä toi aukkari muuten on, teki mieli kysyä jo aiemmin..
Millon sulla on aukkari? En halua pelotellla mutta oma kokemus oli kauhea aivan pysäyttävä selkäkipu vaikka torvet oli auki. Toivottavasti sinulla menee hyvin :) itse menin aika tyhjin taskuin toimenpiteeseen.
 
Haikaranyytti, olipahan taas lääkärikäynti. Hohhoiaa noita lääkäreitä.
Positiivista kuitenkin, että kysta on poissa ja sait letrot. Mä kun edelleen väitän, että sä ovuloit ihan kokonaan, kun puoliksi ei ole olemassakaan. Tai vastaavasti et ollenkaan, jolloin letrot on just oikea lääke. Letroilla voidaan pienelläkin määrällä saada ovis aikaiseksi ja folliultrassahan se varmistuu. Jos annostus kusee niin sitä voidaan vielä nostaa samassakin kierrossa.
 
Mimmu: niin kystan pois meno on ainoa positiivinen asia :) ekalla kierrolla on va folliultra kun itse ylilääkäri soitti kyssiin ja njääh ei tarvii joka kk. Mutta kun pahinta tässä on se että joka ikinen käynti polilla on eri lääkäri/hoitaja ja ne aina ihmettelee mitä ja miks edellinen on määränny tota ym, olen ku joku räsynukke tuolla :( eli tuskin vaik mitää ei tapahu nostaa seuraava lääkäri annosta.. Olisi edes yksi lääkäri joka ois tässä tilanteessa mukana ja perillä näistä asioista! Onko kellää kokemuksia tästä Letrosta?
 
Monet täällä käyttää letroja, ainakin nyt Beisla. Se on ihan loistava lääke ovulaation aikaansaamiseksi.
Mä toki ymmärrän tuon, että ottaa pompottelu lääkäristä toiseen pannuun mutta kyllä nuo letrot on hyvä uutinen. Usko pois :)

Mä söin clomeja ovulaation aikaansaamiseksi ja ne huonontaa limakalvoa. Olisin paljon mielummin ottanut letrot.
 
Mimmu: Kiitos kun jaksat tsempata <3 Pitää kai uskoa että hyvä juttu vaan kun luin netistä kaik syö kp 2-9 tai kp5-9 ja mä 3-5 :o
Kai se pitää taas uskoa että kai ne tietää mitä tekee vaikka ei ne kyllä usein ole täällä tienneet! Itse söin kans clomei puolvuotta ja ei mitään seurantaultraa, ovulaatio vaan ihana kysta lahjaksi. Onkohan täällä kukaa plussannu Letroilla? :p
 
Ilpuri, pahoittelut huonoista uutisista <3 voimia sinne... *halaus*

Haikaranyytti, voi ärsytys mikä lääkäri!?!?

Kresikät, voimia sinne <3 haluatko että poistan sinut listalta? :(

On: vähän jännittää huominen lääkärikäynti ja että pystynkö olemaan asiallisesti siellä... Ps. Ei tätiä vieläkään.
 
Millon sulla on aukkari? En halua pelotellla mutta oma kokemus oli kauhea aivan pysäyttävä selkäkipu vaikka torvet oli auki. Toivottavasti sinulla menee hyvin :) itse menin aika tyhjin taskuin toimenpiteeseen.

Ei semmosesta oo ollu puhetta, tutkitaan tuo mies nyt ensin tarkemmin ja katotaan sit mitä sanoovat. Ultrasivat että munasarjat ym. näyttää ihan ok:lta ja seuraava aika varattiin miehelle.
 
Kresikät, Voi ei! Hurjasti voimia sinne asioiden läpi käymiseen!

Murkku, Toivottavasti lääkäri olisi nyt myötämielinen edes terojen suhteen..
 
Piti kommentoida paljon muutakin mutta tyyny vie nyt voiton.. Aamuneljästä ollut hereillä..
 
Takaisin
Top