Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Nennaa, mulla ollut tsh aina lähellä 4 eikä oo vaikuttanut raskautumiseen. Tiiä sitte aihettiko keskenmenon.. ku plussasin uudelleen nii pyysin kilppari arvoja, tsh oli 3,67 ja se toinen oli 12. Ei mulla oo raskautumiseen vaikuttanu mitenkää. Aloitin thyroxinin 25mikrogr päivässä, raskaana hyvä tsh arvo on 2,5. :)
 
nennaa, onko sulla sitten oireita suuntaan tai toiseen? Siis liikatoimintaan tai vajaatoimintaan? Voinnistahan sen parhaiten tietää, onko kilpirauhasarvot sulle hyvät vai ei. En suoraan osaa noista arvoista sanoa, mutta jos sulla on paljon esim. vajaatoimintaan liittyviä oireita, asiaa kannattaa tutkia asiantuntevan lääkärin kanssa. Mut jos sulla ei ole oireita ja koet voivasi hyvin, niin tuskin ne silloin vaikuttavat hirveesti sun ovulointiin.

Kilpirauhasongelmat hoitamattomana tosiaan vaikeuttavat raskautumista, aiheuttavat keskenmenoja sekä sikiövaurioita, nelinkertaistaa sikiön autismiriskin jne.
 
Huhhuh... nyt on parin viikon tosi rankka työrupeama takana. Olen juuri ja juuri kartalla teidän jutuista ja ehtinyt käydä lukemassa, mutten kommentoimassa oikein mitään. Lupaan parantaa tapani taas, kun ehdin joskus kotonakin käymään ensiviikolla :)

Täällä ovisplussa tikutettu perjantaina ja tallettelut ehditty jotenkuten hoitaa dpo -3, -1 ja 0, eli ihan hyvin pitäis osua. Aika messevät oli taas ovistuntemukset, liekö kypsynyt tällä kertaa enemmän kuin yksi, mene ja tiedä. Tässä kierrossa oli tarkoitus ultrailla, mutta töissä oli niin kiirusta ja niin vähän väkeä, etten mitenkään pystynyt repeämään minnekään ultraan sieltä. Ehdin jo torstaille (kp 9) saada ajan, mutta jouduin sen sitten työkuvioiden vuoksi perumaan. Ensi kierrossa sitten paremmalla onnella. Mieli seilaa tämän kierron suhteen laidasta toiseen. Välillä olen varovaisen optimistinen, mutta sitten välillä tuntuu että miksipä tämä kierto olisi mitenkään erilainen kuin aiemmat. Aika näyttää. Ihana kun töissä vähän rauhoittuu ainakin tilapäisesti, niin ehdin myös paikata huonoäiti-fiiliksiä viettämällä aikaa esikoisen kanssa. Se on taas oppinut ainakin miljoona uutta asiaakin tässä parissa viikossa, kun en ole juuri kotona ehtinyt olemaan :Heartred

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin. Olisi jo korkea aika sen plussa-aallon saapua tähän ketjuun! :wav


kaakao kp 12/25, dpo 1
 
Nennaa, en usko, että sun arvo vaikuttaa ovulointiin. Mulla oli silloin tsh 4.6 enkä sillä arvolla ovuloinut. Hoitamaton ja/tai piilevä vajaa- ja liikatoiminta voi vaikeuttaa raskautumista tai olla osallisena keskenmenoihin mutta ei välttämättä aiheita yhtikäs mitään.

Mitä taas tulee noihin folleihin niin musta se vaan kuulostaa siltä, että sulla on toimivat munasarjat. Se johtofollihan sieltä irtoaa ja noin pienet kasvaa ehkä seuraavassa kierrossa. Mulle sanottiin, että isot follit, jotka ei irtoa ovuloinnissa surkastuvat pois. Miksi sä epäilet ettei ovulaatiota ollut?

Kiva saada Beisla taas linjoille :)

Täällä ovistestiin plussa ja molemmat puolia jomottaa :)
 
Kiitos vastauksista kaikille :)
Oireita en pysty sen enempää oikein sanomaan, koska taustalla masennusta ja prolaktiinin korkea arvo, jotka saattavat aiheuttaa tätä älytöntä väsymystä, yhtäkkistä painonnousua (tai ei yletöntä painonnousua mutta näyttää lähinnä 5-10kg vartalolla, olen siis joskus ollut 10kg isompi ku nyt) ja muita oireita, jotka ovat yhteneväiset näissä kaikissa "sairauksissa".

Siis epäilen ett ovis ois ollu joko ultrapäivänä tai viimeistään seuraavana, koska limat kertoi niin (loppuivat seuraavana päivänä).
Lähinnä vaan ajattelin ett oisko tälle puolentoista vuoden tuloksettomalle yritykselle joku selkeä syy...
 
Nennaa kyllä käsittääkseni (ja mulla ainakin) on iso johtofolli näkynyt vielä ovispäivänä. Se on ollut ultrassa soikea eikä pyöreä, ja sen perusteella gyne sanoi että se on jo puhjennut, mutta iso se oli edelleen. Sitä en osaa sanoa kuinka nopeasti se ovuloinut folli sieltä sitten häviää näkyvistä, mutta pitäisi kai siellä sen jälkeen näkyä keltarauhanen jos ovulaatio on tapahtunut.
 
Murkku: no voi peeveli

Beisla: hah näittekö kenties tromssan keskustassa kävelykadulla ajelevan sinisen skodan Suomen rekkareilla :D perjantaina oltiin siellä ehkä n. 1h :) Oulussa tänään käytiin veljen luona ja nyt kohta kotona... pitkä matka :) mutta hyvät oli ilmat norjan puolella :) sama reitti siis :)

Meritähti: oli se alkuun pysäyttävä näky kun norjan puolelle mentiin mut sit Alko jo tympimään paluu matka kun ei ollu ku kaks vuorta kummallaki puolella... oli siellä ihan hienoja vesiputouksia...

Gatusa : nuo miehet on välillä ku lapsia

Nennaa: folli kasvaa oliko 2mm päivässä. Pieniltä vaikuttaa...jos sulla oli ovis myöhemmin... mitäs muilla ollu... ja jos masennus johtuu noista arvoista...
 
lucky todellakin.

no nii perjantaina pitäs takin olla valmis ku käly lähtee lauantaina alhamdulillah. takakpl onki jo hyvällä mallilla joten inshaAllah saan ajoissa valmiiks takin ku etukappaleis ei men ku ehkä päivä ja hihat sama juttu. eli huomen jos pääsis alottaa etukappaleitaki neuloon ni ois tosi hyvin asiat :) hintaa jouduin vaa alentaa ku väri ei ollu mitä halus, valitettavast ei ollu saatavil sitä mitä se halus siel kaupassa ja langan hintaki iha kiitettävä et sen tarjoamal hinnal en kyl ois alkan osteleen sitä määrää lankaa mitä tarttis koska sit ei tulis itelle tuloa juuri ollenkaan.
 
Mukavaa maanantaita naiset :)
Murkku: onko vastaukset tullut?
Lucky&Beisa : Ihanan kuuloiset maisemat,varmaan rentouttava reissu.:smug:
Nennaa: tsemppiä arvojen setvimiseen.:Heartpink
 
Muistin virkistyksenä:miten kauan ne irti päästetyt simpat pysyi kunnossa?
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    359.5 KB · Katsottu: 129
Maggie karseaa tosiaan toi tietämättömyys, sais nyt menkat alkaa siellä jos ei plussa tule.

Tytsyy, yks tuttavapari oli inssissä ja siellä lääkäri käänsi monitorin niin että hekin näkevät, ja kuulemma simppojen liikkeen pystyi kyllä näkemään. En tiedä siis mistään yksittäisestä veijarista mutta sen joukon liikkeen. Jos ei nyt tärppää niin kysy ens kerralla saatko säkin nähdä! :)

nenneaa voimia masisoloihin. Tuttua kyllä että kierron vaiheissa vaihtelee olot niin etten aina tunnista olevani sama ihminen edes.
Toi sun kertomus kuulostaa ihan samalta kuin munkin tilanne, miinus se että mun kilppariarvo oli alempi. Mutta saan selkeän plussan ovistikkuun ja silti pieniä folleja vaan suuri määrä. Letroilla kyllä folli kasvoi kuten pitikin. Ymmärrän sun huolen, jos olojen mukaan oviksen piti olla juuri ultran aikaan. Mut toivottavasti saisit jotain lääkettä, joko kilppariin tai sitten esim. letroja.

kaakao, harmi ettet kerennyt ultraan, mutta toivottavasti tärppää nyt eikä tarvitse mennä ensi kuussa. Mulla kyllä vähän sama fiilis, että miksi just nyt tärppäis... vaikka kaipa kaikki on mahdollista.

Mimmu onnea ovisplussasta! :)

Lucky nyt en muista; mekin taidettiin kyllä olla perjantaina siellä hetken aikaa mutta oli aika pikavisiitti. Ette tekään huomanneet pientä tummanharmaata Fordia? :p Enimmäkseen pyörittiin Kvalöyan saarella ja sit Lyngenin alueella. Mä oisin kyllä voinu kattella niitä vuoria pidempäänkin, oli ne vaan upeita maisemia. :)

Diku ilmeisesti niin kuin Mimmu sanoi, lisään vielä että jos tulee niitä ovislimoja (kananmunavalkuais-) niin ilmeisesti sen avulla simppojen pitäisi kestää kauemmin hengissä. Olisko ollut sieltä Luomupimun blogista vai mistä kun luin.

On. Täällä tosiaan ei ihmeempiä oloja. Samoja pikku kramppeja tai nippailuja ja rintojen arkuutta kun on ollut ennenkin. Jotenkin odotukset ei ole kovin korkealla tässä kierrossa. En sitten tiedä milloin olis, kun aina saa hyvistä oireista (tai niiden puutteesta) huolimatta pettyä.
Meidän reissuun kuului kyllä paljon kiipeilyä ja vaellusta ja oli kyllä todella rankkaa välillä. Saa nähdä josko kroppa on päättänyt että tässä tilanteessa ei ole hyvä raskautua. Tosin paha syyttää rankkaa urheiluakaan, kun eipä silloinkaan ole tärpännyt kun olen kiinnittymisen aikaan maannut viikon kotona flunssan johdosta.
Viikon päästä odotan menkkoja alkavaksi, letrojen syönti jatkuu.
 
Nyt pikalukuna vanhoja viestejä...

Larissa, en tiedä näetkö tätä mutta rentouttavaa foorumitaukoa ja toivon kovasti että palaat kuukauden päästä kertomaan meille plussasta! Tsemppiä painonnostoprojektiin.

Muurahainen, no voi peeveli etteivät laittaneet tuloksia ajoissa! Joko nyt oot saanut ne?

Minni toivottavasti säkin onnistut nyt hetken tjottailemaan ja saamaan ajatuksia muualle. Ja jospa saatkin plussan ennen tutkimuksia!

Ilpuri ihan samaa mieltä oon kuin muutkin, että se on pariskunnan oma asia miten tappelee. Olisko parempi muka padota asioita sisällään eikä koskaan uskaltaa riidellä? Ei sekään loppupeleissä pitkälle kanna. Itsellä on taipumusta enemmän mökötykseen kuin asioiden suoraan käsittelyyn, enkä kyllä voi sanoa että olis kovin hyvä tapa toimia. Välilä on vaan vaikea saada itsensä puhumaan. Mut kuulostaa että teidän tapa toimii sulle ja sun miehelle kun sovitte sit pian jälkeenpäin. Jos sun ystävällä on eri tapa käsitellä asioita, ei se ole sen ongelma miten te toimitte.
Onnea ovisplussasta ja tsemppiä piinailuun!

Kyfi onnea hurjasti, todella hieno digitulos! :wav

Lukutoukallakin hieno digitulos! Sun plussa taisi kyllä tulla ennen mun reissuun lähtöä mutta varalta vielä tuuletukset sullekin. :wav

Silv onnea ultrakuulumisista! :)

titem voimia. :hug013 Onneksi teidän tutkimusaikaan ei ole kovin kauan.

Soma onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)
 
Katjusha toivottavasti siellä tulee ovis oikeaan aikaan ja pääset alkionsiirtoon.

Jennie hyvä että tutkimukset jatkuu ja ei löytynyt mitään hälyttävää.

Mariska huh mahtavaa että sydänäänet löytyi sitten, sydän kurkussa luin eteenpäin.

pikkukakkosen posti, tervetuloa ja pikaista tärppiä!

Mami91 onnea hienosta ovisplussasta! :)

diabolicat pahoittelut miehen huonoista tuloksista, varmasti rankkaa kuultavaa. :sad001

Dolcetti hyvä että folli oli kasvanut kuten pitääkin, ja toivottavasti mies ehtii ajoissa kotiin.

Hileinen, oispa tosi hyvä jos olis noin lyhyt jono, toivotaan parasta!
 
Ihanaa Beisla is bäk! Kivalta kuulosti teidän reissu. <3

On: tulokset tuli ja nega se oli.
Huomenna aika sille ihanalle lääkärille, joka varmaan alkaa naputtaa kun ei ole paino tippunut ollenkaan... :( Neuvolantäti oli ihana ja kysyi että haluanko mennä sille lääkärille vai käynkö yksityisellä. Tulin siihen tulokseen että terot haen tuolta lääkäriltä, jos edes niitäkään saan... Ihan mielenkiinnolla odottelen huomista lääkärikäyntiä...

Muurahainen kp 54/35, yk 20
 
Voi paska mikä tilanne Murkku! :( Koita pysyä huomenna vahvana ja vaadit kunnon hoitoa. Jos se horisee taas jotain painosta tai ovuloimattomuudesta niin sanot sille ihan suoraan, että paskat. Tsemppiä ihan hirveesti huomiselle!
 
En oo taaskaan ehtinyt kirjotiella teille mitään ja nytkin vain tulen päivttelemään omaa kummallista tilannettani!

Paitsi, voimahalit Murkulle ja Kiitos Beislalle tsempeistä!

Mut siis, ei hyvänen aika!!!
Mähän siis kävin 2 vk sit siinä aukkarissa ja sit se käski käytä antaa vielä se kilpariverikoe. mun arvo keväällä oli siis 3,8, se TSH (:ko se oli..??) Se sano että lapsettomuus tapauksissa se pitäs olla 0,3-2,6 heidän sairaalan mukaan. Mä sit kävin viime ma kokeessa ja ei oo vielä mitään kuulunu ja omass kannassakaan ei mitään näkyny sen viime kevään käynnin jälkeen joten soitin sinne naistenpolille ja se hoitaja oli hiukan ihmeissään mun tuloksista, kuulemma lääkäri ei vissiin oo viel ehtiny niitä kattoa mutta tää hoitaja oli että oonko mä jo syöny niitä kilpparilääkkeitä, no en ollut. "Joo sitä vaan kun se siis pitäs olla tosiaan siinä 0,3-2,6, mut sun TSH on 0,02!" Ööö.. :wtf Se hoitaja ei tienny et mitä se tarkottaa eikä myöskään et miten se voi olla noin matala. Että näin :grin
 
Ilpuri, TSH voi olla noin alhainen esim. Liothyronin -lääkityksellä (normaalia) tai epätasapainossa olevalla Thyroxin-lääkityksellä, mutta ilman lääkitystä tuo on ilman muuta tutkimisen arvoinen tekijä. Niin ja periaatteessa kilpirauhaskokeiden tulokset pitäis tulla vuorokaudessa. Mä esim. kävin tänä aamuna 09.05 ja lupasivat että ne tehdään tänään joten ovat huomenna lapsettomuustutkimuksiin käytettävissä. Omakantaan eivät välttämättä tule ennenku lääkäri tms. on ne sulle lausunut, koska ainakin mulle on perusteltu ettei niitä saa tulosteena itselle ennenku ne on käyty lääkärin tai terveydenhoitajan kanssa läpi. Ja tosiaan TSH ei pitäisi koskaan olla ainoa mitattava arvo, se ei yksinään kerro juuri yhtään mitään. Paitsi nyt että jossain on jotain häikkää ja tarvitaan sinun tapauksessasi ehdottomasti lisätutkimuksia, jos et kerran ole kilpparilääkityksellä.
 
Kiva Beisla ku oot takas linjoilla! Toivotaan että ois tärpännyt!

Harmi Murkku sun tulos... :( Tsemppiä lääkäriin!

Nennaa, jaksamista epäselvään tilanteeseen.

Muillekin paljon tsemppiä koitoksiin ja piinailuihin sekä talletteluihin.

Syksyisiä plussatuulia, nauttikaa kauniista luonnosta! :) Täälläkin yritetään nauttia, vaikka heikkoja hetkiä tulee.

On. Taas vähän itkeskelty tänään. Sain soitettua sinne lapsettomuushoitajalle, et miks en saanu vielä ovikseen lääkettä. No se selitti että siellä edetään loogisesti askel kerrallaan eli eka nää veriarvot ja sokerirasitustesti. Kun niiden tulokset selviää niin katsotaan aukkari. Kun sen tulos selviää, katsotaan lääkitys. Eli vasta tän mukaan kolmen kierron päästä alkais lääkitys!!! Rupesin itkemään siinä puhelimessa toivotonta tilannetta ja oli pakko lopetella puhelu nieleskellen kun en saanu enää sanoja suusta. Ei auta kun edetä hissuksiin. Vaikea katsella eteenpäin kun kyyneleet sumentaa silmät... :'(

Eikä vieläkään menkkoja näy eikä kuulu. Onneks mies halailee ja on lähellä ja selvästi enemmän mukana ja tukena tässä lapsiasiassa. <3

Maggie kp 36, loppua ei näy.
 
Takaisin
Top