Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Olipas kp1 alkanut muutamilla :"( pahoittelut! Aina se on yhtä perseestä!

Murkku, vetää sun tapaus vähän hiljaiseksi. Inhottavaa odottaa tuloksia kun viikonloppu tulossa :( kunpa ei menisi alkuviikkoon saakka! Epätietoisuus on kyllä kaikista pahinta ja varmasti ehtii pyöritellä päässä jos jonkinlaista tulosta.

En tiiä mikä se vaaleenpunane läikkä tänään oli koska ei täti saapunutkaan, onneks. Olis kierto jääny turhan lyhyeks.
Edelleen vaan kosteus jatkuu. Alapäätä kutittelee ja tätä ei oo mulla koskaan eli hyvällä tuurilla sit joku hiiva viel vai?! :(

Jotenki tekis vaan mieli vetää hirveet itkupotku raivarit ku niin ottaa päähän tää yritys ja uuden kierron aloitus :"( suututtaa ja turhauttaa.
Jos tätiä ei huomenna näy ni sunnuntaina testaan mut en usko että on tarvetta.

Meritähti kp 27/28(-34)
 
Voi hitto Murkku kun vielä kävi noin ettet niitä tuloksia saanut!

On. Täällä tosiaan nyt kp2. Hetken jo elättelin toiveita että olis ollu kyse kiinnittymisvuodosta, koska oli dpo 9 ja vuoto oli aluksi tosi niukkaa, yksi pieni läntti ihan kirkasta verta ilmestyi koko päivän aikana siteeseen, eikä edes pyyhkiessä paperiin tullut juuri mitään.. Mulla yleensä kaks ekaa päivää vuotaa niin paljon että saa tosi usein vaihtaa tampoonia ja silti pitää varuilta olla myös side. Mut kyllä se on vaan hyväksyttävä että täti tuli ihan kunnolla kylään ja tää vaan oli tämmönen erikoinen kierto. Kertahan se on ensimmäinenkin....

-Tyttötiikeri kp 2/30, yk 3-
 
Onpas täällä nyt kummia kiertoja liikkeellä. Tyttötiikeri sullakin kummallisuuksia. Pahoittelut uudesta kierrosta.

Ja Meritähti90, jopas on outoa sielläkin! Ei oo kyllä naisen elämä helppoa kun joutuu arvuuttelemaan kaikenmoisia länttejä ja värejä ja vuotoja ja oloja! Ja sitten vielä tikkujen viivoja ja värejä. Suututtaa kans älyttömästi! Itkupotkuraivarit käy usein mielessä, välillä toteutuksessakin...

Mami91 tais aikasemmin kysyä, et mitä merkkiä se mun r-testi oli. Tais olla rfsu:n. Herkkyydestä en tiedä, olin jo paketin hävittäny. Ja dpo oli 15, jos semmosta ois. Viimeistään kp 40 (nyt kp 34) testaan uudelleen ja alotan primolut-kuurin että pääsen uuteen kiertoon, jos ei muuten lähde käyntiin.

Dolcetti ihmettelit, miks mulle ei oo tarjottu letroja ym. Ni on niitä tulossa mutta vasta näköjään kierron kahden päästä kun vaihdoin just hoitopaikkaa lähiterveyskeskuksesta isompaan, julkisella siis mennään. Nää haluaa eka tutkia arvot ennen kuin lääkettä määräävät, niin ymmärsin. Mut mä haluisin lääkkeen ovulaatioon heti! Mur!

Maggie kp 34------>>>>> Ja loppua ei näy. :( Oletettu dpo olis nyt jo 16 eli ei tainnu ollakaan mitään, pelkkää toiveajattelua, ku r-testikin nega. Ens viikolla uutta testiä, varmistuksen vuoksi.
 
Muokattu viimeksi:
Aphrael, sullakin ollu mielenkiintoisia kiertoja! Ja vielä tärppi sellaisesta. Antaa toivoa. :) Oliko sulla todettu syytä, miks kierrot heitteli? Oot ehkä jo kertonu mut en yhtään muista. :/
 
Meritähti, piti vielä kommentoida tota sun hiivaepäilyä, niin jos on erityisen runsasta valkkaria ja kutinaa ja herkkyyttä alapäässä ja jatkuu useita päiviä ni saattaisin epäillä hiivaa. Apteekista saa onneks helposti lääkkeen. Jos ehit hoitaa ennen menkkoja (joita ei toivottavasti tuu), ni suosittelen paikallishoitoa eli kapselia esim. Canestenia. Jos taas menkat alkaa ni sit alakertaan on huono laittaa mitään, sit esim. Diflucanin suun kautta otettava. Molemmat tepsii aika nopeesti ja voi tarvittaessa uusia jos ei viikon sisällä häivy oireet. Toki voit käydä gynellä varmistamassa asian. Ne ottaa näytteen ja tutkii. Onneks aika harmiton vaiva vaikka ärsyttävä. Se saattaa sit tarttua mieheen, mut senkin saa voiteella hoidettua kuntoon. Ei oo vaarallista.
 
Nyt ei oo taas kutissu ollenkaan :D ja valkkari on kirkasta juoksevaa... Mitähä kroppa sekoilee .

Kauheesti itkettää ja suututtaa kaikki vaikka ei sinänsä oo mikään vialla. Yleinen vitutus vaan naisena olosta :P
 
Maggie, Mun kohdalla oli ilmeisesti kyse e-pillereiden jälkivaikutuksista. Ikinä aiemmin (eikä tuon yritysajan jälkeenkään) ole ollut noin isoa heittelyä. Ekan kerran kun söin pillereitä niin lopetin ne raskauteen eli aiempaa kokemusta pillereiden jälkivaikutuksista ei ollut. Eikä ole enää uusia kokemuksia tulossakaan koska tuon pitkän yrityksen aikana päätin, että niin kauan olen käyttämättä hormonaalista ehkäisyä kun saattaa olla pienikin mahdollisuus että vielä haluan lapsia.. Kaksi jaksoa kun olen e-pillereitä syönyt niin noi haitat on ollut melkoiset eli ekasta kerrasta raskaus (ihan kiva ylläri lopulta) ja toisen jälkeen pari vuotta "sekundääristä lapsettomuutta".
 
heis ihanat. mitäpä teille kuuluu?

plussatuulia kaikille ja tsemppiä. :)

syksy on saapunut tai no yhtäkkinen viileneminen tuntuu jo talvelta. päivät pääasias lämpimiä n. 30 ehkä ylikin mut yöt on kylmiä jo. ukko otti mun italiast ostaman peiton käyttöö, tyttö ei suostu pitää peittoa, menee paniikkiin heti vaikka laittaa hänen nukkuessa sen. elämä on samaa mitä aina ylä ja alamäkiä. mutta suomalaisella sisulla tästäkin rämmitää läpi inshaAllah.
 
Oon pysynyt hyvin taustalla ja on mennyt tähän asti oikein hyvin, mutta nyt pakko tulla purkamaan tänne! Tämä ihana some kertoi juuri, että tuttu joka on ollut aivan kamala ihminen ensinäkin muille ihmisille sellanen oikein bitch, haukkunut ja arvostellut tuntemattomia ja tiedätte kyllä... Oli sitten juuri instagramissa hänen ultrakuvansa (enkä siis seuraa sitä mutta eksyin kuviin) ultrakuvan täginä oli #oispa#röökiä tms..!!???? Ei juma, hanat aukes sen siljän tien! Ihminen jonka elämäntarkotuksena on ollut aliarvioida muita sekä juoda (PALJON) ja polttaa ja paneskella vähän sitä sun tätä ON RASKAANA???? Sitten masukuvissa on kuitenkin #rakas #babygirl -.- huoh mitä sontaa taas tähänkinpäivään... Johan helpotti! Elämä on vaan niin kovin epäreilu : ' (
 
Voi Minni!
varmasti tuntunu pahalta tommosta nähdä :S huhheijaa.


Itsehillintä petti tänää ja tein 4h päiväpissasta ihan täydellisen nega testin.
Eli eiköhän se täti pikkuhiljaa saavu paikalle.
Enempää ei edes testejä ole joten tähän on hyvä lopetella tää kierto.

Meritähti kp28/28(-34)
 
Voi Minni, Minni, Minni. Ei oo helppoa seurata tuollaisen tutun raskautumista ja mikä asenne! Oispa röökii, huhhuh, mikä tägi. Toivotaan kuitenkin että lapsi ei joudu kärsimään äidin törttöilyistä. Mutta hyvä jos sun taustailu on ollu hyödyllinen :) Pääsee vähän rentoutumaan aiheen suhteen.

Meritähti, pahoittelut negasta. Mut toivoa on, ehkä se ei vaan vielä näy, jos vaikka jotain oliskin :) Sullahan on ollu noita pidempiäkin kiertoja ni jos ovis ois olluki myöhemmin :)

On. Täällä ei edelleenkään tätiä näy. Uus kierto ois paikallaan ni pääsis hoidoissa eteenpäin. :/ Muuten kohtalaisen hyvä olo, tänään ei oo itkuisuutta ollu, onneks. Ystävien seura auttanu. :)
 
Minni :/... Todella tahditonta käytöstä, vaikka kukin tyylillään .. Huhhuh
Meritähti, pahoittelut typerästä negasta, alkais jo riittää sitä laatua
Maggie, onneksi aivan kaikki on ohimenevää, hyvä kuulla, että ystävistä on ollut tukea. Itse olen urheiluun purkanut kaiken lapsenteko/epäonnistumispaskan (anteeksi) .. Ilmankos oon superkondiksessa ollut vuodesta 2006 ;)
Katjusha kp 9 / ensi viikolle ovista toivotaan to-su :)
 
Katjusha, toi treenaaminen on kans hyvä! Se antaa hyvin muuta ajateltavaa. Ja oikeestaan tänään mulla tuo ystävien seura ei ollu varsinaisesti tukea tähän lapsettomuusasiaan vaan pakokeino ajatella jotain muuta. En siis heidän kanssaan ahdistusta purkanu vaan nautittiin muista asioista ja naurettiin paljon. :)
 
Hesarissa oli just viime torstaina juttu kuukautisista ja jutussa sanottiin muun muassa, että luonnollisista kuukautisista ei ole hyötyä kenellekään, mutta haittaa niistä voi olla. Lääketieteen tohtori ja naistentautien erikoislääkäri Tomi Mikkolan mukaan ihmisten tyypillinen harhaluulo on se, että kuukautiset olisivat tarpeelliset. Viimeisimpien tutkimusten mukaan niistä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä, ellei ole toivetta tulla raskaaksi. Päinvastoin kuukautisista saattaa olla naiselle jopa haittaa, sillä munarakkulan puhkeaminen, kohdun limakalvon tuhoutuminen ja irtoaminen sekä koko kuukautisten tapahtumasarja aiheuttavat munasarjoissa pientä tuhoa joka kerta. Myös hormonaalisen ehkäisyn taukoviikolla munasarjoissa tapahtuu pientä virkoamista, mikä on turhaa kehon rasittamista.

Säännöllisten kuukautisten terveyshaitoista löytyy myös tieteellistä näyttöä ja tiedetään, että jotkut gynekologiset sairaudet liittyvät runsaisiin kuukautisiin. Mitä enemmän nainen vuotaa, sitä suurempi riski esimerkiksi endometrioosiin on.

Hormoniehkäisy ei tutkimusten mukaan hankaloita raskaaksi tulemista käytön lopettamisen jälkeen. Sen sijaan on näyttöä siitä, että hormonaalinen ehkäisy päinvastoin suojaa hedelmällisyyttä, koska se ehkäisee vakavia sisäsynnytintulehduksia. Hormoniehkäisystä saatavat hormonit ovat niitä samoja, joita ihmisen kehossa on muutenkin. Käytön lopettamisen jälkeen raskaaksi voi tulla ihan yhtä todennäköisesti kuin ennen käyttöä.

Kuukautisista on siis hyötyä lähinnä silloin kun yrittää tulla raskaaksi, mutta hormonalisen ehkäisyn käyttämisestä ei tarvitse itseään syyttää ja potkia.
 
höh, aloin jo optimistisesti meritähdelle plussaa puhaltelemaan kun itsekin muutama päivä ennen tätä plussaa tuskastuin ihan tyystin koko tähän yritykseen ja pidin sellasta sisäistä itkupotkuraivaria:oops:
ja kylläpä nyt murkun tulokset kestää:shifty:
jos nyt varovaisesti päivittäisi tähän rv4+4
 
onnea kyfi näin jälkikäteen plussasta mashaAllah :)

tsemppiä kaikille ja plussatuulia :)

täällä kotiuduttu anoppilasta ja tänään mentiin sinne kävellen eli vaunulenkki n. 4,5km per suunta. miten ihmisel ehtiikää palaa kii yhen lenkin aikana no ukko lateli ohjeita koko samperin matkan ja valitti mun kävelyvauhtia liian nopeaksi. sit takaspäin oli sama juttu. no positiivista et ainaki sai liikuntaa kunnolla ku sen n. 9km käveli tänää. per suunta meni n. 1h hitaahkolla vauhdilla ja monella stopilla. eiköhä se paino täst putoa täl tyylil, joudun käyttää jo mun kerran neulomaa hiusnauhaa housujen ylöspitämiseks.
 
Muurahainen: kyllä jo terolutit tartteisit...

Gagusa: kiva lampaan teurastus :) tais lammas aavistaa...ja noi sun lenkit... voin kuvitella sut kunnon lenkillä perinteiset suomalaiset lenkki varustukset päällä ja ukko mäkättää varvas sandaalit jalassa perässä kun sä kiidät menemään eteenpäin ihan innoissaan. :D tosin tää oli vaan sellanen hauska mielikuva joka ei varmaan menny näin... :) pitääkö sulla muuten olla jotku erikois vaatteet päällä vai käykö vaan että hiukset on piilossa?

On. Täällä ollaan Lapissa :) käytiin eilen norjan puolella ihan tromssassa asti :) hienot oli maisemat :)

Kukka^^: plussaa

Maggie: pahoittelut negasta

Lumihiutale : pahoittelut menkoista

Meritähti: pahoittelut menkoista...ehkä se sittenkin oli kiinnittymis vuotoa tai jopa vale menkat... Odottele rauhassa...

Tyttötiikeri : pahoittelut menkoista

Diabolicat: ikävä tuo teidänkin tilanne. ..
 

Liitteet

  • 1443295405332.jpg
    1443295405332.jpg
    23 KB · Katsottu: 108
  • 1443295422879.jpg
    1443295422879.jpg
    40.6 KB · Katsottu: 105
Miten tuo mun oma napa pomppasi tuonne väliin...
Ukon kans ei oo puuhasteltu nyt kuukauteen... :0 ja ei tuota näytä kiinnostavan vieläkään... Jospa ennen ku lähtee töihin vaikka ei oo mitään mahista hyödyntää ovista luultavasti
 
Takaisin
Top