Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Murkku <3 piinaava tilanne :(

Pahoittelut Meritähti kp1 :(
Samoin Lumihiutale ja voimahalit sinne <3

Mami mulla angel sounds doppler ja äänet kuului 8+ mutta sehän riippuu vissiin aika monesta tekijästä koska äänet kuuluu :) edullinen tuo oli ainakin.

Maggie <3

Missä Beisla ? :)

Tytsyy hienoa että inssi meni hyvin :) nyt jännätään !

Mimmu <3

Täällä rauhallista lepäilyä :) edelleen saikulla ootellaan että olot helpottaa, mutta on jo parempia hetkiä :) nt-ultraa odottelen kovin, mutta siihen on vielä yli viikko. Eilen neuvolan mukaan kymppi täynnä :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua !!
 
Maggie, mulla tänään myös itkuherkkyyttä ilmassa. Vähän kaikki asiat itkettää.

Diabolicat miten miehesi otti uutisen? Syökö vitskuja, ne on osalla auttanut. :)

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille <3

On: ei ollu tullu tulokset vieläkään. :(
 
Muurahainen, alunperin oli asenteella, että kui hänen pitää näyte antaa ku mähän sinne oon menossa. Sai kuitenkin tiristettyä synttäripäivän aamuna näytteen, kun mä olin kipon hakenu ja vein sen labraan. Hän ei sinne mene! Eikä tänään siis tullu tonne käynnille (on yrittäjä eikä oikein ehdi päiväsaikaan). Ihmeen hyvin se asian otti. Vitamiineja se ei juurikaan syö ja syö esim. paljon epäterveellisemmin ku mä. Nyt mä ostin sille suihkeena monivitamiinin, mut sit ostin semmosen lisäravinnepakkauksen jolla kuulema on saatu miesten lapsentekokykyä nostettua. Isäntä ei mielellään niele tabletteja ku sillä on tosi herkkä yökkörefleksi mut nyt on vaan pakko, jos meinaa saada pikkukakkosen. Muutenkin isäntä syö paljon epäsäännöllisemmin ja epäterveellisemmin ku mä. Tosin vastaanotolla sanoivat ettei sillä ole tän asian suhteen merkitystä.

Vastaanotolla sanoivat, että tutkitaan joku kromosomipoikkeama ja otetaan jotain verikokeita sekä pitäis tutkia myös kivekset, ettei siellä ole esim. kasvainta joka tämän aiheuttaisi. Periaatteessa vaihtoehdot ois kuulema inseminaatio tai IVF riippuen tutkimuksen lopputuloksesta. Mut tosiaan mun homeopaatti sanoi heti että heillä on monia keinoja parantaa tilannetta ja tosiaan parit nappasinkin heti mukaan.
 
Muokattu viimeksi:
Tietääkö joku päivitetäänkö kanta.fiin tietoihin vielä illalla tuloksia, kun tänään piti kolmen jälkeen olla tulokset sieltä luettavissa ja nyt ei vieläkään niitä siellä ole?!?
 
Murkku Mä en nyt oo ihan varma, mutta eikö kanta päivity silloin kun hoitaja laittaa tiedot koneelle :/ eli tulisko sit aamulla vasta ?!
 
Murkku soita sinne kun kantaan päivittyy tulokset hitaasti :)

Diabolicat halaus sinne ja toivotaan että saatte vielä pikkukakkosen <3

Maggie täällä myös samoilla fiiliksillä :( itkettää ja ärsyttää aivan kaikki.. Halauksia ja tsemppiä ja kyllä me vielä täällä noustaan!

Meritähti pahoittelut sullekkin kp 1 :( i can feel you <3
 
Kiitos!

Kävin muuten katsomassa omakantaa (oon käyny viimeks 2014) ni tänpäivänen epikriisi löytyi sieltä jo. Tosin siellä näytti olevan ainoastaan 2015 vuoden epikriisejä ym.
 
Diabolicat, Kantaan ei siirretä tietoja ajalta ennen kuin kyseinen kunta tms on liittynyt Kantaan. Esim Tampereen kaupungilta tekstejä on viime marraskuulta tms lähtien ja PSHP:lta tän vuoden huhti-toukokuulta.

Js osa vastauksista voi tulla viiveellä, jos pyyntövaiheessa on viivästetty näkymistä siellä esim sen vuoksi että tulokset on hyvä käydä ensin läpi hoitajan/lääkärin kanssa. Tämä siitä syystä ettei ihminen voi esim kotona yksin lukea jotain syöpäuutisia tms.

Terv. Kanta-asioista omassa työpaikassa vastaava ;)
 
Niin monta kp1:stä tai siihen viittaavaa että pistää oikeen vihaksi teidän puolesta. Isot pahoittelut ja halaukset :Heartred

Tytsyy nyt saa jännittää pari viikkoa. Peukut pystyssä odotellaan!

Voi Mariska oon niin onnellinen ku sulla näyttää kaikki hyvältä, kohta pääset taas kurkistamaan pikkuista :Heartred

Murkku sympatiat on sun puolella, mun kierrot ollu välillä niin sekasin, pisimmät kierrot on yli 60 päivää ja se on ihan karmeeta! Halaus sinnekin :Heartred

on: jotenki ärsyyntynyt olo... palelee ja vähä nokka vuotaa ja tissitki vähä hellät ja on pieniä alamahatuntemuksia ja välillä muka huonoa oloa. Menkat ne sieltä on kuitenki vaan tulossa, miksei vois olla niin että tietää ku on tärpänny, ei tarttis piinailla! kp27 ja dpo 10/11, menkkoja odottelen ensi ke/to akselilla. Testit oottaa kaapissa, mutta tuskin niitä taaskaan tarvitaan kun testaan vasta ku menkat on myöhässä.
 
Diabolicat, toivottavasti saat miehes syömään niitä vitskuja ja simpat sitä kautta kuntoon.

Murkku, harmi ettei tulokset vielä tullu. Mulla kanssa joskus ollu viivettä, kerran tais kokonaan unohtua sieltä omakannasta. Sit taas joskus on tuli heti samana päivänä. Mut tuo Aphraelin info oli kyllä kattava. :) kiitos tiedosta.

Voi Lumihiutale, sielläkin pyyhitään kyyneliä. Voimia!

Mulla vähän lipes hillintä ku junassa istuessa vaan alko tipahdella yks sun toinenkin kyynel. Vaikka miten yritin olla liikuttumatta. Sit kotona yritin tsempata mut jatku vaan ja miehellekin sanoin että nyt masentaa, menkat taas kadoksissa. Mut sit se sano ihanasti, että eikö ne (lapsettomuushoitajat) sanonu että on hyvät mahikset ja toivoa on? Ei siihen voinu muuta kuin myötäillä, totta se on. <3 Siihen on uskottava.

Mä muuten ajattelin maanantaina soittaa ja kysyä sieltä lääkäreiltä, että miksi en saa jo heti jotain apua ovulaatioon kun se tässä selkeästi mättää??? Taas vaan jotain primoja/teroja (jos ei spontaani vuoto ala) ja sit verikokeita kp 3-5 välillä ja sokerirasitustesti. Ei ne auta mua ovuloimaan ja sit menee taas yks kierto hukkaan ja joutuu odottamaan ja arvuuttelemaan tietämättömänä ja turhautuneena.

Tsemppiä jokaisen viikonloppuun masiksista ja muista huolimatta. Yrittäkää rentoutua! :) Sama käsky itselle. :)

Maggie kp 33
 
Hei vaan kaikki! Symppisvirtuaalihali kaikille niille joiden kuukautiset on alkanut tai alkamassa, ja niille jotka niitä yhä odottavat ilman että taustalla on plussa. Ja muille jännäjille kärsivällisyyttä!

Maggie: Missäs sinä saitkaan hoitoja? On kyllä kumma mikseivät tue ovulaatiotasi esim. letroilla (mun lääkäri sanoi tänään, etteivät ainakaan he enää juurikaan käytä clomeja kun nuo letrot on kuulemma monesta eri syystä parempia ja tukevat myös muita puolia kuin pelkästään ovulaatiota).

Minun ultra näytti follikkelini kasvaneen neljällä millimetrillä kahdessa päivässä oikein hyvään kokoon ja kohtuni limakalvon olevan juuri oikean näköinen. Jätän siis tämän illan Orgalutran (jarrulääke) välistä ja pistän loput Ovitrellesta irrottamaan munasolun (toivottavasti siellä follikkelin sisällä on tosiaan semmonen). Sitten odottelen miestä kotiin maailmalta ja lopputuloksen näkee sitten joskus. Ja vaikkei tässä kierrossa tärppäisikään, niin saadaan joka tapauksessa tarkkaa tietoa esim. luteaalivaiheeni kestosta. Hurjaa tietää asioista tällä detaljitasolla...
 
Joo ei näy vieläkään kannassa se hcg tulos, neuvolan täti nimenomaan käski itse tarkistaa tulos sieltä tänään. Ja verikokeen ottaja sanoi että tänään kolmen jälkeen pitäisi siellä näkyä tulos. Päivittääkö ne viikonloppuna noita tonne? Joudunko odottamaan maanantaihin asti tulosta? :( :( vaikka nyt ei odotukset hirmu korkealla ole, ni olis silti helpottavaa nähdä sitten edes se nolla tulos sieltä...
 
Murkku, Siis periaatteessa kaikki ilman viivästystä menee samalla sekunnilla kantaan kun rekisteröidään tietojärjestelmään eli labrojen kohdalla samantien kun vastaus on valmis. Joku pieni viive toki voi olla, mutta lähtökohtaisesti noin. Oliskohan käynyt joku virhe pyyntöä tehdessä sit että on tullut se viivästys tai sit käyttävät sitä automaattisesti. Meidän talossa esim on automaattisesti viivästetty kaikki röntgentutkimusten lausunnot ellei pyytäjä itse halua muuttaa heti näkyväksi. Harmi ettet nyt vastausta nähnyt :( En usko, että tulee näkyviin viikonloppunakaan, mutta kannattaa ehkä silti katsoa jos viivästys olisikin vaikka vuorokausi tai kaksi.. Jos ei tule näkyviin niin muista maanantaina sanoa hoitajalle ettei näy niin tietää jatkossa ettei sano muille noin.
 
Aprhael, mulle tuli sitten taas sellainen fiilis, et mun näyte on unohdettu tutkia, kun ei tietoja vielä näy, aiemmat verikokeen tulokset meinaan näkyi heti kannassa... Mysteeristä...
 
Pahoittelut kaikille, joilla uusi kierto on pyörähtänyt käyntiin! Se tunne on kyllä jotain ihan kamalaa kun todella kovasti toivoo, että saisi sen plussan.

Ja pitkistä kierroista kärsiviäkin on useampia.. Mullahan oli tuota nuorimmaista yrittäessä sen kahden vuoden aikana mm 176 päivää kestänyt kierto ja kyllä kiristeli. Mukaan mahtui myös pari yli 60 päivän kiertoa, mutta toisessa niistä ovuloin todistetusti (selvä testiplussa 14vrk ennen menkkoja) ja se olikin kahden vuoden aikana toinen niistä kahdesta kierrosta joissa tiesin ovulaation tapahtuneen. Toinen oli se kierto josta lopulta tärppäsi. Toivottavasti saatte pikaisesti apuja joko kierron katkaisemiseen tai ovuloimiseen, tarpeen mukaan!
 
Murkku, En mä oikein usko, että on voinut unohtua tutkia.. Siis ihmisiä ne toki labrassakin on, mutta tuhansia ja taas tuhansia labravastauksia odotelleena (töissä) ei kyllä ole kertaakaan jäänyt tutkimatta. Ovat kyllä unohtaneet ottaa näytteitä potilailta mutta se on toinen juttu ja onnistuu vain sairaalassa ;)
 
Muurahainen: mun kilpparitulosten piti tulla neljässä arkipäivässä, mutta niissä menikin reilusti yli viikko. Eivät vaan olleet tehneet testiä aiemmin. Mutta viikonlopun aikana se tulos tuskinpa tulee, joka on tietysti sun kannalta tosi paska juttu :sad001
 
Juu ja meidän simppatutkimuksen kanssahan kävi niin, että ku vietiin keskiviikkona näyte, tulokset piti olla perjantaina valmiit. Saatiin soittoaika terveyskeskukseen tiistaille. Ylläripylläri tulokset eivät olleet vielä valmiit. Meinasivat että varmaan saadaan sitten tulokset keskussairaalassa nyt tällä ensimmäisellä lapsettomuuskäynnillä. No sinne ku menin ni siellä kyselivät että mites sen tutkimuksen tulos? Öö eikö se oo teillä? Saatiin se sit soittamalla sielt terveyskeskuksesta (näyte vietiin keskussairaalan labraan, josta tulos lähetettiin terveyskeskukseen)...sekavaa..
 
Takaisin
Top