Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tässähän alkaa mietiskellä, et onko oikeesti valmis kahden lapsen äidiks ku yhenki kanssa välillä pinna kiristyy :D
Nimimerkillä: yrittänyt saada yliväsynyttä taaperoa päikkäreille 1,5h.

Onneks kuitenki kaikki nää vaiheet on yleensä ohimeneviä ;)
 
Meritähti heh, miettihän tässä välillä kun on kaverin lapsia nähnyt, että osaako sitä toimia edes ensimmäisen kanssa, mutta kaipa se lapsi opettaa. :grin

Mami91, ehkä sun kuivan kauden puute voi johtua siitä että sulla on pieni kyytiläinen matkassa? :wink (Tai sit ootko syönyt jotain erilaista?)

Nyytti, miten ihana yllätys sun äidille. Ja mainiolta kuulostaa sun tytön harjoitukset. :grin

Rosann, eikö nyt ole kuitenkin vielä aikaista kiinnittymiselle?
Mun ultrasta, kp oli 9. Ovisplussan oon saanut kp12-16, mutta veikkaan että nyt ei ole ainakaan siitä aikaisesta päästä. Suurimmat follit oli vasta 9mm, eikä lääkäri osannut edes sanoa kummalta puolelta ovuloin, eli ei näkynyt johtofollia.
Joo, oon saanut hyvät ovisplussat, mutta lääkärin sanoin (ja itsekin sen tiesin) eihän se todista, että olis ovuloinut - se todistaa vaan että hormonit on nousseet. Mutta ilmeisesti ei löytynyt kunnon syytä epällä, etten ovuloisi, koska lääkäri sanoi että turha ultrata nyt uudestaan vain "kiva tietää" -periaatteella, kun sekin maksaa paljon.
Ja eipä mulla sinänsä kiire ole päästä "virallisiin" insseihin, jos tässä saa vielä kehiin muutaman jotka EI maksa jotain 500€ per laaki. :grin Tietää että kuitenkin pääsee suht pian klinikalle, jos ei tärppää.
Kp10/28-32
 
Mami täällä ilmoittautuu toinen jolla kuiva kausi hukassa :) tosin en muista minkälaista on muissa kierroissa ollut..

On. Masennus iski tänään tästä +10kilosta mitä on viime syksystä tullut kun raskauduin ja lopetin tupakanpolton.. ei tunne itseään hyvännäköiseksi missään kesävaatteissa :/
 
Rosann, komppaan Beislaa, että eihän kiinnittyminen yleensä tapahdu kuin vasta dpo 7-9 ja vasta siitä parin päivän päästä voisi alkaa odotella oireita, kun hcg alkaa nousta :wink

Nuuhku, oisko siellä tulevalla rouvalla käynyt tuuri :wink
 
Täällä on nyt niin piinaavaa että!! Pariin kiertoon oon ollut piinailematta ja kuuntelematta kehoani mutta nyt!

Pientä aaltoilevaa tissikipua(kerran ollu tissikipua plussa kierrossa mutta se oli heti oviksen jälkeen pienillä dpoilla), paineen tunne mahalla, repäisykipu kerran sohvalta noustessa, oviksen jälkeen märkyys jatkunut....

Sieltä kun se täti jussin jälkeen kurvaa niin menee taas muutama kk etten tulkitse kyllä mitään oireita!

Vielä reilu viikko! Pitää yrittää valmistautua tätiin ettei putoa liian korkealta..

Muoks. Unohtu vuosisadan flunssa ja hampaisiin sattuu ku kävelee (tätä oki edell. raskaudes..)
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, tää on kolmas lugekierto jo ( +kaksi kuuria oli ensin terolutia) Lugeja oon ottanut ekassa kierrossa suun kautta mutta se väsytti niin että olen laittanut emättimeen nyt kahdessa kierrossa. se on myös kuulemma tehokkaampaa, eli paikallisempi vaikutus. Mutta kyllä siitäkin oireita tulee, just tollasta kaikenlaista jomottelua, pistelyä ja juilimista muniksissa heti kun kuurin oon alottanut, vatsan turvotusta ja ilmavaivoja, päänsärkyä, kaikkea kivaa. Nyt siis ei mitään. Mutta ehtiihän tässä vielä oireita kehittämään.

Beisla: ok. Voihan se tietty olla että on sattunut olemaan vaan sellanen kierto ettei johtofollia ole tulossa tai ovis tulee myöhemmin. Mutta hyvä että olette kuitenkin nyt siellä osaavissa käsissä. Kuulostaa inssit kyllä kalliilta! Voi kun koti-inssi toimisi ja teidän rahat säästyisi!

Pikku MInski: en tiedä lohduttaako tää yhtään, varmaan ihan tyhmä kommentti, mutta oikeasti olet vielä nuori ja sut otetaan tosissaan noihin hoitoihinkin. Sitä tietysti kannattaa miettiä jaksaako niitä sitten. Jos mulla olisi yksi lapsi, niin uskoisin että lähtisin hoitoihin. 41 vuotiaana ei enää pääse mihinkään, ainakaan julkiselle puolelle-että tuossa iässä kannattaa panostaa asiaan varsinkin jos hormonitasot ovat alhaiset. Voikos niille hormonitasoille tehdä jotain?
 
Täällä on kanssa yksi pizzanaama... tai oikeastaan leuka.. välillä parempi, mutta melkein aina ennen ovista ja menkkoja joku näppy nousee.

Eilen oli siis inssi ja munis olikin jo irronnut pregnyl piikin takia. Pari tuntia inssistä alkoi mahakipu mikä jatkui pitkälle seuraavaa yötä. Mökille lähtökin siirtyi tälle päivälle sen takia, kun en voinut kuvitellakaan istuvani autossa. Kauhukuvat kohtutulehduksesta ym jo tuli mieleen, mutta onneksi tänään jo parempi, tosin todella arka kosketukselle vieläkin. Ikinä ennen ei ole inssistä tullut mahakipua. Mutta voiko pregnylistä tulla kovat kivut vasta jälkikäteen.. en usko että oviksesta johtui koska kipu aika erilaista, ja munis irtosi jo aamulla.
 
Rosann, ehkä sun keho alkaa tottua lääkkeeseen, joten et saa enää sivuoireita? Ehtiihän niitä OIREITA tulla vielä, kunhan kiinnittyminen tapahtuu :wink Suurin osa loppukierron oireista johtuu muutenkin keltarauhasesta (oli raskaana tai ei). Olikohan, että ennen kuin menkat on myöhässä, ainoastaan lisääntynyt pissalla käynti ja etova olo/oksetelu on hcg:n aiheuttamia. Mulla on nyt toinen päivä menossa teroja ja tosiaan poskia kuumottaa aina muutaman tunnin ajan lääkkeen ottamisen jälkeen. Vasemmassa munasarjassa on myös välillä tosi kovaa jomottelua edelleen. Hyvä vaan, että nämä osaa ajatella lääkkeen vaikutukseksi ettei kuvittele mitään :grin

Susanne, toivottavasti plussaat juhannuksen tienoilla!!! :wink

Pisama, jospa toi kipu onkin hyvä merkki jos sulla ei ole ennen sitä ollut? Miten nopeasti inssistä kiinnittyminen voi tapahtua..? Ihan samalla tavalla kuin normaalistikin kai? Ehkä se pregnyl aiheutti nyt sun kivun. Tsemppiä!

Larissa kp 19/27-31, dpo 2
 
Toivotaan että olis hyvä merkki, hedelmöitys voi tapahtua aiemmin, mutta kiinnittymiseen menee tietääkseni sama aika kuin luomunakin. Jos ei nyt raskaudu,niin seuraavaksi tiedossa olisi rankemmat hoidot jos niihin lähdetään. l:nailbiting:
 
Pisama : nyt peukut pystyy että teidän inssi onnistuu

Larissa: mä kyl t erojen aikaan tiedostin että lääkkeestä oireet johtu mut sit sieltä se toivon kipinä Alko tulla... entes jos... :D

On. Kertokaapa tytöt. Ke iltapäivänä siskon kans porras treenit tehtiin. Alko hirvee yskä ja yskin 2 päivää ja yötä keuhkojani pihalle... tänään otin sit cetirizin tabletin ni loppu yskä ku seinään.... ??? Mitä mä en oo tienny? Vai oonko vaan saanu yliannostuksen siitepölyä keuhkoihin joka siellä kutitti. Nenä on edelleen tukossa ja eilen oli kuumetta joka nousi buranasta huolimatta...Laski onneks panadolilla... :/ että sellasta
 
Olisiko lucky siitepölystä johtuvaa. Tai sit kesä flunssa, todella paljon on täällä pohjois-karjalan alueella ollut keväällä flunssaa ja jälkitauteja.
 
Lucky, veikkaan kans siitepölyä. Joinakin vuosina itse reagoin niin, että meinaan yskiä keuhkot pihalle. Joo ja katotaan miten viikon päästä alkaa mullakin toiveet nousta :D

Miksi ihmeessä lääkkeisiin pitää tunkea laktoosia.. Ihmettelin, kun eilen turposi maha palloksi ja tuli karmeat kaasut. No juu, terolutissa on laktoosia :( pitää hakea laktaasientsyymi tabletit noiden kaveriksi.

Vapaat on lusittu ja kohta töihin! Onneksi on töitä vaan su-ke ja sitten pääsen juhannuksen viettoon ;)

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Larissa kp 20/27-31, dpo 3
 
Huomenta naiset! Vihdoin jaksoin kaivaa koneen esiin, ei tartte aina kännykällä näpytellä :smiley-bounce012

Ilmottaudun teidän pitsanaamaklubiin :smiley-ashamed008 ollut kyllä aina ongelma, mutta jotenkin ois luottanut, että tähän ikään mennessä ois helpottanut. Ei ole! Kierron vaiheet näkee kyllä naamasta...

Mami, tsemppiä painon pudotamiseen ja kunnon kohottamiseen! Se ei oo helppo projekti, mutta varmasti palkitseva! Ja jos vielä mies on mukana, ni tsemppaatte toisianne :smiley-angelic003 Susannnelle myös voimia painon kanssa taisteluun. Oireet kuulostaa kyllä HYVÄLTÄ!

Nyytti, mitäs äippä sanoi verhoista? Mikä ihana yllätys! Ja poika ostamassa kukkia, miten sulosta!:Heartred

Lucky, rahasta stressaaminen on ihan kauheeta. Ahdistavaa ja vaikuttaa niin kaikkeen. Toivottavasti pääset vielä reissuun! Ja ainakin sulla on ihana piha! Oon niin kateellisena lukenut(ja katsonut kuvat:)) sun pihanlaittelusta!

Mh-, voin niin kuvitella masennuksen! Plussahan se oli! Toivottavasti jo parempi fiilis. Rento kesä kuulostaa ihanalta, vähän ois ajatus, jos itekin pystyis...

Rosann, täällä myös dpo 8, 4 päivää lugeja takana, eikä oireen oiretta. Tai sama paine alavatsalla kun viimekskin, mut ei nippaile tai mitään. Niin omituista, mutta myös piinaavaa kun jotenkin kuulostelee kroppaa taas ihan liian tarkkaan.

Meritähden tietämättömyys kierron vaiheista kuulostaa hyvälle! Jos talleteltu on, ni toihan on paras fiilis. Havahdut parin viikon päästä sit leffaviivoihin :p

Pikkuminskille hali! Toi on vaan niin väärin :crybaby2Luovuttaminen kuulostaa hirveeltä, mutta varmasti itse tiedät, mikä tuntuu parhaalta. :Heartbigred

Nuuhkun mahaelohiirelle peukku!:hello2:hello2 onko dpo:sta hajua? :happy:

Pisama, oisko tää pliiiiis nyt se inssi, joka tuottais tulosta!! Tuntuu, että aika menee tosi äkkiä, kun justhan vasta oli se edellinen! Mikä fiilis teillä on jatkohoidoista? Toivottavasti ei tollasia tartte tosissaan enää miettiä :love022

Larissalle tsepit töihin ja jes Teroluteille! Josko viimein!!

Täällä ollut ihanan rentouttava viikonloppu. Jotenkin oon yrittäny kroppaa kuulostella enemmän kun monessa aikasemmassa kierrossa, mutta eipä tosiaan oo ollut mitään kuulosteltavaa. Paine alavatsalla, joka tuli lugeista viime kierrossakin,siinä kaikki. Ens viikon torstaina testaan ja sit voi alottaa juhannuksen vieton. Viikon päästä maanantaina terveyskeskukseen gynelle, jos vaikka sais lähetteen jonnekin tutkimuksiin.

Liisu kp 21/? dpo ehkä 8(en saanut ovistestiin, mutta olojen perusteella) yk ehkä 12, 8 kkm jälkeen.
 
Pisama: toivon teille parasta! Eikö tuon hedelmöittymisen voi myös tuntea, jospa se aiheutti ne vatsakivut? Toivotaan että kiinnittyy lujasti nyt ettei teidän tarvitse lähteä rankempiin hoitoihin.

Liisu: mulla tänään dpo 6 eikä mitään muuta oiretta kun rinnat hieman arat. Mutta ei siis myöskään paineentunnetta joka ollut joka kierrossa. No ensi kiertoon sitten clomit ja täytyy nyt tarkistaa mieheltä ettei hänellä ole työmatkoja enää tiedossa.

Larissa: hyvin mahdollista että kroppa alkaa tottumaan näihin extrahormoneihin. Jännä et sulla on kuumotusta teroista, mulla oli palelua.

Susanne: oireet kuulostaa kyllä aika hyviltä. Koska testaat?
 
Pisama pidän peukut pystyssä että inssi onnistuu! ♡

En oikein tiedä koska testais.. jussina ei varmasti tuu otettua ku muutama kun miehen lapsetkin on meillä joten siinä mielessä ei kiirettä.. viime kierron mukaan menkat alkaa su ja edellisten kolmen kierron mukaa ma. Kattoo nyt kuinka pitkälle jaksaa oottaa, se negakin on aina niin masentava näky :/
 
Liisu,tykkäshän se :) Vakka harmitteli et vähiä rahojani moiseen laitan. Kotihoidontuella siis oon kotosalla.
Tsemppiä testauksen odotteluun :)

Mä oon välillä luskellu,mut foorumi nyt jääny vähän taka-alalle.
Menossa kp29 ja dpo6. Ei mitään oiretta tai tuntemusta ja ei mulla tosiaan oo suuria toiveita edes. Ei tällasilla kierroilla.
Vehniksen jätin nyt kokonaan pois,jos se vaikka ei sit mulle sopinu. Eli ensi kierto sit kokonaan ilman sitä. Viime kierto jäi 29päivään ja täti tuli dpo9 joten mielenkiinnolla odotan mikä on tän kierron kohtalo. Aika onneks menny suht nopeeta,ehkä just siks kun ei liikoja oleta ja elättele toiveita.
Äippä oli meille aamupäivän kun tuli viikonlopuks tosiaan kotiin ja sain kaavottaa ja leikellä,nyt ipana partsille ja alan leikkelemään kankaita ja ompelemaan. Itelleni sain 7 paidan urakan jo valmiiks :)

Edit: Pientä menkkajomoa havaittavissa,eli näinköhän huomenna alkaa taas pieni tiputtelu ja lutis jää onnettomaksi kuten viimeksikin. Pah.
 
Muokattu viimeksi:
Pikainen omanapailu, näyttäisi siltä, että LH huippu olisi tulossa kuitenkin. Ihan toi ei vielä plussa oo mun mielestä, mitä te ootte mieltä?
ImageUploadedByVau Foorumi1434289722.805656.jpg


Muurahainen kp 18/30 yk18
 
Takaisin
Top