Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pikkukakkosen posti :welcome mulla aika sama tilanne, kp 4 ja yk 13, varhainen km / kemiallinen 6/15. Toivottavasti saisit pian plussan ja pieni pysyisi matkassa mukana :Heartred
 
Pysähdys. Lääkäriin meni tähän mennessä kolme Letroa syönyt nainen ja lääkäristä palasi nainen, jolla oli mukanaan resepti Orgalutralle ja Ovitrellelle... (onko näille lääkkeille jotain lyhennyksiä tai eri nimiä?) joiden pistokset pitäisi aloittaa tänään! Ikinä en ole ennen itseäni piikittänyt, mutta nyt on harjoiteltu sellaistakin. On tämä melkoista ja asia konkretisoitui ihan eri tavalla. Käynnin aikana opin taas paljon uutta muustakin kuin neulojen itseensä tökkimisestä. Kivempi olisi, että mies olisi illalla henkisenä tukena, mutta ei kai se auta kuin ottaa neula kätöseensä ja työntää. Pöllämystynyt olo kaiken kaikkiaan.

Tervetuloa Pikku Kakkoselle ja Mimmulle kärsivällisyyttä oviksen odotteluun! Jennielle onnea tutkimuksiin!
 
Muokattu viimeksi:
tervetuloa pikkukakkosenposti ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa. pahoittelut km:sta. plussatuulia :)

dolcetti ei se pistäminen ol vaikeaa usko pois. ite tyttöä oottaes jouduin piikittää lovenoxia kunnes jäin sairaalaan eli koko raskauden ajan, tosin sit ku tuli tilanne että ite ei pystyn vatsaa piikittää enää ni sit opetin ukon pistämään ja hyvin oppi kaikki tosin kauhisteli et sun mieskö piikittää (ite opiskellu sairaanhoitajaks aikuispuolel aikoinaa ja ekat asiat mitä opittii oli piikittäminen :)

tääl siivottu koko päivä ja äske ruoka laitettu valmistuun, viel riittää eid valmistelui ku huomen on eid. vois anivarhain nousta vaik leipoon leipää tms. saa nähä... riippuu iha miten tyttö suostuu nukkumaan yöllä ja aamun varhaisina tunteina.
 
Tervetuloa Pikkukakkosen posti, oisko sulla jotain lyhyempää lempinimeä? :) Plussatuulia!!

Titem, lisäisin noihin lapsettomuuslääkärikäyntiin liittyviin kokemuksiin, et musta melkein kiusallisinta oli täyttää niitä esitietolomakkeita kun pitää luetella viikottaiset seksikerrat ja kaikki sairaudet ja alkoholin käyttö ym. Jotenki niitä oli inhottava puida. Ja kuinka rehellinen pitää olla kaikissa käyttömäärissä ja muissa? Jos kuitenkin normisti pysyy kohtuurajoissa tai niiden alla. No, mut toivotaan ettei teidän ees tarvi sinne asti mennä vaan tärppi tulee sitä ennen. :)

Maggie kp 31
 
Tervetuloa mukaan pikkukakkosen posti! Pahoittelut keskenmenosta!

Dolcetti: en oo koskaan kuullutkaan moisista lääkkeistä. Mutta ei ku vaan pistämään. Ei siinä mukaa auta! Toivon että apua olisi!
 
Muurahainen, kiitti kilpirauhas-linkistä!! Ilahduin, kun huomasin siellä ravintoainelistassa rakkaat hedelmällisyyshivenaineet sinkin ja seleenin, näillä on tärkeä rooli implantaatiossa ja 1. kolmanneksella :) Lisäksi olen lukenut, että soijavalmisteet eivät olisi hyvästä kilpirauhastulehdusta potevalle, eli ainakin täällä jää tofu yms. välistä :)

Tsemppiä tytöt ja toivotaan, että uudet lääkitykset yms auttaa niitä tarvitsevia. Minusta on hyväkin, jos löytyy jokin syy hedelmättömyyteen, koska selittämättömän lapsettomuuden kanssa sitä on kyllä todella hankala päästä eteenpäin, nimim. Kokemusta on
Kp 6 / 26-30
 
Neuvolassa käyty, käytiin km läpi, hurja lista :( sitten kirsikkana huonon kakun päälle sydänääniä ei löytynyt :,( tänään koitetaan illalla dopplerilla ja jos huomenna ei oo löytynyt niin yhteys neuvolaan. On tää yhtä kidutusta :(
Sori purkaus :(
 
Voi ei mariska! Toivottavasti oli vaan mittaajasta kiinni! Tämän pitää nyt pysyä kyydissä!!!
 
Mariska, on se pikkuinen siellä varmasti hyvissä voimissa! Illalla rauhassa kuuntelette ja löydätte. Voimia piinaavaan epätietoon. On varmasti raskasta. Iso halaus teille! <3
 
Voi mariska! :(
Toivottavasti saatte illalla sydänäänet kuuluviin <3 kyllä olisi jo teidän vuoro saada pienokainen syliin saakka!
 
Voi ei Mariska, toivottavasti on kyllä nyt vaan huonosta sykkeiden etsijästä kiinni. Eikä noilla viikoilla pitäisi ultrassakin näkyä? Vai ultrattiinko sinut tänään?
 
Mariska: Älä nyt purkausta pahoittele, sillä se on täysin ymmärrettävää. Toivottavasti voidaan tukea ja rauhoittaa sinua edes vähän, ja että kaikki on tosiaan hyvin!

Maggie: Meiltä ei olla kysytty mitään seksikerroista tai alkoholista. Sairauksiinkin on viitattu vain yleisellä tasolla. Mutta käydään siis yksityisellä ja tunnen lääkärimme entuudestaan ihan muista ympyröistä. Meidän hoito on varmaan tietyiltä osin epämuodollisempaa juuri sen takia.

Gatusa: Iloista eidiä koko perheelle ja kiitos rohkaisusta. Pakko se on vaan mennä illalla kotiin ja kaivaa piikit esiin. Harmittaa vaan niin vietävästi että joutuu tekemään tämän yksin.

Netistä olen saanut kaivettua sen verran, että nuo minulle määrätyt pistokset toimivat kahdella tavalla. Toinen, Orgalutran, estää GnRh:n vaikutuksen ja siten LH:n spontaanin vapautumisen. Orgalutran on siis jarrulääke, jolla pyritään ehkäisemään ennenaikainen LH-piikki, joka voi aiheuttaa ennenaikaisen munasolun irtoamisen. Lääke kuuluu gonadotropiinia vapauttavien hormonien estäjien lääkeaineryhmään. Orgalutrania pitää piikittää tänään, huomenna ja perjantaina.

Toinen pistos, Ovitrelle, on samantyypinen kuin Pregnyl, eli istukkahormonia. Sitä pistän tänään ja huomenna pienen (?) määrän. Tarkoituksena tukea kohdun limakalvoa (?).

Tässä haetaan kai sitä, että munarakkulalla ja kohdun limakalvolla olisi aikaa kehittyä (ja että mies ehtisi takaisin) ennen ovulaatiota. Mulla voi ilmeisesti olla ennenaikainen luteinisaatio. Voin kirjoittaa tästä lisää, jos ketään kiinnostaa!

Toiselta puolelta löytyi tänään 16 millimetrin folli, joten toivotaan että se malttaa odottaa sunnuntaihin ennen kuin puhkeaa. Muuten tää menee ihan hukkaan....
 
Ehdottomasti kiinnostaa Dolcetti! Mä aloitan seuraavaan kiertoon gonal f piikityksen.

Mutta miksi ihmeessä sulle annetaan tota Ovitrelleä, jos on istukkahormoonia? Pregnyl on myös istukkahormoonia ja saa aikaan nimenomaan oviksen.
 
Mimmu mäkin mietin tota samaa mut ajattelin et luotan vaan lääkäriin et se tietää mitä tekee :D ja osaa ajoittaa oikein!

Ei meitä käsketty harrastaan, koska miehenkin pitää olla 3-4 pvä tekemättä ennen inssiä! Joten nyt vaan odotellaan perjantain käyntiä! Ja pidetään peukut pystyssä et jospa se jo ekasta lykästäis :) Ps. Katselin päivää koska käskettiin tehdä raskaustesti 2 vko jälkeen niin osuu päivään ennen mun synttäreitä! Jospa sieltä synttärilahja tulis mulle ;)
 
Mariska toivottavasti kaikki on hyvin <3 tsemppiä epätietoisuuteen <3

Käytiin äsken miehen kanssa juoksemassa sateisessa metsässä ja tänään tuli vihdoin mun polin aika ja se on 20.10. :) ei vieläkään menkkaoloja vaikka huomenna pitäisi alkaa.. Ja mun naama on ihan täynnä finnejä, ei oo pariin vuoteen ollu näin paha :o!!
 
Ihania ultrajuttuja Soma ja Silv! <3

Murkku, voi hitto miten raastava tilanne sulla meneillään! :arghh: Mahtaako olla ovuloimaton kierto? (Sori jos jossain sivulla olet jo asiasta maininnut:oops:)

Plussanneet, ihanaa, onnea! :Heartbigred

Maggie, ''kivasti'' ajateltu tuo, että ne munasarjat (vain) nukkuu. :) Oletteko te siis julkisen terveydenhuollon kautta tutkimuksissa? Tsemppiä tulevaan!! <3

Mä olen lueskellut noista lapsettomuustutkimuksista ja hoidoista, vaikka ei meillä ole meininki vielä niihin lähteä..Mielenkiinnolla luen kokemuksia mitä siellä tosiaan tapahtuu.
Lapsettomuusasiasta kun olen itse parin lääkärin kanssa puhunut, he pitävät mun pitkiä kiertoja mulle vain luonnollisina ja ominaisina, kun ne on melkein (huom ei aina!) ollut pitkiä ja epäsäännöllisiä, ja ovulaatiot kuitenkin mulla tapahtuu..He on sanoneet että eiköhän meillä pian tärppää kun jo yksi yhteinen lapsi spontaanisti alkunsa saanut. Mikä sitten on se pian?! :'D Akupunktiohoitajani taas sanoo ettei missään nimessä ole keholle luonnollista toimia epäsäännöllisesti, vaan keho haluaisi aina olla rytmissä, ja hän pitää tärkeänä että se kierto normalisoituu n. 28 päivään. (Muutaman kerran olen vasta siellä käynyt). Itse uskon ettei nuo pitkät ja epäsäännölliset kierrot myöhäisine ovulaatioineen taida kovin hedelmällisiä olla kun tässä on jo 2 vuotta oltu ilman ehkäisyä/yritetty... :)

Larissalle rentouttavaa taukoa! Toivottavasti tulet raskausuutisia pian kertomaan!

Kyfi, minä käytän maitohappobakteereja, en ole ajatellut niiden asemaa raskautumisen kannalta. Ite en äkkiseltään keksi näiden asioiden välille muuta yhteyttä, kuin että tasapainottaa myös alakerran bakteeritasapainoa? =)

Marissa huh, ihanaa! :Heartred Nyt relaat siellä! :)

Hei, täälläkin yksi siro ihminen :D Mulla pituutta 162cm ja paino on huidellut 50 molemmin puolin. Nyt 53kg näköjään. Esikoista kun aloin odottaa, olin 50kg.

Omat kuulumiset: Äsken vielä odottelin kuukautisia mut nyt onkin ollu ovulaatioon viittaavia oireita, erityisesti yks päivä oli semmonen kipu alamahalla että olis voinu munasolu irrota. Tuo oli 14vrk sen jälkeen kun alkoi se edellinen vuoto jonka tulkitsin välivuodoksi - oliskohan kuitenkin siitä paria viikkoa aiemmin otettu akupunktio stimuloinu kohtua tyhjenemään hassuun aikaan, ollutkin kuukautiset kyseessä, ja nyt ollut jopa ovulaatio ajallaan? Asia ei selviä kuin odottelemalla...Toivottavasti ois niin!


:)
 
Ihanaa Mariska! Bum bum bum sykkeet löyty!! Turhaan pelottelivat. Mur!

Dolcetti, joo näköjään eri meininki yksityisellä ja julkisella. Me siis julkisella puolella, vastaus Pauliinankin kysymykseen. :)

Ton pcos:n takia ottivat meidät aika ripeästi tutkimuksiin ni se meni aika hyvin sen puolesta. Vähän halvemmalla päästään.

Lumihiutale, mullakin kasvot reagoi hormoninäppylöillä aika voimakkaasti kierron eri vaiheissa. Nyt on seesteinen tila mut ennen oletettua ovista oli kyllä kukintoa kerrakseen! Ei ollu e-pillerien aikaan ollenkaan tällaista!

On. Alavatsan tuntemukset/kipuilu voimistuu. Pitää varmaan laittaa huomenna kuukuppi varoiksi odottelemaan. Nivusten tienoolta kolottaa.

Maggie kp 31
 
Eipä ole meidänkään tarvinnut mitään seksikertojen määrää tai alkon kulutusta selitellä, vaikka ollaan julkisella puolella. Ensimmäisellä käynnillä gyne vaan varmisti, että onhan sitä seksiä säännöllisesti :)
 
Takaisin
Top