Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Diku, aika alarajoillahan tuo on. Viitearvojen alaraja on 0,3 mutta, jos sulla ei ole mitään oireita niin pitäisi olla vielä ihan ok. Mulla itsellä on vajaatoiminta enkä ovuloi ilman lääkitystä mutta mun käsityksen mukaan myös liikatoiminnalla voi olla vaikutusta raskautumiseen sekä myös keskenmenoihin.
 
Eikös noi alaviitteet voi vaihdella riippuen testipaikasta? Mun mielestä silloin ku mulla oli toi TSH 0,26 oli sen alaviite 0,3 ja silloin ku on ollu 0,43-0,49 ni alaviite on ollu 0,4?

Ja joo, liika ja vajaatoiminta molemmat huonoja raskautumisen ja sikiön kannalta. Noilla arvoilla ei pelkästään pysty sanomaan, onko häikkä vai ei, vaikka toki mulle herää kysymys, ettei noin alhainen TSH välttämättä ole ok.

Hoitamaton tai hoitoepätasapainossa oleva kilpirauhashärö saatta aiheuttaa sikiövaurioita, lisätä keskenmenoja ja mm. jonkun lähteen mukaan nelinkertaistaa sikiön autismiriskin. Tän voin siinä mielessä allekirjoittaa, että äidilläni oli silloin diagnosoimaton kilpirauhassairaus, kun meidät lapset saatiin alulle. Molemmilla veljilläni on asperger (autismin muoto). Itselläni on halkio ja kiinnostaisi tietää, mikä on kilpirauhassairauden vaikutus halkioon (tutkittua/todettua yhteyttä en ole löytänyt). Myös lapsellani on halkio ja veljelläni piilohalkio. Tän hetken "virallinen" selitys on että tekijöinä on ollut monitekijäinen geeni sekä ulkoiset tekijät (niitä sen enempää määrittelemättä). Myös ystävälläni oli raskautumisaikaan hoitamaton ja diagnosoimaton kilpirauhassairaus (+1,5 vuoden yritys ja varhaisia keskenmenoja). Lapsi on autisti. Tarkoitus ei ole pelotella, mutta näitä on tullut omassa päässä kyllä pyöriteltyä. Oma lapseni ei onneksi ole toistaiseksi näyttänyt merkkiäkään autismin suuntaan.
 
Muokattu viimeksi:
Dolcetti: Kiitos :)
Kyfi: Onnea plussasta <3
Minni: Kiitos' pääseepähän hoidoissa eteenpäin :p
Meritähti: Kiitos <3 Kyllä mäki yritän uskoa valaa että kyllä me saadaan :) nyt on ainaki varmaa et ehin valmistua ei tarvii siitäkään stressata :)
 
Oon kyllä niiiin tyhmä kun menen lueskelemaan odottajien ketjuja!! Hemmetti kun pitää laittaa suolaa haavoihin :D nyt kävin ajankulukseni läpi ketjun, jossa seurailtiin masun kasvatusta! Miksiköhän pitää itteään kidutella...
 
Nyt on mullakin jotai näytettävää tähän vitamiini keskusteluun.... beroccaa oon ennenkin vetänyt ja foolihappo 400 microgrammaa mut nyt on beroccaa ja fokihappo 800microgrammaa ja toi vehnis... oli kyllä pahaa...mut teelusikallinen
 

Liitteet

  • 1442924257392.jpg
    1442924257392.jpg
    22.3 KB · Katsottu: 107
Heippa! Nyt on käyty ekalla pariskuntakäynnillä lapsettomuustutkimuksissa. Oli aika kireetä jotenkin sinne mennessä, molemmat aika hiljasia ja vitsit vähissä. Siellä sitten odoteltiin kun ajat ei alkanu heti. Hiljaisuutta edelleen. Sit hoitsun käynti, jossa tsekattiin perustiedot. Hoitaja ei muuten ollu koskaan kuullukaan gelee royalista, kun olin sen siihen pyydettyyn kohtaan kirjoittanut lisäravinteeksi.

Lekurille oli heti perään aika. Siellä mut ultrattiin taas ja pco-diagnoosi vahvistui. Tuli tylyt tuomiot: Ei näy ovulaation jälkitilaa ja et todennäköisesti ole raskaana. Odota kp 40, tee raskaustesti ja aloita uus primolut-kuuri, jos ei spontaani kierto ala. Sit pitää varata kontrolliajat uusiin ultriin ja miljooniin verikokeisiin ja varmuudeks sokerirasitustesti. Että sekin vielä! Mut hyvä uutinen oli se että miehen simpat oli normaalit. :) Mulle aukkaria luvassa ja oviksen buustaukseen lääkettä. Niin kuin arvata saattoi.

Jotenkin pökertynyt olo. Ja ahdistaa vieläkin se kireys ennen käyntiä ja sit tää monirakkulaisuuden toitottaminen. Äh... :( Käynnin jälkeen oli kyllä jo parempi yhteishenki, onneks.

Maggie kp30/? Tuskin ovulaatiota koskaan!!
 
Voi Maggie ... No, tuli käytyä ja siitä se sit lähtee. On ne karuja hetkiä, kun puolisoina ollaan ikään kuin "tuomiolla". Omalta kohdaltani voin suositella, että kun puolisonsa kanssa höpöttelee kaikki pelot ja ajatukset, niin se voi lisätä yhteenkuuluvuuden tunnetta. Miehet on usein varsinkin nuorina melko kuutamolla lisääntymisasioista :) siinähän oppii, molemmat.
 
Maggie, tsemppiä! Kyllä se tuosta tosiaan helpottaa ja ainakin epätietoisuus vähenee sitä mukaa, kun tutkitaan. Toivotaan auringonpaistetta pian sinnekin! :)
 
tsemppiä maggie, allekirjotan tuon et helpottaa ku tutkitaan nimimerkillä kokemusta on :)

tänää käyty 5-6km kävelyl tytön kans ja teki hyvää, harmi vaa et vaatteet on liian isoi jo TAAS, sit pihal askelkyykkyi ja kyykkyi tyttö vaunuis ja tyttö nauro ku oli hassua <3
 
Muokattu viimeksi:
Maggie: Tsemppiä ja toivottavasti munasarjat heräilee ripeästi.
Mimmu&Diabolicat: Kiitos :) Toki T4- on viitteiden puolella 11,8.Itseäni kyllä ihmetyttää et toinen on liki vajiksella ja toinen liikaa. Vissiin kannattaa varata aika hyvälle lääkärille?
 
Silv ja kaikillahan ei painoa tule raskauden aikana juuri mitään. Tuttavani kertoi,että hänen äidillä oli raskauden aikaan tullut sikiön painon lisäksi vai 2 kiloa lisää. Ja synnytyksen jälkeen oli ollut erittäin hoikka,ei kuitenkaan alipainoinen.
En ole itse käynyt nyt vaa'alla ,mutta uskon että painoa on jonkin verran tullut. Ekan ja tokan neuvolakäyntien välillä oli 1kg tullut. Ja töissä tänään huomasin,että kyykkiminen ja kumartelu ahdistaa vatsaa jo. Eli ymmärrän,jos sullakin on että vähemmän painoa kiitos,jos vatsa alkaa olemaan jo tiellä:)
 
Voi hitsi Maggie. Toisaalta on varmaan kuitenkin niin, että vaikka toivoo että tutkimuksissa ei löytyisi vikaa, niin jos sitä vikaa sitten kuitenkin löytää, niin voihan sille sitten tehdä jotain! Itse lähdin tutkimuksiin iän takia hyvin nopeasti. Yllätyksenä ei sitten tullut että jotain sieltä löytyi, mutta nyt tiedän etten ole tuhlannut aikaa ja että sain heti tukea plussaamiseen (vaan eipähän se plussa mitään vielä takaa... mutta eka este olisi silloin ylitettynä ainakin) On kyllä hämmästyttävää mikä arsenaali tutkimuksia sulle on heti määrätty. Mutta hyvähän se on että toimivat sun kanssa perusteellisesti. Kaikkea hyvää sulle ja sun miehelle jatkoon. Antakaa tän yhdistää, eikä erottaa :hug003
 
Maggie, varmasti on pökertynyt olo. Mutta mäkin haluaisin nähdä käynnissä edes jotain hyvää, nimittäin nyt tutkitaan ja toivottavasti löytyy vielä lääkekin millä munasarjat saadaan heräämään. Ja puoli voittoa, että miehen simpat on kunnossa. Tsemppiä teille molemmille! :)
 
Maggie: nuo lääkärit ainakaan ei tunnista noita luontaistuotteita eikä hirveesti niihin kantaa ota...Vain ne jotka on lääkelabrassa tutkittu ja niillä on se tietty lupa.
Pahoittelut monirakkula diagnoosista. Veemäinen vaiva... mutta hoidettavissa. Toivotaan että keltarauhas hormooni auttaa sua eikä muuta tarttettais. Mulla kyllä auttoi ovulaation myös ruokavalion muutos. Vähemmän hiilareita.

Gatusa: ihanaa kun oot alkanu elää siellä omaakin elämää! Ihanaa ihanaa ja vielä kerran ihanaa! Oot itsekin onnellisempi ja ukkos tulee sen kans huomaamaan... sil menee luu kurkkuun...

On. ÄLLÖVAROITUS! Täällä outo tilanne. 3 menkkapäivä ja alavatsaa edelleen jomottaa menkkamaisesti yleensä loppunut ku vuoto alkaa. Alaselkä ja nivuset on myös kumman tuntuiset. Ja mikä parasta ni tänään ei oo siteeseen asti oo tullut mitään. Vain pyyhkiessä tummaa limaa. :0 ja seki vähenee koko aika. Yleensä mun menkat kestää 4 päivää.

Aloitin tänään tuon vehniksen ja berocan... toivotaan jotta ovis saapuu kun ukko täällä ja saisin sen vielä kellistettyä. ..nyt ainaki ollu hankalaa..monesta asiasta kättä väännetty taas ku herra tahtoo olla niin omahyväinen ja itepäinen... hitto sentään....
Lisäks veljen vaimo kyseli että ollaanko millon pojalle mietitty pikkuveljeä...sanoin sit ihan suoraan että 2 vuotta sitä on yritetty, polilla käyty ja lääkkeitä syöty...Itse ovat saaneet kaksoset hoidoilla ja ilmeisesti keinohedelmöityksellä...kuitenki sano että tulee kun on tullakseen ja ei se aina nii helppoo oo. Lopetti puhelun äkkiä...Olisiko jotenki säikähtänyt ku kysy niin suoraan ja sanoin niin suoraan. En vaan jaksa enää peitellä ja teeskennellä... ;/
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top