Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Silv olisihan ne sinulle neuvolassa jo varmaan painosta sanoneet,jos olisit liikaa laihtunut. Ja jos koet vointisi hyväksi,niin silloin pitää kuunnella itseään ;) mulla ollu pahoinvointia aika rajusti viime viikolla,mutta nyt taas helpottaa :) kovaa väsymystä ollut,mutta muuten ollut ok. Pieni pelko ollut meneekö kaikki hyvin,ainakin tähän asti on mennyt. :) Ja toivottavasti meneekin loppuun saakka.
 
Apteekin oma tänä aamuna.
ImageUploadedByVau Foorumi1442900048.469617.jpg


Verikokeet ok, sokerit ja kilpparit otettiin, niissä ei vikaa.
Jos täti ei huomenna kurvaa tänne, niin perjantaina verikokeesta hcg-arvo otetaan.

Muurahainen kp 48/35, yk 20
 
Muurahainen, no höh ku näyttää tyhjältä mun silmään tuo test :( Noi on kyl hyviä testejä, ei tuu turhia kuvituksia. No, verikoe varmistaa tilanteen, toisilla ei näy pissasta.
Tsemppiä tytöt, kenellä on loppuviikosta testipäivät. Nää voi olla pitkiä päiviä, mutta toivon mukaan johtaa hyviin tuloksiin!!
Täällä on vuoto nyt loppumassa, edelleen kirkasta, mutta niukkaa. Ihan hyvä, jos tuli selkeä alku ja loppu - niin ei ole epäselvää siinä.
Katjusha Kp 5 / 26-30
 
Voi murkku, Kylläpäs sua nyt piinataan :sad001 jos oisit vaan niitä joilla ei pissitesteissä näy, toivotaan että lopputulos on hyvä! :)
 
Itse kyllä alan olla sitä mieltä, että on jäänyt ns. Yhdet menkat välistä...

Olen mä kolme kertaa aiemmin ollut raskaana Ja hienot plussat olen saanut, tosi myöhään, mutta kuitenkin on plussat testeihin tullu. Et luotto raskautumiseen ei enää kovin korkealla oo :( valitettavasti...
 
Murkku, inhottava tilanne ku ei voi kun odottaa ja odottaa :( toivottavasti verikokeeseen asti pääsisit ja sieltä saisit iloisia uutisia! Tai sit vaihtoehtoisesti täti heti kylään et pääsis uuteen kiertoon!

Mulla oli sillon keväällä se yks kierto mikä kesti 65päivää! Meinas kyl nuppi hajoo. Toivottavasti murkku sä selviit vähä lyhyemmäl! :D
 
Soma: kyllä ne siitä maininnut on, mut aina vaan katotaan kuinka muuttuu seuraavaan käyntiin. Viimeks jo kysy että enkö mä syö mitään :D no, ens kuun alussa (muistaakseni) neuvola joten katotaan mitä mieltä nyt ollaan :) mut siis luojan kiitos sitä painoo ei oo tullu lisää viel tässä vaiheessa, muutenkin alkaa olla tuskasta kyykistellä ton pallon kanssa :D
 
Voi morjens mää sanon! Nyt oli kuulkaa eeppinen tk-käynti. Ihan ilman rasismia totean että oli ulkomaalaistaustainen tohtori ja hyvin auttava suomen kielen taito. Onneksi hoitajana olin tajunnut ottaa kopiot kaikista lausunnoista ja ultrista/labroista jne. Menin siis hakee lähetettä lapsettomuuspolille tays:iin. Meinasin saada lähetteen KOLPOSKOPIAAN :D :D Pieni kielimuuri siinä oli että sain asiani selvitettyä. Ehkä kuitenkin soitan ens viikolla lähetteen perään, ettei yllätyksenä tulekin kutsua esim suolen tähystykseen... :D Onneksi asia hoitui kuitenkin, asiallinen tohtori ihan muuten kyllä.

Onks kellään havaintoa millaiset jonot nyt on taysin lapsettomuuspolille? Kai siinä joku ensikäynti tulee ennenkuin ivf-jonoon päästään.

Hileinen kp 5/29-40 yk 14
 
Muurahainen, en tiedä minkä verran tiedät kilppariarvoista, mutta tosiaan vaikka ne terveyskeskuksessa olis "ok", ne ei sitä välttämättä ole.

Mun kilppariarvot on kanssa ennen lääkitystä olleet terveyskeskuksessa aina "ihan hyvät", työterveyslääkäri totesi 2004 kilpirauhasen ultrauksen jälkeen että "seurataan". Yksityispuolelta olen hakenu diagnoosin ja lääkityksen. Ja tosiaan esikoinen tarttui matkaan samalla viikolla ku alotin lääkityksen. Mulla oli A4-mittanen oirelista ja lääkityksen myöt katosi myös oireita, joiden en ollut koskaan tajunnu johtuneen kilppariongelmista ja joista olin kärsinyt käytännössä koko ikäni. Mä olin aina tuudittautunut ajatukseen, että "mä ny vaan oon tämmöne".
 
Diabolicat, ok. Täytyykin tutkia asiaa. Millaiset sun arvot sit silloin oli?

Mulla siis on TSH 1,37 ja T4V 13.0. Osaako joku näistä sanoa jotain, itse en ymmärrä koko asiaa ollenkaan.
 
Muurahainen, minun silmään nuo näyttävät oikein hyviltä arvoilta. Väestöliitossa suositellaan TSH:ta noin 1,5 eli oikein hyvä tuo on. Raja-arvo on 4,0.
 
Heippa Naiset! Eilinen nega oli oikea, tänään pyyhäls täti paikalle kanssa kipujen :( Polille on soittanu ja ulta ajaks sain maanantain, kahotaa oliko 3kk terolut kuurilla apua ja onko kysta lähtenyt pois, voi kun jo ois! Sitten sais alottaa Femarin...vähä jännittää toi uus lääke kyllä oli semmosia sivuoireita/haittavaikutuksia :o
Mutta mitä vaan et nyytin saisimme jo! <3 mutta muuta apua ei terolutista kyllä ollu kierto veny edelleen kp32. Apua yk paukuttaa kohta taas kymppejä :(



Voi murkku kylläpä sua nyt kiusataak kp:lla :( inhaa toi odottaminen ja jos ei olekkaan raskaana niin haluisit varmaa va jo alottaa uuden yk:n :( mutta toivottavasti on hitaasti nouseva raskaushormooni ja siel ois jtn <3


Haikaranyytti kp1/32
Yk 29
 
Muokattu viimeksi:
Diabolicat ja Muurahainen: Mulle tehtiin kilpirauhaskokeena TSHRAb-koe, jossa ymmärtääkseni selvitetään noita arvoja vieläkin tarkemmin kuin TSH-kokeessa. En ole kyllä varma ymmärsinkö oikein. Oma arvoni oli joka tapauksessa alle yhden.

Haikaranyytti: Pahoittelut ja onnea uuteen kiertoon. Toivottavasti saavat lääkityksen kohdalleen ja ikävät sivuvaikutukset pysyvät kaukana!
 
Haikaranyytti, kiva että täti vihdoin löyti perille eikä kierto turhaa venynyt! Nyt vaan hurjasti tsemppiä jatkoon! Kyllä se plussa teillekin suodaan! <3

Silv, oliko sulla alunperin ylimääräistä painoa jo? Laskiko paino oksentelun takia?
Mulla esikoisen aikaan oli niin kauheet pahoinvoinnit et paino tippu vissiin 7kg. Kaikenkaikkiaan raskausaikana tais tulla joku 8kg eli ei ihan kauheesti ku puolet tosta oli jo vauvaa :D
Mutta kertaakaan ei neuvolas oltu huolissaan painon laskusta tai hitaasta noususta. Toisaalta olihan mulla vähän ylimääräisiä kiloja ennen raskautta ni ei haitannu :P
 
Murkku, en mäkään näe tuossa testissä viivaa. No, verikoe tuo onneks varmuutta suuntaan tai toiseen. Vielä on toivoa! Jos sulla on vaikka ovis ollut tosi myöhään?

Meritähti kyseli loppukiertolaisia. Mä oon aika samoissa. Nyt kp 26/28-30.

Oviksen sain tikkuun ja tuntemuksetkin täsmäs, tallettelut hoidettu ja tyypillinen oviksen jälkeinen tissikipu on. Ei muuta. Päättelen oireettomuudesta, että eiköhän ne menkat sieltä taas tuu. Että se niistä lääkärin puheista, että tää vois hyvinkin olla meidän kierto.

Plaah ja huoh.

Edit. Jännä muuten nähdä, mitä viime viikolla otettu progesteroniarvo näyttää, kunhan saan tuloksen tänään tai huomenna. Alhainen arvo ollut siis mun ongelma ja ilmeisesti ovuloimattomuus. Voi kun Letrot olis avittaneet arvot hyvälle tolalle!

Onko muilla otettu progearvoja ennen ja jälkeen Clomien/Letrojen? Onko ollu muutosta??
 
Muurahainen, usein pelkkä TSH ja T4V ei kerro riittävästi, kuten esimerkiksi mun tilanteessa. Alhaisimmillaan mun TSH on ollut muistaakseni 0,26 vuonna 2004 jolloin kävin työterveyshuollon kautta omakustanteisessa kilpirauhasultrassa. Silloin sain diagnoosin "katsellaan". Tämän jälkeen olen jättänyt kotimaiset viljat pois ruokavaliosta, jonka uskon vaikuttaneen siihen että TSH on noussut. Kun esikoista yritettiin, keväällä 2012 TSH taisi olla 0,46. En just nyt muista mitä T-4V oli mutta alaviitteessä, eli ehkä jotain 10-11. Diagnoosi: Kilpirauhasarvot normaalit.
 
Kyfi: Onnittelut plussasta :Heartbigred
Murkku: Harmittava tilanne,toivottavasti selkenisi.
Mimmu: Mitä sanot kun tsh= 0,45?
Soma ja Silv: Onnittelut mahtavista kuulumisista ultrassa. :Heartbigred:Heartbigred
 
Haikaranyytti pahoittelut kp 1 :(

Murkku tuossa en näe mitään :( mikäköhän on, että kiertosi noin venyy! Ihme touhua kyllä.

Nessu toivotaan kuitenkin parasta :)

On. Menkat pikkusen alkaa laantumaan, mutta ihme mahakipuja vieläkin, vaikka yleensä on vain ensimmäisenä päivänä :( eilen taas meinas poru tulla kaupassa kun kassajonon sekä edellä että perässä oli isot raskausmasut! Oikein veitsenkääntämistä haavassa kun itellä oli kp 2 :( Tekisikin jo mieli hakeutua tutkimuksiin tämän kierron jälkeen kun on niin malttamaton...
 
hileinen kuulostaa aikas eeppiseltä juu :) mulla tääl on ollu vastaavaa lääkärien kans vaikka siis olevat et osaavat englantia. mun piti saada hysteroskopia ni meinas et haluan kohdunpoiston. eli kohdun tähystys jotta sillo sai selville miks mä vuosin sen 3kk kaavintojen jälkeen ja mulle meinattii et laitetaa kohdunpoisto. olin et EN TODELLAKAA mitää kohdunpoistoa tullu varaa vaan tähystyksen.
 
Takaisin
Top