Ei tää voi olla näin vaikeeta!

mä oon 163cm pitkä. esikosta tärppäs ku oli painoa 54kg, just enne synnytyst painoa 74kg ja esikko 6kk olin 49 ja risat pelkäl kävelyl ja imettämisel. ollaa melkei samanpitusia ystäväiseni :) se stressi kyl estää hyvin ku ajattelee et nyt pitää ku on oikee hetki. Allah antaa lapsen ku on sen aika sanon minä :) teen duaa inshaAllah että sulla tärppäis pian :)
 
Larissa, mä kans mietin yrittäes että pitääkö nostaa painoa ku oon hoikka, pituutta 162cm ja paino pyöri 50-52kg, ekas neuvolas paino oli 52kg mutta tärpin aikaan 51kg.. Nyt painoa on tullu 15kg että vieläki oon täälä normaalipainon rajois :D mulla ei siis paino noussu millää, söin mitä huvitti ja liikuin vaan koiralenkit ja parin tunnin akrobatiareenit viikkoon. Mulla se paino ei vaikuttanu (ehkä, epäilen syyksi stressiä ja satunnaista tupakointia sillä ku ne loppu nii tärppäs), mutta sitä olisin lähteny nostamaan jos ei olis tärpänny.. Toki mulla ei ollu kiertohäiriöötä ja suht säännöllinen kierto. Tulipas sekava sepustus :D

Onnittelut plussista ja muille plussatuulia ♡
 
Larissa mulla myös bmi 18 ja oon pitkä 165. Lähtöpaino oli 52kg ja nyt on tullu painoa 14kg. Mulla todella epäsäännöllinen kierto oli ja kaikennäköstä ongelmaa. Pco:taki. Nyt porskutellaan kuitenki rv 27+1 ja potra poika tulossa.
Sullaki siis mahikset on ja toivottavasti pian tärppääkin :)
 
Mami kiitos pahoittelusta. Kyllä tämä tästä :) ehkä se voi olla jo tämä kirto ;) tsemppiä sinullekkin tähän kiertoon!

Gatusa rupesin miettimään, että onko teillä suhteessa kaikki ok, koska tuntuu, että tosi usein teillä on joku pielessä miehen kanssa :/ kuulostaa kovin ikävältä teidän parisuhde. Oletko harkinnut jotain ratkaisua siihen? En muista ootko asiasta joskus jotain sanonut tai onko siihen jotain selitystä, mutta ihmettelen miten jaksat päivästä toiseen tuollaista kohtelua :(

Larissa vuoto on toodella hurjaa kaksi ensimmäistä päivää, jonka jälkeen se on hyvinkin siedettävää seuraavat viisi päivää. Äidilläni on myös ollut hurja vuoto, johtuneeko jotenkin siitä. Kivut on kamalat vain ekan päivän, mutta esim saikulla en ole koskaan joutunut menkkojen takia olemaan että buranalla pärjää. Ajattelin kyllä mainita siitä! Pahoittelut negasta :/

Silv ihanaa!! Paljon onnea <3
 
Larissa, mun kaksoissisko sai kaksi muksua peräjälkeen, pituutta on 178 cm ja painoa ehkä max 56 kg :) paino nousi ekassa raskaudessa ehkä 7 kiloa, toisessa noin 10.
Naistenklinikalla epäilivät mulla anoreksiataustaa, vaikka painoin 63 kiloa, eikä minulla ole koskaan ollut syömishäiriötä tai kiertohäiriötä. Nyt ilmoitan painokseni 68 kiloa ja kaikki ovat tyytyväisiä ;)
Mä varasin ensi maanantaille akupunktion. Katsotaan nyt tämäkin kortti :)
 
minni olenha minä tässä kaikkea miettiny. on tuos ukos hyvätki puolesa mut se ku stressaa raha-asioist ku asiakkait ei ol jne ni ei tuloikaa ol juuri ollenkaa ni se sit äksyilee mulle. tuossa ku joku aika sit soitti ni oli niin ilosen kuulonen jne eli ilmeisesti tänää oli hyvä päivä töitten puolest ja sai myytyä simpukat yms. eli voisin kuvitella et loppupäivä menee hyvin tai sit sen äiti on ehkä jotai sanon sille sen käytöksest kans en tiä. no tänää jos se löytää aihetta valittaa kotona ni ihmettelen ku oon pessy käsin tytön vaatteit, 2 pikkumattoa jynssän juuriharjan kans, lakassu pihalla ajotien, lakassu kodin ja kävin kävelyl ja lisäks ruoka valmistumas.

nyt aattelin et josko kokeilis et ehinkö neuloa yhen xl koon 44 takin nopeest kälylle tosin joudun käyttää lankaa jota mulla on valmiina ku halus puuvillalangast mut sitä väriä mitä haluu ei ol saatavil tai ainakaa en huomannu ja muutenki liian kallista ottaen huomioon paljonko tienaan ni saa kelvata sit minkä teen. ranne muutenki äksyilee entistä enemmän jo ni kaikki sattuu nykyää. käly oli alunperin sanon et mun pitäs neuloa omien mittojeni perusteel hälle takki ni katoin et juu en taida kuitenkaa omil mitoil ku oon n. puolet hänen koosta ku ite tosiaa 36/38 eli S koko. olen puuhastellu koko päivän ni oon kyl tyytyväinen itteeni :)
 
Larissa, ehditkö mulle laittamaan niitä linkkejä tai vinkkejä, mistä luit siitä stressin ja progesteronin yhteydestä? Lisää infoa kiitos! :) Mä en tohon osaa oikein sanoa mitään, toki hoikkuus ja liikalihavuus voi vaikeuttaa raskautumista, mutta niin se stressikin tekee.

En muista kuka kysyi kaksoissokkoaltistuksesta, mutta siis lapsella on ollut maitoallergia vauvasta lähtien. 7-viikkosena näytin ekan kerran neuvolassa kokovartaloihottumaista lasta. Lääkäri oli asenteella, että ei ole olemassa maitoallergiaa, se on vain atopiaa. Verikokeet eivät näyttäneet maitoallergiaa, joten emme (päässeet maitoaltistukseen) saaneet kelakorvausta Nutrilon Peptistä, joka on siis maitoallergisille tarkoitettu korvike. Puteli maksaa n. 35 euroa. Tässäpä siis oli oivallinen tsemppi tutustua enemmän aiheeseen, miksi mun oma maito ei riitä. No hain tietoa, pumppasin useammin ja sain maidon riittämään ja päästiin sopimattomasta ja kalliista allergiakorvikkeesta puoleksi vuodeksi eroon ja oma maito riitti n. 3,5 kk -> 9,5 kk. Olin siis gluteenittomalla itseni takia ja maidottomalla lapseni takia. Paino putosi 16 kg ja lapsi pysyi oireettomana. Tai siis kyllähän se lehahteli vähän väliä muista ruoka-aineista ja kakka on löysää ja sitä tulee usein (maitokakkaa n. 10 krt/vrk ja nyt kakkaa n. 4krt/vrk). Kun jouduin palauttamaan sairaalan pumpun, neuvolan pumppu ei ollu riittävän tehokas, saati oma sähkörimpula, jolla nitkutin sitten viimeiset kuukaudet ennen lopetusta. Lasta ei siis suulakihalkion vuoksi voinut imettää vaan maito meni Pigeon -erikoistuttipullolla. Hän käyttää tällä hetkellä kauramaitoa, mutta tarvitsemme päiväkotia varten maidottoman lääkärintodistuksen.

Pääsimme maitoaltistukseen 1v 2 kk iässä. Heidän nähdäkseen lapsi ei juurikaan oireillut (jalkaan ja käteen tuli turvotusta ja punoitusta hieman). Maitoaltistus kotona ei ole juurikaan onnistunut. Mm. heinäkuussa anoppi antoi hänelle 2 laktoositonta karjalanpiirakkaa ku luuli niitä maidottomiksi. Lopputuloksena viikon ripuli, ihottumaa korvantauksissa, kyynär- ja polvitaipeissa, niskassa (vieläkin) ja karsta paheni. Enää en tiedä, onko ihottuma edelleen samasta syystä vai reagoiko myös johonkin muuhun. Ennen tätä vahinkoaltistusta neiti oli ihottumaton ja olimme saaneet kakan aika hyvin kiinteäksi. Tuon altistuksen jälkeen emme ole pökälettä nähneet.

Lääkärissä siis tuntuvat epäilevän, ettei lapsi voi oireilla maidosta ja haluavat varmistaa, onko lapsella maitoallergia vai ei. Vaikuttaa myös siis lääkärintodistukseen, nyt saimme sellaisen tammikuuhun asti. Lääkäri perusteli, ettei hän pysty perusteetta niitä todistuksia kirjottelemaan ja nyt pitää selvittää, onko se aiheellista vai ei. Ja plaplapla...lääkäri on virolainen ja pajattaa kuin konekivääri, mulla tekee aina vaikeeta pysyä kärryillä että tarkottaako nyt asiaa A vai B kun vahvalla aksentillaan pistelee menemään monologiaan.

Fiilikset tänpäiväsen jälkeen: Pakko antaa krediittiä meidän sitkeälle sissille. Vaikka en pidä lasta mitenkään erityisen hankalana saati uhmaikäisenä, niin kaksoissokkoaltistuksessa ilman aamupalaa.... oltiin polilla 4,5 h, josta noin 4 h neidille yritettiin syöttää kaurapuuroa, mustikkakeittoa, kauramaitoa pullosta/mukista joihin oli piilotettu testimaitojauhetta (eli joko lumemaitojauhetta tai maitojauhetta). Oli neidin mielestä tosi pahaa ja alas saatiin noin 2 teelusikallista. Meillä oli jopa oma Pikku Myy -lusikka mukana. Ei auttanu. Hoitajaharjoittelijakin yritti lähemmäs puoli tuntia. Määmä sai puuroa, Pippi sai puuroa, varsat sai puuroa, formula-autokin taisi saada puuroa. Mutta Venla ei syönyt. Olin sillä aikaa pois huoneesta.

Lahjonta ja sopimusten ehdottelukaan ei tehonnut. Saat mennä leikkimään kun olet syönyt/juonut. Kun on syöty/juotu, saat valita kaupasta ihan minkä tahansa tarrakirjan tai Schleich -eläimen. Ei auttanu.

Mä joudun syöttämään kotona 5 vuorokautta tota samaa sörsseliä, saas nähdä kuinka ämmän käy...

Kysyin hoitsuilta, että onko ollu muita näin hankalia. Totesivat, että sanotaanko näin että yleensä on edes jotain saatu alas menemään.
 
Muokattu viimeksi:
Gatusa, eihän se noinkaan voi mennä, että joudut väkisin tekemään kaikkea (vielä kipeällä kädellä, joka ei todellakaan koskaan parane tolla tahdilla) jotta pidät miehesi tyytyväisenä ja joutuu arpomaan mitä noottia tänään tulee. Nainen kulutat itsesi loppuun tolla tahdilla, ainakin kuulostaa siltä. No halusin sanoa oman näkemykseni asiasta, toivottavasti tiedät mikä on sinulle parhaaksi :)
 
Voi Larissa sun turhu ja nega! :sorry::sorry::shifty::shifty::mad::mad::sad001:sad001 Kurjaaaaa! Mutta hyvää foorumilomaa sinulle. Toivotaan, että ensi kerralla kun susta kuullaan, tiedossa on ihania uutisia. :dummy1::dummy::dummy1::dummy: Tsemppiä painon lisäämiseen. Voi kun itselläkin ois noin päin toi ongelma! Jotenkin tuntuu, että kilot on niin tiukassa itellä että vaikka terveellisti syö ja liikkuu niin ei mitään tapahdu! Ymmärtäisin jos herkuttelisin hulluna :happy tai jotain megakokoisia annoksia mutta ihan normisti ja säännöllisen terveellisesti aterioin. Oon siis normipainon rajoissa mutta ainainen toive ois olla vähän hoikempi. Höh, ongelmat kullakin. :smiley-angelic008 Tuu välillä kurkkimaan tänne ja kertomaan kuulumisia, älä kokonaan meitä jätä! :Heartbigred:Heartblue:Heartpink:Heartred:Heartpink:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartblue:Heartpink:Heartred

Silv, ihana lähikuva pikku prinsessasta. Suloinen nykerönenä näkyy kuvassa. Ah! :love7:love7:love7

Titem, teretulemast takaisin. :wav Tsemppiä noiden ovistestien kanssa. Mullahan meni alkuunsa jo hermot ku en saanu ku haliakkaa lirua näkymään vaikka testasin välillä 3 kertaa päivässä otolliseen aikaan. Lopulta luovutin kun ei tullu ku paha mieli. :BangHead:BangHead:BangHead Mutta toivotaan että sula näkyy räiskyvät viivat! Elättelen silti toiveita omasta menneestä oviksesta tässä kierrossa kun limat, hormonifinnit, tuntemukset alavatsassa ja nännien arkuus antoivat ymmärtää. Muutaman päivän päästä täällä selviää jotakin, toivotaan. :rolleyes:

Muurahainen, voi kun sun testissä näkyis jotain SELKEÄÄ ja helposti raskaudeksi tulkittavaa. Milloin ne verikokeiden tulokset tulee? Plussatuulia! :smiley-bounce016

Gatusa, voimia hankalaan tilanteeseen ja kipeen käden kanssa toimimiseen. Ikävältä kuulostaa, että joutuu raatamaan ja ei oo varma, saako kiitosta. :hug013 Onneks sulla on ihana hymytyttö, josta varmasti saat voimia arjen askareisiin. :flower

Omaa napaa. Eipä juuri muutoksia oloon. Ei edes kuviteltuja raskausoireita. Ainoo toivon kipinä oli se kiinnittymisvuodoksi uskomani ruskea hailura vajaa viikko sitten. Tai siis kahtena päivänä ne ilmesty, minimaaliset raidat valkkarin seassa. Muuten ei ois kyllä mitään luottoa, ja oonpahan jo valmistautunu mielessäni tännekin kirjottamaan sen perinteisen kp1 täällä taas. Vaikka ei vielä mitään menkkatuntemuksiakaan oo. Yleensä tullu kunnon menkkakouraisut ja sit samana tai seuraavana päivänä hanat auki. :violent006

Nyt on kp 29 eli ei ainakaan kroppa oppinu mun primolut-koulutuksesta mitään et 28 päivää ois hyvä kierron pituus, ehei! Eteenpäin vaan porskutellaan. :happy6:happy6:happy6:happy6 Uskoisin, että kierto on nyt niiden ovistuntemusten perusteella sen 32 päivää.

Maggie dpo 11?? Loppuviikosta testiä. En uskalla vielä. Ei pysty. Ei halua pettyä.:violent5
 
ImageUploadedByVau Foorumi1442843943.305544.jpg

Tossa testitulos.
Verikokeiden tuloksia soittelen huomenna. (Jos muistan, tänään unohdin)

Muurahainen kp 47/35, yk 20
 
minni ja maggie onha tää aikas kuluttavaa mut eipä ol mahiksia mihinkää muuhunkaa täl hetkel ku pysyä tässä. ja minul tapana et jos tuntuu silt ni meen makkarii tytön kans enkä kuuntele halaistua sanaa enää ja nyt ku on vaunut ni voin lähtä vaunuileen tytön kans.
 
No voi Murkkulainen! Eipä ota tuostakaan selvää. Voi kun ne verikokeet kertois jotain muuta! Mutta noita pitkiä kiertoja tulee välillä, ehkä siellä on jotain yritystä ollu ja jos se menikin sit ohi ni kroppa nyt keräilee aikansa itteään. Kyllä se jossain vaiheessa selviää, mikä siellä luuraa tai mättää. Plussaa edelleen toivotaan!

Gatusalle tsemppiä!

Ja Minni, hitsin runsas vuoto. Äh. Ootko varma et ku yöllä falskas kuppi et oliko hyvin auennu ja sopivassa kohtaa? Mulla aluks päästi vähän ohivuotoa ku en saanu kuppia aukeemaan täysin. Nyt ei oo ollu mitään ongelmia ku ostin uuden kupin (samaa merkkiä tosin). Aukee jotenkin napakammin.
 
Lukutoukalle ja Kyfille onnittelut plussasta! Nyt matkaan mukaan paljon vauvaliimaa, tarrasukkia ja kaikkea tahmaista! :)

Negan testanneille, menkat syyttä hukanneille, tiputtelusta kärsiville ja uuteen kiertoon joutuneille paljon voimia jaksaa taas se pettymys ja voimia kasata itsensä uuteen kiertoon ja yritykseen! :hug013

Silville onnea tyttölupauksesta! Meilläkin oli viime viikolla rakenneultra, jossa pientä neitokaista meille lupailtiin. :Heartpink
 
Pikaisesti ehdin kommentoimaan, pahoittelut muille joille en ennätä kommentoimaan..:shy:

Lukutoukka
ja Kyfi mielettömän paljon onnea molemmille ja tarrasukkia pienille matkaan! :dummy::dummy1::smiley-bounce012

Larissa rentouttavaa foorumitaukoa, tuu sit ilmoittamaan meille kun plussaat.. :wink:p

Murkku pahoittelut negasta. :sad001:confused:

Plussatuulia kaikille! :smiley-bounce016
 
Mä en kestä, taas mä kuvittelen näkeväni tossa jotain. Näillä kp:llä kyllä pitäis näkyä jo jotain enemmän jos olis oikeasta raskaudesta kyse.

ImageUploadedByVau Foorumi1442851462.778316.jpg
 
Maggie, kyllä se on auki kunnolla ja aina kokeilen vielä sormella että joka reuna on auki. Se oli siis yöllä aivan piripintaan ja valahti paljon vielä sen lisäksi kun veti sen pois :D eli luultavasti ihan sen runsauden takia vuoti.

Murkku näen minäkin jotain hyvin haaleeta viivanpaikkaa! Toki sulla on kyllä jo hurjan isot koopeet :/
 
Murkku toivottavasti verikokeet antaa sen toivotun tuloksen:smiley-angelic001


Kyfi onnea plussasta!

Silv onnea tyttölupauksesta:) miten olet muuten voinut odotuksen aikana?

Meillä oli myös tänään nt-ultra ja kaikki oli kätilön mukaan niinkuin pitää. Erittäin vilkas tapaus kyydissä on, kätilö ei meinannut saada mittoja otettua :) laitan kuvaa,jos saan ladattua..
 
Takaisin
Top