Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Heippa kaikille :) nyt tiedetään minkävärisiä tossuja lähdetään minskiltä tilailemaan <3

Pieni prinsessa siellä masussa pyörii kuperkeikkaa, istukka takaseinässä joten ei ihme että kaikki liikkeet tuntuu :) 316g täyttä tavaraa, kaikki kunnossa <3 4D-kuvassa selkeästi isin nenä :')
ImageUploadedByVau Foorumi1442820831.144102.jpg
 
Kiitos Murkku, oot ihana :Heartred Pus pus!

Onnea Silv tyttölupauksesta!!! :Heartpink


Jos joku on kiinnostunut stressin ja lapsettomuuden yhteydestä niin löysin mielenkiintoisen artikkelin Potilaan Lääkärilehdestä:

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/site/assets/files/5000/sll262012-2076.pdf

T
ämä lause pisti silmään, sillä luulen että mulla on tästä kyse nyt.

"Samalla kun stressi aktivoi hypotalamus-aivolisäke-lisämunuaisakselin toimintaa, tapahtuu hypotalamus-aivolisäke-gonadiakselin vaimennus. --- Koska normaaliin munarakkulan kypsymiseen ja munasolun irtoamiseen tarvitaan optimaalisesti pulsoivaa gonadotropiinieritystä, GnRH-erityshäiriön vaikeusasteesta riippuen seurauksena on eriasteisia munasolun kypsymis- ja ovulaatio-ongelmia. Stressiin näyttääkin liittyvän pitkittyneet kuukautiskierrot ja raskauden viipyminen."

Alkuun mulla oli ovis kp 12-14 tienoilla ja kierto sen 25-27. Nyt ovis on vasta kp 17-19 ja kierto huitelee yli 32 päivän. Ja sitten jos tämä paino aiheuttaa vielä yhdessä stressin kanssa heikomman munasolun ja siten loppukierron tiputtelua niin eihän näillä eväillä ole mitään mahista raskautua :mad: Eli lihotuskuuri ja hermoloma tästä kaikesta lienee TODELLA paikallaan!
 
Mä oon taas ihan pudonnu ku en oo muutamaan päivään käyny - kääk! Pikaselauksella bongasin kuitenkin ihan mielettömän upeita uutisia, siis onnea Mh, KresiKät, Kyfi ja Lukutoukka!
:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Yritän päästä taas tähän foorumielämään kiinni. Mulla kp 2/26 ja moneskohan yk tämä nyt sitten olis... En jaksa laskea mutta vuosi tosiaan nyt täynnä yritystä. Saimme alkuviikosta kirjeen ja tutkimuksiin pääsemme (julkiselle) marraskuun puolivälissä. Olin varautunut jonoihin, mutta onneksi ei tarvitse kauaa odotella. Yksityisellekin olisimme voineet mennä, mutta oon tehnyt periaatepäätöksen että lapsettomuutta hoidan julkisella.

Vähän on ankeat fiilikset. Kaikki mun opiskelukaverit (5 kpl) synnyttävät / ovat synnyttäneet tänä vuonna. Miksi mä en voi olla siinä samassa joukossa?

Tsemppiä teille kaikille :Heartred Mä voisin ottaa uuden askeleen tällä taipaleella ja ostaa ekat ovulaatiotestit.
 
Larissa, mielenkiintoinen artikkeli. Me ollaan klinikalla puhuttu stressistä, ja siellä on todettu, että kaikki siellä ovat stressaantuneita, mutta tuloksia silti saadaan. Itselleni tämä oli huojentava tutkimustulos, että IVF:llä alkionsiirrot voivat onnistua stressistä huolimatta. Toki stressinhallintaa harjoitan päivittäin :)
Tuohon kiertoon: se on jännä, että toisilla ei tunnu muutokset missään ja toisilla alkaa heittelemään heti. Kuulin joukkoon, jolla elämäntilanne ei millään lailla vaikuta kuukautiskiertoon - välillä on ollut ihan kohtuuton työstressi kuukausia (lähinnä negatiivista) ja välillä oon treenannut maratonille (enimmäkseen positiivista) ..
 
Anteeksi kun taas vaan huutelen väliin!

Yritys on nyt tauolla... Hanskat tiskissä/-hukassa... Näillä mennään :O

Täti lähti kp3 ja päätti tehdä comebackin kp6 ja nyt vieläkin tuhrua... Kaikki lisäravinteet jne. Myyty pois.

Onnea siis yleisesti ja persoonattomasti kaikesta positiivisesta ja pahoittelut negatiivisesta

Murkku jaksan edelleen uskoa sun plussaan ❤

Gatusa en ymmärrä miten jaksat!


-PikkuMinski kp8/30 yk25-
 
Larissa paska tuhru ja vielä paskempi nega!
Ikävä tulee jos oot tauolla... kuka nyt jakaa linkkejä ja tekee ihmiskokeita ja vastaa kaikkiin kysymyksiin?! ;)
 
Pikkuminski, ihme täti sullakin... Ihanaa että jaksatte uskoa mun plussaan, ite ei tiiä mihin uskoo.

Testejä käyty ostamassa paketti pc:tä ja apteekin oma. Huomasin et cb:n tupladigi pakkaus ei maksanu apteekissa kuin 19€, jätin silti hyllyyn. Ostan sitten jos joskus plussan saan. Mä meinaan haluan nähdä olet raskaana tekstin siinä näytössä :D

Pc:n saatan tehdä jo tänään jahka sen neljä tuntia kerkeen pidättää. (On saanu aika usein vessassa ravata) tänä aamuna jo 5 kertaa.
 
pikkuminski samaa mietin minä monesti. inshaAllah asiat paranee pian. no sen tiiän et ainaki siin vaihees jos saan myytyä kaikki neuleet mitä tehny ni tilanne helpottaa.

larissa mitä häh meinaat mennä foorumitauolle? apua!!!! tulee ikävä.

me lähetää kohta vaunuileen, saas nähä huomaako ukko mitää tänää, pesin käsin tytön vaatteit ja viel 2 pientä mattoa jotta saan makkarin oven etee maton itelle ja viel tänne olkkarii oven lähelle.
 
Kiitos ihanat! :Heartpink

Pikkuminski, onpa sulla taas on-off täti siellä o_O Rasittavaa! :mad: Saatte nyt itse etsiä tietoa ja tehdä ihmiskokeita itsellenne :grin:grin:grin

Murkku, plussaonnea pc:n kanssa!!!

Ilpuri, ikävä tulee kyllä teitä kaikkia ja olette varmasti ajatuksissa :) Jotenkin vaan tämä foorumilla pyöriminen saa mun tjottailun muuttumaan yritykseksi ja kropan sekä mielen ylikierroksille.

Gatusa, joo totesin, että kun olen täällä nyt yli 1,5 vuotta kuumeillut (jo ennen yritystä tänne päädyin) ilman plussan hailuakaan, niin ehkä olisi aika koittaa toisenlaista taktiikkaa. En vaan osaa olla ajattelematta kiertoa ja yritystä, jos käyn täällä jutustelemassa. Ehkä se tärppi pääsisi yllättämään, kun pyrkisi ajattelemaan muuta ja vaan nauttimaan elämästä :) Siksi tauko foorumsta, kierron seuraamisesta, oviksen kyttäämisestä, dpo;n laskemisesta yms. on paikallaan. Otetaan vaan miehen kanssa vitskut, puuhataan makuuhuoneessa ja koitan saada itselleni vähän lisää painoa jos se tasoittaisi kiertoa :wink

Ihan oikein miehelles, että teet vaunulenkkiä just niin kuin lystäät!!!
 
Hei kaikille, olen ihan vain vahingossa päätynyt seuraamaan tätä keskustelua, jonne en itse kuulu, ja nyt tulen röyhkeästi antamaan neuvon erityisesti Larissalle (toivottavasti ehdit nähdä tämän ennen foorumitaukoa). Huolestuin tuosta tavoitteestasi nostaa painoa kovalla treenillä ja proteiinitankkauksella, koska minusta hedelmällisyysvaikeuksien ollessa kyseessä pitäisi ehdottomasti lisätä kehon rasvaprosenttia, että lisääntymiseen tarvittava hormonitoiminta ei häiriinny entisestään. Eli lisää terveellisiä rasvoja ruokavalioon ja maltillista treeniä. Nopeasti googlaamalla en löytänyt parempaa lähdettä aiheeseen, mutta tässä blogikirjoituksessa siitä mm. puhutaan: http://readysteadyglow.blogspot.fi/2013/01/kuukautiset-treeni-ja-laihdutus.html?m=1

Pahoittelen sekaantumistani keskusteluun, mutta nyt en voinut olla avaamatta suutani. Vauvapölyä ja tsemppiä toivotan kaikille täällä, olette mahtava vertaisyhteisö.
 
Ailiina, kiitos kommentistasi! Mulla on muuten ruokavalio kunnossa ja terveellinen, niitä hyviä rasvoja, täysjyväviljaa ja kasviksia saan kyllä tällä hetkellä :) Tarkoituksena ei siis ole aloittaa mitään rankkaa treeniä vaan jatkan ihan normaalia rentoa punttista 2 -3 kertaa viikossa oman fiiliksen mukaan. Tärkeintä tässä on ehkä se, että pitäisi vaan syödä enemmän ja useammin ja kiinnittää huomiota siihen, että saan proteiinia edes vähän joka aterialla. Tällä konstilla sain viimeksi painon nousemaan vuonna 2011 ja rasvaprosentti oli silloin hyvissä lukemissa, lihasta oli enemmän ja tunsin itseni energiseksi ja terveeksi eikä kierron kanssa ollut ongelmia (mulla on siis nyt loppukierrossa tiputtelua) :) Kehonkoostumusmittauksen mukaan rasvaprosentti ole liian alhainen nytkään (olikohan lähes 30), mutta painoa saisi olla enemmän sekä rasvana että lihaksena. Tässä tulee vähän deja vu -fiilis, kun koko ikänsä on joutunut selittelemään laihaa olomuotoaan ihmisille ja sitten kun haluaa painoa lisää niin sitäkin joutuu selittelemään, että teenhän varmasti sen oikein...

Nyt seuraa pieni avautuminen:

Mua kyllä nyt vähän suoraan sanoen suututtaa, ettei tk:ssa eikä naistenpolilla sanottu mitään, että mulla voisi olla aihetta saada lisää painoa. Tai siis kommentoivat, että olen hoikka, mutta ohittivat asian, kun sanoin aina olleeni tällainen. Eivät sanoneet, että jos painolle tekisi jotain niin se voisi auttaa raskauden saamisessa alulle. Nyt kun asiasta ettii tietoa, niin jos bmi on alle 20 niin se vaikuttaa hedelmällisyyteen ja aiheuttaa kierto-ongelmia, pidentää kiertoa ja heikentää ovista ja munasolujen laatua. Hei haloo, mie olen hoikka, bmi on jotain 18,5 ja mulla on noi kaikki kierto-ongelmat vaikka suht säännöllinen kierto onkin!!! Miksi lievään ylipainoon puututaan niin herkästi, mutta alipainoon ei?! Nyt on jotenkin sellainen olo, että olen hukannut tässä yli vuoden ja itkenyt turhaan monet negat, tuhrut ja menkat, kun ratkaisu saattaa niinkin yksinkertainen kuin; painoa lisää MUUTAMA VAIVAINEN KILO!
 
Muokattu viimeksi:
larissa plussatuulia tauolle, nautihan kunnolla tauosta. jostai syystä alko tuntuu et seuraavan kerran ku susta kuulee ni siel on plussattu jo. otat rennosti unohat koko yrittämisen ja kierron seuraamisen ni eiköhä hyvä tule. JA MUISTA HEMMOTELLA ITTEÄS ETTÄ SAAT RENTOUDUTTUA AINA VÄLILLÄ JA HYVÄN OLON :)
mun pikku neuvoja sulle :) minä ja mariam puhalletaa täältä plussatuulia ja iloa syksyisiin lenkkeihin yms. isot halit meiltä molemmilta sinulle :)

täällä kotiuduttii pikku vaunulenkiltä, kova tuuli on mut ei se mitää tytöllä oli huppumyssy päässä eikä ees hikoillu pää koska puuvillaa eikä ol liian paksu :) ostinpa sit kaupasta sen leivänki että ukko näkee että leipä on käyty ostamassa :) ihanaa käydä vihdoin kävelees!!!! nyt vaa pitää saada jossai vaihees paristot vaakaa et näkis paljo sitä nykyää painaa koska en viittis löytää itteäni jostai 49kg lukemista kuten esikosta.
 
Kiitos Gatusa! Mulla pääsi itku sun ihanista sanoista. :love017 Sitä rentoutumista ja hemmottelua kyllä onneksi on useastikin :laughing021 Mutta kunhan mieli pääsisi irti tästä kaikesta... No eiköhän se pääse näillä eväillä :wink Ootko minkä pituinen? Mulla on nyt paino pyörinyt tossa 47-49 kg paikkeilla, mutta olen kyllä aika lyhytkin; 160 cm. Ainakin 52-54 kg ois tavoitteena saada kasaan!!! :wink
 
Takaisin
Top