Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tosiaan jos jotakuta kiinnostaa toi stressilääketiede, ni uskoisin että vielä mahtuis mukaan jos haluaa. Se on siis verkkototeutuksena myös eli mä käyn paikallisen kansalaisopiston tiloissa katsomassa kerran viikossa 1,5 tunnin verkkoluennon. Toki siihen liittyy myös tentti ym. Noi jo toteutuneet luennot löytyy myös Moodlesta, koska osaan on saatu lupa tallentaa.

Aiheina:
Stressin perusteet, professori Jyrki Korkeila
Stressi ja mielenterveys, professori Jyrki Korkeila
Stressi ja lapsettomuus, dosentti Leena Anttila
Prenataalistressi, professori Hasse Karlsson
Stressi työelämässä, dosentti Tuula Oksanen
Stressi ja alkoholi, psykiatri Antti Mikkonen
Stressi ja uni, LT Juha Markkula
Kulttuurinen näkökulma stressiin – stressi, rasismi ja maahanmuuttajat, VTT Maili Malin
Tietoisuustaidot, hengittäminen ja stressi,
 
Diabolicat ja Larissa,
Mulla on käytössä alkionsiirtoa ja implantaatiota tukemaan Prednisolon lääkitys 10 mg/päivä. Tämän avulla olen tänä vuonna tullut raskaaksi kahdesti, vaikka aikaisemmat 20 alkiota ovat tulleet pihalle ilman kiinnittymisyritystäkään. Mä olen kans opetellut stressinhallintaa ja vähentänyt rankkaa liikuntaa viel lisäksi. Mulla kehon oma vastustuskyky on liian "tiukka", ei suvaitse "vierasesineitä". Nyt tällä uudella dieetillä pyrin osaltaan tuota elimistön "hälytystilaa" lieventämään. Saa nähdä, miten käy. Nythän siis nähdään, että voin tulla raskaaksi, mutta että miten saadaan pidettyä sisällä 9 kuukautta, se onkin temppu.
 
Mulla on salille nyt kesäkuussa ostettuja kymppikortteja 2 kpl, ja 3 kertaa oon varannu jumpan, joka kerta oon joutunu peruuttamaan. Milloin on firman kalustoa hajonnu naapurikaupunkiin ja lapsenvahdiksi buukattu isäntä joutuu lähtemään sinne, milloin tullaan kipeeks tai milloin on niin kauheesti työkiireitä ettei päästä töistä ajoissa... eli liikunta on nyt vähän minimaalista. Lapsen harrastuksissa eli uinnissa, temppuklubissa ja taekwondossa, muuten koirien kanssa kävelyä, itämaista tanssia. Eli mulla liikunta kohtuudella, jopa hikiliikuntakin toimii kyllä stressinpurkajana, kunhan sitä hikirääkkiä ei oo monta tuntia joka ilta. Ja toisaalta nykyään tykkään pilateksesta, bodybalancesta, qi qongista ym. mutta ku ei haluais lasta viedä hoitoon vielä päiväkotipäivänkin päätteeksi ja mies kun on yrittäjä, tekee usein pitkää päivää eikä välttämättä aamulla pysty sanomaan, pääseekö illalla ajoissa vai ei. .
 
Larissa, no onpas jännää! Voi kun plussaisit! :Heartpink Joo, mä haluan mun elämän normalisoitua. Ärsyttää kun musta on tullut tosi tarkaka sen kanssa mitä syö ja tekee jne. Haluan olla normaalisti. Jotenkin tosi rankka melkein kaksi vuotinen takana, toki on ollut töissäkin kaikenlaista ja noin mut silti tämä on kuitenkin ollut koko ajan takaraivossa.
muoks, nyt luinkin tän ketjun loppuun, vouhan tuhruhen tuhrut. Mä en usko et sä voi "kuumeilemalla" tehdä ton itelles, mut varmasti foorumitauko helpottaa niin ei oo koko aikaa mielessä. Kyllä on tyhmää :sad001 Toivottavasti tiellä on kiva päivä!

PikkuMinksi, näinhän se varmasti on. Tän ystävän tapauksessa uskon kuitenkin hänen ajattelevan hyvää mutta hän menee kammottavalla tavalla vikaan.

Gatusa, sun poika on siis Suomessa? Jos kuitenkin vakavasti harkitsen lähtemistä onko varmasti järkevää hommata tyttärellesi kansalaisuus sieltä? Tai siis varmasti onkin, en ihan tajua näitä maiden välisiä kuvioita aina :grin Hänelä on kuitnekin Suomen kansalaisuus? Tosi kurjaa miten sun mies kohtelee sua, mä en ikinä tollasta vois kestää. Kuitenkin sä oot se kuka tietää milloin on aika lähteä ja onko edes. Kannattaa kuitnekin tehdä tiukka päätös ja pysyä sit siinä ja elää määrätietoisesti sen mukaan. Mitä tuohon päiväkäveilyihin tulee tuo on järkkyä eikä päivittelemällä parane, sen kuin menet kävelylle ja katot miten tilanne edistyy :grin

Mariska, ihanaa miten oli käynyt sun vanhempien kanssa! Varmasti olivat superonnellisia! :Heartpink

lucky, pahoittelut kp1, kyllä senkin nyt piti sinut löytää :mad:

Beisla, toivottavasti simpat jaksoivat! Ja lääke auttoi! Kyllä tuo teidänkin kuvio kuulostaa niin raastavalta. Ja tuokin väärinkäsityksestä lähtenyt liikkeelle. Tosi ärsyttävää. Se meidän kuvio meni niin et nää meidän kaverit oli meillä yökylässä ja me pelattii lautapelejä. Mä sit suutuin mun miehelle tosi pienestä jutusta ja vedin siitä ihan älyttömän show´n. Täysin ylireagoin koska mun mies "uskalsi" sanoa mulle poikittain kaverien läsnäolessa. No me mun miehen kanssa selvitettiin tilanne ja se oli sitä myöten selvä. Me ollaan molemmat tosi äkkipikaisua ja riidellään aika äänekkeestä mut se on vaan meidän tapa. No mun kaveri kuitenkin otti sen tosi raskaaksi, sanoi mulle ett mun kannattaa nyt vakavasti miettiä onko järkeä jatkaa avioliittoa, onko järkeä hankki lasta "tähän tilanteeseen". ja kun josksu rakkaus ei vaan riitä. Lisäksi hän kyseenalaisti mun muutamia mun omia henkilökohtaisia juttuja joista loukkaannuin tosi paljon. Riita mikä oli mun ja mun miehen välillä ei kuulu muille, meillä on meidän tapamme riidellä. Mun kaveri ei pouhunut eikä ottanut mitän kontaksia mun mieheen koko iltana eikä seuraavana päivänä joten mun mies ei oikein ymmärtänyt ja myös hänen mielestän oli järkyttävää että onko avioliitot todella niin huonoissa kantimissa että ei riitoja kestä. Että pitääkö todella mun kaverin mielestä erota tollaisen takia. Sit mun mies oli myös mulle että oonko mäkin sama mieltä, että hän ei halua olal sellaisen kanssa tekemisissä. tietenkään en ollut sama mieltä mutta tästä koitui mun ja mun miehen välille myöhemmin sit kauhea riita.
No mut lopu tulema on se et mun mies sano iettä tää mun paras kaveri ei ol meille enää tervetullut, hän ei halua olla sen kanssa tekemisissä. tietenkin minä saan, koska hän ei voi minua määrätä mutta musta itsestäni tuntuu tosi inhottavalta koska koen että en voi luottaa tähän mun ystävään ja entä jos tulen raskaaksi, onko hän oikeasti onnellinen mun puolesta? Mun mielestä kukaan ei voi sanoa milon pitää erota ja muutenkaan että miten suhteessa pitää toimia, kukaan muu ei voi tietää suhteesta mitään kuin ne jotka ovat ovat siinä suhteessa. Vaikka hän ei suoraan sanonut että erotkaa, mä nin sen kuitenkin koin. "me tuetaan sua sun kaikissa päätöksissä mutt akanattaa nyt harkita tosi tarkkaan onko järkeä jatkaa". Joopa joo, mä oon turvassa mun miehen kanssa jotan rakastan syvästi koko mun sydämestä. Tulipas pitkä paasaus :grin

muurahainen, raudan maku! VOI JEE!!! Mä niin ootan sitä sun verikoetta!!!! :nailbiting:

minni, voi ei :sad010voimahalaus :smiley-angelic003

Sunnuntain viettoon --->
 
Mä käyn kyllä päivittäin lukemassa ja luen kaikki viestit mutta aina ei ehdi kirjoittelemaan :(

Larissa höhlä sun tuhrun kaa! Entäs jos nostaisit luge annostusta? Hyvältä kuulostaa päivän suunnitelmat, nauti ♡

Ilpuri onpas ollut tilanne ystävän kanssa :/
 
Pikakommentit:

Lucky ja Minni pahoittelut :( Missä se plussa-aalto nyt kuppaa... senhän piti jo tulla!

Dolcetti mulla tosiaan tuolla letroannoksella 1 tabl. kp 3-7 kypsyi neljä follia ja nyt mennää neljättä kiertoa annoksella 1 tabl. kp 3, 5 ja 7! Riippuu tosiaan varmaan omien munasarjojen "tehosta" tuo millä annoksella kannattaa käyttää.
 
ilpuri ei ku mun pitää saada rekisteröityä tytölle suomen kansalaisuus ku synty täs maassa. mun oma lähetystö ei auta. jep esikko on suomessa nyt vaikka piti vaa käydä, ent konsuli oli vähä omia säätöjä tehny mun selän takana. en ol saanu kertaakaa puhua poikani kans ees. eli iha hirvee olo ja tilanne täällä.
 
Gatusa, lapsihan saa suomen kansalaisuuden automaattisesti, kun äiti on suomalainen. Pitää tosiaan vaan ilmoittaa lähetystöön. Passi toki maksaa mutta ilmoitus on ilmainen.

Mäkään en ymmärtänyt miten konsuli voi estää soittamisen tai määritellä paluulennon? Ellei isä sitten ole ollut sotkemassa asioita.
 
pojan isä estää ku poika on vastentahtoaan hänen luona. piti käydä mun äidin luona ni isä ottiki yllättäen. konsuli oli järjestelly yllärin mun tietämättä... tän takia yritän siis saada neuleet myytyä ja järkättyä asiat et päästäs mahollisimman pian.

mimmu ei ol ilmanen, syntymätodistus pitää legalisoida ja viedä virkamiehen toimest suomee, maksaa n. 90€ yhteensä kaikki.

hohhoijaa sainpa huomata et mä oon laihtun. miesten 50 koko vastaa M kokoa eli naisten 38 ja mulle mun housut on liian isot eli taidan alkaa olla 36 jo ilman liikuntaa ku tyttö syö painon, sama kävi esikosta. nyt mä ymmärrän miks ukko ei halua et käyn yksin tytön kans kävelyl...vaikka peitänki itteni kunnol aina. ilmeisest oon laihtun koht lähemmäs 10-15kg. pitäs saada patterit vaakaa et näkis.
 
Ilpuri, ei tässä mitään jännää oo, kyllä ne menkat sieltä tulee kunhan luget lopetan. Sama homma joka kerta :mad: Mutta aika monimutkainen tilanne siellä sun kaverin ja miehen kanssa. o_O Kellään ulkopuolisella ei ole oikeutta sanoa, että teidän pitäisi erota, etenkin kun jos mitään suuria ongelmia ei ole (pettämistä, juomista, huumeita, hakkaamista, haukkumista yms). Pienet riidat on parisuhteessa normaaleja.

Susanne, lugea menee tällä hetkellä 200 mg aamuin illoin eli aika isolla annoksella jo. Ja resepti on loppu eikä lisää tule, joten tällä mennään.

Gatusa, ihan kauhea tilanne :eek: :mad: :sad001


Koin äsken koiran kanssa lenkillä "valaistumisen". Kun tavattiin 2011 miehen kanssa, mulla oli 1-2 kierron tauko nuvaringista, koska sitä ei saanut sillä hetkellä mistään Suomen apteekeista. Painoin silloin noin 8 kg enemmän kuin nyt (söin paljon ja kävin ahkerasti salilal). No, silloin mulla ei ollut MITÄÄN ylimääräisiä tuhruja, vuotoja tms. ennen menkkoja vaikka oli luomu kierto! Eli olisiko tässä ratkaisuna nyt se, että saan painon nousemaan ja stressitasot alas? Tämä on ainakin mulla nyt sotasuunnitelmana!!! :)

Eli otan samat konstit käyttöön millä silloin 2010-2011 sain painon nousemaan :wink 3 lihaskuntotreeniä viikossa, 5 ateriaa päivässä ja tarpeeksi proteiinia :) Aerobista en oikein saa vähennettyä, kun töissä oon koko päivän jalkojen päällä ja koira täytyy lenkittää (mutta ne lenkit on mielelle rentoutusta). Pidän taukoa foorumilta, poistan kiertoappsin puhelimesta ja keskityn muihin projekteihin (tää oma painon lisäys, työt, remppaa eteiseen...) sekä omaan mieheen :Heartpink Katotaan onnistuisko näillä eväillä :thumright

Netin ihmeellisestä maailmasta etsin bmi:n vaikutusta raskautumiseen. Ne joilla bmi on 20-25 raskautuvat helpoten eli lisää massaa tarttis saada!
 
Muokattu viimeksi:
Ok Gatusa, meillä riitti kun vei syntymätodistuken lähetystöön ja ne toimitti Suomeen. Ei maksanut mitään.

Kurja tilanne tuo sun pojan tilanne :(
 
mimmu milloi toi oli? nykyää ainaki ottavat legalisointimaksun ja sen et vievät...ainaki tunisian lähetystön sivuil löyty hinnastos nuo tiedot.
 
2012. Olisko sitten eroa EU:n sisällä, en tiedä.

Kattokaa tätä mun pillerimäärää O_o

ImageUploadedByVau Foorumi1442756106.542442.jpg


Siitä puuttuu vielä omega-3, kun ei enään mahu :D
 
Mimmu, mulla on ihan samanlainen (paitsi punainen). Nyt kun jäi joitain kapseleita pois pakon sanelemana, jäljelle jäi: Multitabs raskaus, C, sinkki, seleeni, Foli-B ja pian laitan joukkoon myös sen D:n ensi viikosta lähtien.. Jos uskallan, otan joka toinen päivä vielä vehnis-kapselin. :)
 
Meritähti: vitsi en muista yhtään että vastasinko siulle jo vai en :D mutta en usko että on sitä kai toi uus nhl16 on va vieny voiton mut sitä en tiedä miksi koko kuukautena ei seksi ole kiinnostanu sillo ei tuota peliä viel ollu. :o ( pari kertaa touhuttiin )
Nyt on pari päivää menny paremmin meillä :)

Lucky: niinpä, elämässä vaan ei mikään mene niinkuin toivoisi :D

On: täällä kovin väsyny ollu jo pari päivää liekö tuo syksy tämän tehnyt... Olen jopa miettinyt että jospa se viime haamu muuttuikin plussaksi joskus ja menkat vaan tuli jos olisin onnellisesti jo toista kiertoa raskaana :D kaikkea pask** päähäni syötänkin :D

Täällä kp 31 eikä minkään laisia ennakko oireita että täti olisi ees lähellä ei sit mitää pms tai muuta :D
loppuun sanoa että oli tämä terolut kyllä todella kannattava lääke kierron säännöllistämiseen -.-" ennen oli SÄÄNNÖLLINEN ( 32-34)
nyt 1. Terolutkuuri päätty kp 24, toinen kp 32 ja tästä ei tietoa että tuleeko pisin kierto ;D
 
Mimmu, kiva määrä tabletteja sulla :"D

Gatusa, teil on rankat ajat siel menossa :( vetää aika sanattomaks tää viranomaisten toiminta. Toivottavasti asiat ratkeaa parhain päin! Nyt paljon voimia teille <3

Haikaranyytti, kyllähän mieli kuvittelee aina vaikka ja mitä :D minkä pituinen kierto sul on viime aikoina ollu? Pitäiskö pian pissiä tikkuun iha vaan varmuuden vuoksi? ;) ihmeitä tapahtuu välillä!

Kamalan kova kirjoitustahti täällä vaan jatkuu! Kaiken luen mutten sisäistä tai muista kaikkea kommentoida!
Pahoittelut tästä!
Mutta on tää niin loistava juttu, et vertaistukea on näin hienosti tarjolla <3
 
Haikaranyytti, jospa sulla olisi sellainen 9kk pituinen kierto siellä ;)

Ilpuri, onnea O-plussasta!

Meritähti, mitä kuuluu? :)

Täällä on ollut ihana päivä tuhrusta huolimatta. Maakuntamatkailua murun kanssa, suloisen pikku tytön synttärit ja nyt ollaan pihvipaikassa syömässä :p Tilkka punaviiniä vielä siihen kyytipojaksi, jos vaikka olisinkin onnekas ja tuhru olisi kiinnittymistä ;) :p
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top