Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Murkku mä näin myös unta että sain kaksoset viimeyönä! En olisi halunnut herätä :'( en uskalla ottaa kuppia tänään pois kun pelkään, että siellä on punaista... Ei ole kyllä mitään tuntemuksia. Huhhuh mikä täti kun tälläi pompottelee!
 
Voi Lucky, sullekin :(

Kyfi, mä löysin artikkelin jossa sekä kalaöljy että ubikinoni voi aiheuttaa ongelmia verenohennuslääkkeitä käyttäville. Eli niillä voi olla liiallinen vertaohentava vaikutus. Jätin Geleen ja kalaöljyn jo edellisen vuodon aikaan (joka sekin oli todella outo ja juokseva). En ole kuullut muilta täällä vastaavasta, mutta olemme yksilöitä. Nyt otan vaan perus vitskut ja toivon, etten ole kikkailuillani pilannut loppukiertoa... Esimerkiksi Ennen leikkauksia vertaohentavat luontaistuotteet on jätettävä pois 2 vkoa ennen, eli niiden vaikutus kestää lopettamisestakin jonkin aikaa ... Hoping for the best

ok, itsellä ei ole ollut noita välivuotoja ainakaan tähän mennessä, eikä gelee ja vehniskään ole ongelmia aiheuttanut, joten kokeilen nyt kumminkin tuota ubikinolia :)
 
Kyfi, hyvä idea :)
Mulle tää on nyt vaan niin outoa, koska kierto on perinteisesti ollut kellontarkka ja vuoto kestänyt 4 päivää. Viimeksi "kuukautiset" kestivät 9 päivää, ja nyt näyttää koostumus yhtä "huonolta". Mulla tuli sitä ennen kaksi ovuloimatonta kiertoa, että siksi en tohdi nimittää kuukautisiksi (ennemminkin välivuoto). Edellinen kierto oli ovuloiva, joten eteenpäin mennään :)
Mä olisin niin halunnut pitää ton ohjelmassa, mutta syötän ne miehelle niin pysyy viriilinä ;)
Katjusha kp 3 / 26-30
 
Vessassa käyty, ei tätiä vieläkään. Eggwhiteä vaan. Nyt alan jo kuvitellakin "the oireita". Eilen tuli kahteen otteeseen vahva raudanmaku suuhun. Ja siis ihan silleen häiritsevästi. No joo eihän toi mitään tarkoita, mut väkisinkin alkaa miettimään, että mitä jos kuitenkin?
Menkat jo 11 päivää myöhässä, et tosi pitkä kierto on tulossa. :(
 
Huomenta Katjuha ja muut: Noista FSH:ta mittaavista kotitesteistä en ole tiennytkään ja nyt mietin pitäisikö tilata sellainen. Multa ei nimittäin ole otettu kuin AMH-arvo ja kilpirauhaskoe. Mistä te FSH-testejä käyttäneet olette testejä tilanneet ja mikä testi on paras/helppokäyttöisin? Onko olemassa digitaalisia testejä, vai pitääkö kaikissa tulkita viivoja? Eikös tuo testi olisi muuten parasta ottaa heti kierron alussa?
 
pahoittelut minni.

ukko osti rattaat tytölle, oli unohtan ohjeet millaset ostaa. muisti ainoastaa et pitää saada makuuasentoon (no nää ei sit nouse ollenkaa ylös), vauva näkee äidin sentään sen muisti. huoh kyl huomaa etten ollu mukana valitsemas. no onneks tyttö osaa istua ilman tukea hyvin ja voinha mä laittaa tyynyn vaik taakse tarvittaes :) ukko alko raivoo puhelimes et miksen kerton alus jo, no oonha mä miljoona kertaa sanon mut se ei kuuntele tai unohtaa.

sentää pääsen vaunuilee tytön kans nyt <3
 
Mä tulin heti herättyäni katsoon minnin testiä mutta... :( pahoittelut menkoista ♡♡♡

Jos on yhtään vuototaipumusta niin sitten kannattaa kyllä ne vertaohentavat jättää. Keskenmeno riski on suurempi jos on vuototaipumusta. Katjusha, en usko että olet tähän kiertoon vielä vahinkoa aiheuttanut kun ovikseen ja varsinkin kiinnittymiseen on vielä aikaa ♡

Murkulle plussa! ♡ koska se verikoe?

Lucky pahoittelut menkoista :( onneksi synttäri ilta oli ystävän kanssa ihana ♡
 
Hienoja töitä Gatusa! :)

Pahoittelut menkoista Lucky! :sad001

Beisla, pahoittelut kivuista. Mutta ainakin voit olla oviksen ajankohdasta varma :grin

Minni, pahoittelut menkoista. Ihan perseestä! I feel you! :mad::sad001

Katjusha, mullahan Q10 pahensi sitä ovulaatiovuotoa, kun se ohentaa verta. Eli jätän sen ehkä nyt jatkossa käyttöön vain kierron alkuun vain :)

Murkku, voi jospa sulla vaan nousisi hormoonit hitaasti!

Susanne, kiva kun tulit moikkailemaan!

NAPAA: Täällä on taas tuhrua ja äsken lugea laittaessa sain sormiini verta. Eli taitaa menkat ja foorumitauko kolkutella olkapäälle. :sad001 Jotenkin ei huvittaisi käyttää noita lugeja loppuun kun ei niistä ole edes apua :mad: Ehkä testaan varuilta aamusta, jätän luget pois ja annan menkkojen sitten tulla. En tiiä. Olen alkanut miettimään, että entä jos jotenkin saan aiheutettua itse itselleni tämän vuodon liikaa stressaamalla ja kuumeilemalla? Stressihormoni kortisolihan saattaa laskea progesteronitasoa... Eli voi olla hermoloma paikallaan :grin

Onneksi on kivaa ohjelmaa tänään :) Mennään ihanan 3-v täyttävän tyttösen synttäreille ja sitten miehen kans ulos syömään :)

Larissa kp 29/32, dpo 10-11
 
Muokattu viimeksi:
Ensi viikolla ottavat hcg verikokeesta, jos ei menkat ala ennen sitä ja r-testi edelleen nega.

Macasta sen verran, että jos joku harkitsee ostavansa sitä, niin kannattaa ostaa tabletteina mielummin kuin jauheena. Nyt kun oon molempia kokeillut, niin tablettia ei edes maista kun ottaa jauheen maku jää suuhun pitkäksi aikaa.

Minnille pahoittelut :(

Larissa, ethän jätä meitä pitkäksi aikaa? :( hiton veri!!! Voiko vielä elätellä toiveita kiinnittymisvuodosta? :)

Gatusa, ihanaa, että vihdoin sait rattaat, tyynyillä vaan tuet lasta istuma-asentoon. Voi muuten olla aika rankkoja lapselle noi lenkit, jos lapsi joutuu istumaan itsetukien. Tosin lihakset siinä kehittyy. :) eikö rattaita pääse vaihtamaan enää?
 
diabolicat, sulla oli kokemusta tästä progesteronin ja stressin (kortisolin) yhteydestä? Voitko kertoa lisää mitä siitä tiedät ja miten sitä sulla hoidetaan? Pahoittelut menkoista :sad001

Lueskelin juuri paljon infoa siitä miten kortisolin valmistus kehossa "ryöstää" ison osuuden progesteronin valmistuksesta. Ja onhan siinä evoluution kannalta järkeä, että jos keho on koko ajan "pakene tai taistele" -tilassa niin ei siinä kannata raskautua vaan paeta siltä sapelihammastiikeriltä :grin

murkku, ainahan sitä voi haaveilla että se olisi kiinnittymistä, kun oli eilen niitä lieviä menkkamaisia kipujakin :) Mutta päästän itseni helpommalla ja en haaveile :grin

Ehkä mulle ois oikeasti totaalisen tauon paikka kaikesta yrityksen pohtimisesta! Foorumi ja puhelimen kiertosovellus totaalikieltoon, keskityn vaan itseeni, elopainon lisäämiseen ja parisuhteeseen :) Hälytys vaan kännykkään, että milloin menkat pitäisi viimeistään alkaa :grin Jos se vaan oikeasti on niin, että tärppi kävisi silloin kun asian unohtaa?

No, vielä pari päivää kattelen tätä hommaa ja käytän lugekuurin loppuun.
 
Larissa voi räkä! :( Kaikki taas vituttaa, sekin suuresti, että tänne ei tule tarpeeksi usein plussia! >: ( elä jätä meitä kovin pitkäksi aikaa! Itsekkin ajattelin taas ovikseen saakka taustailla ja palailen aktiivisemmin loppukierrosta.

Murkku onneksi varmistetaan vielä verestä ja toivottavasti säkin saisit nyt jotain selkoa tohon touhuun :(

On. Tosiaan taustailen nyt hetken ja yritän mennä todenteolla tjot meiningillä. Kaksi kiertoa vielä ja sitten alkaa tutkimukset! Laitoin viestiä miehelle, että menkat sitten alkoivat, niin hän laittoi, että pelottaa jos hänessä on vikaa, eikä kelpaakkaan mulle sen takia koska tietää miten tärkeä asia on minulle saada lapsia :/
 
Minni, yhden kokonaisen kierron aattelin nyt ainakin alkuun taukoilla täältä ja katsoa onko mitään vaikutusta. Mulla ei oo se vitutus vielä iskenyt, lähinnä vaan pettymys ja lamaannus tähän ainaiseen paskaan tuhrutteluun :shifty: Ja voi sun miestä, kun noin ajattelee :sad001 Sano hänelle, että vaikka vikaa olisikin niin simppojen laatua voidaan vitkuilla parantaa! Ja joo ketuttaa, kun ei vaan millään tänne ketjuun saada sitä plussa-aaltoa!
 
Sanoinkin sille, että meillä on kaikki vielä edessä kun ei olla missään vielä käyty ja ei me luovuteta vaan pärjätään yhdessä. Vaikka olisikin olemattomasti simppoja niin nekin saadaan eroteltua ja lykättyä oikeeseen paikkaan :) Kyllä meillä on toivoa vielä paljonkin, mutta jokatapauksessa nämä alku päivät niin vituttaa!

Larissa toivon että ihkaoikeasti se tjottailu auttaisi! <3

Kiitos ihanaiset pahoitteluista! Olisin vielä enemmän mullan alla ilman teitä! Mikään ei ole parempi kuin vertaistuki! :) <3

Muoks. Olishan se toisaalta ollut ilkeää ostaa viimekiertoon kuppi ja jäädä heti käyttämättömäksi ;) se on pelastus nyt!
 
Dolcetti, tilasin raskauskeijusta, olivat halpoja. Tätähän on melko helppo tulkita. Kun testiviiva on haalea, asia on siltä osin kunnossa ja hedelmällinen kierto on käynnistynyt. Jos testiviiva on yhtä tumma tai tummempi, voi FSHn taso kertoa lähestyvistä vaihdevuosista, mikäli toinenkin testi samassa kierrossa 5-7 päivää myöhemmin edelleen näyttää plussaa. Eli testejä kannattaa tilata pareittain. Mulla oli menossa kp 3, eli kyllä - testataan alkukierrosta. Mun iässä voisi jo tulla niitä "vaihdevuosikiertojakin". Tämä oli nyt toinen kierto, jossa testaan. Edellisessä kierrossa tuli ovis, eli ennakkotieto oli paikkansapitävä :)
 
Larissa, yks homeopaatti mulle sitä selitti ja kyllähän se ihan järkeenkäypää on, jos kortisolilla ja progesteronilla on samat rakennusaineet, ni jos on korkea stressi, kortisoli kuluttaa kaikki liikenevät rakennusaineet, eikä progesteronille riitä rakennusaineita.

Mulla on siis käänteinen kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisämunuaisuupumus, joka todettiin 2012 syksyllä. Edellisenä talvena mulla oli jo ns. kuumat aallot, eli siinä ku kollegat kulki parakkikonttorissa fleecetakit päällä, ulkokengät jalassa, kaulahuivit kaulassa ni mä paineli hame ja hihaton toppi päällä ja valittelin ku on niin kuuma... nyt mä tiesin miltä mun äidistä on aina tuntunut...mä kun olen yleensä vilukissa.

Ensin aloitettiin lisäravinteet, pyrin vähentämään stressiä, mm. jos ennen vedin salilla vaikka kolme hikirääkkituntia putkeen, ni nyt esim. yks ja sit rauhallinen perään, tai pelkkä pilates/bodybalance tms. eli yritin rauhottua. Sit loppu työprojekti ja pidin 3 viikon loman ennen uuden työprojektin alkua ja käytiin tanssiryhmän kanssa Turkissa (lomalla mut oli meil pari keikkaakin). Turkin reissun jälkeen alkoi uusi työ, viikon päästä pääsin osaavalle lääkärille ja sain lääkityksen. Samalla viikolla tarttui neiti matkaan.

Raskausaikana pystyin ottamaan tosi lunkisti, ihmettelin itsekin etten stressannu lapsen mahdollisista sairauksista tai ultrista etukäteen, työ oli sellainen ettei aiheuttanut stressiä, harrastin liikuntaa jne. Vauva-aikana harrastettiin vauvan kanssa kaikenlaista, nukuttiin aamulla pitkään jne. eli pyrin tukemaan omaa hyvinvointia koko ajan ja mm. lisämunuaisia, koska lisämunuaisille aamuyön uni on tosi tärkeää.

Noin vuosi sitten jätettiin kortisoni pois, koska oli niin hyvä tilanne että voisin pärjätä ilman sitä. Puolisen vuotta olin ilman, mutta äitiyslomasijaisuus miehen firmassa osoittautui niin stressaavaksi, että pahimmillaan keväällä en saanu nukuttua ku 30 min yössä ku stressasin työjuttuja. Kun kollega jäi äitiyslomalle, tuntui ku mut olis heitetty susilauman armoille. Akupunktiolla sai sen rintalastaa puristavan möykyn purettua, unettomuuteen on kokeiltu lääkitystason muuttamista, lääkkeenottoaikojen vaihtamista, melatoniinia, sitä ja tätä (lisäravinteita), magnesiumia, rauhottavaa teetä jne. Yleensä nykyään kohtuullisesti saan nukahdettua, mutta ongelma on yöllä herääminen monta kertaa, enkä välttämättä saa enää unta jos stressiä pukkaa.

Leuassa on alhaisen progesteronitason aiheuttamaa aknea. 1,5 kk ist kävin taas homeopaatilla, vaihdettiin rasvahappoja, lisättiin rautaa (rauta vaikuttaa lääkityksen toimintaan ja mulla on huonot rauta-arvot rautalisästä huolimatta) ja otettiin kolme homeopaattista mukaan. Nyt tarttis myös ottaa verikokeet, jotka kertois, onko lääkitys tasapainossa. Akne siis puhkesi kesällä ja lähti heti paranemaan ku kävin homeopaatilla. Ei se vieläkään kunnossa ole, mutta huomattavasti parempi kuin 2 kk sitten. Samanlaista mulla oli myös silloin 2012. Ja silloin tosiaan en pystyny enää kans nukkumaan ku kävin liian ylikierroksilla.

Suoritan myös kesäyliopistossa stressilääketiedo -opintojaksoa, joissa on omat luennot tulossa ensi viikolla aiheesta stressi ja lapsettomuus sekä kahden viikon päästä prenataalistressi. Ihan omasta henkilökohtaisesta mielenkiinnosta. Kesällä työstressi helpotti jo jonkun verran, mut nyt tämä ja viime viikko oli taas tosi stressaavia, eikä uni tahtonut yöllä riittää vaan heräsin valvomaan siinä 2-4 välillä.

Mua kiinnostaa myös noi sun lähteet mitä oot lukenu aiheesta. :)

Tohon samaan logiikkaan nojautuu myös se, kun tunnollinen työntekijä sairastaa vain omilla lomillaan. Eli kun keho on stressitilassa, ei elimistö anna itselleen lupaa sairastua, mutta kun stressi hellittää niin sitten saa sairastaa. Tätä just käytiin tällä viikolla luennolla ku oli aiheena mm. stressi ja mielenterveys. Luennoitsijana oli psykiatrisen sairaalan ylilääkäri.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top