Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Huh, sykkeen ja mielenrauhan kannalta oli nyt parempi vaan avata suu ja sanoa miehelle pari sanaa. Sainpa siis kerrottua, että tää raskaaksi tulon hankaluus ja pitkä kesto painaa mun mieltä ja et oon huolissani asiasta. Ja muistuttelin tulevasta lääkäriajasta ku mies ois salettiin sen unohtanu.

No "keskustelu" oli lähes siinä. Hän kun ottaa näköjään niin rennosti ni ei ollut juurikaan näitä lapsiasioita miettinyt. Hän kysyi vaan että enkö mä saa jotain lääkettä, ni sanoin että kesällä vedin jo lääkkeitä eikä ne auttanu mitään. Sanoin kyllä että varmaan sitten lääkärissä tarjoovat mulle uutta lääkettä. Ja että saadaan tietää simppapurkin tulokset.

Keskustelu oli siis ennemminkin mun avautuminen. Mut sainpahan sanottua. Paino mieltä itse aiheen lisäks tuo puhumattomuus. Nyt ainakin yks huoli vähemmän. :) Että jotain hyvää tässäkin illassa. Meni kyllä taas miehen töiden takia aika ristiin ajat ja yhdessä olo, mut kuitenkin vois sanoo että noin muuten parisuhde rullaa oikein hyvin ja on rakkautta ilmassa. :) Saa nähä mitä käy ens viikon jälkeen!

Tuntemuksia: Alavatsassa hieman kipuilua ja poskia kuumottaa. Hmph! Mitähän tääkin nyt on?

Anteeks tää omanapa-avautuminen mut on ollu niin pitkään mielessä että oli pakko purkaa kun sain vähän kotonakin purettua.

Olette korvaamattomia, naiset! Onneksi löysin tämän ketjun! <3 <3 <3

Maggie dpo 8-9?
 
Katjusha, seitsemän IVF-kiertoa jollakin?! o_O No huh sentään! Siis tosiaan koko kiertoako tarkoitti, ettei vaan alkiosiirtoja?

Lucky, tosi turhauttavaa kyllä odotella niin pitkä aika. Toivottavasti teillä tärppää pysyvästi kauan ennen kuin se puoli vuotta tulee täyteen! Ja kumpa sulla ei nyt menkat alkais.
Mä oon kanssa työttömänä, muuten oisin varmaan lakkoillut.

Voi PikkuMinski, voimia. :hug013

Minni ei tuhrua sinne! :sad001

Haikaranyytti, tosi ikävä kuulla että teidän parisuhde voi huonosti. :sad001 Varmasti lapsettomuus rasittaa henkisesti tosi paljon. Toivotaan että uusi lääke toimii sulle! Femarin rinnakkaisvalmistetta Letrozolea syö täällä aika moni, minä mukaan lukien. Mulla se kasvatti hyvin follin. Luin just yhtä blogia missä eräälle oli määrätty Femaria. Apteekissa järkyttyi kun hinta oli jotain 270€, mut onneksi farmaseutti tajus tarjota Letroja ja hinta tippu noin kymppiin. Uskomaton ero hinnassa.

Maggie, tosi hyvä että sait puhuttua. Vaikka sun mies ei paljon kommentoinutkaan, ei vissiin ainakaan järkyttynyt puheista ja parempi ettei tartte padota tunteita sisällään.

Kiitos munkin puolesta teille kaikille ihanille, en tiedä mitä tekisin ilman teitä kaikkia. :Heartblue
 
Meritähti: Mun osalta kai tunnen vaan enemmä ja enemmän itseni huonoksi ja on vaikeaa kun muuten voi hallita elämää muttä tätä ei...:( En tiedä mies ei nykyään vaan huomaa minua, rahaa huomaa kyllä kysyä mutta juo vaan kaljaa ja pelaa pleikkaria :( sen takia mitään mahdollisuuksia plussaan ei ole ku ei ole herraa kiinnostanut!
Haikaranyytti kp 30 yk28
 
Maggie hyvä että saitte juteltua! :) se on aina paras ratkaisu kaikkeen :)

On. Nyt vähä jännittää, ei tullut täti yöllä! Nyt päivä odottelua ja huomenna testiä. Tuntuu, että se on täälläkin vaan kateissa jostainsyystä! Ihme tätejä?

Kp 39 dpo 16
 
Maggie, hyvä et sait vähän purettua tuntojas . Se yleensä helpottaa ku ei pidä kaikkea sisällään :)
Muakin painanut kauheesti tää homma mut mies ollu paljon rennommalla kannalla. Viime viikonloppuna sit avauduin miehelle tästä pahasta olosta joka kumpuaa vauvan kaipuusta :(
Eipä tuo ollu ymmärtäny et se oikeesti vois tuntua musta niin pahalta. Mutta paljon parempi olo tuli juttelusta! :)

Haikaranyytti, onpas ikävää jos pelit ja bisse kiinnostaa miestä enemmän ku sinä :( mutta voihan tuo olla taas miehen tapa käsitellä asioita? Ei varmaan noin pitkä yritys oo helppoa teille kummallekaan. Koittakaa toki puhua asioista kunnolla jos se vaikka auttais :)

Minni, eiköhän sieltä huomenna plussa pärähdä ;) jännää!
 
Sorry, nyt jää suurimmalle osalle kommailematta, kun eilen luin vaan pikana teidän viestit.

Beisla, aika ihana että alkoi tolleen juttelemaan :) Jotenkin sympaattista :Heartpink

Dikulle pahoittelut uuden kierron käynnistymisestä :sad001

Lucky, B6-vitamiinia ja poimulehteä esim. teenä oviksen jälkeen, ne auttaa keltarauhashormonin kanssa :) B6-vitamiinia voi ottaa esim 50-100mg. Eikä mitään tätiä nyt sinne sallita saapuvaksi!

Minnille samat sanat, eli tädille on porttikielto!

Minskille halauksia masiksen keskelle :Heartbigred

Haikaranyytti, ei tuo miehesi käytös kuulosta nyt ollenkaan mukavalta :sad001

Maggie, hyvä että sait avauduttua miehelle :wink Mie jaksan uskoa, että hyvin teille menee ja kyllä raskaudut vielä! Eikä se haittaa, vaikka miehesi asenne on rennompi, ehkä parempi niin ettei kumpikin ressaa :grin Mulla on kans parina iltana kuumotellut poskia, keltarauhanen saa sen aikaan :wink Ehkä sulla on siellä mahassa jotain pientä tekemässä kotia.. :love2

Tosta miehelle avautumisesta: Ei ne näköjään vaan voi tajuta miten pahalta meistä naisista tuntuu, kun uusi kierto vaan pyörähtää käyntiin, kun eihän miehet joudu tätä kaikkea kropassaan kokemaan, laskemaan kiertopäiviä yms. Viimeksi, kun menkat alkoi ja itkeskelin miehelle sitä niin hän halasi ja yritti lohduttaa minua sanomalla "eihän siihen maailma kaadu." Meinasin repiä siltä pään irti :mad: :grin Toinen yritti vaan tietty lohduttaa, mutta mulle ne menkat oli siinä vaiheessa niin vakava asia, että oli maailmanloppu lähellä :grin Hohhoijaa :grin

NAPAA: Se siitä positiivisesta fiiliksestä. Pahasti näyttää siltä, että tuhru on saapumassa :mad: Vaaleanruskeaa oli tänä aamuna lugemössön seassa :sad001 Ei ehkä tartte miettiä testin tuhlaamista... Vituttaa suoraan sanoen. Jos tästä taas uuteen kiertoon lähdetään niin se on foorumitauko eessä ja koitan muutenkin päästä irti koko kuumeilusta ja kierron seuraamisesta. Keskityn vaikka syömiseen ja salitreeniin, jotta saisin lisää painoa :grin

Ihanaa viikonloppua naiset! Mie lähden töihin tuulettamaan aivojani :grin

Larissa kp 28/32, dpo 9-10
 
Muokattu viimeksi:
Tosi monella on näköjään huonot fiilikset menossa tällä hetkellä ja monella alkanut uusi kiertokin :( Pahoittelut kaikille negatesteistä ja tädin perille löytämisestä.

Lukutoukka, Suuret onnittelut plussasta! Surun keskellä pieni ilon asiakin.

Monella ei mies tunnu olevan kärryillä miltä pitkä yritys tuntuu.. Meillä oli samaa ongelmaa kun toista yritettiin. Jossain vähän vajaan kahden yritysvuoden kohdalla keksin vääntää tunteeni rautalangasta miehelle ja sanoin, että miltä hänestä tuntuisi jos vehje ei nousisi. Sanoi sitä tosi kovaksi pettymykseksi itseään ja miehisyyttään kohtaan kun ei mm voisi laittaa lapsia alulle.. Vertasin tilannetta sit siihen, että samalta minusta tuntuu kun kuukaudesta toiseen kovasta yrityksestä huolimatta mun keho ei vaan saa raskautta alkuun. Meni paljon paremmin perille. Nyt kun kolmosta alettiin yrittämään niin mies sanoi jo asiaa suunnitellessa, että en saa syyttää itseäni jos ei raskaus onnistukaan tai kestää kauan, koska en voi kehoni toimintaan paljoa vaikuttaa ja toisaalta raskautumiseen vaikuttaa aina kahden ihmisen asiat jne. Hän oli siis selvästi heti aluksi valmis tukemaan minua ja tiedosti sen stressin mikä minulla oli jo valmiiksi edellisen yrityksen vuoksi. Nythän meillä kävi hyvä tuuri ja tärppi tuli nopeasti mutta oli varauduttu vuosien yrittämiseen ja jopa siihen ettei lapsia enää saada.

Paljon tsemppiä jokaiselle yritykseen!
 
Beisla, kyllä 7 kiertoa. En yhtään ihmettele, sillä toisilla ei kasva follit stimuloinnista huolimatta kovin hyvin. Juuri eräs tuttavani sai 8 munasolua, mutta saivat vain 2 niistä blastocyst-vaiheeseen ja siirrettyä. Ei tarttuneet. Muut alkiot menehtyivät. Eli yksi kierros voi tarkoittaa vain yhtä siirtoa. Meillä on päästy 4 kierroksella kaikilla 3-4 siirtoon, yhdellä kierroksella ei tullut yhtään normaalisti hedelmöittynyttä alkiota...
Huomasin Sembalot-mainoksen ja tässä oli se Q10-valmiste, joka mulla on (Lifesta)
ImageUploadedByVau Foorumi1442639056.256270.jpg


Ja sitte odotellaan lisää plussauutisia ja muita mahtavia ilonaiheita!!
Täällä keskitytään tää viikonloppu nyt opiskeluun, jonka toivon vievän ajatukset irti "omista asioista" hetkeksi. Huomenna taas Fsh-testin aika.
Kp 2 / 26-30
 
Akku loppu ennen ku olin viestin saanu eteenpäin... mut

Sympatia nappia painaisin pikkuminski ja diku. Mutta ei puhelimesta sitä löydy.. ♡

Maggie: vaihtelu on kivaa. Ja hienoa että pääsit purkautumaan ukolles. Se on tärkeätä!

Murkku: jos ei plussaa näy verikokeissa ni sit on vale raskaus tai hemmetin hyvä mielikuvitus!

Haikaranyytti: liekkö niin että suurimmalla osalla on helppoo saada lapsi. Siitä ei vaan niin paljon puhuta miten vaikeeta se on oikeasti... mutta jos olis helpompaa kuin nyt niin Olishan se todella ihanaa! Kun sitä ajattelee itsensä sairaaksi kun ei tapahdu niinku luoja on tarkoittanut...
Letrozol täällä käytössä... ja clomit toimi mutta oli kallis.

Minni2: testaappa!

Meritähti: mun ukko ei myöskään ymmärrä miks pitää ressata joka asiasta ja mikä tässä vauva asiassa niin ressaa... Miehet on tyhmiä!

Larissa: mössöt pois hus! Sovitaan vaikka niin että sun Lima kalvot on ärtynyt niistä lugeista ja ne vuotaa mössöö...

On. Ei vielä menkkoja... valkkaria on... että luulenpa että kun unilta herään niin saan synttäri lahjaksi tädin ferrareineen... sitten Perun että mun synttäri päivän luku olis mun onnen luku... nimittäin lähes päivittäin ku katon kelloo ni se on 19.09 :D ja jossai muuallaki tuo luku tuli vastaan...mutta ei mulla oo testejä... ai niin lie pms oireita ku yön kiukuttelin (en asiakkaille) mut itsekseni ja valitin työkaverille miten väsyttää ja jalat kipeet ja ja ja...mikkää ei ollu hyvin... ja jalkoja pakottaa vieläki... ei oo rahaa, ei oo autoo ku seki paskana, pieninki loma reissu peruuntui nyt viimeistään ku auto Korjaamolla... en ees pääse testiä ostamaan...vaikka en kyllä haluaiskaan vielä... rupeen nyt nukkuu tän ketutuksen pois...
 
Aphrael: mun ukko olis sanonu että ei hän sitä stressais. Se ei vaan nousis eikä sitä auta murehtia... mutta kyllähän se nyt mielen pitäis vakavaks jos sille niin oikeesti kävis... kuhan viisastelee olevansa huoleton...
 
Voipi olla, että on ovuloimaton kierto ja siksi venyy, vaikka sain digiin plussan liuskoihin en. Tiedä sitten...
 
Huomenta, ei tätiä vieläkään. :(

Kattelin aiempien raskauksien plussaus päiviä, eli aiemmin olen saanut haamuja r-testeihin kp:t 37, 45 ja 43. Eli tästä voipi päätellä, että mun kropassa tod. Näk. Hcg nousee hitaasti... Onneksi noita on tullu kirjoitettua muistiin silloin joskus.

Mutta en siis edelleenkään oleta olevani nyt raskaana, enemmänkin kallistun siihen ovuloimattomuuteen.

Muurahainen kp 45/35, yk 20
 
Muokattu viimeksi:
Lucky, onko sulla tänään synttärit? Onnea! Muistan kun puhuit, että ukko on töissä. Toivottavasti oot jotain päivälle keksinyt, eikä ne menkatkaan sieltä tulis pilaamaan päivää!

Ihanasti Aphrael mies on osannut tukea sua viimeisimmässä yrityksessä. Kyllä se vaan sen rautalangan vaatii...Maggie, loistavaa, että myös sä sait avattua suus. Kyllä se yleensä auttaa.

Minni, täälläkin malttamattomana ootellaan ja toivotaan parasta!

Beislan letroille, isolle follille ja inssille peukku. Jos vielä tänään teette yhden, ni sehän on aika nappiajotukset! Ja voi taas aloittaa "ihanat" piinaviikot, mutta varmasti ainakin hyvällä fiiliksellä!

Larissan tuhrulle iso buu! Mistä se nyt kierto toisensa jälkeen lugeista huolimatta sinne löytää :( foorumitauko tekee varmasti hyvää, jos nyt kuitenkin uuteen kiertoon käy tie. Mutta vielähän mitään ei oo menetetty! Ei yks tuhru mitään merkkaa.

Katjushalle pahoittelut, ja opiskeluintoa! Toivottavasti siirto osuu arkipäivälle. Ihana farmaseutti ollut!

Haikaranyytille ja Minskille voimia niin epäreiluihin tilanteisiin. Eipä oo taas sanoja, mutta koittakaa jaksaa <3

Täällä loma lähenee loppuaan, ja maanantaina pitäs laittaa herätyskello soimaan, what?? Täysin vieras ajatus.

Muoks. Ja Murkun verikokeita odotellessa!
 
Onko muilla alkanut temppuilla tämä sovellus kännykässä? Mulla ei enää päivitä uusimpia kirjoituksia, tänäänkin näytti että kukaan muu ei ollu kirjoittanut mitään tänne ennen kun Mä kirjoitin ja nyt huomasin, että täällähän on moni kirjoittanut ennen mua... :( menee jutut ihan ohi...
 
Maggie, on hyvä että olet saanut purettua sydäntäsi miehellesi, veikkaan että hän haluaa ensin itsekseen pohtia purkaustasi ja sitten vasta ottaa kantaa asiaan. :) jotkut miehet on vaan sellaisia, että haluavat ensin pureskella itsekseen ennen kuin avautuvat.

Haikaranyytti voimia sinne sinulle! <3

Minni samaa ihmettelen, minne meidän tädit on karannut? Toivottavasti sulle edes se plussa huomenna testiin tulee :)

Larissa voi kumpa se tuhru olisikin kiinnittymisestä johtuvaa. Tauko tekee hyvää. Mut elä kokonaan meitä unohda, keneltä Mä sitten kysyn vitamiineistä? Meidän oma tietopankki <3

Itse jotenkin tossa muutama kuukausi sitten hajosin ihan täysin tähän yrittämiseen, sen jälkeen olo ollut parempi. Enpä enää oikein usko vauvaa meille tulevan, mut en kuitenkaan hanskoja tiskiinkään heitä. :)

Lucky, itekki kovasti oon kaipaillut sitä sympatia-nappia tähän puhelimeen... Sen takia tulee välillä painettua tota tykkää kun se näkyy kännykässä sydämenä, et toivottavasti ei kukaan ole pahastunut mun "tykkäyksistä"?
Itse kyllä epäilen enemmän sokeritaudin paljastuvan verikokeista. :(
Toivottavasti sinne ei se täti kurvaa kun vasta hyvin pitkän ajan päästä :)
Niin ja oikein hyvää syntymäpäivää sinulle! <3 <3 :) :)

Mulle on muuten tässä kahtena päivänä jo kaksi eri ihmistä kysynyt, että olenko raskaana... On se taas niin kivaa sanoa, että en ole... (Kiitos kun muistutit asiasta)
 
Muokattu viimeksi:
Luckylle synttärionnittelut <3 paska täti, jos kehtaa nyt sinne ilmestyä!!!

Murkku, edelleen jaksan toivoa että sulla vaan hcg nousisi hitaasti!

Minni, lupaavalta kuulostaa!!! Sun huomista testiä odotellessa :)

Liisulle ihanaa loppulomaa!

Kiitos teille kaikki ihanat sympatiasta <3

Nyt se tuhru taas vähenee, ota tästäkin kropasta selvää... Lugea laittaessa kohdunnapukka oli kivikova ja tooooosi ylhäällä, mutta kokemuksesta voi sanoa, että ei siitäkään voi mitään päätellä. Ehkä tuhlaan yhden testin huomenna tai maanantaina..? Huomenna ois dpo 10-11 eli voisi siinä ehkä jotain näkyä..? :D
 
Vihdoinkin pääsin viestien loppuun.
Ensimmäisenä onnittelut mariskalle ja kreisikätille, kummankin pikkuisen löytäminen nosti kyyneleet silmiin! Nyt vain miljoonasti onnea ja tarrasukkia että pikkuiset pääsevät terveenä syliin asti! Tuhannesti onnea myös mh lle. <3 toivottavasti en unohtanut ketään muuta, viestejä oli niin paljon luettavana.

Pahoittelut kaikille negoista ja tädeistä, tuhruista ja pidentyneistä kierroista. :(

Vielä toivon ja toivotan suunnattomasti plussatuulia ja vauvapölyä ja onnea kaikille että testiin ne kaksi viivaa saisitte, te kaikki ne olisitte ansainneet, vahvat ja urheat naiset joita ilman minäkin olisin jo moneen kertaan ollut sekopää tässä odotuksen odottamisessa.
 
Kiitos vielä kaikille onnittelijoille! <3

Taustoja ja yritystä, poppakonsteja, fiiliksiä ja oireita oli kyselty, ainakin Nessu ja Maggie..

Eli täältä seuraa nyt kamala omanapailu ja sepustus, hypätkää yli jos ette halua lukea :D

Eli minä ja mieheni olemme molemmat 28 vuotiaita ja pillerit lopetin tammikuun lopussa. Yritystä kertyi siis 7 ja puoli kuukautta ja tämä oli yk 9. Yrityksessä on esikoinen kummallekin. Yhdessä olemme olleet 14 vuotta, koulun kahdeksannelta luokalta lähtien. Naimisissa 5 vuotta. Perheeseen kuuluu myös sekarotuinen kauhukakara karhukoira, pian 5 vuotta.

Tässä kierrossa oli käytössä vehnis, monivitamiini, foolihappo, sinkki, kalkkitabletit ja maitohappobakteeri ( sinkin, kalkin ja vehniksen aloitin viime menkkojen jälkeen ja maitohapot vielä vähän myöhemmin, ehkä oviksesta asti. En tiedä oliko kalkilla ja hapoilla jotain apua plussaan mutta niitä söin)
Myös join mahdollisen kiinnittymisen aikaan punaviiniä lasillisen iltaisin, yritin (vaihtelevalla menestyksellä) vähentää makean syöntiä ja limsan juontia viikolla (eli viikonloppuisin sai herkutella) ja lisätä proteiinia ruokavalioon.
Monia näistä olen kokeillut jo jossain vaiheessa yritystä mutta useita eri aikaan, olisiko nyt siis jotkut palaset loksahtanut paikalleen.

Oireita ei ole ollut mitään kovin selkeää vielä. Ehkä häivähtävän kevyt huono olo välillä, samoin väsymys ja kevyt tissikipu mitä ei ole vielä koskaan ollut. Ehkä selkeimpiä on ollut hajut (esim töissä kostea muovipussi missä oli kaaleja haisi sisältä kamalalle samoin kuin biojäteastiat tai vessa jonkun muun jälkeen. Semmoisia mitkä eivät ole ennen häirinneet) ja röyhtäily oikeastaan aina syömisen jälkeen sekä ruokahalun ja annoskokojen pieneneminen. (ei tee mieli oikein mitään ruokaa tai juomaa eikä oikein huvita syödä tai juoda, aijemmin tulee semmoinen ei enempää fiilis syödessä, vettä jos juo paljon kerralla niin rupeaa melkein ällöttämään kuitenkin tulee hiukan onho olo jos on kauan syömättä)

Fiilikset olivat ja ovat edelleen vähän epäuskoiset, eihän mun edes pitänyt testata ennenkuin tänään mutta heräsin eilen aamulla niin sopivasti tuntia ennen herätystä vessahätään että ajattelin samalla kokeilla. Sätkyn meinasin saada kun tikussa rupesikin näkymään jotain jo minuutin jälkeen, juoksin pian hakemaan jemmasta apteekin oman testin ja tein sen vielä myös. Kädet täristen katselin kun molempiin piirtyi viivaa ja taisi siinä pieni itkukin päästä. Sitten kiireellä hakemaan kännykkä ja kuvaa tänne sekä viestiä miehelle (selitin vaan jotain että vähän erilainen aamu ja hän arvasi heti mistä on kysymys). Siinä sitten kädet täristen ihmettelin sen tunnin ennen töihin lähtöä. Töissä oli onneksi niin kiire päivä ettei kovasti ehtinyt ajattelemaan vaikka takaraivossa se kokoajan pyörii. Nyt vasta alkaa hiukan ymmärtämään vaikka vielä pitääkin kurkata testiä onko viivat vielä paikallaan. Oma fiilis on melko seesteisen onnellinen, ainoa mikä vähän latistaa on mies joka ei ole sanonut aiheeseen oikeastaan yhtään mitään, ei edes halausta kun töistä tulin kotiin tms. Sen vain kun puoliksi vitsillä kysyin että lopettaako hän nyt myös sähkötupakoinnin kun joskus taisi luvata vähän siihen suuntaan niin tuli vaan jyrkkä ja melkein vihainen ei... No kai hän tähän tilanteeseen vielä tottuu, harmittaa vaan kun en oikein kenellekään muulle vielä kertoisi mutta jonkun kanssa haluaisi iloita tästä. No onneksi olette te täällä! <3

Oho tekstistä tulikin kovasti pitkä ja sekava, anteeksi! :) :(

Ai niin murkku mielelläni haluaisin listalle jos vaan viitsit lisätä! Lukutoukka yritystä 1/15, plussa 18/9 yk9 kierrosta, la 30.5.16 (laskureiden mukaan), esikoinen tulossa.

Lukutoukka 27/27 dpo13 tai oikeammin raskaana 3+5 (jännää kirjoittaa näin itsestä<3)
 
Murkku missä lie, mutta toivottavasti ei nyt enään tuliskaan, vaan pysyisi poissa sitten seuraavat 9kk!
Mulla ei oo siis menkat ollut myöhässä sitten pillereiden lopettamisen?! Hitto vie mikä täti jos vielä kehtaa saapua paikalle ja ensiksi antaa tällästä toivoa! >:( Edelleenkään ei oireita paitsi ihan tosi harvoin pieniä menkkajomoja... Tuhrukin loppui
 
Takaisin
Top