Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi pahus mitä tätejä tänään. :sad001

Hileinen voimia, harvapa innoissaan IVF:ään lähtee mutta todennäköisyyksien pitäis parantua sillä. Oliko teillä pitkä jono?

Kaakao, pahoittelut tädistä. :sad001 Tässäkin tekis mieli klikata useampaa arviota, kerkesin laittaa sulle tykkäyksen siitä mitä sanoit mulle, mutta nyt haluaisin sympata sua siitä mitä olit lisännyt. :Heartpink (<-- sympatiasydän) Mäkin niin toivoin että Letrot olis jo tuonut plussan teille, varsinkin kun perästä tullaan samalla lääkkeellä. Voi kumpa seuraava olis teidän kierto! Kuinka pitkää aiotte letroilla jatkaa? Hyvä että kuitenkin saat ultran taas, onhan hyvä tarkistaa tilanne.

Napaa vielä. En ole tottunut kohdunnupukkaa tunnustelemaan (oon keskittynyt limoihin :p) mutta jos muuten pitäis muistuttaa nenänpäätä ja oviksen aikaan huulta, niin kyllä vielä edellisessä mennään. Iski vaan kauhee stressi että jos o-testistä huolimatta ovis oliskin jo! No, en nyt oikeasti usko mutta nippailee välillä kipeästi sieltä vasemmalta. Onhan se kyllä iso folli, kaipa se vaan kasvaa siellä. Viimeksi kyllä kun itse ovis tuli, kivut oli paljon kovemmat ja jatkuvammat kuin mitä nyt on.

Huh, helpottaa oloa kun perustelee teille miksi olen vaan vainoharhainen. :grin Eiköhän se huominen inssi tule ajoissa. Uskon.
Beisla kp10/(27?)-28
 
Beisla: mulla oli oviksen aikana joka kerta erilainen kohdunsuu...en oppinut tunnistaa sen perusteella mitään. ..tunsin vaan että on auki tai kiinni... :)
 
Kiitos naiset takaisintulotoivotuksista! ♥

Täällä oli aiemmin puhetta vauvan työnimestä. Me puhutaan yleensä vaan vauvasta tai mini me:stä, mutta epätoivon iskiessä lohduttaudutaan super-sintti nimellä. Koska sellainen hän on, jos onni vielä käy ♥

Omia vitamiinejani laskeskelin ja iso kasa niitä onkin! Mutta Larissan mainostamaa B6:sta saan myös aivan liian vähän (vajaa 6 mg). Joten vielä yks pilleri muiden joukkoon.

Otan siis tällä hetkellä magnesiumia (sitraatti) 100 mg, maca 5:1 500 mg, Multitabs woman-monivitamiini, sinkki+B6 30 mg+4 mg, foolihappo 400 ug, D3 50 ug, ubikinoni 100 mg ja C-pore jolla kaikki huuhdotaan alas.

Kokeilin mehiläisenkakkakapseleita, mutta ne aikaisti oviksen kp 12 -> kp 8:n, joka oli omasta mielestäni liian aikaista. Uskon, että jos "vika" on mussa, niin se on liian pienten follien syytä.. mutta enpä ole lääkäri, joten arvailua vaan. Toivotaan, että verikokeet tuo jo jotain selvyyttä asiaan. Niihin olis tasan 2 viikkoa.

Beisla uskon, että sun ovis ei oo vielä menny ja inssit sopii just hyvin sun aikatauluun ♥ Josko se olis jo teidän vuoro!

Hyvää yötä naiset!
 
Sain vihdoin viimein luettua kaikki viestit läpi, mutta nyt ei oo aikaa kommentoida mitään. Pakko lähteä töihin. Ihanaa alkanutta päivää naiset, tuokoon se jokaiselle jotain pientä kivaa!

Kp19, dpo2. Niin vahvat tuntemukset oviksesta oli pari päivää sitten että on ihan voittajaolo! :)
 
tässä pari päivää mennyt enemmänkin vaan lueskellessa juttuja ja tykkäillessä, pahoittelut siitä:oops:
mimmulle "onnittelut" (joo tuntuu pöhköltä sanoa noin :grin) menkkojen alkamisesta ja muille pahoittelut, taas turhan monelle tiensä löytänyt:shifty:
noista vitamiineista itsellä ei ole kyllä käytössä kuin vehnis ja geleet ja satunnaisesti monivitamiini (perus tai mamma),tuota mammavitskua en nyt ole sitten ottanut hetkeen kun pohdiskelin tuota sen sisältämää rautaa että tuunko liian "rautapitoiseks" kun hempat muutenkin jossain 130 kieppeillä:confused004 luinkohan jostain jonkun laittamasta linkistä että tuo c-vitamiini suurina määrinä vois estää kiinnittymisen, korjatkaa toki jos muistan väärin:schocked028

tuota ubikinonia nyt itse myös tutkiskellut ja te ketkä sitä otatte, niin mitä merkkiä syötte? tai siis otatteko tuota ubikinonia vai ubikinolia? pohdiskelin jos nyt tämäkään kierto ei tuota tulosta niin jos vaan rahatilanne antaa periksi niin satsaisin tuohon ubikinoliin...:think005

on.kp24/28-32 oloja ei niin mitään, tää päivä taitaakin pitkälti mennä mehua keitellessä ja tomaatitkin pitäs taas käydä keräilemässä kasvihuoneesta:)
 
Hileinen pahoittelut menkoista :( <3

Kaakao pahoittelut tädistä sullekkin :( <3

Beislalle onnea matkaan tälle päivälle :)

Pauliina tervetuloa takaisin <3 toivottavasti paluusi ei kestäisi kauaa vaan pääsisit plussanneiden ryhmään ;)

Noista liaäjutuista niin itsellä käytössä foolihappo ja monivitskut ja nyt ekaa kertaa tässä kierrossa geleet :)
 
Hileinen, pahoittelut menkoista :(

Kyfi, hyvältä kuullostaa siun tämän päivän suunnitelmat mehun keitosta! :)
Milloins meinasit testata?
Ja itekin olin jostain lukevinani ettei Ceetä saa ottaa liikaa, kun estää kiinnittymistä mut se määrä tais kyl olla aika korkee :)

Beisla, tärppionnea!!❤
 
Kyfi, mulla on ubikinonista alkuperäisen valmistajan tuotteet käytössä. Juuri nyt kun istun ja odottelen hammaslääkärissä niin en merkkiä saa selville. Pakkaus on kaunis hopean/kullanhohtoinen/helmiäispintainen ... Hmm, kukahan tuolla perusteella mitään löytäis :) Ostin lifesta kun oli tarjouksessa elokuussa. Oli silti suolainen hinta :)

Pahoittelut kp 1:stä ja tsemppiä oviksen odotteluun ja hyödyntämiseen luonnollisin menetelmin tai ruiskulla :)!
Täällä olis 11 tai 12 dpo ja lämmöt on 36,9 eli vähän alemmat kun eilen ja mahan on löysänä. Harmikseni tämä ennakoi asiaa, jota en toivonut. Sunnuntaihin mennessä asia lienee selvä.
 
Pikana kommaan taas!
pauliina, kiva kuulla susta :Heartpink Mutta kurjaa kuulla, että sun kroppa tolleen sekoilee :sad001 Varmaan ollu kiinnittymisyrityksiä?

pahoittelut menkoista hileinen ja kaakao :sad001

kyfi, mulla on käytössä alkukierrossa ihan joku halvin ubikinoni ja sekin oli yli 20€ purkki. Ubikinolia taitaa olla aika vaikea löytää.. Toi C-vitamiinin haitallinen määrä kiinnittymiselle oli aika iso eli siitä ei ehkä kannata turhaan huolestua ellei vedä sitä monivitamiinina, ruuasta paljon ja sitten vielä erikseen isoja määriä purkista. Kofeiinin vaikutuksesta yllätyin itse, etenkin kun jopa 2 muumimukillista kahvia voi olla liikaa!

beisla, sulla tuskin on tolle extra b6:lle tarvetta, kun lutis on hyvä ja sitä tuhruakin vasta vähän ennen menkkoja. Mulla oli labroissa prolaktiini koholla (vaikka se aktiivisen osuus olikin ok) ja tuhru alkoi esim. viime kierrossa jo dpo 5 lugen läpi. Mutta poimulehteä kannattaa kokeilla :wink ja juurikin oviksen jälkeen, ennen sitä ei kannata, kun sen tarkoituksena on lisätä progesteronin tuotantoa. Ja eiköhän teillä ainakin 1 inssi osu kohdilleen!

hampaaton, jos otat ton extra B6:n käyttöön, niin ota sitä vaan oviksen jälkeen. Toi 5 mg riittää hyvin alkukiertoon. :wink

Tosta B6:sta, jos joku muukin ajattelee kokeilla: Kokemuksia luin netistä, niin ne jotka oli syöneet läpi kierron liian suuria annoksia B6:ta (yli 50-100mg) olivat saaneet sillä menkat myöhästymään vaikka eivät raskaana olleetkaan. Eli kierron alusta ovikseen 5 mg (tai ei ollenkaan purkista) ja vasta oviksen jälkeen 50-100 mg. Ja jos ei ole ongelmaa keltarauhashormonin, prolaktiinin, luteaalivaiheen pituuden, tiputtelun yms. kanssa niin ei kannata ehkä alkaa ottamaan, koska siitä ei ole luultavasti mitään hyötyä.

NAPAA: Täällä ei nyt näy sitä tuhrua :eek::grin En tiedä auttaako luget kerrankin kunnolla vai onko mun muillakin konsteilla vaikutusta. :grin Nyt kun se tuhrunen vielä pysyisikin poissa! Väsyttää ihan sikana ja töihin pitäisi reippaana kömpiä.

Ihanaa torstaita kaikille!

Larissa kp 25/32, dpo 7-8
 
Muokattu viimeksi:
Mun tää uuden työntekijän aloittaminen näköjään työllistä kellon ympäri niin en oo ehtinyt tänne ollenkaan. Se alottaa 2 viikon päästä ja hommaa on ihan hulluna! Joten oon kyllä lukenut viestit läpi mutta en oo ehtinyt kommentoida ja nytkin menee kyllä vain selittäessä omaa kuviota, anteeksi :sad001

pahoittleut kp1 mitä nyt on tässä hiljan ollut

Katjusha, voihan menkkojen ensioireet :sad001

Kysymys teille joille on tehty aukkari: Kuinka pitkään tiellä on ollut jälkivuotoa tai onko ollut? Onko ollut muuta tavalisuudesta poikkeavaa?
Multa otettiin samalla PAPA ja en tiiä johtuuko se siitä mut mulla edelleen vuotaa ruskeeta, aukkari ja PAPA oli siis maanantaina. Ja vasta oikeestaan eilen alko sellanen hullu turvotus, tuntuu että oksu on ihan tossa kurkunpäässä ja on sellanen hullun täysi olo koko ajan. Vatsa tuntuu et räjähtää kun on jotenkin niin isona. Alavatsassa nippailee mut luulen että siellä johtofollikkeli kasvaa, maanataina oli 8 mm.

Ilpuri kp13/n.32, yk20 Womanlog ennustaa ovista ens viikon keskiviikolle. En tiiä voisko olla jo aiemmin, tänään aloitetaan tallettelut ja mennään jokatoisella päivällä. Tai siis mä päätin näin :grin
 
Lucky hyvä tietää, taidan keskittyä limoihin ja o-testeihin kun en tuon kohdunsuuni toimintaa kovin hyvin tunne.

Hampaaton hyvä nimi tuo super-sintti. :) Ja mustakin kp8 on ovikselle ihan liian aikaisin. Joillekin vaan geleet ei sovi vaikka toiset saakin hyviä tuloksia.

Junttura, onnea selkeistä ovistuntemuksista! :) Nyt vaan raskausoireita perään. :wink

Kyfi, 130 ei kuulosta vielä hurjan korkealta hemoglobiinilta, mutta voithan sä kysyä siitä joltakin jos mietityttää. Tai käydä luovuttamassa verta jos se onnistuu. Jos otat vain moni- tai raskausvitamiinia, en usko että mitenkään voit saada liikaa c-vitamiinia edes ravinnon kautta. Ainakin mun raskausvitamiinissa on c-vitamiinia 120mg eli 0,12 grammaa. Siellä luomupimun blogitekstissä sanottiin, että kiinnittymisen estämiseksi sitä pitäisi nauttia yhden lähteen mukaan 6-10gramaa päivässä 5-10 päivä ajan, toisen lähteen mukaan jopa 10-15 grammaa ovulaatiosta kuukautisiin. En tiedä paljonko C-vitamiinia on yhdessä C-vitamiinitabletissa, mutta noita monivitskuja sais syödä vaikka kymmenen päivässä eikä siltikään olis lähelläkään riskirajaa.

Katjusha voi pahus, kumpa ei oliskaan nyt menkkaoireita.

Larissa, JES tuhruttomuudelle! :grin

Ilpuri, toivottavasti sun kiireet helpottaa kun uusi työntekijä tottuu hommiinsa.
Mulle kun tehtiin aukkari, lääkäri sanoi että jälkivuoto on ihan normaalia. En vaan hoksannut kysyä kuinka pitkä vuoto. Oletin silloin että tarkoitti sitä päivää, mutta mulla tuli tuhrua useita päiviä myöhemmin. Ikäväkseni en kirjoittanutkaan tuhruja mun päiväkirjaan ylös niin en osaa sanoa tasan kuinka pitkään. Ehkä kolmisen päivää? Kuitenkin se loppui ennen kuin sain aikaiseksi soittaa lääkärille ja kysyä onko se normaalia.
Musta kuulostaa että sulla olis kunnon ovulaatio tulossa. :grin Mullakin oli melkein etova olo eilen, vaikka todistetusti en raskaana ole vaan ovulaatio tulossa.
 
Ilpuri, mulla ei oo aukkaria tehty mut voithan soittaa terveydenhoitajan neuvontapuhelimeen, jos mietityttää. Se vastaa 24/7.

Beisla, uskon että inssi ehtii hyvin! Mut tiedän ton epätoivon ja ahdistuksen tunteen kun ei oo varma. Se suorastaan kalvaa! Siitähän suurimmaks osin mun viime viikon romahduskin johtui. Mut sulla on hyvä ku seurataan noin tarkasti ni mahikset on tosi hyvät.

Kaakao ja hileinen, suuret pahoittelut kp1:sistä! Inhottavaa kun taas joutuu aloittamaan lähtöpisteestä. Mut yllättävän nopeasti se aika sitten kuitenkin menee. Tsemppiä, voimia ja plussatuulia!

Lumihiutale, hauska juttu, meillä on ihan samat dropit buustaamaan plussaa: fooli, monivitsku ja gelee. Toi monivitsku oli mul uus lisä viime kiertoihin verrattuna. Tuli niin paljon kehuja esim. sinkin ja muiden lisämönjien avuista et otin lisää nappia naamaan. :)

Maggie dpo 6-7????
 
Kiitos Larissa ja Beisla B- ja C-vitamiini-infosta! :) Näköjään saa kyl ihan huoletta kiskoa C-vitamiinia ilman et tulee kiinnittymisongelmia. Varmastihan tuosta infottais paremmin, jos olis suurikin mahdollisuus, että monet yrittävät sais liikaa C-vitamiinia.

Kofeiinista olikin tullu uudet suositukset raskaana oleville, joita voi varmasti käyttää myös yrittäessä raskaaksi eli 1-2 kuppia kahvia pv:ssä. Itse juon sen 2 kuppia kahvia töissä ja satunnaisesti kupin silloin tällöin kotona.

Katjusha tarkoitat varmaan näitä:

http://www.life.fi/epages/life.mobi.../10430220-01&nosto=nosto-vilkasMobile-search2

Olivat edelleen tarjouksessa, kun kävin viime viikolla Lifessa.

Mulla on tämmöstä Ubigoldia, jossa on myös muutamia B-vitamiineja. Maksoi cittarissa hieman alta 20 e.
 

Liitteet

  • Ubigold_100_mg_60_kaps_072015.jpeg
    Ubigold_100_mg_60_kaps_072015.jpeg
    21.3 KB · Katsottu: 73
Ilpuri, täällä myös on usein oksetusoloa ja muita "raskausoireita" oviksen aikoihin. Että mun mielestä on vaan tosi positiivinen merkki :)

Larissalla oli muuten tissi-gallup aiemmin. Tässä kierrossa kerkesin tutkimaan tarkemmin rintojen tuntemuksia oviksen aikoihin ja tuloksena oli, että heti oviksen jälkeen nännit olivat kipeät n. pv:n ja yleensä n. viikko oviksesta kipeytyvät rinnat kokonaan ja ovatkin sitten ihan kosketusarat.

Torstai toivoa täynnä! ♥

Hampaaton kp 15/25, dpo 3, yk 20+
 
Maggie hauska sattuma :D! Ja muutenkin mennään melkein samassa kierron Vaiheessakin, tai no mulla on nyt menossa kp22 mutta en ovuloi paitsi nyt mulla on odotukset korkeella koska on ollut ovisoireita kierron keskivaiheilla :)

Iloista torstaita kaikille :)! Täällä sataa kylläkin vettä että ei kovin iloinen sää ole... :D
 
Kiitti vastauksista! Ehkä tää on sitä oviksen tulon juttua mut outoa kun ei mulla oo aiemmin ollut. Kerran on ollut näin voimakaksta pahaa oloa ennen menkkoja ja sillon olin ihan varma et olin raskaana, mutta ei oo ollu koskaan muullon. Enkä muutenkaan kovin helposti voi pahoin.

Beisla, mullekin se lääkäri sano iet on vuotoa mut mä kans luuloin et se on vaan sinä päivänä :grin Eiköhän tää tästä. Toivottavasti meidän molempia ovikset enteilee hyvää munasolua joka hedelmöittyy ja kiinnittyy :rolleyes:

Unohdin muuten kertoa maanantaina, et kun kävin siellä lekurissa se sanoi että kun nyt on tullut tutkimuksiin niin sit kun tuun raskaaksi saan mennä sinne alkuraskauden ultraan ilmaiseksi, että he tarjoavat sen. En tuollasestakaan tiennyt, oli kiva yllätys. nyt vain sit raskautumaan ensin :grin
 
Tossa vielä aukaistuna testi, jos joku haluaa vertailla.

ImageUploadedByVau Foorumi1442483617.004465.jpg


Paska juttu, mut minkäs teet. Täti on nyt vaan kadottanut mun osoitteen. Täytyy laittaa reklamaatiota tätien lähetyspisteeseen! :D
 
Takaisin
Top