Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa : juu en menetä toivoa mutta kumpikin km on menny just niin et alavatsa ku hakattu... mut...tää on ku lottois...

Pikkuminski : onnea! Huisi saavutus!
 
Hienoa PikkuMinski! :)

Mulla ois kaapissa muistaakseni rfsu testi, liuska.. Täytyy ehkä odotella muutama päivä.. En tiedä onko hyvä testi, onko kokemuksia? Voi olla että täällä vaan kierto venyy..
 
Mami, tosi ikäviä kuulla noista tuollaisista vahinko raskauksista.. :/ välillä tuntuu että elämä on tosi epäreilua.. Mutta täytyy sanoa että täällä palstalla on vahvoja naisia <3 kaikkien kokemusten jälkeen..
 
Iltoja!

murkku, en tiiä miten tää keskustelu tästä kehittyy ooin niin paljon lukemisessa jäljessä mutta kyllä mä kans näin jonkun viivain tapaisen kun nyt koneelta katoin! puhelimella en nähnyt! :eek: SIISTIÄ!!! Uutta testiä kehiin parin päivän päästä!

lumihiutale, voi kun sinne olisi kyytiläinen jäänyt!

ja kukan testi näytti kans mun silmiin hailuraa!!!

mut Dikun testissä en mitään nää :sad001 pahoittelet negasta! :sorry:

mami, voi miten inhottavaa olla tollasten vauvauutisten keskellä :sad001 Kyllä sullekin se plussa suodaan ennen pitkää! :rolleyes:voimahaleja!

kaakao, plussaaplussaaplussaa!!!

miha, mulla on maanantaina poliaika ja oon tikutellu epäsäännöllisen säännöllisesti. Metformin actavis olli käytössä 6 kk, mies tutkittu, kaikki ok Mä sain ihan hullun ahdistus kohtauksen kun tajusin et pitää mennä tutkimuksiin, oon laittanut asian liikkeelle viime tammikuussa ja oon tosi onnellinen että aiemmin ei oo isommin lähteny liikkeelle, mun on ollu ihan tosi vaikea hyväksyä että pitää edes tutkia.

Larissa, mua alkaa jo nyt jännittää ihan hulluna sun puolesta, mulle tuli niin varma olo että tää on teidän kierto!!!


lycky, ei kannata vielä heiottää kirvestä kaivoon

pikkuMinski, huikee suoritus!!! onneksi olkoon! :happy093

En tajuu miten mä oon itseni TAAS niin kiireiseksi saanut! Oltiin tänään selasessa omenajuhlassa yhdellä puutarhalla. Siellä oli sellaset omenan maistajaiset. Mä olin ihan fiiliksissä kun meidän pitäs ostaa omppupuita meidän pihaan et pääsee maistamaan ja valikoimaan. No ne maistajaiset oli aina tasatunnein ja se oli jotenkin vähän outoa meidän mielestä. No me sit mentiin tasan kahdelta siihen et päästäään nyt maistaa ne kasas siinä eri omppuja koreihin ja siihen oli keräytynyt muitakin ihmisiä. Mun mies sit nappasi siitä yhden omenan ja ne korin täyttäjät sit ruotsiksi tosi töykeesti et ei laita se pois ei saa koskea. Siinä oli kyllä lappu että ei saa koskea mutta jotenkin käsitettiin et se on niin kun muuten. Sit me oltiin et täh? Mun mies kerkes siis laittaa sen omenan suuhunsa mut ei ehtinyt puraista niin se joutu antaa sen takas!!! :eek::grin heidän tarkoutus siis oli että ne itse leikkas siinä paloja niistä omenoista ja sit antaa niitä paloja sitä mukaa omasta kädestä kjun leikkaavat yksi kerallaan sellasia lohkoja! Me ollaan mun miehen kanssa ihan tosi bakteerikammoisia joten tuon töykeyden ja oudon tilanteen jälkeen me sit siitä lähdettiin. Jöi jotenkin tosi outo maku suuhun ja sellanen nolo olo. Mä kyl tajuisin ton palahomman jos ne ois ollu jossain lautasella ja ois vaik sit otettu vaik hammastikulla tjn. Tosi ällöä tollanen että omasta kädestä antaa, takuulla kuitenkin se äijä oli käyny kättelee johtajaa just aiemmin eikä pessy käsiä :wtf: tosiaan, en usko et tuolta ostetaan omppupuita. Me kun mentiin sinne siellä oli jotenkin ihana tunnelma ja nätti ilma. Ostin kuitenin kassillisen omppuja ja tein omenapiirakan, josta tulu tosi hyvää. Tosin syömäomenoina oli ehkä liian happamia meidän makuun. kja sit ostin kaksi pussi krookuksen sipuleita jotka pitäs istuttaa :happy:

sellanen päivä meillä :)
 
Heippa! Olittehan taas tuhat viestiä rustaillu ;)

Mariskalle ja MH:lle jättimäiset onnittelut! Aivan ihanaa! Toivottavasti perästä tullaan ja pian.

Mariskan taustoja muistankin lueskelleeni, mutta mites MH, onko teillä miten pitkä yritys taustalla, ja miten tärppikierto erosi aiemmista? :)

Mä koin eilen ehkä elämäni tuntuvimman oviksen. Se tuli just sinä päivänä kuin lääkäri sanoikin, että folli on 20-millinen ja irtoaa. Myös ovistestistä pärähti eilen ja vielä tänään aamulla plussa. Talletukset hoideltu, ja jatketaan vielä varuiks muutama päivä - myös huvin ja harrastuksen vuoks :D

Olen pysytellyt tässä ekassa Letro-kierrossa nyt hieman taustalla, vaikka oonkin silmäillyt teidän viestittelyä. Ja oonkin saanut vähän itteäni relaamaan :)

Ens viikolla vielä progesteronit tsekataan verikokeella.
Kevään mittausten perusteella alhaiset progetasot oli mun ongelma.

Ootteko muut saaneet huonoja progetasoja lääkkeillä nostettua?
 
Larissa: käytän puhelimella appia ja tää ei oikein muutenkaan toimi. Sen takii kyselin josko fb olis ollut jotain toimintaa. Olit kirjoittanut lyhyesti jonnekkin muualle taipaleesi. Ootte tekin kyllä käyny läpi kaiken näköistä.

Voima haleja teille kaikille kyllä <3

Itse tosiaan en varmaan koskaan oo ovuloinut ja mulla on koko ajan vihlontaa, nipistelyä jommalla kummalla puolella. Uskoisin sen olevan terojen sivuvaikutuksia. Luin että jollain ollu samanlaista. Ja mulla on myös migreeni joten syön siihen estolääkitystä päivittäin mutta femarin aikana ollut jomotusta päivittäin päässä nyt.
 
Ilppa <3 : voi ei, mulla meni vähän niin et tiesin mulla olevan pcos ja rupesin itse netist lukee "lääketiedettä" jolloin tajusin et nyt tarviin osaavan kättä. Ja pääsin sit kunnallisen kautta äitiysneuvolaan mistä en saanut mitään irti onneksi antoi lähetteen polille. Mut polilla ku ne eka vähätteli et ku menin sinne jo 8kk. Yrityksen jälkeen. Ekassa käynnissä tutkimuksissa ne huomaa heti et vikaahan mussa on ja sit mä muutuin mielenkiintoiseksi potilaaksi. Mut en ajatellut et tää olis ollut näin "vakavaa" koska kohta loppuu Polin osaaminen ja joudun Helsinkiin hoitoihin ja nyt mulla ihan samat fiilikset koitan vaan olla miettimättä asiaa niin pitkälle. Otan tän tulevan kuukauden hoidot ensin.

Se on vaikea hyväksyä taudista tässä vaiheessa kun pikkuista yritetään.
 
Diku, täytyy miettiä uskaltaako tehdä huomen uutta testiä.. Täytyy varmaan käydä hakee lisää pc liuskoja kaupasta.. Ku kotona on vaan rfsu testi.. Mut ois ehkä mielenkiintoista käyttää vielä niitä pc.. Miten siellä?<3

Murkku, uutta testiä? :)
 
kukka, rfsu:n testit on vähän susia eli mieluummin tekisin sinuna esim. apteekin oman tai pregcheckin.

Ilpuri, onpas teillä ollut ihana päivä! Paitsi toi omenajuttu :grin Miekin haluan meidän pihaan omenapuita!

Nessu, onnea oviksesta! Eiköhän ne proge-tasotkin nouse, kun on kunnon ovis :)

Eikö kukaan oo tikkua kastanu tälle aamulle? :wink

Napaa: Muniskivut alkaa olla ohi, mutta mieltä masentaa eilisen illan ja tämän aamun vaaleanruskea valkovuoto. Ehkä se liittyy vaan torstaina olleeseen ovikseen (silloin tuli tippa verta) ja tää olisi jotain vanhaa verta? Vituttaa silti :sad001 Kai ne täytyy luget tänään aloittaa, että olisi edes jotain mahiksia kiinnittymiselle.

Larissa kp 22/32, dpo 3, yk 15
 
Muokattu viimeksi:
Pikkuminski: multa lähtee todennäköisesti ens viikolla kans tossutilausta, vieläkö värivaihtoehdot on samat kuin silloin viime keväänä? :)
 
Joo kävin vilkasemassa ni sama kuva löytyy puhelimen muistista :) nyt vaan odotellaan se RU niin tulee sit oikianmoiset! :D vähän vahingos huijasinkin äsken, ei se viel alkavalla vkolla ookkaan ku vast se seuraava maanantai.
 
Vihdoin vapaa päivä!
Nukuin 9tuntia tai varmasti olisin nukkunut enemmän, mut heräsin siihen et mies tuli makkariin hakee pädin.

Mihako kysy taustoja?
Me ollaan yritetty esikoista nyt 3vuotta (37 kiertoa). Oisko ollu joku puoltoista vuotta sitten kun otin ekan kerran yhteyttä lääkärille (kunnalliselle) asiasta ja sillon oli jotkut perus gyne tutkimukset ja sitten tuli miehen vuoro. Miehellä todettiin nivustyrä ja se leikattiin ja sitten siitä piti vaan taas alkaa yrittää, mut jos ei vieläkään niin sit uusiksi lääkärille. No tuli sitte maaliskuu (eli meni 6-7kk leikkauksesta) ja soitin uudestaan et nyt haluttais lapsettomuustutkimuksiin kun ei vieläkään näy vauvaa. Sain ajan huhtikuulle (jostain syystä en muista mitä sillon tehtiin :O) eiku olikohan se yhteinen aika joo tais olla mentiin siis miehen kanssa yhessä sinne ja sillon kyseli taustoja ja sanoi että laittaa lähetteen heti tänään! Saatiin viikon-kahen päästä kirje : naistenklinikalle lapsettomuustutkimuksiin joka oli kk päästä siitä huhtikuisesta lääkärireissusta (eli 27.5).
Siinä samassa kierrossa menkat myöhästy ja tein testin kp34 ja siinä oli haamu! (Yhtään haamua en tähän mennessä ollu saanu) olin jo ihan innoissani et joko oon raskaana ennen sitä aikaa ja siitä kävin ostamassa digin ja tein sen kp36 ja tulos : ei raskaana. Itkuhan siinä tuli. Menin töihin ja aikaa oli kulunu digistä pari h ja sitten alkoi menkat. Ennen klinikka aikaa mies kävi antamassa simppa näytteen et saadaan tieto sillon klinikalla.
Tuli 27.5 ja aika klinikalle, siellä kerrottiin haamusta ja sanoi et voi hyvin olla kiinnittymis yritys. Tehtiin testejä ja mut ultrattiin ja kaiveltiin.. Miehen näyte oli hyvä.
Tutki mua ja Siinä sanoi et follit oli hyvät ja et mulla on endoa kohdun takaseinällä. Sitten ruvettiin miettii leikkausta ja sanoivat et 6kk sisään tulee aika. Nyt odotetaan kuumeisesti aikaa, mut ei vielä oo kuulunu. Kai se pian tulee. :)

On. Postia ei vieläkään ole tullut. Alkaa taas toivo nousta kun enään 1-2 päivää menkkoihin. Luulen kyllä etten edes ovuloinu tässä kierrossa kun ei ollu samanlaisia limoja kun yleensä. :/
Toivotaan ettei kierto siksi sitte veny.

Mymmelisti kp 29/30 yk37
 
Voi Mymmelisti, on teilläkin pitkä yritys takana. Saisi pian tulla se aika ja saisitte hommaa edistymään. Odottamisen odottaminen on tosi rankkaa.

Mutta jaksetaan uskoa, että meille ne omat pienokaiset suodaan, ennemmin tai myöhemmin. :) <3

T. Tasan puolitoista vuotta yritystä takana, lapsettomuuspolin asiakkaana puoli vuotta, toinen hoitokierto menossa.
 
Takaisin
Top