Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Heissan! Olen uusi käyttäjä enkä ihan ole vielä löytänyt paikkaani täällä joten nyt kirjoitan teille. Hirmusesti onnea plussanneille Kuinka pitkän viestin jaksatte lukea Jos aloitan lyhyesti.

Ollaan mieheni kanssa n 28 vuotiaita 07/14 jätettiin ehkäisy elokuussa jäi menkat pois ja syyskuussa vuodin 3viikkoa. Olin tänä aikana vielä yksityisellä gynellä. Sieltä jo heinäkuussa sanottiin että kokeillaan puolvuotta ilman mitään hoitoa. Kolme vuotta sit mulle laitettiin kuukautiskierto yhdellä terolut kuurilla. Se ensimmäinen puol vuotta menikin sit ilman kuukautisia ja sen jälkeen sain terolut lääkityksen.

Mitään ei tapahtunut menkat tosin tuli aina ajalleen. 8kk yrityksen jälkeen rupesin itse hakee muuta apua kunnallisen kautta koska hoidot yksityisellä oli kalliit. Soitin terveyskeskukseen sieltä äitiysneuvolaan josta sain lähetteen naistentautipolille. Sit alkoi kaikki normi tutkimukset ja sain diagnoosin pcos taudista mistä jo itse tiesinkin. Ensimmäinen hoito aloitettiin 1vuoden yrityksen jälkeen eli heinäkuussa sain Clomifeeni 50mg lääkitys ja se ei antanut tulosta seuraava kuukausi nostettiin annos 100mg eikä mitään tulosta.

Nyt syyskuussa söin clomien tilalla femar 2,5mg kierron 3-7 päivinä ja tänään oli seurantaultra ja limakalvo oli ohut eikä kasvavaa folliikkelia löytynyt :( terolut syön joka kuukausi. Ja seuraavan kierron 3-7 syön femaria 5mg. Ja täytyy myöntää et mulla ei oo pisaraakaan odotuksia olen kyllä kuitenkin positiivisella mielellä.
 
Saitte minutkin kiinnostumaan tuosta Q-10 ja lueskelin tritolosen sivuilta;
"Siemennesteen laatu

Ubikinonin nauttiminen suun kautta lisää siemennesteen määrää ja parantaa sen laatua sekä siittiöiden liikkuvuutta (Lafontaine ym. 2013, Gvozdjáková ym. 2015). Toimii myös miehillä, joilla on kiveskohju eli varikosele. Tässä kolmen kuukauden hoitotutkimuksessa päiväannos oli vain 100 mg (Festa ym. 2013)."

että nyt miehetkin vaan popsimaan niitä. ;) tuolta samasta lähteestä lapsettomuuden avusta en ajatellut olevan itselle tarpeellisia, mutta toi Larissan info taas kuulosti hyvinkin osuvalta! Oishan tuossakin vaikka mitä yleishyödyllistäkin. :) mitä merkkiä käytätte ja mistä ootte ostanu?
 
katjusha kuule joskus sen oikeest vaistoo. mä omien keskenmenojen takia tytön kohal sanoin et taidan olla raskaana, sit vähä myöhemmin et miten mä voisin olla raskaana ku meille sanottii ettei mahollista ja sit taas. no dpo 10 tuli vastaus ja ukkoki oli et oho sä oot raskaana.

tervetuloa miha joukkoon kirjavaan :)
 
Miha87 tervetuloa! :)

Katjusha toivottavasti vaistos olisi oikeassa! ♥

Ja muoks.
Larissa ihan unohdin kun kysyit luge oireista. Ei ole tullut muuta kuin se tissien turpoominen ja kipu, joka itse asiassa on ihan hieman helpottunut. Ja vatsa on turvoksissa.
 
Tervetuloa mukaan Miha87! Onpas sinulla ollut kivinen tie :sad001 Toivottavasti kierto lähtisi nyt toimimaan, ovuloisit ja saisit pian plussan!

Sabetti, ja minä taas en ollut tajunnut että tosta olisi miehelle hyötyä :grin Jos ei ala tärpätä niin koitan suostutella hänet ottamaan vielä yhden napin lisää muiden joukkoon :grin Itse ostin halvimman mahdollisen ubikinonin luontaistuotekaupasta (tällainen purkki: http://www.sinunapteekki.fi/catalog/images/V_Q10_50_72dpi.jpg). Taisi olla noin 20€. On niin kalliita nappeja, että en halunnut sitä kalleinta ja laadukkainta heti ostaa vaan kokeilen "halpiksella" ensin. :wink Naisellehan tuo on tärkeä, jos munasolujen laadussa on parantamista, koska jakautuva sekä kiinnittyvä munasolu saa "ravintonsa" munasolun koostumuksesta ja siittiön laatu ei siinä vaiheessa enää voi asiaan vaikuttaa. Jos "ravintoa" ei ole tarpeeksi tai se ei ole laadukasta niin munasolu ei välttämättä jaksa jakautua, kiinnittyä ja selvitä ihan alkuvaiheista. Tästä oli hienosti selitetty siinä mimmun aiemmin laittamassa linkissä. Muoks. tässä se linkki: http://www.paleo-mama.com/improve-egg-quality-supplements/coq10-egg-quality/


Katjusha, ok muistelin väärin siis. Toivotaan, että siellä olisi kyytiläinen matkalla kiinnittymään!!!
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Miha!

Sabetti, mä vedän päivässä 100 mg, mun mies vetää 15 mg. Tilasin Amazonilta 100 kapselia hintaan 22€, Vita World Coenzym Q10 Ubichinon 100mg
 
Kiitos. :) mieskin varmaan kiittää kun kiikutan taas yhden purkin lisää kotiin. ;) no ei kyllä se onhan itekki niitä ostellu ja muistuttelee muakin aina välillä. :)
 
Pikakommaus töistä,

Gatusa mua niin rupes raurattaa ääneen sun tytön ilme, mikä ihanin pikkuneiti! :Heartpink

Miha, tervetuloa ! Onpas sullakin olut tietä kuljettavaksi, toivottavasti pikaisesti plussaat! p.s. ihana kuva :Heartblue

Ja siinä olikin kaikki mitä muistin :wideyed:

Mä olin eilen illalla sellasessa pilatesjumppavenyttelyssä ja oli ihanaa! Eilen ja tänään ollut tosi kipeä pistelyä vasemmalla puolella, voisin luulla et ois munissärkyä mut jotenkin tuntuu pinnemmassa. tiiä näistä
Palaan illemmalla paremmin :)

Ilpuri kp6/n.32, yk20
 
Katjusha, voi jospa se täys olo ois täyttyvän kohdun merkki!! Toivotaan plussaa. :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Mami91, tosi ikävää, jos tää olikin turhaa toiveiden nostattamista se kehnojen testien teko, hämyviivat ja kaikkee. Ei oo kivaa sekottaa ihmisen päätä antamalla toivoa jos ei ookaan aihetta. Laitatko palautetta? :smiley-angry019 Jos ei tästä ni ensi kierrosta sitten tärppi! :smiley-angry007

Miha87, tervetuloa vain! :welcome Onpa pitkät projektit teilläkin jo alla siellä. Yks sieluntoveri pcos täälläkin. Toi menkkojen sekopäisyys :schocked028 on mulle tuttua. Ja tiedän et hajottaa. Toivotaan pikaista plussaa ja että hoidot alkaa tepsiä. :talk017

Gatusa, niin suloinen tyttö! Ai että kun sais itsekin katsella tollaista hymynaamaa kotona. =) :love7

ON: Nyt jäi jotenkin kommentointienergia en tiedä mihin, yritin kyllä ja kaiken luin ja tykkäilinkin, mut tuli tänään jonkinlainen totaalihajoominen KAIKKEEN! En ymmärrä. Keikuttaakohan ovis(?) mun mielialoja vai olikohan ne uudet geleet jotain mielenterveyslääkkeitä!? :BangHead Oon yleensä suht rauhallinen ja tilanteet on hyvin halussa. Tänään ei ollu mitään ihmeellistä, vähän hektinen päivä töissä mutta ei mitään vastoinkäymisiä tai muuta. Sit jotenkin tää odotuksen odottaminen, ajoituksen arvuuttelu, halujen ristiin meneminen itellä ja miehellä ja jännitys ja kaikki paineet, joita itselle luon. Ne kaikki posahti :violent4 kun pääsin kotiin ja rupesin vaa itekemään ääneen yksikseni!! :crybaby2:sad015 Ei meinannu loppua tulla. On jotenki ihan tyhjä pää kun tää yrittäminen on niin raskasta välillä.:schoked025 Kaikista ärsyttävintä on tää kun ei oo varma oviksesta, ni ei tiedä millon toi joka toinen päivä -tavoite ois ok jättää pois ettei mee tsäänssit ohi. Ja kun mies on tjot ni eipä siiä paljon korvaan hoeta VAUVA VAUVA VAUVA. Sehän sen sais vielä entisestään kauemmas yrittämisen tieltä. :smiley-angry026 Nyt oon jo niin tyytyväinen tähän et ylipäätän yritetään ku oli pitkään ettei menny mun ehdotukset läpi. Ehkä se vielä jossain vaiheessa tärppää mutta epätoivo hiipi näin yllättäen kierron keskellä!:violent006

En tiiä miten saisin itteni koottuu ku pitää lähtee käymään ulkona ettei ihmiset toljota tätä punasilmää ihan ihmeissään. Voi kun tää raskautuminen ois helpompaa!! :confused005

Se tästä avautumisesta. Plussatuulia kaikille!!!! :talk017 Ensi tapaaminen rauhallisimmissa merkeissä. HUh, että helpotti avautua. :violent001

Maggie, kierron jokin vaihe? Oviksesta ei tietoa. Kierron pituudesta ei tietoa. Raskautumisen onnistumisesta IKINÄ ei tietoa.
 
maggie yritys on monest raskasta. tiedän että se on turhauttavaa ja välil masentavaaki. kyl teille plussa suodaa inshaAllah
 
Ihana pikkuinen tyttö Gatusalla :Heartred

Maggie :Heartred voimahalit sinne. Välillä on voimat loppu, mutta sitten noustaan entistä vahvempana ! :)

Katjusha niin kovasti plussaa toivon sinne ! :)

Tervetuloa Miha :greet025 pitkä historia siellä myös ! Kovasti tsemppiä yritykseen ja toivottavasti pian tärppää :)

Ihanan pitkällä on Starling :) nautihan nyt täysillä raskaudestasi !!

Puhaltelen kaikille kovasti plussatuulia !!
 
kiitos mariska hän on täl hetkel päikkäreillä, ihanasti tuhisee hiljaa...tosin monest ku herää on yhtä hiljanen eikä huomaakaa ku on jo pois makkarista...me ku nukutaa samalla patjalla.
 
Maggielle isot voimahalit! :hug013 Mulla on myös tässä kierrossa mielialat sahanneet laidasta laitaan, mikä ei ole mulle ollenkaan tyypillistä. Noi sun fiilikset voisi olla mun kynästä maanantailta! Välillä olen ollut aivan hermoraunio ja maani myynyt, kun sitä ovista ei näy ja miehen kanssa ei osuneet halut yksiin. Jotenkin on sellainen fiilis, että hormonit on sahanneet edes takaisin, kun ovis on yrittänyt tulla ja siitä sitten nämä mielialan heittelytkin.. Oisko siellä samaa? Miksi tämän pitää olla näin hankalaa? Blaah. Onneksi teillä on se aika parin viikon päästä tulossa niin saat varmasti apuja ovikseen!!!

Napaa: Oisko se ovis nyt sitten ollut tänään päivällä..? Aamulla tuli PALJON o-limaa, päivällä vielä saman verran lisää, mutta seassa oli viiru ruskeaa verta! :eek: Oisko se ovis nyt tapahtunut..? Mulla on ihan parissa kierrossa ollut näin, että oviksen hetkellä tulee viiru ruskeaa liman seassa. No nyt tulee ihan normi valkkaria ja paljon. Ihan kuin tissitkin olisi alkaneet kipeytyä. Fiiliskin on ollut huomattavasti parempi :)

Toinen napailun aihe, luulin että mun avomaankurkku-sadosta ei tullut mitään. No äsken koin yllätyksen, kun lehtien alta löytyi 2 isoa ja 2 pientä kurkkua! Jee! Täällä jo alan niistä tekemään suolakurkkuja venäläiseen tyyliin hapattamalla :grin Pienet ne on ihmisen ilot :grin

Larissa kp 19, dpo 0?, yk 15
 
Muokattu viimeksi:
Miha, tervetuloa ja pikaista plussaa❤

Larissa, jee avomaankurkkuja, ne on ihan parhaita :P

Gatusa, ihanan valloittava hymytyttö siellä! :) ja hyvännäkönen on myssykaulurikin! :)

Starling, ootpas jo pitkällä! Tuuhan kertomaan ultrakuulumisesi :)

Maggie❤ tää on aivan tavattoman raskasta toisinaan, onneksi tänne saa tulla purkamaan tuntojaan. Voimahali!❤

Katjusha, toivottavasti täysi olo kertoo vauvautumisesta :)
 
Miha, tervetuloa minunkin puolestani! :)

Larissa, miten siä niitä kurkkuja hapatat? Mummolla oli joku tooosi hyvä resepti noille, mut ne oli jotenki enemmän makeita? Noh, hyviä silti! :)

Katjusha, mulla on kans tänään olo muuttunut juuri "täydeksi". Vaikea kuvailla: nippailee, turvottaa, väsyttää... maha on pinkee ja pömppö. Katsotaan siis miten käy!

Hileinen dpo 6 yk13
 
Takaisin
Top