Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Joillakihan nuo ovulaatiotestit tuntuu näyttävän suht vahvaa pari päivää ennen ovulaatiota ja sitte taas toiset on näitä, että se huippu kestää niin vähän aikaa, että välttämättä ehi sitä ees testiin saaha.
 
Kyfi, tässä on vähän uudempaa tietoa aiheesta eli taulukon viimeinen sarake on vuodelta 2000. Sun laittamasta kuvasta tihrustin, että se olisi vuodelta 1995..?

Taas jaan tämän saman kuvan tänne foorumille. :grin Yli vuoden olen tätä varmaan tänne levitellyt jo :laughing021

Untitled-1.jpg


taulukon lähde: http://pregnant-naturally.com/get-pregnant-3-4-5-days-before-ovulation/
 
Muokattu viimeksi:
Meinasin just vedota tähän Larissa taulukkoon, että ovispäivänä on jo vähemmän hyvät mahdollisuudet :grin Mä liputan dpo -2 puolesta.
 
Liisu en tehny. Tänään dpo10 ja apteekin oma jäljellä. Yritän venyttää mahollisimman pitkään, että ois varma. Ja pettymyksen välttämiseksi koitan täällä nyt olla sillä asenteella, että menkkoja odotellessa.
 
Mimmu, itse uskon kans, että paremmat mahdollisuudet on dpo -2 ja -1 kuin itse ovispäivänä (jos siis olisi vaan yhden kerran varassa). Parempihan se on, että simpat on jo valmiiksi hollilla oottelemassa munasolua :wink

Voi mh, miten sulla on noin hyvät hermot! Milloin sulla olisi menkat myöhässä? Apteekin oma on kyllä luotettava testi eikä anna virheellisiä negoja tai haamuja :)
 
Muokattu viimeksi:
Onnea Starling uä-kuulumisista! Rekkalasteittain lisää vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan! ❤️
 
Larissa Kyllä mie oon jo ihan hermorauniona täällä. Nyt kp28 ja normikierto ollu sen 27-29 ja viime kierto oli muistaakseni sen 32 tai 33. Tällä viikolla niiden kuitenki pitäs alkaa joka tapauksessa. Toki tuo ovishan oli suht myöhään niin saattaa venyttää.
 
Beislalle tsemppiä kilinikkakäynnille! Toivottavasti käynnistä jää hyvä fiilis :)

Starling, ihania ultrakuulumisia!! Nautihan raskaudestasi :)

Larissalle kiitos taulukon viljelystä. Muistan kuinka tuo sama taulukko kiersi jo raskaaksi 2014-ketjussa! :D

Monelle piti taas kirjotella,mutta laho pää unohti puolet :confused: plussatuulia kaikille piinailijoille!

On. Tajusin just,että myös täällä jännätään juhannuksena, tuleeko täti vai lähtikö se vihdoin pidemmälle lomalle :p
 
Kiitos kaikille tsempeistä. :)

Mariska, hyvä kun osaat olla stressaamatta nyt, varmasti tekee hyvää. :)

Muurahainen, kuulostaa hyvältä teidän pupuilujen määrä ja hyvä kun mieskin on innostunut. :wink

Mimmu ja Liisu, tsemppiä päätöksentekoon lääkkeiden syönnistä.

starling, huh mikä uni sulla. Kaksi päätä! :laughing002 Onnea hyvistä ultrakuulumisista, mahtoi olla järkytys tosiaan. Kumpa nyt pysyisi matkassa! Milloin sulla on seuraava käynti?

Lucky, tsemppiä viisaudenhampaan poistoon. Varmasti jännittää, mutta yleensä se on kyllä melko helppo toimenpide.

mh, voimia piinapäiviin, kyllä nyt koetellaan. Ja hyvät hermot sulla on tosiaan, kun oot nyt malttanut olla testaamatta!

On. Klinikalla käyty. Lääkäri oli mukavan oloinen. Aloitetaan tutkimukset pikimmiten, mutta itse klinikkainsseihin päästään varmaan vasta syyskuussa. Nyt kuitenkin jo tänä perjantaina tehdään aukiolotutkimus, ja jotain verikokeita. Ainakin puhui kilpirauhasarvosta ja prolaktiinista. Ja buranan syöjille tiedoksi, ainakaan tämä lääkäri ei näköjään pitänyt yksittäistä buranaa kovin vaarallisena raskautumisen kannalta, koska neuvoi mua ottamaan särkylääkkeen ("burana on varmaan tehokkaampi") tuntia ennen aukiolotutkimusta. Oon kuullut siitä jo täällä foorumilla, mutta myös tämän lääkärin arvio oli että aukiolotutkimuksen jälkeen on hieman kohonnut todennäköisyys tärpätä, kun putket "huuhdellaan" auki.

Jos mun tutkimuksissa ei ilmene ongelmia, seuraavaksi töitä on lähinnä luovuttajalla. Hänelle tehdään ensin sperma-analyysi, jotta nähdään että kaikki on siltä osin kunnossa. Jos on, alkaa itse luovutus. Se ei olekaan mikään kerran juttu, vaan vähintään viisi, luultavasti useampia kertoja pitää luovuttaa, oli lääkärin arvio. Spermanluovutus pitää tehdä kaikki kerralla varastoon, koska luovutusten jälkeen otetaan tautitestit, ja PCR-tutkmus maksaa useita satasia. Jos myöhemmin tarvitaan lisää tavaraa, pitäisi ottaa uudet tautitestaukset. Jos sen sijaan tavaraa jää varastoon, voi sitä myöhemmin käyttää myös seuraavaa lasta hankittaessa.
 
Hyvältä kuulostaa Beisla! Nopeasti tosiaan etenee, jos jo perjantaina pääset tuubien huuhteluun :) Aika jännä juttu tuo luovutetun sperman määrä. Joko te kerkesitte juttelemaan luovuttajan kanssa, onko hänelle tämä klinikkahomma (aikataulut ja luovutukset) ok?

Mä täällä pissin tikkuun ja piilottelen niitä ettei kukaan vaan nää :grin Väittäisin, että on jo vähän vahvempi viiva kuin eilen vaikka aika laimea näyte olikin. Täytyy tehdä uudelleen vielä kotona ja laittaa teille kuvat ihailtaviksi :hilarious:
 
Beisla, kivalta kuulostaa! Saanko udella hieman tuon teidän klinikan hintoja? Sama kuvio siis luultavasti meillä edessä ainakin näiden perustutkimusten osalta. Yllätyin itse esim. verikokeiden hinnoista! Huh!

Hile kp2/31-33 yk11
 
Mimmu, kuvia odotellaan! Minäkin meinasin tähän kiertoon hankkia ovistikkuja, nyt käytössä ollut 2 kiertoa cb digi - ja jotenki miusta tuntuu että se ei kyllä ehkä näytä ihan todellista ovista, tai et heittää kyllä sen 48h. Jospa tikuilla saan paremmin kiinni! :)
 
Joo Hileinen, tikut heittää helpolla sen 48h. Mä veikkaan, että mulla ovis huomenna tai viimeistään ylihuomenna ja tänään tosiaan kp 12 eli mulle tosi myöhään :)

Kp 12/26-28
 
mh- Tsemppiä näihin päiviin! Kunpa sieltä tärähtäisi kunnon plussa. Mikään ei ole niin hermoja raastavaa kun "tänään ehkä alkaa menkat" - päivät.

Moni ehtikin vastailla ASA-slangiini, että siis aspiriini/disperiini/primaspan/mitä-näitä-nyt-on eli asetylisalisyylistä puhuin :) Gyne kehotti kokeilemaan, joillakin on auttanut jos vikaa on ollut verenkierrossa.
 
Ok, kiitos ASA kommenteista. Valaiskaa mua nyt sitten myös milloin ja mihin sitä olis hyvä ottaa. En jaksa guugeloida :)
 
Nyt mun on vaan pakko osallistua :D

Oon pitänyt ihan hiljaiseloa ja taustaillu. Lukenu kyllä oon ja tykkäillykkin kai :/ . Fiilikset on ollu tosi paskat :'( . Pikkuhiljaa alan uskomaan ja tottumaan ajatukseen, että tuo pikkuinen reilu 2v3kk jää meidän ainoaksi :( . Vielä viimeinen lääkäri 16.6 ja se oli sitten siinä :/
Me ei aiota mihinkään hoitoihin lähteä ollenkaan

Kauheasti halusin kommentoida :/
No pahoittelut kaikille pa*kaa niskaan saaneille :'(
Onnittelut plussista ♡ niin ovis, kuin raskaus ;)
Ja muistakaa kaikki hyödyntää! Meilläkin nautitaan piiiiiitkästä aikaa seksistä seksinä; ei enää mitään paineita, toiveita tai odotuksia ;)

Beisla onneksi pääset tutkimuksiin noin nopeasti. Suosittelen lämpimästi buranaa ennen aukkaria. Mua sattui vähemmän kuin papa ;) tehtiin väestöliitolla kun ei meijän sairaalaan taaskaan päässyt.

Verenkierto jutuissa luotan tunnetusti punaviiniin niinkuin tuli selväksi jo ketjussa raskaaksi 2014 ;) aina on hyvä syy ottaa "kiinnittymispunkkua" :D

Hymyä kaikkien päivään :) ja illaksi skooooooooool ;) sehän ois kiinnittyminen TAAS käsillä :D

-PikkuMinski Kp21/28-31 yk21-
 
PikkuMinski joo, punaviinillä oon itsekin aiemmin menny. Mutta oon pahoillani. Viikko sitten katselin Youtubesta lapsettomuusvideoita ja itkin koko aamupäivän. Ollaan miehen kanssa tehty myös päätös, että hoitoihin ei lähdetä. Että jos ei näillä konstein, niin ei sitten. Rankinta on itselle nyt viime aikoina ollut se, että tahtoisin tietää kummin meille käy. Että saadaanko me se lapsi vai ei. Olisi niin helpottavaa, jos joku vaan sanoisi että ei. Voisin sitten itkeä sitä vuoden ja jatkaa elämää sen tiedon kanssa. Keskittyä johonkin muuhun. Oppia elämään. Mutta pelkään, että ollaan tässä samassa tilanteessa vielä 10 vuoden kuluttua. Että hengaan Raskaaksi 2025 palstalla ja muut raskautuu ja mä vuosi vuodelta katkeroidun ja katkeroidun...
 
Ovisplussasta.. Mä sain ovisplussan 8.7.2012 ja seuraavana päivä miehen kanssa mentiin naimisiin, kahden viikon päästä raskaustesti oli positiivinen. Tuossahan tuo tempperamenttinen neiti istuu vieressä, meijän oma häälahja. Että kyllä se saattaa tärpätä sinä päivänä, kun plussan ovistestiin saa.
 
Takaisin
Top