Ei tää voi olla näin vaikeeta!

No johan on, nauran täällä vedet silmissä :'D Leipasin tuossa pikkuherkkuja, ni toisen pellillisen höttöset ei oikein oo sellaset ku pitäis ku ne levähti tosi kummallisesti; yks näyttää kysymysmerkiltä, yks sikiöltä, kaks sientä ja yks näyttää ihan merihevoselta. Niiden siis kuuluisi olla ihan pyöreitä nättejä :D :D
Pakko kai mennä pihahommiin tuulettumaan, ei tästä muuten tuu kyllä enää yhtään mitään :D
 
Nennaa ja muut tässä ehkä viikon takainen kuva. :D tuntuu että se on kovin pieni. Tosin neuvolatäti sanoo että liian suuri sf mitta.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1441289242.236703.jpg


Se hävis johonki tost kommentista :D
 
Ihana masu <3

Oon niin väsyny et luin kaikki tekstit mut en kunminkaa lukenu. Apua. Kokeilen huomenna uusiks!
Sanoinko jo että pääsin sinne kouluun, mut siis niin asiakaspalvelu ala, mut ei kauneudenhoitoon liity :D en enään uskallakkaan kertoa :P
En oikeesti ajatellu et pääsisin sinne.

Ei postia vieläkään.
-mymmelisti kp jotain 18/30 yk 37
 
Toi sf-mittaaminen Suomessa on kyllä maailman turhinta puuhaa. Mitta kun riippuu ihan mittaajasta eikä loppujen lopuksi kerron paljoa mitään mistään. Täällä kasvua seurataan ultralla, joka tehdään about 6 viikon välein ja mä luotan siihen paljon enemmän. Nih. Ugh :D
 
Jep tää on ihan turhaa. Mulla sf mitta oli rv 28 ni 30cm ja ylitin ylikäyrän. Pieni oli kuitenkin painoltaan n. 1200g minkä ymmärsin olevan ihan hyvä!
 
Pepellä, ihana massu! :Heartred

joo toi sf-mitta on ihan turha, sen perusteella ei oikeesti voi päätellä vauvan kokoo tai muuta. Heh itellä oli rv 22 sf-mitta jo 25 mutta ei menny 40 rikki vaan viimesin mitta rv 38 oli 36 ja pituutta mulla vaan 164cm :grin

Ärsyttää kun en tiä koska ovis oli ja tuntuu että lämmöt ei oo kohonnu ollenkaan mutta oireista päätellen ovis kuitenkin oli :confused: eli en tiä yhtään koska vois aikasintaan testailla :grin täällä podetaan edelleen flunssaa. :yuck:



Mami91 kp 21-22/26-29 yk 15
 
Mimmu, ootko päässy jo hiivasta eroon? Se on niin rasittava vaiva! Oli yhessä vaiheessa sitä ongelmaa mut nyt ei oo ollu vähään aikaan riesana. Mut onneks sen saa aika helposti ja kivuttomasti pois. :spamani

Larissa, toi on hyvä jos mieheltä on tarttunu tjot suhun eikä oma hinku ja hillittömyys mieheen, ehkä se tasapainottaa ja sunki on helpompi yrittää sitte olla ”tietämätön” kiertopäivistä. Vaikka hankalaahan se on ihan tietämätön olla. Tsemppiä oviksen ja tallettelujen yhteentörmäykseen. :love022

Lumihiutale, mahtavaa että tilanne parani kotona. Näköjään se puhuminen kannattaa! Niin kuin on todettu. :hug003

Dolcetti, kiitos infopaketista. Nyt ootan entistä enemmän, että tulee se lekuriaika ja saan lääkkeitä ovulaatiota buustaamaan. Tuli hyvä mieli, että kyllä se plussa sieltä sitten aikanaan tulee tännekin.

Ja lisäksi tää niin vahvisti fiilistä että Beisla plussaa salettiiiiiiiin!! :wav

Viipsukka, plussatuulia pian! Ehkä se siellä kolkuttelee. :Heartblue:Heartred:Heartred:happy093.

Ilpuri, sulla kyllä aikamoinen sankarimies! Hahah, mikä tarina. Plussaa puhallan sinnekin. :hug007

Nennaa, oisko se plussa sitten sullekin. Oikein hirmumyrsky plussia tänne ketjuun! :wav Ja ihanasti kuvailit ton syksyisen maiseman. :love7 Pystyin ihan kuvitella sen mielessäni. Mäkin rakastan ruskan värejä. Oispa hienoa päästä Lappiin ihastelemaan kauneinta ruskaa!

Pepexxxl, ai että miten söpö masu! Ootko muuten selviytyny raskausarvilta? Nehän nyt on pientä tän kaiken painimisen rinnalla mut tuli vaan mieleen. :dance008 Miten muuten sun mies on suhtautunu nyt ku maha kasvaa ja kaikki ympärilläkin näkee ja tietää raskaudesta? :dummy::dummy1::dummy::dummy1:

Mymmelisti, mahtavaa! Onnea koulupaikasta. Uudet tuulet puhaltaa. Ehkä vielä ne leikkausajan tuulet ja heti niiden perään plussatuulet. :smiley-bounce016

Mami91, onpa kurjaa jos ei tiedä oviksen ajankohtaa. Toi on ärsyttävää sit ootella. Tiedän tunteen. Toivotaan että osu nappiin tallettelut. :sex

ON. Kiitos vinkeistä tohon miehen kanssa avautumiseen vauva-asioista. On hyvä kuulla, miten muilla hoidetaan näitä kipeitä asioita. Oon kyl jo päättäny et otan asian puheeks. boxing Pitää vaan oottaa hyvää hetkeä, että sais kunnon keskustelun eikä missään kiireessä tai sählingin keskellä. :schocked028

Voi että oon kyl ihanalla tavalla kade ku noin moni pääsee ihan just testailemaan ja toivottavasti plussailemaan! :happy093.:happy093. Mulla on sinne vielä ikuisuus aikaa. Voi ku jotenki vois elää niin että ei ajattelis ajan kulumista. :clock Onneks saanu jo monta päivää tungettua täyteen tekemistä ni on menny vähän nopeemmin tää mateleva aika. Mut silti.

Ja ihan totta mitä monet on sanonu et toi raskausviikkojen kuluminen on jotenki super nopeeta ku vertaa esim. piinaviikkoihin. Uskomatonta. :stop

Maggie, ovista ja talletteluja odotellessa. Toivottavasti kohtaavat. :love022
 
Mami, höh paranehan!

Ruskea tuhru(?!?!) täällä, eli varmaan huomenna kp1. Kannatti odottaa niin ei turhaan tarttenu negaa tuijotella :)
Menkkakipuja ei oo tippaakaan (?!), mut muita sisäelimiä kyllä taas revitään joka suuntaan, pakko varmaan mennä kohta oksentamaan ku on niin kamala olo, vaikka tiesin näin käyvän :( ja sitten koitan vielä lähteä lenkille ettei tartte käydä ostamassa askia... Miks on näin vaikeeta :(
 
Heippa!

Kyllä alkaa ahdistaan tämä kun ei menkkoja tule sitten millään. Nyt kp 60 ja terolut syöty viime viikko, sunnuntaina otettu viimeinen. Turhauttavaa, sais jo tulla! Onko muilla ollu samoja ongelmia? Onneksi mua lohduttaa se, että ensi viikolla meillä on aika lapsettomuusklinikalla "hoidon suunnittelu" mitäköhän tapahtuu?!

Mukana oon lueskellut kaikkien juttuja, mutta päässyt huonosti kommentoimaan kun oltiin reissussa! Siellä kyllä sai rentoutua, ihanaa! Pienen hetken sai olla koko aikaa miettimättä näitä asioita :)

Onnittelut plussanneille <3 sais täällä käydä nyt oikein plussatuuli ;) kaikki olette sen ansainneet! <3
 
Oi pepe ihana masu! <3

Mymmelisti onnittelut koulupaikasta! :)

Nenna ei saa tulla täti sinne! Nyt ensyönä sekin tuhru lähtee lipettiin sietä toosasta! :D

On. Tänään luultavasti ovis eli dpo 0, kipujen perusteella :) tallettelut osu siis tässä kierrossa -7, -5, -3 ja -1. Pitäis ainakin olla jonkun näköiset mahdollisuudet! Piinapäivät alkakoon!

Muoks ja dpo 0 :D
 
Muokattu viimeksi:
Kresikät mitäs sinne kuuluu? Joko oireet alkaa helpottaa? Milloin sulta kontrolloidaan tuo hcg? Tuntuisi että kyllä sen ja samalla oireiden pitäis alkaa normaalistua melko nopeasti...

Uuu... Beislan tissikipu kuulostaa lupaavalta :wink Ja Viipsukan oireet myös! Jännää!! :nailbiting:

Höh nennaa mitään pms:ää tai tupakan viekkareita :wink Ja hus tuhrut sieltä. Jotain muuta saavat nyt enteillä kuin tätiä! Niin kerta!!

Liisulle ihanaa ja rentouttavaa lomaa! Olen vähän kyllä nyt kateellinen reissusta, kun ei itse ole päässyt matkustelemaan missään esikoisen syntymän jälkeen.

Dolcetti mielenkiintoista infoa letroista! Näillä siis jatketaan :) AMH-arvoa ei ole multa mittailtu.

Ilpurilla mahtava "hätätilanne" siellä :grin Rakastava ja huolehtiva mies sulla :Heartred

Mariskan olot kuulostaa kyllä hyvältä! Kerronpa kaverini tarinan tähän... Hän tikutti ovulaatiota ja sai sekä Apteekin testiin viivat että CB:n digiin Raskaana 1-2 viikkoa seuraavana päivänä siitä kun menkkojen piti alkaa, eli dpo 14-15. Alkuraskauden ultrassa sitten piti olla viikot 5+6 ja yllättäen näkyi pelkkä ruskuaispussi joka mittojen mukaan vastasi vasta viikkoja 4+0. Oltiin jo ihan varmoja että tuulimunahan se on, mutta gyne oli vakaasti sitä mieltä että odotetaan rauhassa 2 viikkoa ja ultrataan uudestaan. No sitten tasan 2 viikon kuluttua siellä näkyikin jo syke ja alkio vastasi 7+4! Eli kovin on erpävarmaa tuo arvio noin alussa ja iloisia yllätyksiä voi tulla :)

Lucky, ovis oli tiistaina. Saatiin talletukset dpo -2, -1 ja 0. Nyt vaan odottelua... :) Mulla on neljä kiertoa nyt mennyt letroilla ja ovis on ollut kp 11-13. Viimeinen letro on mennyt aina kp 7.

Ilpurikin saisi liittyä tässä kierrossa tuonne plussanneisiin! :) Mulla on ainakin molemmissa aiemmissa raskauksissa ollut plussakierroissa semmoinen tunne, että ei nyt ainakaan ole tärpännyt :p

Onnea Mymmelisti! Saisi kyllä jo se leikkausaikakin tulla.

Tytsyy oletko milloin testannut? Ärsyttävää kyllä tuo kierron venyminen, mutta onneksi pian pääsette tutkimuksiin!

Tsemppiä Minni kanssapiinailijalle ja toivotaan että NYT se tärppäsi! :)

Ihanaa nähdä noita masukuvia :Heartred Ja kiva kuulla että raskausviikot menee nopsaan! Itsellä ne oli kyllä maailman hitainta aikaa kun koko ajan jännäsi että jotain menee sittenkin pieleen ja kun se LA vaan tuntui olevan niin toivottoman kaukana... Sanoinkin miehelle loppuraskaudesta, että tuntuu kuin olisin ollut raskaana jo monta vuotta :p

Onpa jännää kun on näin monta testailijaa tässä lähiaikoina! Kyllä sieltä alkaa nyt plussat ropista!!

Muoks. Ai niin... napaakin vähän! Tänään alkoi työt taas kesäloman jälkeen heti kunnolla pitkällä ja kiireisellä päivällä. Eipähän ehdi piinailemaan. Ajoittain edelleen tulee alamahatuntemuksia. Liekö tuota samaa perua kuin nuo megaovisoireetkin... jos siellä kypsyikin monta follia ja on nyt useampi keltarauhanen pelittämässä :wideyed: Tiedä häntä.

kaakao kp 13/25, dpo 2
 
Muokattu viimeksi:
Kaakao, mulla ainakin on tän megaoviksen jälkeen kyllä ollut mahtavat keltsuolot. Menkkajomot jo monta päivää ja muniksia tykyttää ihan huolella. Jos en tietäisi niin luulisin olevani näiden kohdun vihlontojen takia raskaana.
 
nennaa ei mitään tuhrua sinne!:stop Tai korkeintaan ne on jotkin valemenkat, jos sä et ollu ihan varma dpo:sta. Eli nyt saa täti pysyä poissa!
Haha sun leivoksille. Mut yhtä hyviltä ne maistuu. (nimim. En juuri jaksa panostaa ruuan estetiikkaan :grin)

Pepe, oikein hyvän kokoselta sun maha mun mielestä näyttää. :grin

Mymmelisti hienoa, onnea kouluun pääsemisestä! :wav

Mami ikävää elää epätietoisuudessa, mut onneks sulla ei ole enää paljon piinapäiviä jäljellä kuitenkaan. Ja ehkä sun flunssa on alentuneen vastustuskyvyn syytä. :wink

Maggie, varmasti hyvä päätös puhua miehen kanssa. Asioiden hautominen kuitenkaan harvoin kannattaa.
Ja toi ajan kulu on tosiaan oudon suhteellista. Nytkin päivät menee niiin hitaasti! :wtf: Toisaalta ihan hullua ajatella, että jos meillä olis ekalla tärpännyt, oisin kohta synnyttämässä. o_O Ei yhtään tunnu että olis mennyt niin kauan aikaa. Tai ehkä tää piinapäivien loppupuoli vaan aina tuntuu samalta.

Tytsyy, huh että sun kiertoa, sais tosiaan menkat jo tulla! Mä voin yrittää lähettää mun tädin sinne. :) Mut hyvä että oli rentouttava reissu.

Minni no teillä on ainakin talletukset kohdallaan. :)

Kaakao ihana toi tarina sun kaverista. Tosi hyvältä kuulostaa teidänkin tallettelut.

On. Täällä ei sen kummempaa kuin aamulla, samat oireet. Flunssa alkaa vähän hellittää. Eilen luulin että mulla on alkamassa yskä, mutta tänään en ole juurikaan yskinyt. Mikä on erityisen hienoa, koska en haluais olla kauheassa kröhässä siellä häissä. :)
Beisla dpo11
 
Rupesin vielä miettimään sitä kun sanoin, että ehkä tää tissikipu johtuukin vaan siitä että viimein ovuloin. Mutta nyt luulen ettei se voi vaan siitä johtua (ehkä lääkkeistä, jos tärppi ei käynyt?) koska tuskin tää on sentään eka kerta kun ovuloin elämäni aikana, vaikka oliskin nyt kehittynyt pco:ta (mitä ei ole varmistettu). Mulla ei muistini mukaan eläessäni ole ollut koko rinnat arat, pelkät nännit vaan.
 
nennaa, mikä maailma ihanin mielikuva syysaamusta! :rolleyes: Hauskoja leivonnaisia! :hilarious: Ruskea ei tarkoita vielä menkkoja ja paha olo vaan saa sun kohdalla mun toiveet taivaisiin!!! :smiley-bounce005 Toivon kaikesta sydämestäni että menka eivät nyt ala!

beisla, onpa tylsää et oot joutunu kököttää kotona :sad001 poispois flunssa!

pepe, voio ihanuutta mikä masu!!! :shy:

Mymmelisti, suuret onnitteleut kouluun pääsystä!

tytsyy, voihan kun on pitkä kierto! Toivotaan nyt et pian alkaisi menkat niin pääsette tosi toimiin! ja hienoa et on aika pian niin sit asia etenee!

minni, loistavat talletukset! :)

kaakao, ihana tapaus sun kaverilla, kyllä antaa toivoa ja käy kyllä järkeenkin!


Täällä mulla on ollu ihan hullu energiapiikki tänään. Töissä juoksin ihan hulluna 9 tuntia ja sit kotiin ja heti alloin siivoomaan ja laittaa ruokaa ja sit vasta mentiin koirna kanssa lenkille. Nyt vasta istun ekaa kertaa. Huhhuh. Mut oon tyytyväinen kun sain tänään tosi paljon aikaiseksi. Nyt illalla on ollut vähän menkkamaisia alavatsa tuntemuksia mutta vielä ei oo näkyny mitään.
Tänään kun tässä nyt oon pähkäillyt että miten moni meistä nyt on testaamassa viikon loppuna, niin tuli mieleen semmoinen aja tus että miltähän se tuntuu. Kun tuolla Raskaaksi-ryhmässä kirjoittelin, siellä parin päivän välein, niin ihana kuin se onkin, näki niitä plussa testejä. Ja silloin aina kun itsellä kierto loppui, niin moni muukin oli testaamassa. Aina sitten siitä junasta tipahdin ja nyt ollaan tässä. Oon vaan sitä miettinyt että, miltähän se tuntuisi olla siinä porukassa joka plussaa. Toivon niin tautisen paljon että meistä jokainen plussaa pian ja äkkiä, ja erityisesti nyt lähipäivinä. Mutta jotenkin se ikävä tunne, että itse en ole siinä porukassa, nostaa päätään. Mikähän sinä onkin että sitä pystyy niin helposti näkee et toisilla onnaa mut ei itsellä. Enkä tarkoittanut tätä mitenkään säälinhaku kirjoitukseksi, mietin vain.. miltähän se tuntuu :)
 
Jännän äärellä ollaan Beisla! :D

Ja hitoille Nennaan tuhrut! Vaikka eihän se vielä mitään sano :)

Maggie, kiitos kysymästä hiiva on edelleen vaivana. Mun äiti pisti just postiin hiivapillerin niin alkuviikosta hoituu sekin.
 
Juu Mimmu ihan samanlaiset megaoireet oli aiemmin siinä neljän follin kierrossa... jaiks! :nailbiting: Nyt vasta dpo 2 ja yleensä tähän aikaan on täysin oireetonta.
 
Takaisin
Top