Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Nizzasta huutelen, että Nennaan testiä täälläkin ootellaan! Sitkeä oot, jos noin kauan meinaat malttaa, vaikka itse suosin kyllä samaa tyyliä :)

Kresikät, kiva nähdä sua täällä taas!!

Kaikille plussatuulia ja vaikka toivoisin tietysti kaikille plussaa, niin realistinen toive vois olla ees yks positiivinen testi mun loman aikana! Joo! Puolentoista viikon päästä taas paremmin linjoilla. Nyt Välimereen, heippa!
 
Mun pitäs testata sunnuntaina... Jotenkin en oo jaksanut tänne kirjoitella, ollut tässä niin mahottomasti menoja, että mä en tiiä miten mä kerkeen kaiken tehä... :(
 
Beisla plussaa ;) jee!

Nennaakin plussaa ;) Jee !

Kiva kun Kreisikät kävit huutelemassa kuulumisia. :)

Hyvä että Larissan tuhru katosi :)

Ja Mimmun hiiva hus pois :)

Lumihiutaleelle tsemppiä tilanteeseen :(

Mä oon niin poikki ja huonovointinen, ettei oo jaksanu kirjotella. Nukun sekä töissä että kotona :D ja todellakin tiedän mitä on nälkä :D vähän hymyilyttää, mutta kyllä se jännityskin on tuolla takaraivossa, jos taas käykin hassusti.
Nyt takas pötköttämään !

Mukavaa päivää ihanaiset !!
 
Minnillä on kyllä jotain susi testejä! Lähetähän palautetta!

Larissa kirjoitit että luget aikaisti sulla ovista, hyvä tietää niin aloitan tikuttamaan aiemmin varulta ens kierrossa. :)

Maggie kuullostaa minun korvaan hyvältä sun suunnitelma jutella miehen kanssa. Eiköhän se avoimuus kannata asiassa kuin asiassa jos tuntuu että rassaa, koska kyllähän sen usein huomaa fiiliksistä ja käytöksestä ja kurjaa jos joutuu vaan miettimään että missä vika...

Nennaa on kyllä ihan super kärsivällinen! Huhhhuh. Pitää meitä hulluja jännityksessä :D

Lumihiutale mukava kuulla että mies on havahtunut teidän tilanteeseen♥ kuullostaa sun lääkärikuulumiset sen puoleen hyvältä että tuntuu olevan selvät sävelet ja homma etenee! :)

Beisla kuullostaa oikeesti tosi hyvältä sun oireet! Oon tosi toiveikas sun puolesta että tässä kierrossa nappaa!

Mariska kuullostaa vahvasti siltä että sun idiootti lääkäri vaan oli niin väärässä! ♥
 
Beisla; nyt kuulostaa kyllä lupaavalta! <3 hirmuisesti plussatuulia!

Nennaa, voi että, miten maltat olla testaamatta :D toisaalta ymmärrän :)
 
Kreisikät, onpas mukava kuulla sinusta! Ihanaa et yritys jatkuu! :)

Larissa, aion testata lauantaina. ellei menkat ala. No kyllä mä kuitenkin testaan, aina oon varmistanut. Perjantaina pitäs olal siis tän kierron vika päivä. Nojohan ne disperiinyt nyt myrkyn lykkäsivät, mut varmasi järkevää lopettaa ettei nyt enää tuhruttelisi. Toivottavasti tallettelut onnistuivat :rolleyes:

kaakao, oon tota lääkäri miettinyt ja katon nyt eka mitä se naistenpolin gyne sanoo. en jaksa varata aikaa nyt kun on jo yksi aika tulossa, jos se gyne on vahvasti sitä mieltä että tuo liiman sniffailu on syytä lopettaa raskaantumisen kannalta ja suosittelee menoa keuhkolääkärille niin sit meen. ja toki jos oireet yhtän pahenee niin sittenkin. Eli enköhän mä tässä oo menossa lähitulevaisuudessa. Ärsyttää vaan ravata siellä :confused: Mut onpa sulla siellä jännittävä tilanne! Toivottavasti määrä olis sopiva ja toivottavasti ehditte tallettaa ja siellä vielä kohtaamisiakin olisi ollut! :hello2

nennaa, hurjilta kuulostaa sun vieroitusoireet, mut hyvän asian edestä! Hullusti tsemppiä lopetukseen! Ja jospa ne menkat eivät alkaisikaan.. kyllä sulla on rautahermot! :nailbiting: Mä kyllä oon Larissan kanssa ihan tosi samaa mieltä että ALA TESTATA JO!!!!!

inja, ihanat tsempit! Pikaista plussaa sulle!:)

Beisla, hienoa infoa taas jaoit clomeista ym. mulle ainakin selvensi taas paljon! Onpa sulla jännittäviä oireita! Toivottavasti ne liittyis nyt raskauteen eikä flunssaan!!

Minni, oho! Onpas testeillä eroa! KAite nyt kutienkin ootta tallettanu??? :)

Maggie, mun mies kyllä tietää et kirjottelen täällä. Ja välillä kerron siellä jotain huvittavia sattumia ja ihania onnistumisia, erityisesti Pepen plussaa hehkutin! Välillä se aina on et "mitä teet.. ai oot foorumilla." Sit välillä se tulee mun selän taan mut en anna sen lukeä mitään :grin
Tosta miehen mukana olosta, meillä nyt on pian tämä 19 kiertoa takana ja vasta nyt muutamien viime kuukausia aikana oon alkanu tuntee et hänkin on tajunnut et ei tää niin helppoa ollutkaan. En halunnut ekan vuoden aikana ahdistaa sitä ja siksi en puhunut hirveesti sille, mut nyt sit siitä oon huomannu muutamist akommenteista et sitä kyl tosi paljon harmittaa aina kun mun menkat alkaa. Mut toisaalta oon aatellu et toisaalt aon parempi et se ei yhdy mun huutoitkuun kieron päätteeksi, ihan hyvä et joku pysyy järjissään tässä talossa. Toski se mua lohduttaa aina. Miehien on hekä helpompi käsitellä tota tilannetta kun ne ei joudu seuraamaan niin tarkasti itseään. Toivottabvasti sunkin mies sais sut kokemaan että se on sillekin tärkeä asia!

mimmu, ounou hiiva! :wideyed: Toivotabasti saat sen pian pois, niin ärsyttävä!

lumihiutale, onpas ihana että teillä on vähän tilanne rauhoittunut ja raskausaisakin etenee! Askel kerrallaan :angelic:

Alkoholista, mä oon joskus kuullut et Ranskassa suositus on max puoli pulloa päivässä raskaana oleville :grin Mun korvaan kuulostaa hullulta! Itse en joisi raskaana ollessa, mut voisin ehkä suullisen maistaa jos olisi jotain hyvää viiniä tarjolla. Oviksen jälkeen jos juodaan viiniä niin yleensä jätän yhteen lasiin mut jos santsais toisen tuskin siitä mitään haittaa olisi. Mut sit sitä aina jotenkin miettii että no vaikuttakohan täänyt sittekin. Mut en halua olla hysteerinen asian kanssa yritysaikana. Hysteria vallatkoon sitten odotusaikana. Mä kans oon lukenu ton Kaakaon mainitseman artikkelin! Yhteiskunnan paine on pahin!

Mariska, mä kans uskon että sun lekuri ei tienny mistä puhui! Toivon kaikesta sydämestäni että siellä on pinei kiinni!
 
Hei kaikki! Laitan nyt nämä omat tietoni tännekin ja jaan teidän kanssa eilen letroista saamaani tietoa, kun olette siitä täällä keskustelleet ja voi kiinnostaa teitäkin.

Minä olen 39-vuotias luomusti vähän aikaa vauvaa yrittänyt. Koska ikää on tämän verran, hakeuduin tutkimuksiin yksityiselle puolelle nopeasti. Aikaisempia raskauksia ei ole, ei myöskään endoepäilyjä, tulehduksia, myoomia tms.


Ja sitten infoa letroista. Minulla letroja kokeillaan käsittääkseni näistä syistä:
  1. Munasarjojeni reservi alkaa olla hiipumaan päin. AMH-arvo voi pysyä samana pitkäänkin tai sitten romahtaa nopeasti. Tätä ei voi mitenkään tietää tai ennakoida.
  2. Koska aikaa ei ole hukattavaksi (ks. yllä) ja koska "normaaleillakin" (hedelmälliset, terveet ja nuoret) naisilla osa kierroista ampuu tyhjiä (ovulaatiota ei tapahdu tai munasolu on huonolaatuinen), niin munasarjojen ja follikkelien stimuloinnilla yritetään varmistaa, että saisin mahdollisimman monta tilaisuutta sille, että ovulaatio tapahtuisi ja tuottaisi laadukkaan munasolun.
  3. Letrot stimuloivat munasarjoja ja saavat follikkelit kypsymään. Tutkimuksessa on osoitettu, että letroilla tuotetut munasolut johtavat paremmin raskauteen kuin luomusti kypsyneet (IVF-hoitojen yhteydessä todettua).
  4. Letroilla kypsytetyilä munasoluilla syntyy terveempiä lapsia kuin luomusti (ei mikään valtava ero siis!)
  5. Vaikuttaa siltä, että letrot stimuloisivat niitä hyviä ja laadukkaita follikkeleja (joista tulee siis myös hyvä ja laadukas munasolu).
 
Muokattu viimeksi:
Liisu, ihanalle kuulostaa, rentouttavaa limaa sinulle! :)

Viipsukan sunnuntaiselle tsemppiä! :)

Mariska, ihanalta kuulostaa tuo sinun väsymys ja huonovointisuus... :) koska sulla on seuraava ultra?

Ilpurillekkin plussatuulia lauantaille puhaltelen! Puuuuuh...
 
Juu, olisi tosi mielenkiintoista kuulla teidänkin AMH-arvoja (ja muitakin) ja mitä niistä on sanottu, mitä niille tehty. Mahtavaa olisi kuulla myös onnistumiskokemuksia alhaisesta AMH:stä huolimatta!
 
Dolcetti, hienoa infoa! mielenkiintoinen tieto tuo terveemmistä lapsista!

Omista kuulumisista sit sellasta että eipä ole vieläkään mitään oireita. Yleensä tähän mennessä nännit on jo hullun kipeet!
Tänään kävi tosi hauska juttu: Mä kerroin aiemmin kun mun liikkeessä kävi niitä romaneja ja ne vei multa kamaa. Tänään sit mä huomasin ruoka tunnilla että mä olin aamulla vahingossa laittanut eriparikorvikset itselleni ja alopin soittaa mun miehelle että kävipä hassusti. (joo, tosi tärkeä asia :grin) Mun puhelin hälytti pari kertaa ja sammui sitten. Oletin että mies oli tyyliin pankissa ja panoi punaista. Aloin siinä sit syömään lounasta ja rämppäsin kännykkää kun yhtäkkiä kuulin et joku tuli mun liikkeesen ihan hirveellä ovien paukkeella ja otti nopeita askelia. No menin kattoo aulaan et kuka sieltä tuli, niin siellähän rakas mieheni tuli ja oli et "mikä sulla on, ootko sä kunnossa?!?!" Mä olin et miten niin. Ei mulla mitään, . "No sä soitit hälärin! Eikö sulla oo hätä?" "eii.. kun mä luulin et sä et voinu puhua kun katkaisit puhelun. " Me oltiin siis sovittu että mä soitan hälärin jos oon pulassa ja jos joku tulee ja uhkailee. Nuo romanit tässä kaupungissa on vähän puukotusuhkailuun taipuvaisia. No eipä mulla sen tärkeämpää ollut kuin et mulla on eriparikorvikset :laughing021 Todettiin myös että toiseltapuolelta kaupunkia ajaa tarvittaessa näköjään tosi nopeeta mun liikkeelle. :grin
Äsken alettiin tekee pizzaa ja mun mies oli että mä voisin muuten vaivata taikinaa mut mulla on kuulemma liian kylmät kädet :wideyed:

Ilpuri kp30/n.32, yk19, dpo11
 
Ilpuri on tallettelut kunnossa!
Haha hauska tapahtuma! Ainakin tietää että sinulla on mies joka välittää ja tekee kaikkensa sinun eteesi ;) ihana!

On. Tänään ollut toispuoleisia nippauksia alavattassa, joten eiköhän se oo sitten niitä oviskipuja. Eiköhän se digi ole oikeassa ja ovis on huomenna :)

Muoks! Tänään alkaa toisenlaiset äidit!!
 
Muokattu viimeksi:
Ilpuri, hahah oli niin hyvä juttu ett oli pakko lukea miehelle, joka sekin (ilmeisesti ymmärsi jutun) nauroi sille :D
Aivan ihanamahtava mies siulla kyllä on! :)
Plussatuulia viikonlopulle!! :)

Dolcetti, kiitos hyvin kattavasta infopaketista :)

Viipsukka, plussatuulia sunnuntaille! :)

Liisu, ahh kuullostaa niin ihanalta! Rentouttavaa lomaa! :)

Miekin kyllä niin toivon tähän ketjuun jo pysyviä plussia!❤

Itse pelkään testata;
Plussa -keskenmenon riski (äidilläni ollut ja ainakin yhdellä äidin puolen sukulaisella useampikin ennen pysyvää plussaa)
Nega -koska ne nyt on aivan perseestä.

Eli oikeasti en ole ihan niin rautahermoinen ku luulette, oon vaan niin nynny :P
 
nennaa mä teen varmaan testin tiistaina, ainakin jos tuhru ei ole alkanut. Jos säkin tekisit silloin? :grin

Viipsukka plussatuulia! Kuulostaa stressaavalta kun on paljon hommaa sulla, toivottavasti saat kaiken hoidettua ja helpottaa.

Mariska, ei pitäis olla iloinen toisen huonosta olosta, mutta tässä tilanteessa vähän oon. :wink Luin vielä meijän klinikan sivuja, että mitä siellä sanotaan varhaisultrasta. Siellä suositeltiin että tulis vasta viikolla 7+, "mutta sikiön syke voidaan nähdä jossain tapauksissa jo viikolla 6". Mulla on kova luotto että oot raskaana!

sabetti, joko ovis on ollut?

Ilpuri, oi että hymyilytti sun miehen ritarillisuus. Kyllä oot oivan miehen löytänyt kun noin rientää sua "pelastamaan". :grin Vaikkakin turhaan, mutta silti.
Ja hei onhan sekin oire, jos normaali tissien kipu puuttuu. :wink

Dolcetti kiitos infopaketista, tuli uutta tietoa ainakin noista tutkimuksista. :)

Minni, hyvä että sait vahvistusta CB:n plussalle.

On. Kohdun seudun jomotus kasvaa, tosin nyt alkaa menkkojen oletettu alkukin lähestyä joten ihan normaalia se.
Oon iloinen että oon kotona flunssan takia, koska voisin muuten saada outoja katseita: mä tökin vähän väliä rintojani, että onko ne vielä arat. On.. ei.. eiku on... vai onko sittenkään... taitaa ne olla... :wacky:
Toisaalta alkaa olla taas turhan optimistinen fiilis. Sama olo on ollut jo monessa aiemmassa kierrossa, "varma" tunne siitä että kyllä nyt on tärpännyt. Joko hyvien oireiden perusteella tai sitten muuten vaan. Eikä koskaan edes haamua tikussa tuloksena. Argh! Voisko joku nukuttaa mut nuijalla ens tiistaihin asti?
 
Beisla, tiistai taitaa kyllä olla miulle liian aikasin :D ehkä sitten hyppään vauvalandian junan seuraavaan vaunuun ja matkalla otan siut kiinni raskausviikoissa (<-hitto kun hämärä sana kirjoittaa itse!!) :P
Noi oireet kyllä kuullostaa niiiin hyviltä! :)
Voin vaan kuvitella ku yks tökkii tissejään "jaa, eiks tää ookaan enää arka, pakko kokeilla uudestaan; no onhan tää vähän arka" *töks töks töks* iteki teen samaa meinaan täällä mut en oo viel saanu varmuutta arastaako vai eikö :D

Täti taisi peruuttaa tulonsa, ei oo aamun jälkeen tuntunut mitään kouraisuja tai mitään menkkoihin viittaavaa :/
Mutta sitten taas äkkipikaisuus, täällä kiehuu ykkösellä yli kun mies unohtaa jotain, sanoo väärin sanan tai oikeestaan ihan mitä vaan. Pms?? Mies lupas käydä ostamassa miun fillariin uudet jarrupalat niin päästään huomenna fillaroimaan -> aloin itkemään. Sanoin ett meen ettimään kypärän jostain varastosta ja mies pakkasi autoa sillä aikaa. Unohti sitten yhdet kiinnikeet, niin meinasin kuolla ärsytykseen!
Toivottavasti ei tartte enää ikinä lopettaa tupakointia!
Nenä vuotaa, näinköhän se flunssa tänneki löysi tiensä :(
 
Takaisin
Top