Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mimmu, joo, ensin letrot ja sit buustataan vielä piikeillä päälle :) molemmat kasvattaa follia ja piikit lisäksi kasvattaa limistä. Luomusti mulla siis kypsyy about pari follia vuodessa...

Hienoo Ilpuri että aika järjestyi!!
Kaakaolle moi! Ja tervetuloa :)

On. Tän kierron toinen folliultra takana ja hyviä uutisia, yks 17x19mm folli ja limis 11,8mm, eli menopur toimi loistavasti! Huomenna pistän pregnylin ja sit on taas loppu jonkun isomman voiman käsissä. Toivotaan parasta :) peiton heilutusta lääkärin määräyksestä joka toinen päivä ;)
 
Maggie on se vaan kumma, että kun itse toivoo raskautta niin niitä raskaana olevia ja lapsia vaan tupsahtaa joka kulmalta. Ei niitä ennen noin paljoa ollut :wideyed: Itse en muuten tuntenut ovista oikein mitenkään ennen esikoista. Raskaus jotenkin ilmeisesti muuttanut kroppaa tai sen tapaa reagoida, koska nykyään oviksen aikaan tulee kyllä selvät tuntemukset. En kuitenkaan tarkkaa ovishetkeä pysty erottamaan vieläkään.

Mami pikaista paranemista myös sinulle ja pojallesi! Toivottavasti on pikainen lentsu.

Sabetti onkohan väsymystä ilmassa, mutta luin lauseesi "tässä kierrossa viimeiset pupuilut oli eilen, tämän viikon mies on iltavuorossa" jotenkin sellaisella ajatuksella, että sulla on toisille viikoille eri mies ja tämän viikon mies sattuu olemaan iltavuorossa :laughing025 Hohhoi, pitäisikö ehkä nukkua enemmän?! :p Toivotaan että nyt teillä tärppäsi!

Mulla oli jostain syystä (perus pessimisti kenties?) esikoista yrittäessä alusta asti sellainen tunne, että en tule raskautumaan helposti, joten jotenkin osasin odottaa pitkää yritystä. Kummasti oli myös semmoinen tunne, että kyllä se oma lapsi jossain vaiheessa saadaan, mutta aikaa voi mennä ja hoitoja vaatia. Keskenmenon jälkeen jotenkin tuli semmoinen helpottunut olo, että ainakin pystyn tulemaan raskaaksi. Toki välillä oli tuskaisia hetkiä ja epäitoivoisia tunnelmia, mutta kyllä se kaikki oli sen arvoista ja meille on ollut alusta asti selvää että toinenkin pitäisi saada :) Jostain ihmeen syystä kuvittelin, että tämä toinen tärppäisi helpommin kun sain lääkkeetkin mukaan melkein alusta asti. Lisäksi nämä letrot tuntuu toimivan paremmin, koska ovuloin joka kierrossa. Clomeilla ovuloin vain 2 kierrossa 4:stä ja silti tärppäsi. Kaikesta huolimatta on kuitenkin levollinen olo ja uskon että saadaan se toinenkin pieni joskus. Kärsimättömänä vaan en haluaisi odotella ja toki ne menkat ketuttaa joka kerta :grumpy:

Esikoinen lähti muuten alulle semmoisessa kierrossa, jossa oli tallettelut dpo -1 ja 0. Yksikin riittää kun ajoitus on oikea!

Enu tuo vaunutemppu olisikin huippu :wink Kyllä olisi uteliailla ihmettelemistä :p

On. Tein sitten iltapäivällä vielä digin ja tulihan se hymynaamakin sieltä. Aika nopeasti tosiaan hormonitaso noussut, mutta niin kai se LH tekeekin :) Kunhan mies saa tuon esikon unille niin peitot heilumaan! :wink
 
Kaakao hauska! :'D
Mukava kuulla että mieli on levollinen, meilläkin aiemmin oli aina toiveissa kaks tai kolme lasta, nyt haluan vaan saada sen yhden ja jos sen jälkeen vielä onnistuu, niin kaikki on plussaa... :)
 
Ninukki, mä olen tosiaan mennyt tähän saakka clomeilla mutta lokakuussa alan pistään gonalia. Mahtava toi sun limis :)

Maggie, mä olen tuntenut oviksen vasta synnytyksen jälkeen. Siihen saakka en olisi ilman testejä ollut yhtään kartalla milloin ovis tulee.

Kaakao, mulla oli myös sama tunne, kun alettiin esikoista tekeen, että tulee kestään pitkään. Ja kestikin. Kun joulukuussa 2013 jätin pillerit pois ja alettiin toivoa toista niin mä harhaisena luulin, että kroppa kyllä tietää ja muistaa mitä sen pitää tehdä mutta nyt lähes 2 vuotta myöhemmin ole todennut ettei tainnut mennä ihan suunnitelman mukaan tämäkään juttu. Toinen mitä tyhmänä luulin oli, että viimeistään clomeista saadaan apu mutta meni sekin toive harakoille.

Onnea talletteluihin :)
 
Mimmu se gonal on käsittääkseni vähän stydimpää kamaa, eli varmasti riittävä yksinään :) yllätyin kyl itekin tosta limiksestä! Se oli viime kierrossa aika surkee, eli vaikka varmaan letroilla ovis tulikin nii eihän siihen mikään kii jäänyt.. Nyt oli perjantaina yhtä surkee, 4mm ja risat, mut menopurilla kolmessa päivässä melkein 12, aika huikeeta :)

Semmonen tuli nyt mieleen, että missä kohtaa limis on sit jo liian paksu? Osaako joku sanoa..
 
Kiitos infoista ton oviksen tuntemisen ja tiedon/tietämättömyyden kanssa. Luulin jo et melkeen kaikki muut on täysin kartalla kun niin monella on noi dpo:t ja mulla ei harmainta aavistustakaan! Onneks en sittenkään oo ainut tietämätön.

Ja hyvä kuulla myös noiden lääkkeiden vaikutuksista. Oon kans ajatellu et no viimeistään letrot tai clomit se plussan mulle tuo (niin ku osalle on tuonutkin) mutta hyvä varautua, että silloinkaan ei voi olla liian varma ja voi joutua odottamaan montakin kiertoa ja ehkä vaihtamaan lääkettä. Voivoivoivoi kun on taas aallonharjalla ja sitten taas yllättäen pohjalla. Ei sitä osaa mitenkään valmistautua siihen, miten elämä riepottelee...

Ja mäkin oon ajatellut, että kunhan sen ensimmäisen lapsen saisi, ni kyllä se toinen sieltä sitten helpommin tulis. Jep, eipä taida, ja kun ei edes sitä ensimmäistä!

Hakkaa päätä seinään -hymiö
 
Voi tytöt, meillon ollut draamaa, kun ajokoira tuhos kaulurinsa ja nuoli tikkisen haavansa kunnolla tulehduksiin. Ollaan kumpikin järkyttyneitä ja väsyneitä, kun on koitettu kuukausia saada ihoa ehjäksi ja aina tulee takapakkia :/!!
No, siitäpä se romantiikka lähtee taas kukkimaan, mulla vuotelee vieläkin, mutta pakkohan ne harjoitukset on taas aloittaa... Tsemppiä meille kaikille, että jaksetaan muun elämän ohessa tätä projektia hoitaa
Kp jotain /26-30 yk mones
 
Ninukki, joo gonalia käytetään yleisemmin ivf:ssä mutta mun gyne ehdotti, että kokeillaan, kun nyt tuli clomeilla liikaa folleja ja jo neljäs kiertokin oli. Mulla se gonalin annostus on pienin mahdollinen 37.5 yksikköä, kun ivf:ssä yleensä annostus 150-300 yksikköä.

Katjushan koiralle pikaista paranemista.
 
En oo pitkään aikaan tänne mitään kirjoitellut, mutta lueskellut kyllä teidän turinointeja! Anteeksi epäaktiivisuuteni, olette vain niin kovin aktiivisia kirjoittelijoita, etten aina ehdi mukaan! Yritän parantaa tapani :)

Ovisbongailusta voisin sen verran sanoa omia kokemuksia, että ainakin näiden letrojen kanssa mulla tulee ihan selkeät oireet ja on ihan verikokeella näytetty että ovuloin. Limoja tulee tasan yhtenä päivänä ja sen olen ajatellut olevan ovispäivä.

Maggie, söin clomeja neljä kiertoa -> ei tulosta, Letroja nyt syöty kolme kiertoa, neljäs alkamassa (kp2 nyt) -> tuloksena yks keskenmeno. Valitettavasti voi joutua syömään erilaisia lääkkeitä, mutta monet on myös saaneet avun nopeastikin lapsettomuuteen jostain hormoneista. Riippuu varmaan vähän missä on vika. Meillä kun ei ole löytynyt mitään ihan selkeää syytä tähän lapsettomuuteen, vaikkakin mun kierrot on välillä heitellyt. Tuntuu vähän, että lääkärit koittaa hakuammunnalla, että josko nyt tästä saisitte avun.

Kaakao oli siirtynyt uutena tälle puolelle. Tervetuloa, vaikkei tälle puolelle olekaan "kivaa" siirtyä, mieluummin kaikki ottaisi sen nopean plussan :)

Täällähän oli muitakin letrojen syöjiä, niin kuinka monta kiertoa niitä on teillä kokeiltu? Ja mitä seuraavaksi? Mulle lääkäri sanoi että 4-6 kiertoa letrjoilla. Ajattelin vielä tämän ja tuon viidennen kierron kokeilla ja soittaa sitten uutta aikaa naistenpolille.
 
Kaakao, tervetuloa joukkoon, lisäilen sut etusivulle. :)

Pakko sanoa, että pikasesti luin jutut, mitään ei jäänyt mieleen. Täällä on totaaliväsymys vallannut mun kropan, nyt jo monena päivänä nukkunut päikkärit ja illallakin tekee tiukkaa pitää silmiä auki, väsyttää ihan älyttömästi...

Muurahainen dpo 3? , yk 20
 
Minni, edelleen muakin ihmetyttää, miten voi tulla noin eri tulokset ovistestistä. Oliskohan mieltä kysyä myyjältä? Ainahan voi tulla yksi viallinen testi, mutta kahdesti sama juttu on jo vähän liikaa sattumaa. Eggwhite-limoista, vasta kun luin sen Luomupimun blogin ovulaatiolimoista, oon alkanut tehdä "sisätutkimusta" ja jopa bongannut kunnon ovisliman. Usein se on kyllä ohi jo puolessa päivässä. Kerran vaan yrityksen aikana on tullut niin runsaasti, ettei sitä voinut olla huomaamatta. Tässä vielä linkki http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon.html

Ilpuri huh mitä tarinaa liimoista! :eek: En tajunnut että ne on tollaista myrkkyä, ja sun astmaoireet kuulostaa kyllä pelottavilta. Toivottavasti pääset hiljalleen eroon ripsiasiakkaista.
Tosi hienoa että saitkin aikaisemman ajan, kyllä kävi tuuri. :)

nennaa jes, toivotaan että kierto ainakin pysyy normaalin mittaisena.

kaakao onnea ovisplussasta! :) Hyvä että talletukset on kunnossa.

Mimmu, hyvä että sun ovis on nyt ohi, varmasti menkatkin tulee sitten ajallaan ja pääsette taas tositoimiin.

Jennie, pahoittelut menkoista. :sad001 Mutta hyvä että tässä kierrossa viimein on lääkäriaika, toivottavasti asiat etenevät sitten pian.

kukka, toivottavasti sun kierto nyt ei jää kovin lyhyeksi vaan tiputtelu johtuis jostain muusta.

Maggie, tää letrokierto oli ensimmäinen jossa olin ihan varma oviskivuista. Muuten kyllä tunnen nippailuja siellä täällä, mutta en ole varmasti osannut sanoa kummalta puolelta ovuloin. Toissakierrossa tunsin eggwhite-limojen päivänä selkeän vihlaisun vasemmalta. Mutta nyt, kaksi kiertoa myöhemmin, lääkkeiden avulla ovuloin oikealta puolelta, joten ei se tuntemani vasemman puolen vihlaisu edes voinut olla ovulaatio. En tiedä johtuiko letroista + pregnylistä, vai enkö tosiaan ole aiemmin ovuloinut. Testit väittävät niin, mutta eihän se ole koko totuus. Joka tapauksessa ilman testejä olisin hukassa.

Mami91, toivottavasti edes jotkut pupuilut olis osuneet kohdalleen.

Sabetti kuulostaa hyvältä, toivottavasti luget toisi avun ja plussan.

enu, tsemppiä kellistykseen! :grin

ninukki jes, aivan mahtava tulos! :) Muakin joskus mietitytti että voiko limis olla liian paksu, kun mulla on niin runsaat menkat. Lääkäri vaan kehui että hyvä limakalvo. Oliskohan mulla se paperi tässä.. jep. Limakalvo ollut 8,3mm kp10.

Katjusha, voi koiraparkaa! Tiedän miten turhauttavaa on yrittää pitää eläin irti leikkaushaavasta. Meidän porukoiden kissalla oli joskus isoja jalkaongelmia, ja kyllä eräänkin kerran vietiin uudestaan eläinlääkäriin kun herra pääsi (pidemmästä kaulurista huolimatta) repimään tupon irti jalastaan.

Junttura, mulle lääkäri sanoi että ainakin pari-kolme kiertoa näin, mutta itse ehdotin että neljä, kun sitten tulis vuosi yritystä täyteen ja jos mennään IVF:ään haluaisin yrittää saada kela-korvauksia. Toisaalta kun luovuttajan kanssa ollaan liikkeellä, siirrytään varmaan nopeammin järeämpiin keinoihin.

muurahainen, toivottavasti väsymys helpottaa, kurjaa tuollainen.

On. Jopa on ollut tunnekuohua viime päivinä, kun ensin ne uutiset kaverin raskaudesta ja nyt kaveripiiristä järkyttäviä uutisia. Eräs yli 10v yhdessä ollut pari erosi ihan yllätäen, eikä päätös ollut yhteinen. Tulee vaan tunne että mitäköhän vielä... :confused:
Flunssa on aavistuksen helpottanut. Edelleen kurkku kipeä ja tukkoinen olo, mutta ei enää tunne että kuume nousisi.
Beisla kp22/29 dpo8
 
Kiitos muurahainen! Mikäs syysväsymys sinne on iskenyt? Toivottavasti saat nukuttua hyvin ja huomenna on virkeämpi päivä :)

Sabetti kieltämättä välillä tulee itselle olo, että mitäs mä raskautumisongelmia murehdin kun on sentään tuo yksi rakkauspakkaus saatu. Niin kovin soisin sen onnen ja ilon ihan jokaiselle! Mutta sitten yritän ajatella asiaa siltä kannalta, että kyllä tuo meidän pieni olisi sisaruksen ansainnut. Itse olen niin läheinen oman siskoni kanssa ja toivon kovasti, että meidän pienikin saisi joskus siskon tai veljen myös. Toivon niin kovasti plussia ihan jokaiselle tässä ketjussa!

Mimmu kaikki peukut nyt pystyyn teille, että gonal toisi sen toivotun tuloksen!

Ninukilla kyllä ihan huikea limis tuolla menopurilla! Siihen on hyvä tarttua :)

Maggie joskushan se meneekin niin, että kun kroppa hoksaa tehtävänsä niin seuraava tarraa helpommin kiinni. Kaverilla oli myös pitempi yritys esikoisesta ja välillä jopa yli 100 päivän kiertoja. Esikoinen taisi lopulta clomeilla tärpätä. Yllättäen sitten toinen tarttuikin ekasta imetyksen jälkeisestä kierrosta mukaan ihan luomuna! Että joskus näinkin :)

Voi Katjushan koira parkaa! Toivotaan että haava pääsisi pian paranemaan.

Beisla kiitos :) Jopas teillä nyt on uutisia laidasta laitaan ystäväpiirissä. Olisiko seuraavaksi sitten teidän hyvien plussauutisten vuoro :wink Kiva kuulla että flunssa on talttumassa.

Junttura mullakin on nyt neljäs kierto letroilla menossa. Silloin kun ne aloitin sanoi lapsettomuuspolin gyne että ei niille varsinaista määräaikaa ole miten kauan voi käyttää. Luulen, että näillä mennään nyt vielä useampi kierto kun ainakin se kaivattu ovulaatio nyt tuntuu tulevan hyvin joka kiertoon. Meillä toki taustalla tuo yksi onnistunut raskaus ja yksi luomuraskauden tynkäkin, joten lähtökohtana on että pitäisi "kotikonstein" onnistua kunhan vain ovuloin.
 
Kaakao apua en missään nimessä tarkoittanut viestillä vähätellä tai antaa ymmärtää ettei saisi murehtia jos on jo yksi lapsi! Toivottavasti et saanut sellaista käsitystä. :confused:

Beisla onpa siellä ollut ikävä uutinen, noi lähipiirin erot kyllä aina pysäyttää. :(
 
En sabetti kokenut ollenkaan että vähättelisit tms. Itse vaan aina välillä mietin asiaa, kun tuntuu niin epäreilulta että kaikki ei saa sitä ensimmäistäkään :)
 
Kresikät:luulenpa että ukkos nyt jännittää jotai muuta juttua ku noin käyttäytyy. Meillä vähän samanmoisia juttuja ollu ja monen moista selitystä niille on jälkeenpäin löytynyt mistä johtunut... pitää vaan ajan kans yrittää tulkita sitä oikein... mutta sen tiedän ettei kivaa oo.
 
Anteeks kamala omanapailu mutta en ole ehtinyt oikein käymään täällä.. Ja jättäydyn varmaa taka alalle. Mies ei ole valmis tekemään mua onnelliseks. Ei ole valmis uhraamaan mulle aikaansa tai huomioonsa. Eipä tässä siis taida muita vaihtoehtoja olla kuin erota..
 
Lumihiutale, voi ei, olen pahoillani. :( nyt en muista teidän historiaa, mutta oletteko kauan ollut yhdessä? Haluatko enemmän avata mitä tapahtui? :(
 
Huomenta ihanat!

En minä osaa olla täältä kokonaan pois :grin Mutta jos yritän rajoittaa sen verran, että en kaikkea vapaa-aikaa täällä notku vaan :wink

Kaakao, siellä taitaa olla ovis päällä! Tärppionnea! :)

Ilpuri, hieno juttu että se aika siirtyi aikaisemmaksi ja parempaan ajankohtaan! Ei sitä kannata jännittää etukäteen. Jos sulle aukkari tehdään niin ota varuilta pari särkylääkettä tuntia ennen. Mulla sille ei lopulta edes olisi ollut tarvetta, kun ei tuntunut missään! Tai sitten se särkylääke auttoi :grin

Mimmu, huh mikä ovis siellä! No äkkiä ne pari viikkoa menee ja sitten pääsette taas kunnon yritykseen! :wink

Kukka, jospa olisi aikainen kiinnittyminen...? Tai kuivat limakalvot?

Sabetti, tsemppiä lugen aloittamiseen! Olkoo tää teidän kierto!!!! :)

enu, ninukki sekä mini, jeee sielläkin oviksen hetket! Monta piinalijaa taas meillä parin viikon päästä :)

Katjusha, voi ei sitä teidän koiraa! :sad001 Saisi se sinun vuotelu jo loppua ja pysyvästi! Halaus sinne :Heartpink

Junttura, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Jospa tämä letro-kierto toisi teille onnistumisen:)

Beisla, huh huh kylläpä siellä lähipiirissä kuohuu! Tsemppiä flunssan taltuttamiseen!

Lumihiutale, voi ei! Pahoittelut, jos tämä on tosiaan tilanne :sad001


Täällä o-limaa bongattu eilen ja tänään :) Talleteltu on onneksi :wink Tänään ei pysty kun mies on reissussa.

Larissa kp?, ovista ootellessa, yk 15
 
Murkku ollaan oltu vasta 2v yhdessä, vuosi kihloissa ja vuosi yrittämistä tulee ens kuussa täyteen.. Miestä ei tunnu huvittavan viettää aikaa mun kanssa ja oon sille niinku ilmaa.. Ei mitään läheisyyttä tai kun pyydän ottaan kainaloon tms niin sanoo aina että ei nyt kun on joku homma kesken.. Tai jos on paha mieli ja itken esim. Tätä lapsettomuusasiaa niin on niinku ei huomaisi. Olen asiasta usein maininnut mutta ei ole mitään muutosta tapahtunut. Eilen kysyin että haluaako edes yrittää että olisin onnellinen niin sano että toiset tyytyy vähempäänkin..
 
Takaisin
Top