Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Nessu, valitettavasti ei ole niin helppoa. Mä asun tosiaan ulkomailla ja siksi käytäntö on eri. Mun pistokset siis hyväksyttiin paikallisen "kelan" ylilääkärillä ja sen jälkeen maksan niistä vain reseptimaksun 5,50 Sama homma kaikissa muissakin lääkärin määräämässä lääkkeissä.

Me ollaan siis käyty mun gynellä hoidoissa ja vasta parin kuukauden päästä on siirtyminen yksityiselle klinikalle. Me ei yhden lapsen jälkeen ja mun iän takia päästä enään julkiselle. Tuo lääke homma mun käsityksen mukaan toimii kuitenkin samoin vaikka siirto onkin edessä eli "kela" korvaa sina lääkkeet.

Larissa, tosiaan ensi kierto mennään luomuna ja siitä seuraavaan eli lokakuun kiertoon on noi pistoslääkkeet. Sen jälkeen sitten tosiaan matka käy lapsettomuusklinikalle.

Mutta kiitos teille taas ihanaiset <3 Tänään olen ollut pelkkää omaa napaa mutta jahka mä saan itteni koottua niin keskityn teihin.
 
Nennaa peukkuja pystyyn että oireet olis raskausoireita, ainakin lupaavalta kuullostaa :)

Nessu pahoittelut tädistä ja tsemppiä alkaneeseen kiertoon! <3
 
Pyh. Kyllä munkin mielestä Murkun ovistesti näytti ihan hyvältä. Varsinkin kun oot edellisissäkin kierrossa niin hienosti ovuloinut.

Lähti ajoissa jatkan kohta :)
 
Onko teillä Murkku mitään jatkosuunnitelmia? Mennä vaikka toiselle lääkärille, kun se sun oli niin kumma.

Nessulle pahoittelu menkoista. Ootteko te muuten julkisella? Mikäs teidän jatkosuunnitelmat on?

Murkku, kyllä mä olen kertonut meidän yrittämisestä kaikille jotka on kyseleet tyhmiä. Siis tyyliin on kaksi km:a takana, en tiedä tuleeko toista. Tosi moni menee hiljaiseksi ja vaivaantuneeksi mutta pari aivan loistavaa keskustelua sieltä on myös kehittynyt. Musta tätä lapsettomuutta ja keskenmenoja pidetään ihan turhaan tabuna ja niistä keskustellaan ihan liian vähän julkisesti.

PikkuMinskille lämpimät terkut :)
 
Mimmu, ihailtavan rohkea oot, kun kerrot kysyjille teidän tilanteesta. Haluaisin pystyä samaan, mutta pitkä yritys ja pettymykset ovat kyllä vetäneet suun suppuun. Harvalle olen enää puhunut yrityksestämme. Muutamalle ystävälle kerroin yrityksen alussa, mutta he ovat lopettaneet yhteyden pitämisen, koska olisi ilmeisesti heille jotenkin kiusallista, kun ovat itse sittemmin saaneet lapsia puolivahingossa jne.

Meillä tää uusi kierto kokeillaan Letroja, koska Clomit ei toimineet. Yksi kierto näin, ja jos Letrot ei paranna limistä ja kasvata munasoluja merkittävästi, siirrytään jo seuraavassa kierrossa pistoshoitoihin. Niitä sitten pari kk, ja jos ei vieläkään plussaa, sitten järeämpiä keinoja.

Entä mikä teillä on nyt suunnitelma, noin pidemmän päälle? :)
 
No, meille rankemmat hoidot ei ole vaihtoehto, koska mun mies ei halua ja ne on niin sairaan kalliitakin. Inssiä ja toisia lääkkeitä voidaan vielä klinikalla kokeilla mutta siinäpä ne. Mä jotenkin pistin niin toiveet silloin aikanaan noihin clomeihin, että ajattelin, että niillä nyt viimeistään olen raskaana. Vaan toisin kävi. Ne on nyt kokeiltu. Ehkä siksikään mä en enään usko, että uusillakaan lääkkeillä saataisiin tulosta aikaiseksi.

Enkä mä sanoisi, että olen rohkea vaan olen halunnut pistää jauhot ihmisten suihin, kun kyselevät tyhmiä :)
 
Täällä yksi onneton liittyy mukaan...Eli enemmän tai vähemmän yritetty nyt parisen vuotta aikalailla tasan tulee nyt tässä elokuussa...Olen siis itse 32 ja mies 37..Kummallakaan ei lapsia ennestään...Mulle on tehty abortti ollessani 17-vuotias...
Oikeastaan en ole seurannut ovista, tai sitten olen tehnyt sen aina väärään aikaan..Kerran olen saanut positiisen tuloksen, mutta mies tekee aika väsyttävää työtä, niin se kuivu sit siihen se... :/ Clomeja oon syönyt kolme kiertoo (en putkeen) ja yksi satsi on vielä tallella, olen sitä säästellyt...
Monen monta pettymystä siis takana..Olen aika väsynyt tähän, olen kiukkuinen muille mitkä on maha pystyssä ja katkera ja vi*****tunut...Itkeskelen vähän väliä itekseni tätä surkeuttani...
 
Tintti'83 tervetuloa porukkaan. Pahoittelut että olet joutunut noin pitkän yrityksen jo läpikäymään. :( Onneksi löysit tiesi tänne, täällä on mahtava tsemppi ja muiden kokemuksien kautta oppii ja saa paljon uusia vinkkejä!
 
Vähä pikakommenttia työillan jälkeen ;
:P ärsyttävää kun uni ei tule heti...

Tää on kyl oikeesti tosi mahtava porukka ja mua harmittaa että niin vähän ehdin osallistua. Luen ja tykkäilen mut kännykällä kommentointi aina vähän jää.. Tai sit mies kuittailee jos oon koko ajan naama kiinni puhelimessa :P
Ihan eri meininki tässä ketjussa kuin joissain nimeltä mainitsemattomissa.
Tässäkin asiassa vertaistuki on korvaamaton ja täällä sitä sa hyvinä ja huonoina päivinä ;)

Tintti83, tervetuloa joukkoon! Pitkä taival teilläkin jo takana :( toivottavasti saat meistä hyvää juttuseuraa ja toivo plussasta ei haihdu!

Nennaa, sulla olis kyl aika herkullinen oirelista :D toivottavasti plussa tulis!

Jooo muuta en muistakaan enää :(
Tsempit kaikille kierron eri vaiheisiin!

Meritähti kp 25/35
 
Muurahainen, tiedän niin ajatuksesi <3 varsinkin kyselijät.. Mä oon kertaalleen jo omalle äidilleni sanonut ettei me saada enää lasta! Oon ollu niin väsynyt tähän hommaan.. Hoitoihin ei vielä olla menty..koitan saada painoa alas koska kerran julkisen puolen gynekologi sanoi ettei päästä hoidoissa eteenpäin jos en laihduta.. Helpommin sanottu kuin tehty! Meillä miehen kans ikää molemmilla 28.. Meistä varmasti moni ei koskaan kuvitellutkaan että ollaan tämmöisessä tilanteessa kun plussaa ei kuulu ja kroppa ei toimikaan kunnolla.. Tsemppiä sulle! <3

Mimmu, pahoittelut! Tosi harmillista <3

Nennaa, toivottavasti oireet enteilevät plussaa.. ;)

Tintti83, tervetuloa joukkoon! :)
 
Larissa, kyllä, täällä on tosi mahtava porukka! Tuntuu hyvältä kirjoitella tänne, tuntuu ettei oo asian kanssa yksin. Ite oon muutamalle hyvälle ystävälle kertonut mutta en mielelläni tästä puhu.. Ollaan yritetty toista 9/2010 lähtien niin vasta n. Puolitoista vuotta sitten kerroin siskolleni, silloin kyllä tuntu että kivi vierähti sydämeltä... Miehen kanssa yritän joskus puhua ajatuksistani mutta miehellä on asenne että kyllä meillä vielä onnistaa.. Itsellä alkaa kyllä toivo jo hiipua..

Itsekin kirjoittelen puhelimella ja lueskelen paljon, kommentointi aika ajoin jää vähemmälle.. Mut täytyy myöntää että aamullakin kun herää niin täytyy tulla kurkkaa mitä teille kaikille kuuluu :D
 
Mimmu, jatkosuunnitelma oli, että mun piti sitä painoa tiputtaa se neljä kiloa ja sitten jatkettaisiin tutkimuksia. No ei tipu paino sitten millään. :(
Lääkäriä jos meinaa vaihtaa matkaa tulee yksityiselle se 100km, ei sekään houkuta.

Olen itsekkin hyvin avoimesti kertonut, että ensimmäistä sain yrittää sen kolme vuotta, ja silloin avoimesti kerroin yrityksestämme ja sen vaikeudesta. Siitä aiheutui juuri sitä, että ihmiset alkoivat silti kysellä, että joko jo jne... Niin nyt päätin etten kerro.

Ootte kaikki kyllä niin ihania, kiitos teille!! <3

Miksei tuohon laihdutukseen voisi löytyä jotain ihmelääkettä, keksiihän ne vaikka ja mitä lääkkeitä muihinkin asioihin, niin ei sitten rasvasolujen tuhoamiseen... :(

Olen jo pohtinut, että pitäiskö liittyä johonkin jutan superdieettijuttuun, auttaisiko se tilannettani?
 
Muokattu viimeksi:
Muurahainen, mä otin kertaalleen jutan dieetin, sen 6 vkon jutun mutta tein sitä n. puolet.. Se ruoan mittaaminen grammalleen ei ollu oikein mun juttu.. Joillekin se kyllä toimii mut ei mulle.. Sitä kannattaa kokeilla jos siltä tuntuu :)
 
Tintti83 tervetuloa joukkoon ja aivan liian pitkä taival teilläkin takana, toivottavasti saat täältä lisätsemppiä :)

Mimmu ihailtavaa rohkeutta kun olet kertonut :)! Toivon että joskus itsekin pystyisin, mutta en jotenkin pysty sanomaan sitä ääneen :(
 
itselläni sama että lueskelen ja tykkäilen kyllä lähes päivittäin mutta kommentointi jää kun unohdan aina puolet keille piti jotakin sanoa:oops: sekä noihin lääkekeskusteluihin en osaa sanoa mitään kun ei ole kokemusta ja ainakaan näillä näkymin ei niitä kokeillakaan.
tervetuloa Tintti´83 :)
tämä kierto ja haamu vei jotenkin pohjamutiin, ja olo on lähinnä että tuskimpa sitä toista meille ihan hetkeen on tulossakaan jos ollenkaan. mahdollisesti loppukierrosta toivo taas nostaa päätään ja sitten taas tiputaan joten ei oikein halua edes toivoakaan. ja sori omanapailu:oops:
 
Tintti, tervetuloa! Toivottavasti sopeudut hyvin joukkoomme ja saat kaipaamaasi vertaistukea :) pikaista plussaa toivon myös! :)

Ei teidän kuulkaa kannata sielä kovin optimistisina odotella miun plussaa, ei taatusti ehtii tänä(kään) vuonna tulemaan :D
 
Kyfi en kans osaa sanoa noihin hoitoihin mitään kun itsellä vasta tutkimukset menossa :/ jospa tässä seuraavassa kierrossa sun haamu muuttuisi plussaksi kun elimistö pääsi harjoittelemaan valmistautumista :)
 
Mimmu :Heartred

Murkku onhan tuo viiva vahvistunut ! Nyt sinne ovis puhuri !

Nennaa sulla hyvän kuuloisia oireita :)

Beislalle ja Larissalle toivon koko sydämmestäni plussaa :)

Tervetuloa Tintti :) varmasti pääset mukaan turinoihin ja toivon pikaista plussaa sinne !

Toivottavasti Minskin olo jo parempi :)

Mä tulin tosi kipeeksi sen ultran jälkeen. Oon vaan nukkunut flunssaa pois, joten sori jälleen pikainen kommentointi. Nyt täyttä laukkaa töihin...

Suuret plussatuulet jokaiselle :wav
 
Kukka, Mä kans luulen et toi mittaamisjuttu ei vaan mulla toimis...:(

Tintti83, tervetuloa joukkoomme, olkoon visiittisi lyhyt tällä puolella :) laitatko vielä tiedot, niin lisäilen tuonne etusivulle :)
 
Olo parempi... no ei oo :( maha on edelleen kipeä ja turvonnut ja vesiripulia pukkaa :eek:

Kai se sen 3 päivää vie, että poistuu elimistöstä :s

Tervetuloa tintti; toivottavasti visiittisi on lyhyt ❤

Nennaa plussaa; Jooko?! :shy:

Nessu ❤ tästä kierrosta sitten +

Mariska ❤ tyhmä flunssa :mad: paranemista ❤

Kyfi tässä kierrossa ei haamuja vaan leffaviivat ❤

Mimmu sä oot rautaa ❤

Murkku kannattaa kokeilla niitä fitfarmin juttuja! Siellä on hyviä tuloksia :)

Kukka hyvä etten oo ainut joka heti aamusta kurkkimassa :D
 
Takaisin
Top