Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Nessu, toivottavasti uusi kierto lähtisi nopeasti käyntiin, jos on tullakseen niin pääsisitte nopeasti apujen kanssa plussaamaan! :)

En laskenut tarkalleen mikä kp, vaan että menkat alkavat varmaan ensiviikon alussa, ti-ke akselilla, jos on luottamista kahteen edelliseen 28päiväseen kiertoon.
Hampaita harjatessa tuli taas verta ikenistä, vaikkei ole tavanomaista miulle. Tuli silloin keväälläkin, mut silloin tuli myös nenästä verta myöhemmin. Toivottavasti nyt ei tule :D
Aika laimeet fiilikset plussan suhteen, menetin kaiken toivon sen prolaktiiniarvon takia, toivottavasti pian tulisi aika sinne lapsettomuus tutkimuksiin!

Nenna n. kp23/28 yk16?? Dpo n. 11-13
 
nennaa, voi se plussa tulla korkeasta prolaktiini-arvosta huolimatta, sillä niissä alun perus verikokeissa mitataan vaan kokonaisprolaktiini joka saattaa olla korkea, mutta ei estä raskautumista. Mullahan oli se koholla hieman, mutta polilla laitettiin lähete tarkempiin kokeisiin (muiden kokeiden mukana) ja ne oli ihan normaalit. Ikenien vuoto hampaita harjatessa voisi olla hyvä merkki :wink Milloin testaat jos testaat? Vasta jos menkat myöhästyy..? Noilla dpo:illa voisi jo haamu näkyä! :wink
 
Larissa, niinhän taisit sanoakin jo silloin kun sain noi tulokset, mut jäi vaan vaivaamaan kun oon lukenu niin paljon onnistumistarinoita ku on arvot saatu normaaleiks. Ja tuskinpa tää masennus pelkästään tuosta prolaktiinista on, eiköhän tää muutenkin suht pitkä tulokseton yrittäminen ole osansa tehnyt ;D
Testaan viikon päästä perjataina/lauantaina, jos lähetään yhteen tapahtumaan ja muuten vasta kahen viikon päästä, jos ei oo siihen mennessä punainen ferrari kurvannu pihaan :) enää kun ei ole sitäkään vähää (negan) testausintoa ku aiemmin :D
 
Mimmu, hyvä se on että edes joku asia toimii! Toimisipa Suomessakin lääkekorvaukset noin hyvin :grin Miten sulla nyt sitten jatko etenee tämän kierron jälkeen?

Ps. Pakko tähän väliin kehua tätä ketjua ja teitä ihania naisia.:shy: Täällä ihmiset ei käy vaan päivittämässä omaa napaansa vaan keskustelevat ja kommentoivat toisille! Ja kaikkia tuntuu kiinnostavan mitä muille kuuluu :) Joissakin ketjuissa ärsyttää, kun osa ihmisistä ei selkeästikään tajua kuinka homma tällaisissa pitkissä ja jatkuvissa ketjuissa toimii, vaan joka ikinen kerta pyörivät vaan oman napansa ympärillä eivätkä kommentoi sanallakaan muiden tilanteita tai kysele kuulumisia. Blaah, anteeksi pieni avautuminen :grin
 
Muokattu viimeksi:
Mimmu, ootko sä siis julkisella vai yksityisellä hoidoissa? Mietin vain, että miten sä sait tuon Gonal F:n noin edukkaasti?? :D Mulla nimittäin samaa tai vastaavaa pistoshoitoa käsittääkseni edessä, jos Letrot ei yhessä kierrossa heti pelitä. Vai onko tuo joku ihan peruskäytäntö, että Gonalit saa noin halvalla, jos sen käyttö hyväksytään ylemmällä tasolla?
 
Murkku onhan se vahvistunut :) voi sulle niin kovin toivoisin tärppiä ❤

Nessu toivottavasti uusi kierto alkaa pian ja plussaat(han) seuraavasta ;)

Nennaa ainakin kahdella kaverilla eka raskausoire ollut vuotavat ikenet ;) plussaa sinäkin ❤

Ja Beisla ja Larissa kans! Plussatuulia ♡ tää olkoon THE kierto ❤

Mimmu sinä myös plussan ansaitset! Muistan kun jaksoit tsempata ja jännätä jo 2014 ketjussa ❤

❤Jok'ikinen tässä ketjussa plussan ansaitsee ❤

Mä olen pahoillani kun osallistun niin vähän :(
Kyllä mä luen, mutta kommentointi jää usein... :shy:

Mahakipuun löytyi syy! Mies ostanut väärää leipää! Voi MIEHET sanon minä... eli allerginen reaktio :o ja siitä johtunee myös pääkipu ja jano ja jatkuvasta juomisesta taas johtuu pissalla ravaaminen :eek:
Eihän sitä voi muistaa jos toinen on ohralle allerginen :p No onneksi ei sentään kauraa; tai oltaisiin lähetty medihelillä :O

Niin pieniä asioita :D , mutta miehet voi niissäkin yllättää :p
 
Muokattu viimeksi:
Muurahainen mun mielestä näytti tosi hyvälle se sun aamun ovistesti, ootko tehny nyt illalla uutta?

Nessu vielä tosta vauvatesti kirjasta, niin mitä aihetta se käsittelee? :) menny ohi jos oot jo kertonut.

Beisla oikein muistelit. Saattaa olla vasta ens viikolla, mutta huomenna aloitan tikuttamaan. (Piti jo aloittaa van ei aamulla muistanu)

Nennaa tsemppiä laimeisiin fiiliksiin.♥

Nyt on luge paketti haettu! Taas se tosi toiveikas vaihe kiertoa menossa. :)
 
Lumihiutale, Ärsyttävästi kyllä sulla kierto heittelee! Koska en nyt muista niin oliko sulla joku hormonaalinen ehkäisy käytössä ennen yritystä ja kuinka kauan sen lopettamisesta on nyt kulunut? Mullahan toista yrittäessä koko kahden vuoden yritysajan heitteli kierto välillä 26-176 päivää. Yritettiin lääkkeillä tasatakin pariin otteeseen ja sen jälkeen alkoi heti taas heittely. Ovistesteihin sain plussan kahdesti jälkimmäisen vuoden aikana (aiemmin en testaillut), toinen tuli kp 45tms eli tosi pitkään kiertoon ja toinen oli se kierto jossa raskaus alkoi ja joka olisi ilman raskautta ollut mun normaalikierron pituinen. Tuo pari vuotta oli siis tosi erikoista aikaa koska mun kierto on ollut tosi tasainen aina ilman hormonaalista ehkäisyä ja jopa raskauksien jälkeen heti kierron alettua. Ilmeisimmin siis e-pillerit sotki kierron tosi pitkäksi aikaa. Päätinkin tuon jälkeen etten hormoneihin enää koske jos ei ole pakko, en ainakaan niin kauan kun vähänkin haaveilen vielä lapsia saavani.
 
Mimmu hyvä että jotain positiivistakin! :)

Larissa samaa mieltä, täällä on niin ihanaa porukkaa kyllä <3 aina kun tapahtuu jotain hyvää tai pahaa niin haluaa melkein aina ensimmäisenä tulla tänne kirjoittaa :D ja täältä löytyy apu kaikkeen. Ja oikeasti kiinnostaa kyllä kaikkien jutut varsinkin nyt kun alkaa pikkuhiljaa oppimaan ja muistamaan toisten tilanteet :) (äärettömän huono nimimuisti tai muisti muutenkin... :D)

Pikkuminski hyvä että syy löytyi eikä ollut kauraa :D!! Välillä miesten voi olla vaikea muistaa se yksikin asia vaikka on toisen terveys kyseessä.. :D

Sabetti tsemppiä tähän kiertoon ja Plussatuulia!
 
Aphrael oon syönyt e-pillereitä varmaankin 6vuotta ennen ku yritys alkoi lokakuussa jolloin pillerit lopetin. Alkuun kierto oli kellon tarkka ja joulukuussa plussasinkin mutta siitä pari päivää eteenpäin niin meni kesken.. Nyt ollut joka toinen kierto pitkä ja joka toinen lyhyt :/ onko sulla millään lääkkeillä yritetty saada kiertoa normaaliksi?
 
Lumihiutale, Mullakin oli ekat kierrot pillereitten jälkeen normaalin mittaisia ja sit alkoi heittely. Teroluteilla tasailtiin 2x 3kk:n ajan ja aina ne kyllä kiertoa tasasikin, mutta ei riittänyt iloa moneen kiertoon. Niin ja mulla oli tuota yritystä edeltäen ollut pillerit käytössä vajaan kolme vuotta. Edellisen kerran kun söin pillereitä, tulin raskaaksi eli kahdesti ollut aika isoja lasten saamiseen vaikuttavia haittoja ;) Tosin ei tuota esikoista nyt voi ihan haitaksi sanoa vaikka en vielä 18v ajatellutkaan tulevani äidiksi. Eli ihan kiva "haittahan" tuo oli. Paljon mukavampi kuin tuo pitkäksi venynyt kakkosen yritys.
 
Pikkuminski, no onneksi syy selvisi ja hyvä ettei ollut kauraa! :)

Sabetti, toivottavasti luget auttaa plussaan! :)

Tein tosiaan nyt illalla kaksoishormooni testin. nega tuli, että ei ole edes estrogeeni noussut tässä kierrossa. Toivo meni, mut olkoon, eipä tuo jokseenkaam yllättänyt.
Harmittaa vaan, että kohta paukkuu vuosi täyteen kun tulin jännäilemään tänne ja kauhulla odotan marraskuuta, kun tulee kaksi vuotta täyteen yritystä... Ei tän näin taas pitänyt mennä... :( :(
Ehkä olis vaan parempi kun pystyisi olemaan ajattelematta asiaa, mutta minkäs teet... Olen vaan niin pettynyt itseeni ja kroppaani, paino ei putoa vaikka miten olen lisännyt liikuntaa ja yrittänyt syödä terveellisemmin...

Anteeksi avautuminen, mutta veikkaan etten ole ainut näissä fiiliksissä taas... Ihanaa kun on tälläinen paikka jossa saa puhua asioista niiden oikeilla nimillä, eikä tarvitse esittää et kaikki on hyvin...
En tiedä pitäiskö alkaa sanoa kyselijöille, etten enää voi saada lapsia, kroppa pistää vastaan. Tänään viimeksi meinaan kysyttiin, että koskas teille jne jne... Huoh... :(
 
Aphrael on noi pillerit vaan semmosia että saa niin paljon tuhoa aikaan että en suosittele kellekkään :(! Ja niitä kyllä määrätään ihan liian helposti, itsekin olin tosi nuori kun ne aloitin. (olinkohan 13v kun ekan kerran ne aloitin mutta välissä ollut taukoja)

Murkku voi kun pystyisin jotenkin auttamaan <3 :( toi on kamalinta kun ihmiset kyselee... Tekis mieli kans aina sanoo kaikille että Arvaa vaan onko yritetty mutta ku kaikki ei aina mee niinku toivois :( ja avaudu vaan niin paljon kun tahdot <3 ja jos olet yrittänyt pudottaa painoa niin syöthän varmasti tarpeeksi ettei elimistö mee "säästöliekille" jos oot vielä liikuntaakin lisännyt :)? Jaksamisia ja halauksia <3
 
Muurahainen, höh - tiedän, se on karua, kun kestää ja kestää. Ei siihen ole lohdun sanaa, kun harmittaa niin vietävästi. Ei ole montaakaan tuntia kulunut, niin että en olisi muistanut tilannettamme - erityisesti tänä vuonna (kun sain edes hetken olla raskaana) eli samassa venhossa ollaan
Me alettiin puhua melko avoimesti kavereille jo monta vuotta sitten. Koska tämä sattuu niin paljon sydämeen, niin sanon kyllä suoraan mahani taputtelijoille, että en ole raskaana - toivoisin sitä eniten maailmassa, mutta ei tunnu onnistuvan. Usein menevät sanattomiksi.

Lumihiutale, se keino vielä löytyy, että kierrot tasoittuu ja ne ovikset sieltä säännönmukaisesti tulee.
 
Pikkuminski, onneksi syy löytyi ja toivottavasti olot helpottavat nyt pian! :)

Murkku, teilläkin ihan mielettömän pitkä yritys takana :( mut Beislahan juuri puhui ett yleensä naisella on vuodessa 1-2 ovuloimatonta kiertoa, ni jos tää oli vaan sellanen "normaali ovuloimattomuus"? Tiedän ettei varmasti paljoa helpota, mut mie kyllä jaksan uskoa ett plussaat vielä! :) tsemppiä raskaisiin ajatuksiin❤

Larissa, oot niin oikeassa! Vaikka oon ehkä vähän huono puhumaan, kun niin paljon taustailen toisinaan, mut luen ja tykkäilen/symppailen kaikki viestit ja sit jos viikon päästä on aikaa/asiaa kirjoitella, niin olen unohtanut jo yli puolet mitä olisin halunnut kommentoida :(

Mutta siis tosiaan, on kyllä mahtava porukka täällä, kun jaksetaan tsempata, onnitella, pohtia, auttaa, kysellä vointia ja myös surkutella yhdessä❤ iso kiitos kaikille (taas kerran), ootte aivan korvaamattomia!❤❤❤
Teille kaikille niin kuuluu plussat!❤❤

Sabetti, tsemppiä lugejen kanssa ja plussatuulia!❤

On; jos nyt oikein haluisin ettimällä ettiä raskausoireita, mitä en oo enää piiiiitkiin aikoihin tehnyt, niin;
-ikenet vuotaa verta
-tissit on hassun pinkeet, mutteivät erityisen kipeet
-pahaolo, siis PAHAOLO, kokoajan
-nälkä, myös ihan kokoajan (syön ihan säännöllisesti ja väleissäkin jtn jogurttia/hedelmiä tms. eikä auta kumpaankaan edelliseen)
-lievä menkkamainen paineen tunne alavatsassa.
Tätä listaa olikin oikeastaan hauska miettiä pitkästä aikaa :D tätiä kun odottaa ja pitää ton listan huumorilla mielessä ni ei tuu suurta pettymystä tässäkään kierrossa ;)
 
Ihanat plussantoivottelut Pikkuminskillä :) toivottavasti moni noistakin plussista toteutuu ja pian!

Sabetti, se Plussatesti on kakkososa kirjasarjaan, joka kertoo semmosesta erikoisesta, mutta tosi liikkiksestä pariskunnasta. Ja ironista kyllä, kirjan nainen raskautuu VAHINGOSSA, koska söi pillereitä miten sattuu, ja sit ne alkaa odottaa ja valmistautuu vauvantuloon jne. Se on tosi hauska kirja, semmonen hyväntuulen tarina, joka kyllä vie huolet omasta mielestä ja jättää kivan fiiliksen :)

Ja muuten, mitä mä sanoin. Neiti punainen in da house! Eli uusi kierto käynnistyi täälläkin. Pakko myöntää lekurin olleen oikeassa, ettei edellisestä kierrosta voinut tärpätä - se oli varmaan oireettomuudestakin päätellen ovuloimaton kierto.

No, parin päivän päästä alan nappailla Letroja, jee! Ja taas sitä ollaan toiveikkaita!

Tsemppiä kaikille isosti! :)
 
Ainiin ja Mimmu, ihan mahtavaa kun siellä toimii noin loistavasti tarpeen vaatiessa lääkekorvaukset! Enskierrossa taatusti saatte plussan! :)

Nyt käperryn tuon miun lämpöpatterin (miehellä 39kuumetta) kylkeen nukkumaan, hyvää yötä kaikille! :)
 
Takaisin
Top