Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pikkuminski tsemppiä juoksuun :)!

Sabetti odottelen aikaa nyt tokalle lääkärikäynnille ensi käynnin jälkeen :) ajan pitäis tulla heti kun miehen simppatulokset tulee niin sanon tosta kiertoasiasta sitten siellä

Mimmu pahoittelut huonoista uutisista :( toivottavasti kropan lepotauko saisi hyvää aikaan ja se sitä seuraava kierto olisi teidän tärppikierto <3
 
Pikkuminskille tsemppiä midnihgtruniin! :)
Kyllähän se tällä kertaa tuntiin menee! ;)

Kukka, mahtavaa kun oot löytäny salimoodin! :) tsemppiä!
Iteki oon koulukiusattu, milloin mistäkin syystä mutta yksi oli se kun olen niin "pieni" :D nykyään se lähinnä naurattaa miten typeristä syistä sitä ihmistä keksittiinkään kiusata, vaikka syvät arvet se tietysti jättikin :(

Mimmu, voi kettu seksikiellon kanssa! :(
Enpä kyllä jaksa uskoa ett kaikilla millään kävisi niin "hyvä" tuuri, ett tosiaan irtoaisivat, hedelmöittysivät ja vielä kiinnittyisivätkin, mutta ehkäpä parempi minimoida riski kuitenkin jos kerran ikäkin on vielä riskirasitteena :(
Tsemppiä niin kamalasti ja enskierrossa sitten plussa!❤

On; Pitää vissiin kohta alkaa laskemaan milloin tädin pitäisi pyrähtää tänne, oon aivan pihalla! :)
Mies tuli eilen töistä kotiin ja valitteli kurkkukipua, sitten alkoi palelemaan ja illalla mitattiin kunnon kuumelukemat :( mies on niin omistautunut työlleen, ett oli vaikea saada jäämään tänään kotiin vaikka vielä aamullakin oli kuumetta :(
 
Kukka, ihanaa että olet innostunut salista! Siihen kyllä jää koukkuun, etekin alussa :) Tuskin siellä kukaan sillä silmällä katsoo, että "mitä tuokin pullukka tuossa yrittää" sillä aika moni niistä hyväkuntoisista treenaajista on itsekin saattanut olla "pullukka"! Musta on älyttömän hienoa, että olet löytänyt sulle sopivan uuden jutun! :) Harmi, että ette ole miehen kanssa ehtineet yhteistä aikaa viettämään :sad001 Meillä menee monesti myös työvuorot ristiin ja se kyllä harmittaa.

Lumihiutale, pahoittelut menkoista :sad001 Ja kylläpä jäi kierto vähän lyhyeksi! Sori, nyt en muista, mutta ootko gynellä käynyt tarkistuttamassa että ovuloitko? Älä menetä toivoa! Jos oviksen kanssa on ongelmaa niin siihen on kyllä helppoja apuja!

PikkuMinskilläkin kohta ovis-aika :wink Jospa Panox alkaisi tässä kierrossa toimimaan! :wink Mutta pelottavalta kuulostaa noi sun muut olot! :sad001 Onko sulla verensokereita mittailtu..? Mulle tulee vaan ekana mieleen diabetes.

Katjusha, tervetuloa vaan kiertokamuihin! :) Ja ihan uusi juttu on mulle toi FSH-testi! En tiennyt, että niitä on kotitesteinäkin! :) Hienoa kuulla, että sulla on mahikset luomu ovikseen tässä kierrossa! :wink

Beisla, ääää en jaksa oottaa sun testiä :grin Onneksi saat veneillessä ajatuksia muualle! Ihanaa, miekin haluan veneilemään :grin

Voi mimmu, pahoittelut huonoista uutisista :sad001 Mutta sovitaan, että ens kierrosta plussaat!

Nennaa, oisko siellä kohta testin aika... :wink Toivottavasti et tuu itsekin kipeäksi! Hullua on mennä kuumeessa töihin muita tartuttamaan, vaikka miten ois työnarkomaani... Mutta miehet on miehiä! :wink
 
Muokattu viimeksi:
Tuo gonal f on niin kallis lääke, että se pitää täällä erikseen hyväksyttää ja jouduin sitä odottelemaan yli tunnin. Nyt on resepti kädessä ja siinä se nyt lukee, diagnoosi sekundäärinen lapsettomuus. :sad001

Eli en lupaa plussata ensi kierrosta enkä edes vuoden 2015 aikana. Ylipäätänsä meillä raskauden mahdollisuus on niin häviävän pieni etten itseasiassa enään edes usko näiden hoitojen auttavan meitä. Mutta sovittu ollaan, että yritetään vielä vajaat kaksi vuotta.
 
Larissa on mitattu sokerit ja ne on aina ollut ihanteelliset :O
Raskausaikana kävin sokerirasituksessa ja sillonkin oli huippu hyvät.

Mä luulen et tää on stressiä... 6kk ja poika on 3v... Hoitavapaa loppuu ja pitäisi pieni laittaa hoitoon :(
Miehellä 2 vuorotyö ja ite oon kaupan alalla (ei kylläkään paikkaa mihin palata) ja pelottaa jos vuorot menee päällekkäin ja poika joutuu olemaan yötä päiväkodissa :eek:

Hoitopaikkaa ja työpaikkaa pitäisi hakea, mutta en saa aikaseksi... hoitopaikkoja tasan 1 jossa vuorohoito... Mies ei haluaisi, että meen töihin... jos ja kun nyt meen tulee meidän vauvahaaveet todennäköisesti jäämään :(

Voi mimmu :'( *iiiiso halaus*
 
Muokattu viimeksi:
Larissa alkuverikokeissa (ja siis tähän mennessä ainoissa) mun progesteroni oli alle 1 kp21 eli en ilmeisesti ovuloinut ainakaan siinä kierrossa, ja itse vähä epäilen etten ollenkaan kun ei ole ikinä oireita :(

Nenna toivottavasti kuume ei tartu suhunkin :( ja plussaonnea ;)
 
Lumihiutale, pahoittelut kp1stä, ois kyllä voinut jäädä tulematta.

Mariska, yhteyttä potilasasiamieheen ja lääkärin vaihto. Lääkärit ei saa noin käyttäytyä, vaikka kuinka ois huono päivä ja kiire.

Mimmu, seksikiellolle höh. :(

Täällä ei mitään oloja.. Tosin eilen kävin saunassa, niin mun tissit ei kestänyt sitä kuumuutta. Alko heti särkee. Mikä lie...

Viipsukka kp23/29-33 dpo3
 
Mimmu, halauksia ja voimia sinne <3 Haluan uskoa, että se pysyvä plussa teillekin tulee vielä. Ja se, että paperissa lukee diagnoosina lapsettomuus ei tarkoita vielä mitään, kun aika herkästi ne sen diagnoosin lykkää. Minä jaksan uskoa teidän mahiksiin!!!

lumihiutale, niinhän se olikin! Mutta hyvä, että teillä jo tutkimukset etenee. Luultavasti määräävät sulle letrot tai clomit, jos ei ovulaatiota muuten tapahdu eli apuja on olemassa!

Hmmmmm pitääpä muistaa tänään ostaa taas greippimehua :p
 
Pikainen omanapailu:
Eipä järin voittaja fiilis ole, viime kierrossa plussa tuli tänään, tässä kierrossa ei hyvältä näytä.

Ylempi eilinen, alempi tämän aamuinen...
ImageUploadedByVau Foorumi1440667128.954588.jpg


Muurahainen kp 22/35, yk 20
 
Larissa oliko se niin että jos saa valita niin mielummin pyytää letrot jos saa valita :D? Ja onko se myös apuna kiertojen tasaukseen?

Murkku vahvistumista viivalle!
 
lumihiutale, joo letrot kannattaa ottaa mieluummin, koska ne on parempi vaihtoehto kohdun limakalvolle (clomit saattaa ohentaa limistä). Tavallaan ne myös tasoittaa kiertoa, koska kun ovis saadaan aikaiseksi niin menkat (tai plussa :wink) saadaan myös tulemaan "normaaliin" aikaan.

Nyt vääntäydyn irti tästä läppäriltä ja suuntaan ensin lenkille koiran kanssa ja sitten salille! VAPAAPÄIVÄ!!! :):):) Tänään TODELLAKIN kellistän miehen, heheheh :wink
 
Lumihiutale, tuo progeongelma kuulostaa niin tutulta! Mulla kans seurattiin tuota keväällä yhessä kierrossa, ja lukemani loppukierrosta oli alle puolet siitä, mitä sen minimissään pitäis olla.

Mikähän tuohon olis ns. täsmälääke? Oon miettinyt, että auttaako nää munasoluja kypsyttävät alkukierron lääkkeet (esim. Letrot) tuohon ongelmaan mitenkään? Itteä ärsytti, kun lääkäri ei oo ottanut mitään kantaa tuohon, vaikka alhaiset progetasot on mullakin ainoa ns. todettu este raskautumiselle.

Ps. Kp 30/28-30 nyt. Aamulla tuli tutut, aina menkkoja ennakoivat mahanväänteet, joten neiti punainen varmasti paukahtaa tänään näihin bileisiin. Ei kyllä vielä näy, mutta eiköhän tuo saavu iltaan mennessä. Sais tullakin, niin pääsisin Letroihin ja uuteen yritykseen käsiks!

Beislalle muuten vielä, tuo Vauvatesti on siis täyttä fiktiota, mutta tosi kiva, vähän erilainen raskauskirja. Oon tykännyt, kun ei oo todellakaan mikään masistelukirja.
 
Mä vähän mietin, että jos aloittaisin maanantaina luget niin lyhentäiskö se mun kiertoa vai saako sen enempi sekaisin. Kysyin lääkäriltä saanko piikittää pregnylin, että ovis tulisi nopeammin mutta ei kuulemma saa eli pitäisi vaan odottaa ovista ja menkkoja.
 
Katjusha jes, peukut pystyyn että tässä kierrossa ovuloit! :)

PikkuMinski, kuulostaa karseelta sun olot. :sad001 Jos jatkuu pidempään, ehkä kannattaa yrittää lääkäriin jos ne ottais jotkin verikokeet. Tosin sulla kuulostaa olevan paljon stressiä, kumpa se helpottais.

Sabetti, missä vaiheessa sulla kierto? Muistelen että ovis ehkä olis lähestymässä?

Mimmu, oon tosi pahoillani. :sad001 Neljä on kyllä jo paljon... kumpa saisit apua siitä gonal f:stä. Mitä se tekeekään?
Mikähän siinäkin ettet saanut pistää Pregnyliä, olis kuulostanut mustakin hyvältä ratkaisulta. En tiedä muuttaako luget kierron pituutta?

nennaa, toivottavasti et tuu kipeäksi. Ja kannattaa laskea joo, edes että muistaa pitää varalta kuukupin mukana.

Larissa haha, hyvä kun muut tuntuu olevan malttamattomampia mun testistä kuin minä ite. :wink Nauti vapaapäivästä ja salista! :)

Muurahainen, onhan sulla vielä toivoa! Päivän heitto nyt ei ole paljon mitään oviksen kannalta, toivon kovasti että plussa tulis huomenna.

lumihiutale, mulla kans letrot nyt ekaa kiertoa käytössä ja ei ainakaan mitään sivuoireita mutta toivottu tulos kyllä. Jos ehdottavat vain clomeja, niin kysyt vaikka että miksi ne eikä letrot (Letrozole). Kuulostaa ehkä paremmalta avaukselta kuin "luin internetistä". :grin

Nessu, ajattelinkin että vois olla fiktiota. Ikävä kyllä kirja ei ollutkaan kirjastossa, tiedä näyttikö aamulla mulle väärin vai kerkeskö joku lainata. Yritän myöhemmin uudestaan. Mutta toivon sulle plussaa edelleen, tosin jos ei tule niin parempi että menkat alkaa ajallaan. Letrojen kanssa sit paremmalla onnella! :)
 
Pikakommaus ennen salille lähtöä:

Nessu, letrot on luultavasti paras apu, jos progesteroni on niin alhaalla, että se kielii siitä ettei ovulaatio tapahdu. Letrot saa ovulaation tapahtumaan, joka taas muodostaa kunnon keltarauhasen ja progesteronia muodostuu. Jos loppu kierrossa on alhainen progesteroni vaikka ovis onkin tapahtunut (eli hormonitaso romahtaa liian aikaisin ja tämä taas saattaa aiheuttaa tiputtelua kierron lopussa), tilanne saattaa korjaantua pelkällä progesteroni-tukihoidolla (mulla esim luget). Nyt toivotaan että se täti todella saapuu sinne, jos on saapuakseen, jotta pääset ekaan kiertoon letrojen kanssa! :wink

Mimmu, sinuna jättäisin luget ottamatta tässä kierrossa. Jos sulla vaikka puhkeaa kaikki 4 follia niin eiköhän niiden keltarauhasista muodostu ihan tarpeeksi keltarauhashormonia ilman lugeakin! Lugeilla saatat sekoittaa kroppaasi vaan entisestään eikä niillä ne menkat tule yhtään sen aiemmin, jos oma kroppa nyt tuottaakin 4-kertaisen määrän keltarauhashormonia.
 
Muokattu viimeksi:
Mun ajatus noissa lugeissa oli, että kierto lyhenisi, kun keltsu lähtisi toimimaan. Vaan sepä taitaa myös estää myös ovisken (mulle tietty ei väliä). Tiedä sitten, enpä tajunnut kysyä gyneltä. Mutta ehkä on parempi olla ilman, kun sitä jo muutenkin olen tässä suunnitellut.
Tuo gonal f puolestaan piikitetään kp 3-7 eli tekee periaateessa samaa kuin clomit mutta käytetään yleisemmin esim. ivf hoidoissa. Mun annostus on vaan tosi paljon pienempi kuin noissa hoidoissa, joissa yritetään saada madollisimman paljon folleja. Ivf:ssä piikitetään usein 150 yksikköä ja yli, mulle määrättiin 37,5 eli pienin mahdollinen määrä.

Mä alan olemaan sitä mieltä, että paskan määrä elämässä on vaan vakio.

Mutta tota kysyin gyneltä, että miksi esim klinikoilla määrätään herkemmin letroja mutta gynet määräävät usein clomit. Hän oli sitä mieltä, että siksi, kun clomit on tehty juuri siihen eli kypsyttämään munasoluja mutta letrot on alkujaan ajateltu ihan muuhun. Klinikoilla on enempi asiantuntemusta lapsettomuuteen ja siksi he voivat määrätä myös muita lääkkeitä.
 
Takaisin
Top