Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Murkku: huh! Onneks ei käyny mitään pahempaa! Yleensä tilanteet menee nopeesti, mutta jälkikäteen tulee mietittyä kuinka lähellä on käynyt!

Kyfi: <3 kyllä siinä testissä oli väriä, joten jokin hipaisu ehkä? Tsemppiä uuteen kiertoon.

Beisla: iiks, mä en jaksa odottaa et testaat!! Piinapäivät on nimensä veroiset. Iso halaus <3

Larissalla ovis kolkuttelee :)

No niin, tänään mies tuli klo 10 kotiin töistä äkkiseltään ja lyhisty eteisen lattialle. Se sano itkusilmässä että pitää puhua. Ajattelin heti että, no nyt se tunnustaa ja sätin sen alimpaan maan rakoon jo valmiiks. Selostin sille kuinka se on kehdannu esittää haluavansa lapsen ja elää perheenä, että kuinka väärin se tekee ja blaa blaa! Sanoin että on harvinaisen tyhmä kaveri kun ei ymmärrä mikä lahja meille on raskauden myötä suotu! Ja kuinka sitä pitää vaalia. Se oli hetken hiljaa ja sitten kertoi että on tehnyt väärin ja ollut täysi idiootti kun on syyttänyt mua vaikkei ole mitään ongelmaa meillä oikeasti. Se kertoi että firma jossa se on duunissa, meni nurin. Omistaja otti rahat ja häipyi. Palkkaa ei oo tulossa eikä työtä enää ole. Se oli tullu maanantaina tietoon ja se on yrittänyt keksiä mitä tekis.
No haukuin se pataluhaks kun ei voinu sanoo! Sanoin et luulin jo pahempaa. No asiat siis voi järjestyä ja sanoin et kyllä saa hyvittää tän päänsäryn jonka on aiheuttanu. Se oli huolissaan perheen toimeentulosta ja sanoi pelkäävänsä tänkin vauvan menetystä. Eiköhän ne asiat järjesty :)
 
Mariska, en oo asiantuntija mutta meillä ultrataan vasta 7+ että se syke on siellä. Olen kuullut että 6+5 voi syke näkyä.
 
Kresikät niin ne miehet vaan sysää ongelmansa meidän naisten niskaan vaikka ei mitään syytä naisessa olisikaan.. onneksi nyt oli kyseessä "vain" firman kaatumisesta ja työpaikan menettämisestä.. eikö noille saamattomille palkoille ole joku palkkaturva juttu?
 
KreisiKät, ikävä tilanne tuo miehen työn menetys mutta hyvä, että annoit hänen kuulla kunniansa! Aikuisen ihmisen pitäisi tietää ettei noin käyttäydytä ketään kohtaan!
 
Mariska: siis mitä "sellainen limis mihin kaikki tarttuu että se on vaan huonompaa hiihtokenkää" enpä oo koskaan kuullu vastaavaa! Se lääkäri on siellä asiakaspalvelija ei mikään ukko ylijumala! Huh huh, miten sulle sattukin tollanen. Palautteen paikka on!

Jos laskit et viikkoja 5+ niin ei välttämättä tosiaan vielä syke näy, jotain tavaraa edessä niin paljon ja masukki vielä niiiin pieni. Kuus viikonkaan alussa ei välttämättä näy vielä. Ihanaa et saat kahen viikon päähän uuden ajan! Sillon jo pikkuisen syke näkyy :)
 
Susanne: no on. Tais olla enempi kunnia kysymys. Että mua sapettaa. Olis edes ollu joku parempi syy :violent006
 
Kreisikät, huh! Mutta onpa ollu miehelle näköjään kova paikka myöntää oikeaa ongelmaa! Ihan hyvä, että panit ukon ruotuun. Törkeää kuormittaa raskaana olevaa puolisoa tuollaisella käytöksellä. Pidetään peukkuja, että työasiat nyt kuitenkin järjestyvät ja rauha palaa perheeseen!

Mariskalla ollut supertörppö lääkäri. Kamala! Eikö sitä voi vaihtaa toiseen? Voit kai sä mainita, että tyyppi käyttäytyi epäasiallisesti, josta sulle tuli paha mieli, ja pyydät toista lekuria?

Täällä, ei monsuuneja vieläkään. Jotenkin kyllä oon ajatuksellisesti valmistautunut siihen, et ne tulee ennemmin tai myöhemmin. Te ootte kyllä mainioita, kun taas tsemppaatte, kiitos <3
 
Muokattu viimeksi:
Kreisikät, ihan mahtavaa kun syy miehesi käytökseen olikin "vaan noin pieni"! Tarkoitan siis sitä ettei kuitenkaan pettämisestä ollut kyse :)
Ehkä miehesi yritti "suojella" siuta siltä kaikelta stressiltä ja murheelta ja pohtia miten kertoisi aiheuttamatta suurta draamaa, ettette vaan menettäisi tätäkin pientä. Tosin toteutuksessa olisi ollut parantamisen varaa...
Ja Suomessahan on loppujen lopuksi helppo tulla toimeen työttömänäkin, jos ei vaan satu mitään ongelmia eteen kelan/sossun tahoilta.
Ei siitä kannata miehesikään liian suurta stressiä tehdä :)
 
Nessu, jos asuu pienellä paikkakunnalla, ei ole helppoa saada vaihdettua toiseen lääkäriin, vaikka muitakin vaihtoehtoja olisi :(
Ehkäpä ehtisit vielä ylläriplussaamaan :) milloin testaat jos ei monsuuni saavukaan?

Muoks. En siis tiedä missä Mariska asuu, mutta noin yleisesti vastasin siihen lääkärinvaihtojuttuun omien kokemuksien perusteella.
 
Pakko tuulettaa! Löysin sittenkin netistä infoa tuohon toispuoleiseen kipuiluun muniksien/kohdun alueella:
"Mulla oli vasemmanpuoleista alavatsan jomotusta heti plussaamisen jälkeen aina välillä. Alkuraskauden ultrassa selvisi, että sen puolen munasarja oli toiminut eli siellä oli nyt se suurentunut keltarauhanen jota vauva tarvitsee ennen kuin istukka alkaa toimia." Mulla särkee siis vasemmalta ja oviskin oli sieltä. Näitä juttuja ja kohdunulkoiskertomuksia selailleena on nyt vähän levollisempi mieli :) KU oireilee kipuna ilmeisesti 7-9 viikoilla, enkä mä oo niin pitkällä :)
 
Kreisikät, voi olla hyvinkin niin, ettei ensimetreillä tuntuis. Mulla kasvoi se helmikuun raskaus munanjohtimessa, enkä tuntenut yhtään mitään. Mulla oli se ar/ultra 7+3, jossa kovasti etsittiin, mutta ei löydetty asukkia kohtuontelosta. Tökkiminen kuitenkin johti siihen, että johdin muutaman tunnin päästä puhkesi. Sitten tuntui.
 
Katjusha: yhdellä ystävälläni kävi myös ikävästi muutama vuosi takaperin. Hänelle aloitettiin lapsettomuushoidot ja käyttöön otettiin se munasolun irrotuspiikki.
Ultrassa viikolla 7 näkyi yks alkio oikeaasa paikassa. Kuitenkin muutaman päivän päästä hän joutui sairaalaan kovien kipujen vuoksi ja todettiin että alkioita onkin kaksi, toinen kohdussa ja toinen munanjohtimessa. Munanjohdin ja molemmat alkiot menetettiin :(

Ystäväni kuitenkin raskautui muutama kuukausi tästä ja sai oman nyytin syliin asti :)
 
Kresikät no huh että olikin noin pienestä kyse. Vaikka raha nyt onkin sinänsä iso asia, niin tokko tuosta maailmanloppu syntyy. Palkkaturvaan vaan hakemusta. Toinen duunipaikka aina löytyy.
Onneksi syy oli tuo.

Mariska86, nyt valitusta tekemään lääkäristä! Lääkärin tehtävänä ei ole pilkata tai väheksyä asiakasta. Että ottaa pattiin tuollaiset konitohtorit. Jotain suodatusta voisi olla mitä suustaan päästää. Tosi kivasti sanottu ettei näe sykettä. Mutta ei kai 5 + sykettä nääkään? Joten siinä mielin huoli pois.
 
Kiitos tsempeistä kaikille. Ihan hyvällä fiiliksellä odotan, joskaan en toiveikkaalla. :)
Mulla taas tuntuu siltä, ettei asian ajattelu tai täällä foorumilla olo vaikuta stressitasoon. Mun on pakko laskea kiertopäiviä aina alussa jo inssin takia, joten sitä en koe stressaavana vaan mun kohdalla vain kuuluu asiaan.

titem, voimia. Ei kivalta tunnu saada se "leima". Jos sun paino on kerran normaali, ja jos et hirveitä määriä alkoholia kittaa, en usko että se voi vaikuttaa koko vuoden tärppiä. Toivon kovasti että sulle sattuu fiksu gyne joka osaa neuvoa jotenkin. Mutta tuo 20% on aika paljon, mä en tajunnutkaan... ei ihme että tässä ketjussa ikävä kyllä käy kuhina.

Meritähti toivottavasti saat "huijattua" miehes syömään sinkkiä. :) Eihän se haittaa jos ei sitä ihan joka päivä muista ottaa, on siitä apua varmasti kuitenkin.

Nessu niin pääsee testaamaan! :smiley-bounce012

Minni, tosi hyvä idea toi sun reissu, pitäisköhän itekin ottaa harkintaan. Tosin olihan mulla se matka viime keväänä.

Mariska, voi että mua sapettaa tollaset ihmiset asiakaspalvelussa! :smiley-angry002 Vaikka onhan se niin että terveydenhuollossa on ihan liian vähän rahaa ja työntekijät liian kiireisiä, se harmittaa heidän puolestaan, mutta ei mikään oikeuta tuollaista käytöstä. Ihan oikeesti, tekis mieli kysyä siltä että millä helkkarilla sä varmistat että kohtuun kiinnittyy hyvälaatuinen alkio?! Ja käskeä sen kokeilla neljää keskenmenoa ja yrittää lasta monta vuotta (joo tiedän että se oli mieslääkäri) ja tulla sit puhumaan samalla tavalla. Jösses... :mad:
Mäkin tekisin kyllä valituksen, tiedä vaikka muut olis valittaneet samaa. Ja on toi munkin mielestä tosi aikaista sykkeelle.

halimami, ihana kuulla noin hyviä uutisia! Mä oon ymmärtänyt ettei noin aikasin välttämättä näy ultrassa yhtään mitään. Oliko tää teille eka lapsi?

KresiKät, äkillinen irtisanominen on kova tälli, mutta ei tosiaan oikeuta tuollaiseen käytökseen! Mutta itse irtisanomisen kokeneena, kyllä sitä tuntee olevansa todella riittämätön ihminen vähän aikaa. Vaikka ei omaa syytä olekaan. En siis tosiaan puolusta sun miehen sanomisia, mutta siinä voi mennä aika pois tolaltaan eikä ole sama ihminen kuin yleensä. Toivottavasti sun mies tokenee ja alkaa kohdella sua taas asiallisesti.
Ja hyvä että löysit tuon tiedon toispuoleisesta kivusta, pitääkin painaa mieleen. :)
 
Kreisikät, mulla oli kans kaksoset, mutta se, joka oli kohdussa tyssäsi heti alkuunsa. Sinnikkäämpi selvisi aikansa vikaosoitteessa.

Ihana kuulla, että ystävääsi onnisti :) se on liikuttavaa ja upea juttu!
 
Mariska, voi hitto mitä toimintaa, elä heitä kirvestä kaivoon tollasen idiootin takia! En usko että mikään olisi siellä huonosti, tyhmä lääkäri!

Kresikät, no hyvä ettei ollut pahemmasta kyse, siis siitä mitä täällä epäiltiin...

Täällä edelleen onnellisena että miehelle ei käynyt pahemmin... Kyllä olen sille tänään monasti kertonut miten paljon sitä rakastankaan... :)

Ps. Ovisviivat vaan haalenee...
Kp. Jotain yli 20? Tai jotain...
 
Mariska, siis ihan kamala lääkäri ollu sulla! Valitusta vaan menemään, kenenkään ei tartte tommosta sietää. Huh et suututtaa sun puolestas :( mut kuten muut on sanonu jo, rv 5 ei kuulukaan sykettä vielä näkyä :)

Kresikät, kiva ettei kyse ollutkaan pettämisestä. Toki silti veemäistä käytöstä sun mieheltäs. Ainakin meillä on periaatteena, että asioista puhutaan eikä niitä haudota. Toivottavasti teillä asiat järjestyy! :)

On. Sillon viime tiistaina tuntu vasemmalla alavatsal tosi ikävää kipua/painetta/jotain ja ajattelin et sillon olis voinu olla ovis (ma testi aika tumma, ti illalla haaleempi)

Tänää ku nopsaa nousin sohvalta niin samasta kohtaa repäs tosi inhottavan tuntusesti.
Hyvällä tuurilla kyllä taas kehittelen kaikkea ja petyn ens viikolla :"D

Meritähti kp 24/35
 
lumihiutale, hyvä et asia etenee!

kyfi, uusia haasteita kohti :)

PikkuMinski, inhottavaa et oot voinu huonosti, toivottavasti nyt jo parempi! :rolleyes:

Beisla, kyllä teillekin pieni varmasti suodaan! Mä kans oon aina välillä suunnitellut et miten kertoo perheeläisille ja läheisille kavereille, mut oon huomannu et kun ei ihan hirveesti niistä suunnittele niin pettumyt on ihan ministi pienempi :)

tuosta mitä Larissakin sanoi onnistumisesta ja toiveista kierron vaiheisiin, niin mulla menee silain et menkat ja alku kierto on yleensä aika alavireistä ja toivottonta, ovis viikko on yleensä hyvä ja toiveikas fiilis vaikka jännittää, sit iskee yleensä muutaman päivän masis ja epätoivo, mut kun kierron vika viiko käynnisty, lähes poikkeuksetta mun toiveet nousee potenssiin sata ja oon ihan hullun hyvällä fiiliksellä. Jotenkin koen olevani raskaana, mietin aina välillä et "tällästäkö se olis". Ja tämän jälkeen palaan sit tohin menkkojen ja alkikierron supermasikseen :grin

titem, kyllä on teilläkin liikaa aikaa alla! Toivottavasti pian plussaisit! :)

Minni, ihanalta ja järkevältä kuulostaa suunnitelma!

Katjusha, onpa kurjaa! jospa se outo vuoto kun olis ne menkat ja sit se ovis tulis luonnollisesti iloisin seurauksin

Mariska, ei hyvänen aika! Mä oon niin järkyttynyt sun lääkärin kaytöksestä! Ootko miettinyt toisen lääkärin mielipidettä? Ihan kamalaa! Mut ihan liian aikaiset viikot sykkeelle! ;Mun täällä kaupungissa on yks tk-gyne joka oli just tollain ulrtrannu "tuulimunan" mut äiti oli halunnut tuntemustensa vuoksi toisen mielipiteen. Tällä hetkellä se "tuulimuna" on terve 9-vuotias poika. Ei ei ne lääkärit aina kuitenkaan oo oikeassa. Ja monesta muustakin täkäläisestä gyneistä oon kuullu huonoa, siksi me mennään tutkimuksiin 100 km päähän kun en halua tänne! Mut toki pahoittelut jos se nyt on tuulimuna! :sad001 Jaksuja!

halimami, onpa jännittävää! :rolleyes: toivottavasti pini jaksaa pitää kovasti kiinni! :)

Kreisikät, mä ajattelin tos aiemmin et kirjoita sulle, kun mä oon niin hullun sinisilmäinen ja en ole joutunut petetyksi, tietääkseni ainakaan, että en välttis lähtis syyttää sun miestä pettämisestä tai suunnitettelusta, varsinkin sen sun ihanan aiemman kirjoituksen jäljiltä mitä kerroit nykyisestä miehestäsi. Törkeää toimintaa, ilman muuta, sitä en kiellä ja itse olisin täydellisen raivoissani tollasesta. Mutta sit olitkin kirjoittanut mitä hänen töissään oli tapahtunut niin periaatteessa se selittää käytöksen, joskaan ei oikeuta. Toivottavasti hän nyt löytäisi nopeasti uusia töitä ja saisitten korjattua mitä hänen törkeä käytös rikkoi. Ja olipa tosi kamalaa mitä oli käynyt ystävällesi! Mutta hyvä että vauvan sai viimein kuitenkin! :)


Verikokeessa käyty ja en tiiä et onko tää nyt näiden pikkukaupunkien juttuja mut kuitenkin: hoitaja tutki sitä mun lähetettä ja otti niitä putkiloita esiin ja sit oli et hetkinenm mun pitää käydä tarkista kirjasta tää yks putki kun tää on niin harvinainen :grin Mua on väsyttänyt tänään kauheesti ja eilen illalla nännit tuntu vähän aroiltä mut yleensä ne aina on tähän aikaan kierrosta. Koiranpennut ja emä voi jo paremmin :) mut en tiiä vielä et saadaanko me se. :sad001

Ilpuri kp23/n.32, yk19, dpo4
 
Beisla En mä olettanutkaan et se olis ultrassa pitäny näkyä. Lääkäri vaan totes sillon et hyvännäköinen paksu limakalvo näkyy sopien loppukiertoon. Enhän mäkään tienny ku vasta la et siellä on jotain..
Mulle toinen, miehelle eka. Mulla on aikasemmasta suhteesta 8-vuotias tytär.. on kyl kaikki päässy unohtuun tästä.. mä lainasin kirjastosta raskauskirjoja tänään et tiiän mitä saa ja mitä ei saa syödä yms
 
Mariska huh huh mitä toimintaa lääkärillä!!! Heti valitusta tekemään!

Kresikät toisaalta helpottavaa että syy käytökselle löytyi vaikka ei toi hyväksyttävää oo silti :(
 
Takaisin
Top