Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mulla vaihtelee kierron vaiheen mukaan fiilkset onnistumisen suhteen. Yleensä alkukierrossa, kun olen selvinnyt pettymyksestä (ensin negan testaaminen ja sitten menkat), toiveet on yleensä nousussa ja ajattelen, että meillä on ihan hyvät mahikset. Oviksen tienoilla olen yleensä edelleen ihan hyvillä mielin etenkin, jos on aikataulut sattuneet yksiin ja ehditty talletella. Loppukierrossa iskee yleensä se pettymys ja epätoivo, että ei onnistuta ikinä, etenkin jos tiputtelu alkaa. Kaiken kaikkiaan olen suht optimistinen sen suhteen, että jossakin vaiheessa plussa saadaan luomuna. Mutta sitä ei sitten tiedä, että meneekö siihen vuosia.

Paljon ehkä helpottaisi, jos osaisi olla ajattelematta asiaa, mutta kun ei vaan pysty! Ja se vaatisi oikeastaan sitä, että pysyisin kokonaan pois täältä ja se ei tule onnistumaan :grin Jos onnistun olemaan seuraamatta oman kiertoni vaiheita liian tarkkaan niin pakko on kuitenkin päästä fiilistelemään ja tsemppaamaan teitä!
 
Hei pitkästä aikaa! En ole hetkeen käynyt edes lukemassa tällä teidän juttuja - niin paljon olette kirjoitelleet, olen ihan pihalla :D Perehdyn tässä jahka löydän aikaa. Kirjoittelen nyt omat kuulumiseni tähän alle.

Kp2 ja yk 12 pyörähti käyntiin. Siis kohta olemme virallisesti lapsettomia ja se tuntuu aika tosi pahalta. Tiedän, että täällä on monia jotka ovat vuosikausia painineet tämän asian kanssa - sympatiat ja tsempit teille! Mutta nyt kun se "leima" iskeytyy omaan otsaan, niin kyllä se vaan aika pahalta tuntuu. Että minä tosiaan kuulun siihen 20 % jotka eivät vuoden yrittämisen jälkeen ole raskautuneet. Varasin ajan yksityiselle gynelle parin viikon päähän. En oikein tiedä mitä tässä sitten. Jos kofeiinin jättäisi ja alkoholin kokonaan...? Pudottaisin 5kg? Olen ihan normipainossa mutta olen toki ollut sinkkuaikoina hoikempi. En tiedä. On vähän tyhmä olo. Sulattelen tässä tätä.

Mutta eteenpäin vaan. Eihän tässä muu auta :) Toivottavasti teillä täällä vähän paremmat tunnelmat.

Plussatuulia <3
 
Pahoittelut titem menkoista. :sad001 Mutta tervetuloa taas samaan jengiin mun ja monen muun kanssa, jotka sitä plussaa jännää taas 3-4 viikon kuluttua :wink Paskaltahan se tuntuu, että on yli vuosi mennyt ilman yhtäkään tärppiä. Ja vielä enemmän vitutti, kun se lukee nyt "leimana otsassa" tuolla omissa terveystiedoissa, selittämätön lapsettomuus, ihan kuin joku tuomio vaikka kaikki mulla kropassa toimiikin.

Vinkkinä sullekin, jos teillä ei ole mitään lisäravinteita käytössä: Me aloitettiin nyt mun viime kierron lopussa miehen kanssa monivitamiini ja sinkki vielä siihen päälle (mun foolihapon ja vehniksen lisäksi). Eli MIESKIN syö nyt nappinsa mukisematta enkä vaan minä :grin Tunnen itseni jotenkin pöljäksi, kun olen kaikki mahdolliset muut huuhaa-poppakonstit tässä vuoden aikana kokeillut, mutta en ihan perus vitamiineja molemmille!!! Ja etenkin miehelle toi sinkki on tärkeä, jos simpoissa sattuukin olemaan jotan häikkää. Olen sinkin merkityksestä paasannut täällä pari päivää :grin Itse otan nyt myös pari viikkoa (suunnilleen ovikseen asti) 50 mg disperiiniä päivässä, josko se vaikuttaisi munasolun ja limiksen laatuun sekä kiinnittymiseen.
 
Muokattu viimeksi:
Ehkäpä mäki käyn ens kiertoon ostamassa sinkkiä ;)
Mies tuskin suostuu popsimaan muuta ku d-vitamiinia...

Työputki alkais taas pikkuhiljaa ni ei ehi täälläkään maleksia tai mietiskellä kierron vaiheita turhan tarkkaan :P

Meritähti kp24/35 (mahdollisesti dpo7, katotaan oonko ihan hakoteillä kroppani kanssa)
 
Meritähti, tee niin kuin minä tein eli osta monivitamiini, jossa on mahdollisimman paljon sinkkiä. Sitten sanot miehelle, että ostit teille yhteisen monivitamiinin, kun on syksy tulossa, auttaa säästymään flunssalta ja syysmasikselta/-väsymykseltä ;) Mun mies innostui tuota lisä sinkkiä ottamaan monivitamiinien lisäksi, kun kuuli että se parantaa myös unen laatua ;)
 
Täällähän on käyty oikea tissikipukeskustelu! Mielenkiintoista kuulla teidänkin tuntemuksista ja oireista. Omasta tissikivuttomuudesta en osaa ajatella oikein mitään. Tuntuu, että mitä tahansa kropan tuntemuksista päätteleekään, aina menee mönkään.

Täällä menkat edelleen alkamatta eikä mitään tuntemuksia siihen tai mihinkään suuntaan ole. Ei oikeastaan ole MITÄÄN oireita, vaikka kp 29/28-30. Jos huomennakaan ei ole monsuunikausi alkanut, ylihuomenna saatan testata. Toisaalta nyt kun tuon sanon täällä ääneen, menkat pärähtää kehiin taatusti vielä tän päivän aikana :D
 
Larissa, kiitos vinkistä! Joo. Apteekkiin kyllä vaan tästä ja nappia naamaan. Disperiniä voin hei suositella - itse söin toissa kierrossa 50mg päivässä ja sen seurauksena viikon menkat myöhässä ja haamu testissä. Tosin menkat sieltä sitten tulivat, mutta uskon Disperinin tehostaneen verenkiertoa kohdussa. Tätä siis gyne minulle joskus alkutalvesta vinkkasi. Lopetin sitten tuohon kiertoon kaikki lisäpillerit - foolihapotkin. Oli silloin sellainen olo, että pidän vähän taukoa kaikesta. Mutta nyt ajattelin, että otan sen Disperinin takaisin, E-vitamiinin myös ja täytyypä tuota sinkkiä sitten testailla :)

Kiitos tsempeistä!
 
Mietinpä tässä tuota sinkin määrää miehellä. Meillä nyt mies syö sen 25mg, mutta Mimmuhan oli hankkinut miehelleen 40mg sinkkiä sisältäviä pillereitä.
Eli siis kysymys on ett voinko laittaa miehen syömään 2x25mg eli 50mg sinkkiä, vai onko sitä liikaa ja jotenkin haitaksi?? :o
 
Kotilääkäri täällä hei :grin Nennaa, tossa proFertil pakkauksessa lukee, että jo 10mg päivittäinen sinkkilisäys tutkimusten mukaan parantaa siitiöiden liikkumista sekä lisää siemennesteen määrään. Eli kyllä 25 riittää, jos saa ruuasta osan.
 
Nennaa, Mimmuhan sen jo sanoikin, mutta pitäisi 25 mg riittä, kun ruuasta tulee väkisinkin lisää. :wink

Titem, vauu! Hienoa kuulla ihan joltain konkreettista kokemusta disperiinistä ja vielä positiivista sellaista! :) Annat mulle toivoa, kiitos :Heartbigred

Nessulle toivon ylläriplussaa :wink


Dodii, kirjasin itseni ulos puhelimen foorumisovelluksesta. En muista salasanoja ulkoa, joten nyt ei tule joka sekunti täällä hilluttua :grin Nyt töihin iltavuoroon ja sitten 2 pv vapaata! :happy:
 
Murkku hui kauhee! Valitettavasti se on niin että läheltäpiti tilanteita pitää aina välillä tapahtua jotta mieleen muistuu taas kuinka onnellinen saa olla ja kuinka pienestä elämä onkaan kiinni. Nimimerkillä monta tapausta kokeneena... Onneksi oli onni onnettomuudessa <3

Pepe oli kiva lukea kuulumisiasi sieltä :) pistä vain takaisin, ainakin yksi vakilukija täällä huutelee :D

Beisla tsemppiä piinailuun! Ärsyttävä vaihe kierrosta :D

Lumihiutale hienoa että asiat etenee!

Meillä mies syö 2x15mg sinkkiä päivässä, eli puolet monivitskuista ja puolet eri purkista, sekä syö hyvin terveellisesti ja monipuolisesti :) Vitsi, tuli sellanen fiilis, että jos ei nyt lähikuukausina tärppää niin lähetään kyllä johkin pisemmälle reissulle tuulettuun ja kierteleen johkin kauas, jota ei sitten lapsen kanssa voi tehdä! Mies oli oikein tyytyväinen ehdotuksesta, mutta tietenkin toivoisi myös sitä plussaa.

Kp 16/36-38
 
Toihan oli Larissa loistava vinkki ;) mulla loppuu mamma vitamiinit kohta ni vois hankkia yhteisen purkin :D

Disperiinikin kuulostais aika hyvältä ;) mut äh en mä kuitenkaa ees muista popsia mitää päivittäin ni onko näistä apua jos sillon tällön muistaessa syö :P

Nessu, toivottavasti plussa pärähtäis tikkuun ja monsuunikausi suuntais jonneki ihan muualle ;)
 
Hahah nojooo mie tääl vähän taidan vaan yksinäisyyttäni höpertyä ja miettiä turhan paljon :D ja onhan meillä noi monivitskutkin, jotka tosin on vähän nyt jäänyt..
Täytyypä ruveta googlailee mistä sinkkiä saa (vaikka hyvin pärjäsin koulussa, ni kyllä se silti ihan hukkaan on mennyt miulla ku en enää mitään muista :D)
Suuri kiitos teille kun vastasitte :) voisin ehkä taas yrittää vähän rauhottua, meinaa vaan aina ennen menkkoja tulla tälläsiä turhautumiskohtauksia :(
 
Beisla, kyllä tää aikamoinen tunteiden koulu on, se vielä korostuu kun jokaisen yrityksen eteen tekee vaikka mitä :/. Se ei ole niinku mikään sattumanvarainen sutaisu :) (tuskin kellään täällä)
Me odotellaan kärsivällisesti (?) muutama viikko. En ota yhteyttä lääkäriin jos me kuitenkin saatais joku tolkku tähän kiertoon ensin kotikonstein. Me yritetään osua luonnon-ovikseen jossain sopivassa kohtaa, joten lääkityksiä en edes harkitse nyt.
Mä oon ihan masiksessa, mutta yritän repiä siitäkin iloa, jos nämä olisikin ihan oikeet kuukautiset ;)
 
Murkku hui ! Onneksi ei käynyt kuinkaan, mutta se on kauhea hetki kun tajuaa miten läheltä piti ! Halihan ukkoas kunnolla :)

Beisla tsemppiä piinailuun ! :)

Titem pahoittelut menkoista :(

Tsemppiä nyt taas kaikille tasapuolisesti !! Ootte mahtavia !

Kerronpa tähän hiukan omasta päivästä...
Aamulla polilta soittivat että mun aika on kuulemma peruttu kun en oo käyny labroissa, no minä siihen äkkiä et piti olla ultra ja täti selvittää... :eek: No sain sitten ajan pidettyä (järkkäsin työkuviot niin että pääsen sinne viikkoja sitten) , aikani oli myöhässä ja lopulta pääsin huoneeseen jossa vastassa oli tympeä mieslääkäri jonka ensimmäinen kommentti oli että hänellä on kiire ja sä oot TAAS raskaana ( paheksuvasti), no laski ettei mitenkään voi olla viikkoja riittävästi että mitään näkyisi. Kuitenkin suostui äkkiä vilkaisemaan ultralla ja kun yritin selittää olevani allerginen liukkarille hän tokaisi, että huomaa kyllä etten voi sietää kumia ..
Ultras noin minuutin, totes että näkee enemmän kun luuli, muttei sykettä. Eli tuulimuna. ( itse laskin että syke ei välttämättä näy vielä) , mitään koosta tai muusta ei kertonut. Tokaisi vain että hcg mittaus ja mulla voi olla sellainen limis mihin kaikki tarttuu että se on vaan huonompaa hiihtokenkää :sad010 kuulemma turhaa tutkia kun mitään vikaa tuskin löytyy ja paineli kiireellä ovesta ulos... Että näin meni jälleen täällä.
 
Mariska, siis KÄÄK mitä toimintaa :/!!
No mitäs nyt, voiko tuohon diagnoosiin luottaa? Aiotko mennä uuteen ultraan viikon kahden päästä, nyt verikoeseuranta?
 
Ompas Mariska86 ollut sulla törkeä lääkäri!!! Oikeen vihastuin sun puolesta!!
Tekisin ehdottomasti valituksen hänestä. Oon itse hoitaja ja tiedän miten kusipäisiä lääkärit saattaa olla.. mut noin ei saa käyttäytyä!!!

Murkku onneks ei mitään käynyt!! Elämä on niin arvaamatonta..

Tsemppiä kaikille piinailuun ja toivottavasti plussia tulis!!

Mulla nyt menossa kp34/28 ja aamulla tuli edelleen 2 viivaa raskaustestiin eli oisko nyt sit rv4+4... digiä en oo uskaltanu tehdä.. viime raskaus päätty näillä päivillä et tässä ei vielä uskalleta kauheesti hihkua.. alavatsaa nipsii pitkin päivää ja vessassa saa ravata, lisäks oon nyt iltasin sammunu sohvalle 19-20 aikaan (tosin oon aina ollu hyvä nukahtaan ja nukkuun :) ) Turvaa tuo taysin lääkärin kommentti viime torstailta et limakalvo on paksu (käytiin siis siellä lapsettomuuspolilla, sillon ei ultrassa raskaus näkyny tai ultraaja ei osannu sitä siis etsiä) ja se että minkäänlaista vuotoo ei oo ollu..
Alkuraskauden ultraan olis tarkotus mennä mut sinnekkin aikaa vielä.. nyt vaan ollaan rauhassa sormet tiukasti ristissä et tää olis meijän vauva!! ☺
 
Mariska, suuren suuri hali❤ Mitä jos syke ei vielä tosiaan näkyisikään, eikä olisikaan tuulimuna? Tahdon niin kovin että tämä olisi ja pysyisi loppuun asti ja saisitte ihanan ja terveen lapsen!❤
Oli kyllä todella törkeä lääkäri, huhhuh! Siis miten ihmeessä voi olla KIIRE, jos on ihan VARATTU aika?! Luulisi nyt että olisi lääkäreilläkin joku ammattietiketti käytökseen jota pitäisi noudattaa... On siulla kyllä ollut raskas päivä, pahoittelut :(
 
Ihana hoitaja laittoi uuden ajan kahden viikon päähän. Sama lääkäri tosin :( oli lapsettomuuspuolen lääkäri joten tyhmänä ajattelin että riittäisi ymmärrystä ja hienotunteisuutta. Viikkoja on oman laskun mukaan vasta 5+ eli eihän siellä välttämättä sykettä vielä näy ?
 
Takaisin
Top