Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa: onko mahdollista että lisäis noita väli vuotoja? Ku ohentaa verta....mut ei varmaan noin pieni määrä...

Maggie ja kukka... niin mä palasin... :D

Salilla käynti on kyllä ajatuksia pois vievää... nyt en taas oo moneen viikkoon päässy käymään. Ollu talon maalausta ja muuta. :) tänään kävin kuitenki oman ja ukon veljen vaimon koiran kans 1h mehtä lenkillä jonka jälkeen pulahdin uimaan ku tuli niin hiki...tuli samalla heitettyä talviturkki...oonko jotenki hidas tms. :) nyt läksin sitten ukon mukaan töihin. Ajaa rekkaa ja Imatralla tällä hetkellä... Tässä tällainen 15h työpäivä autossa istuskella ja kattoo ku hotelleissa muut lomailee ja ovat kännissä... :D

Itteä Alko mietittymään tuo letrozol että mitä haittavaikutuksia tullut siitä teille jotka sitä ootte käyttänyt... masentuneisuutta? Nivelten jäykkyyttä?
 
Lucky, mulla nyt toinen letrokierto menossa, eikä kummassakaan tullu mitään sivuvaikutuksia, en huomannu sitten pienintäkään :)
 
Lucky, on se mahdollista. Siksi aattelin ite ottaa sitä vain ovikseen asti, sillä mun tiputtelu on yleensä alkanut aikaisintaan dpo 5-7. Luget aloitan sitten vasta jos näyttää että tiputtelu alkaa. Jotenkin rassaa mua se niiden kanssa säätäminen loppukierrossa. Epäilen myös että ne ärsyttää paikkoja...

Mutta ihanaa saada sut takaisin tänne! Kuulostaa jotenkin siltä, että sulla ja teillä miehen kanssa menee ihan eri tavalla hyvin verrattuna aikaisempaan :)

Noista letroista taitaa muutamilla olla kokemusta. Monille se ei taida aiheuttaa mitään sivuoireita ja limiksen kannaltakin se on parempi kuin clomit.
 
Plaah, tietokone jumitti ja kadotti pitkän tekstin. Ei kun uutta kehiin.

Lucky, tervetuloa takaisin. Hyvä että ootte päässeet maalaamaan, muistan kun puhuit siitä. Ja ilmeisesti teillä menee muutenkin paremmin, tosi hyvä kuulla.
Joo, meillä on luovuttaja edelleen kuvioissa. Meidän piti siirtyä hänen kanssaan klinikkainsseihin, mutta siittiöt ei kestäneet pakastusta. Muuten tavara oli kunnossa. Pyysin sitten lääkkeet kuitenkin mun ovulaation tueksi, kun mulla on jonkin verran monirakkulaisuutta. (Lääkäri oli puhunut jo lääkkeestä klinikkainssin tueksi.) Sain Letrozolen ja tämä on siis eka letrokierto mulla. Söin sitä 1tbl/päivä kp 2-6. En huomannut mitään sivuvaikutuksia. Ei ainakaan masentuneisuutta. Päinvastoin, fiilis on oikein hyvä. Ultrassa kp10 näkyi yksi 18mm folli.

Larissa joo, voihan kp13 näkyä, tosin jos tulee nega ei sitä ihan varmana voi pitää.
Vitsi mikä herkkulautanen sulla! :woot:

Mariska toivottavasti ultra ei ole turha. Monethan toivoo saavansa sen mutta eivät suostu ultraamaan. Mutta mur syyttävälle hoitajalle!

Maggie jännäksi menee! :smiley-bounce012 Joskus on niin vaikea päättää testipäivää! Mä oon pari kertaa maannut aamulla sängyssä herättyäni, ja miettinyt varmaan kymmenen minuuttia että pissinkö purkkiin vai en. :grin

Kukka tsemppiä projektiin, toivottavasti kiinnostus säilyy. :)

Beisla kp13/29
 
Lucky, mä taisin tulla takas just sillon kun sä lähdit tauolle :) Tervetuloa takaisin, toivottavasti teillä kotona kuviot pysyyvätkin nyt seesteisenä. Toivottavasti letrot tehoo! Piristys makkarin puolella on aina kivaa :wink Varmaan hauskaa olla tuollein reissussa. Ehkä en itse ainakaan jatkuvasti tykkäis mut muutamia kertoja vois olla siistiä!

Mariska, toivottavasti suhun ei sattunut yölliset kompuroinnit :grin

Larissa, hullun hyvännäköistä ruokaa!

kukka, toivottavasti salitreeni tuottaa toivottua tulosta! :)

Mä sain jonkun ihmeen lauantai-illan masiskohtauksen. En tajua miten mun mieliala tälleen vaihtelee, eilen ja aamulla oli niin hyvä fiilis. Töistä kun läksin ja tulin kotiin tänään fiilis muuttui jotenkin ihan paskaksi. Outoa. Tehtiin äsken ruokaa ja pitäs lähtee viel koiran kanssa kävelee. Plääh.. :sad001
 
tää päivä onkin tullut vietettyä pihalla ja muutenkin menossa, välillä tulee menkkajomoja ja pitäny vessaan lähteä kattomaan et alkoko ne sittenkin, ei oo vielä näkyny:smiley-angelic001
larissalla herkkulautanen, maistus tännekin:)
lucky: tervetuloa takasin, itselläkin ollut mielessä kuinka teillä sujuu, kiva kuulla että paremmin:)

nyt en enää muista kuka kysyi mutta tän mahdollisen tärppi kierron "vinkkejä": tää nyt oli toinen kierto kun vehnistä otin ja eka kierto gelee royali käytössä, mitä otin ovikseen asti 2tbl päivässä ja sit loppu kierron yhden päivään..tiedä sitten oliko noilla sitten vaikutusta.:confused005.ai nii ja greippimehua oon kyllä juonu jo useemman kuukauden, itseasiassa on hyvää eikä mies killitä sitä kun sille pitää olla mahollisimman makeeta:rolleyes:
 
Larissa: kyllä meillä taas paremmin menee. Luulen meidän ongelmien johtuvan osittain myös itsestäni. Siis omasta ahdistuksesta. Jos oon jotenki luottavainen itseeni ja armollinen itselleni etten yritä pyrkiä täydellisyyteen. mun on itse helpompi olla eikä tuu sitten niitä vaikeita tilanteita joissa menee yli hilseen etten enää hallitse kiukkua tms. Josta sitten ukko provosoituu. Mä osaan nimittäin sen länkyttämisen taidon mutta en osaa sit lopettaa ajoissa :D samallalailla menee ku ennenki. Toivon vaan ettei tilanteet menis enää kertaakaan yli hilseen.

Beisla: tää menee tällä omalla painollaan... Niinku tuossa larissalle sanoin. Hyvä että sulle letrot tepsii. Toivotaan että saisitte pikkuisen teidän elämään. On kyl oikein ihana se teidän luovuttaja ku Tollaseen ryhtynyt. Taitaa olla aika sydämellinen ihminen.

Ilpuri: juu kyllä jos eläissäni tuolta ukolta oon itse saanut tyydytyksen tasan 2 kertaa ni tää 3 kerta oli aika tunteita herättävä ku sitä ei oo tapahtunut 2 vuoteen :D ja ku ukkoki sen huomas. Olen tuossa asiassa ukosta oikein ylpeä :D Juu on tää ihan kivaa kahden keskistä aikaa ku ukko on jokatoisen viikon töissä ja kun on kotona ni aika menee pojan kans touhuamiseen sitten.
 
Huomenta ihanaiset! :) Tänäänkään en vielä testaa. En ensinnäkään halua kohdata negaa ja toiseks jos siellä nyt jostain kumman syystä jotain näkyiskin ni en sit raaski laittaa miestä antamaan näytettä. Eli oon mieluummin itekin tietämätön ni on helpompi suhtautua tilanteeseen neutraalisti. Se näytteen anto muuten jännittää muakin, ei pelkästään miestä!

Ja lisäks tiedättekö mitä mä jatkuvasti pelkään, et ku on kipuja tai pieniäkin tuntemuksia ei keskellä alavatsaa vaan sivuilla ni oon ihan varma et mun tuurilla olis joku kohdun ulkopuolinen tapaus! Oon ihan vainoharhainen, tiedän. Heti pelkään pahinta. Oon taas niin asioiden edellä...

Ja loppuun vielä pieni aamun piristys, kertoo mun pöljyydestä: Oon miettiny pitkään et miten ihmeessä se kohdun ulkopuolinen pääsee sinne kohdun ulkopuolelle, nurjalle pinnalle???? :) :) :) (Ei huolta, mulle selvis aikanaan.)

Maggie kp 28/28 Viime kierrossa seuraavana päivänä iltapäivällä alko vuoto ja muutamat varoituskouraisut tuli ennen.
 
Voi sinnuuu Maggie, tuo kohdunulkopuolisuus-juttu sai mut nauramaan :) Yllyttäisin muuten sua testaamaan, mutta parempi että viette simppanäytteen ensin. Ja älä nyt mitään ku:ta etukäteen turhaan pelkää! Tuntemuksia voi varmaan olla (sekä menkoista että raskaudessa) ympäri alamahaa ilman että se mitään tarkoittaa. Jos tulee hartiapistos tai älyttömät kivut niin sitten kannattaa vasta huolestua.

Täällä taitaa olla kp 1, olkoon tämä siis se meidän kierto! :)
 
Maggie meillä kans keskiviikkona simppanäytteen vienti :) miestä kans taitaa jännittää kun on vähän kireä ollut.. Miten se menikään että mikä oli se aika kun ei saanut harrastaa seksiä ennen näytteen antoa? Ja eikös siinä ollut joku aikaraja kuinka monta päivää ennen "piti" olla harrastettu?

Larissa halauksia ja tämä olkoon nyt se teidän kierto <3!
 
Maggie, saisit kyllä NIIIIIIIN plussata!!! Huomennako viet sen simppanäytteen? Jos ei menkkoja kuulu niin testaatko huomenna päivällä vai tiistaina aamulla? :wink

Lumihiutale
(ja muutkin), kiitos sympatiasta :) Täällä ollaan ihan hyvillä mielin, pahimmat masikset oli perjantaina nega-testin jälkeen. Uskon, että uusilla poppaskonsteilla meillä olisi mahikset plussata tässä kierrossa tai jos ei niin ainakin tämän vuoden puolella :) Mitä sinne kuuluu?

Olen niin innoissani, kun mies ottaa noi vitamiinit! Muistaakseni Gatusalla ja Pepellä tuli plussa aika nopsaa (olisko ollu 1-2 kk) sen jälkeen, kun mies aloitti sinkin ja foolihapon (vaikka kummassakin tapauksessa oli simpossa vikaa!), joten se nostaa mun toiveita entisestään :) Mun mies siis ottaa monivitamiinia, jossa on kaiken muun lisäksi sinkkiä ja foolia + annan sille vielä sinkkiä eri purkista lisäksi, kun se on THE mineraali simpoille :wink

Ihanaa sunnuntaita kaikille! Aurinkokin paistaa taas ja tulee lämmin päivä! :) Mie suuntaan muutamaksi tunniksi töihin ja illalla mennään työporukan kans syömään :p Täti ei onnistu mua lannistamaan!!! :grin

Viimeistä kertaa vähään aikaan laitan tähän nyt kp:t esille :wink Tajusin muuten, että yk 15 kuulostaa paljon pahemmalta kuin se, että meillä on yritystä/tjottailua ollut 1 v 2 kk :grin

Larissa kp 1/27-33, yk 15
 
Maggie, mä kans jossain vaiheessa ihmettelin et miten ihmeessä se kohdun ulkoinen voi olla! Et just et mihin ihmeeseen se lähtee hengailemaan :D mä toivon niin paljon et plussaat!

Larissa, no hyvä nyt toisaalta et vihdoin muuttuu kp1 vaikka se niin kurjaa onkin! Ihana asenne sulla! Tämä kierto olkoon teidän kierto ne!

Mun eilinen iltamasis jatkuu. En nyt yhtään tajua et mistä tää on. Jotenkin tos aamulla aloin taas ajattelemaan tätä lapsettomuus kuviota ja tuli jotenkin tosi ärsyyntynyt olo. Sillon kun ei vielä edes yritetty mä en ees oikeestaan halunnu lapsia. Mua ärsytti se että ne on sotkusia ja kovaäänisiä ja vie paljon aikaa ja rahaa . Ja ne sitoo niin paljon. Ja sotkee mun työ kuviot. Ja mä inhoan varhaisteini-iässä olevia tyttöjä. Ne on niin ärsyttäviä pikkuvanhoine kommentteineen ja rääväsuineen. Sit kun totuin ajatukseen lapsesta ja päätimme jättää ehkäisyn pois ekan kerran kun menkat alko niin vauvakuume valtasi mut sielua myöten. Tajusin miten paljon haluan sitä ja vähät välitän siitä mitä joudun "uhraamaan". Tiesin vain että haluan äidiksi. Nyt sit kun on tämä yk19 menossa ja tutkimukset tulossa tuntuu jotenkin että oon täynnä raivoa. Tältä kierrolta nyt kaikki tehtävä tehty ja ootetaan mut ei kai se nytkään tärppää, miksi tärppäisikään? Ei ole aiemminkaan. Jotenkin tuntuu niin paskalta että annoin itseni mennä tähän juttuun niin sisälle ja annoin sen vallata minut. Ja nyt oon tällänen lamaantunut ja masentunut lahna. Ja jos hoitoihin mennään, jotenkin tässä vaiheessa tuntuu että mä kuulun siihen porukkaan jotka ei onnistu niilläkään. Se on jotenkin karua että kylmä tosiasia on että nekään ei aina onnistu. Vaikka kaikki kaverit jotka on menny hoitoihin, ja niitä on paljon, ennen pitkää onnistui ja täälläkin on todisteita niistä paljon. Ja hassua on myös se että uskon kaikesta sydämestäni että tässäkin ryhmässä jokainen onnistuu. Mutta en minä.
Ja mikä ihmeen tutka sekin on että niitä raskaana olevia pyörii jokapaikassa? Mua niin ärsyttää et kavereiden lapset alkaa olla jotain 2-3 vuotiaita ja ne on jo toisella kierroksella. Eihän se ole minulta pois mutta ärsyttää silti.
Anteeksi tämä purkautuminen mut pakko päästää höyryä ulos. :(
 
Ilpuri, ihan samoja asioita itekin mietin. Just toi mulla kesti pitkään, et miten paljon se elämä muuttuukaan lasten myötä. Haluanko sitä? Mies ei ainakaan ollut tästä lapsiajatuksesta niin innoissaan just sen takia. "Uhraaminen" on aika rankka sana mut kuvastaa kyllä hyvin sitä hetkittäistä oloa, miten oma aika tulee muuttumaan. Mut nyt oon kans niin uponnu tähän että todellakin haluan uhrata mun kaiken ajan tulevalle pikkuiselle! <3

Larissa, suuret pahoittelut kp1:stä. Olin niin varma sun oireiden perusteella et siellä jotain ois ollu! Ens kiertoon! Ihana mies kun on messissä tabuissa ja pillereissä. :)

Ja siitä mun testaamisesta ni yritän tiistaihin asti sinnitellä, jos ei maanantaina tätiä näy. Aamupissasta mieluiten teen.

Lumihiutale, kyl ne miehet vaa ressaa kans. Siitä pidättäytymisajasta ni just eilen täällä harmittelin sitä et ku pitää olla ilman 2-5 päivää, jotta se näyte olis optimaalinen. Ois just ollu pitkästä aikaa yhteinen viikonloppu... :/

Maggie 28/28?
 
Maggie, joo se ei enää tunnu "uhrautumiselta" vaan just luonnolliselta. Usein myös ihmettelen niitä äitejä jotka sanovat "mulla ei oo mitään omaa elämää". Eikö se lapsen kanssa vietetty aika ole sitä omaa elämää? Ja vaikka lasta ei olisikaan niin silti sen hetkinen aika on juurikin sitä sen hetkistä omaa elämää. Jos on lapsia ja haluaa muutaman tunnin itselleen sehän on vain järjestettävä, eipä se vaan ilmesty. No joo.. sepä siitä :)
 
Pepe, oot niin mun idoli ;) <3 Geleet ja homeopatia jätetään vielä käyttämättä. Toivon että sinkki ja monivitamiinit tekisivät ihmeitä meille ;)

Ilpuri, onpa nyt kumma oviksen jälkeinen masis siellä! Mutta sulla on samanlaisia ajatuksia kuin mullakin. Ennen ei ollut ikinä vauvakuumetta enkä ollut varma haluanko lapsia ikinä. Nyt olen jotenkin pakkomielteinen asian suhteen. Raivostuttavaa! Siksikin yritän nyt olla tämän kierron seuraamatta kiertopäiviä yms. Tsempit sinne <3

Maggie, en malta oottaa sun testiä :)

Varmaan eka kerta elämässä kun on kp 1 ja loistava fiilis :D Itkeskelin sitä perjantain negaa varmaan tarpeeksi niin nyt oon jo uuden kierron lumoissa :D
 
Hei taas :)
Täällähän on plussia, onnittelut kaikille plussanneille!
Maggielle toivon myös plussaa :)

Tulin pikaisesti päivittelemään kuulumiset, kiitos kaikille jotka sanoivat rohkaisun sanoja. Tuli ihan tippa linssiin kun luin kommenttejanne. Täällä on kyllä todella ihanaa porukkaa.
Ensi viikolla on jännät paikkat kun aletaan ottamaan testejä, hidastahan tämä tutkimus on ja mietin jo pitäisikö maksaa maltaita ja mennä yksityislääkärille. Tietenkään se ei auta testitulosten nopeuteen tai hitauteen mutta saisinpahan ultrassa selville edes jotain. Se voisi olla sen mielenrauhan arvoinen.

Päivä kerrallaan, rapatessa roiskuu ja yrittäville onnea matkaan!
 
Maggie juu 2 on se minimipidättäytymisraja mutta meille sanottiin myös joku aika milloin on myös pitänyt olla hommaillut ettei edelliskerrasta oo esim 4vk :D

Ilpuri ihan samat fiilikset täällä. Juuri äsken mietin kun seurailin raskaana olevia naisia tai lapsiperheitä, että tuntuu kyllä niin oudolta ja kaukaiselta jompi kumpi omalla kohdalla että ei varmaan ikinä tuu tapahtuu.. Suorastaan vituttaa,itkettää,Masentaa ja tuntee olevansa niin epäonnistunut ihmisenä.. Kaippa se taas joskus tästä helpottaa...
 
Takaisin
Top