Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tosi outoa kun oon ennenkin o - plussia saanu mut nyt jotenkin eri fiilis. Ihan hullun toiveikas. Ehkä johtuen tulevista tutkimuksista ja mahdollisista hoidoista. Tänään ollu vähän menkkamaista jomoa selässä et siellä varmaan joku pian irtoaa :) eilen oli seksiä ja tänään uskon et saan miehen uudelleen kellistettyä!

Otin nyt loppupäivän vapaata ja ollaan menossa rompe/antiikkimarkkinoille :D
 
Beisla, sitten KUN (ei jos ;) ) yritätte toista ja vaimosi on se joka on raskautumassa niin TIETYSTI kirjoittelet tänne! Itsestään selvä asia :)

Sabetti, kiitos oot aarre <3

Ilpuri, mekin käytiin viime vkl rompemarkkinoilla. Eipä juuri mitään löytynyt mutta kivaa oli. :) Minä olen myös sun suhteen toiveikas! Jospa oi jospa saisit tuplaviivat myös parin viikon päästä!!!

Dodii tein sellaisen päätöksen että haen meille yhteiset monivitamiinit ja miehelle sinkin. Tarjoan ne sille joka päivä, ottaa tai ei ota ihan omalla päätöksellä ;) lugen kanssa teen tulevassa kierrossa niin että aloitan ne vasta jos tuhru meinaa ilmaantua. Mieskin oli sitä mieltä että koitettaisiin yksi kierto ilman jos vaikka mun keho osaisikin nyt toimia itsekseen :) josko näillä eväillä ja parin viikon foorumitauolla saisi stressiä pois! Nyt on taas parenpi mieli vaikka täti näyttää kolkuttelevan ovelle.
 
Hei te, jotka jelppas mua pallottelemaan tätä virtsisasiaa. Nyt soittivat polilta. Testissä näkyi kuulemma oikein kunnon tulehdus, oli leukosyytit, proteiinit ja nitriitit koholla. Näytteessä oli myös runsaasti e-koli-bakteeria ja stafylokokkia (tai jotain sellaista). Että hyvä, että tiukkasin lääkkeet heti eilen. Voi tosin olla, että kuulemma tän ekan antibioottikuurin jälkeen pitää popsia muutakin, kun tulehdus on niin tymäkkää laatua, jos oireet jatkuu.

Mietityttää vaan, haittaakohan tää muutaman päivän päästä alkavaa uutta kiertoa ja siellä odottelevien Letrojen aloittamista...
 
Pahoittelut tädin vierailuista :( ei tää vaan helppoa ole..

Meilläkin vaan tjottaillaan. Aika samanlainen tilanne ku Larissalla. Ja mulle tää on myös ookoo. Kumpikaan ei "väkisin" halua yrittää.

Meilläkin tulee vuos pian täytee tätä kakkosen tjottailua.
Mammavitskua syön ja siinä on meiän kikkailut :D ovistestei yritän tehä huonolla menestyksellä.

On: kauhee kiire viikko alkaa olla takana! Kelitkin ollu niin upeet et töiden jälkeen ollaan vaa ulkoiltu, ei oo paljoa ehtiny puhelinta vilkuilee :")

Maanantaina laitoin tänne sen kuvan ovistestistä missä oli jo aika hyvä viiva.
Tiistaina aamulla oli tosi kipeä alamaha vasemmalta puolelta, en osaa kuvailla sitä tunnetta mut epämukava paineenolo.
Tiistaina ovistesti oli haaleempi jo.
Keskiviikkona haaleempi.
Torstaina en ehtiny testata
Tänään haalee...
Eli joko se ovis on tulossa tai sit se meni multa ohi.
Käytin tänää vikan ovistestin eli en varmaa testaa enempää ellen kauppaan eksy ;)
Taitaa jäädä terot syömättä ku en ovista saanu kiinni :/

Meritähti kp 19 /35
 
Soma kiitos <3 Mutta mulla ei oo vielä menkat alkanu, negan testasin aamulla. Saisivat kyllä alkaa pian niin pääsisi uuteen yritykseen...

Meritähti, jospa se ovis on ollut, mutta et vaan ehtinyt saamaan sitä tikkuun? Joo ja kannattaa jättää ne terot varmaan tässä kierrossa syömättä. Nyt vaan piinailemaan! :wink

Hehee suostui mies vitskuja ottamaan jatkossa :cat: Pidän kyllä huolen, että ottaa kans eikä vaan lupaile! Syödään nyt sitten monivitamiinia ja sinkkiä molemma, ensimmäiset napattiin jo :wink


Onko kellekään muuten hoidoissa/lekuri suositellut disperiinia/aspiriinia pienellä annostuksella selittämättömän lapsettomuuden hoitoon tai kiinnittymisen tueksi? Lueskelin tässä aiheesta ja paljon löytyi onnistumistarinoita sekä Suomesta, että etenkin Ameriikan maalta. Gatusalla muistaakseni oli käytössä Raskaaksi 2014 ketjussa...

Osa sanoo. että ei kannata mennä omin päin lääkkeitä syömään, mutta toiset taas sanoo, että on ok, kun annostus on niin kovin pieni eli 25-50 mg (normaali aspiriini on 100 mg). Itselläni on hemoglobiini aina ollut korkea (korkeimmillaan 155) ja perusverenkuvassa trombosyytit ylärajoilla ja tällaisissa tapauksissa aspiriinia on juuri suositeltu kokeilemaan, josko auttaisi kiinnittymisessä. Mietin, että samahan se olisi tämäkin oljenkorsi koittaa... Ajattelin siis ottaa tuon 25 tai 50 mg kierron alusta parin viikon ajan ja jättää sen sitten pois ettei vaan lisää tiputtelua kierron lopussa. Alkukierrosta sitä juuri suosittelevat, koska se voi parantaa munasolujen ja limiksen laatua sekä lisätä verenkiertoa kohdussa mikä taas on hyvä juttu kiinnittymiselle.
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, höh, Mä jo olin niin varma... :(

Tässä ollu vähän kiireitä, niin taustalla ollunna, päivittäin käyn kyllä juttuja lukemassa.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! <3

On: ovista yrittänyt bongailla tuloksetta. Kp:stä ei tietoakaan... :)
 
Larissa, mä just mietin et voisin vaihtaa buranan aspiriiniin kun mulla on siis varmaan jotain migreeniä tai niskat jumissa ja syön usein särkylääkettä hirveisiin päänsärkyihin. :( enkä oo aikaseks saanu mentyä lääkäriin..


Ei ollu kirjettä tullu postilaatikkoon vieläkään :(
Olin tänään pesemässä mattoja ja sain hyvät rusketus rajat!! :)
Vessassa käydessä vähän tulee ruskeeta verta pyyhkiessä. Normaalisti ei oo ollu tällästä. Varsinki kun menkat katos eikä siteeseen enää tullut mitään kp3--->
Nyt kp 6/30
Miehen kanssa juteltiin et sitten kun se leikkaus on ollu niin voi olla et heti nappaa tai sitte ei mut plussaa on et asiat menee eteenpäin. Sanoin vaan et mulla on toiveet niin korkeella ja mies kysy et kun tiedät et on ni miksi et voi hillitä itseäs.. Helpommin sanottu kun tehty! Ei oo mahollista sulkee tätä kuumeilua! Jos olis niin enhän mä edes näin kuumeilis tai itkis tästä asiasta ikinä! Sanoin sille siitä ja se sano vaan vastaan. Ehdotin, et jos hän varaa mulle sitte ajan terapeuteille ja psykjatreille et voin oppii hillitsee kuumeeni... Idiootti..
Helpotti pieni purkaus. Huh!

Mymmelisti kp6/30 yk37
 
Ilpuri, upee o-plussa. Oon kade, niin hieno :)

Beisla, tietysti saa kirjoittaa silloinkin KUN puolisolle yritetään lasta. Mikä sen muka kieltäisi. Tuttu ja turvallinen ympäristö ja tutut aiheet. :)

Liisun ja Larissan keskusteluun tosta miks mies ei mielellään anna näytettä tai oo niin messissä, ni komppaan täysin Larissaa. Meillä kans mies tjot ja minä kuume! Ei oo helppoo. Ja vaikeempi myös puhua aiheesta kotona kun ei olla tosissaan ihan samalla viivalla. Toki molemmat tähtää samaan mutta eri volyymilla. Mut siks tää foorumi onkin niin elintärkeä että saa purettua tuntojaan. Larissa, ei missään nimessä pidä ajatella ettei SAIS kirjoittaa tänne jostain syystä. Sähän nimenomaan oot tuiki tärkeä foorumin jäsen, tietopankki ja lohduttaja! <3 :)

Maggie kp 26/28? Kosteikko jonkinmoinen, välillä nivusissa tuntuu lievästi. Nenää niistäessä tuli vähän verta eilen. Pari piinapäivää vielä kestettävänä. Tieto lisää tuskaa?
 
Muokattu viimeksi:
Mymmelisti, fyssarilla käynti vois myös auttaa päänsärkyihin. Suosittelen käyntiä!
 
Mymmelisti, tulisipa vihdoin ensi viikolla sulle se aika! Ärsyttävää oottaa sitä kutsua!!! Ja toi sun keskustelu miehes kanssa, en voi muuta kommentoida kuin että MIEHET! Ihan kuin kuumeilun vois vain laittaa jostain napista naks OFF-asentoon... Hohhoijaa :wacky: :grin Mutta joo tosta aspiriinista niin ite aattelin nyt kokeilla alkavassa kierrossa, saa nähdä onko apua mihinkään :) En tiedä onko aspiriini sun endon kanssa huono yhdistelmä, kun se ohentaa verta?

Maggie, voi kiitos ihanasta kommentistasi! :cat: Mukavaa kuulla, että täällä on muitakin joiden miehet tjottailee vaikka itse on kuumeen pauloissa ja pahasti. :grin Me ei siis juurikaan tästä vauva-asiasta edes puhuta (on vaan jotenkin niin kipeä ja vaikea aihe molemmille) muuta kuin yleisellä tasolla, joten onneksi saan höyrytä täällä palstalla :grin Mies lähinnä osoittaa fiiliksiään silittelemällä mun masua vaikka ei siellä ketään vielä ole... Ja jäispä sulla nyt menkat alkamatta ja pärähtäis plussa tikkuun!!! Lisää plussatuulia kaivattaisiin tänne!

Murkku, höh miten se ovis pakoilee sua :shifty: Mutta hyvältä kuulostaa, jos olette ottaneet rennosti ja ei oo ees kp tiedossa.
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, hyvä et on pillerit miehelle hankittu :D mä en oo ikinä tosta aspiriinijutusta kuullut. Itse oon pitäny ohje nuorana et ei mitään ylimääräistä lääkettä ellei pakko. Ilman lääkäriltä kysymistä en ehkä lähtis itse ainakaan ottaa. Mut toisaalta sehän on tosi mieto lääke. Ehkä jos just tutkii asiaa ensi niin sit. :)

Susanne, ihania ultra kuulumisia!

Nessu, hui mikä tulehdus! Hyvä et sait ne lääkkeet jo eilen!

Meritähti, toivottavasti saatte nyt rauhallisen viikonlopun jos viikko on ollut kiireinen

Muurahainen, jospa se ovis löytyikin tai vaikka ei niin toivottavasti ootte peuhannu paljon et pääsis plussa yllättämään :)

Mymmelisti, tylsää mitä sun mies on sanonut. Mut tuota se munkin mies välillä sanoo :D mulla on nyt mennyt vähän ohi, mihin leikkaukseen sä olit menossa?

Maggie, tsemppiä vikoihin piinapäiviin!

Meidän rompemarkkinailtapäivä muovautui superromanttiseksi ja ihanaksi yllätyslaatuajaksi kahdestaan. Hengattiin markkinoilla ja käytiin pizzalla ja joen rannassa vohvelikahvilassa. tuli vähän herkuteltua mut käveltiin paljon. Ja huomenna uuteen nousuun :D oli jotenkin niin ihanaa viettää aikaa yhdessä, tuli melkein sellanen ällörakastunut olo! Nyt kun tultiin kotia mies kaatu tonne sängylle ja nukahti! :D
Törmättiin meille aika läheisiin tuttuihin joilla on 7kk lapsi ja ne kerto et ne eroo. Tosin jos mies saa kiinnostuksen pois kaljasta voi tapahtua muutoksia. Mut nyt ettiivät asuntoa. :(
 
Voi Ilpuri miten ihana päivä teillä on ollut! ❤️ Ja mies väsyi kaikesta romantiikasta :grin

Tosta aspiriinista; aika paljon olen nyt etsinyt siitä tietoa, joten päätin uskaltaa kokeilla ensi kierrossa alkukierron ajan. Ihan vaan miniannostuksella korkeintaan 50 mg/vrk (USA:ssa suositus hoitojen yhteydessä on 80-100 mg/päivä), joka on pientä kun esim vanhuksillahan saattaa olla päivittäisenä annostuksena jopa 400 mg! Teen tällaisen ihmiskokeen meidän kaikkien puolesta :grin Sen verran löytyy googlettamalla onnistumistarinoita, että haluan kokeilla. Josko mun korkealla hemoglobiinilla olisi jotain tekemistä sen kanssa ettei ole kiinnittyminen onnnistunut eikä yhtään plussaa tikkuun piirtynyt.

Aspiriini siis ohentaa verta, joten sitä ei kannata ottaa jos on verenvuototaipumusta tai esim endoa. Itsekin otan samasta syystä aspiriinia vaan alkukierron ajan, jotta se vaikuttaa munasolujen ja limiksen laatuun, mutta ei ehdi aiheuttaa loppukierrossa turhaa tiputtelua tms. Eli älyttömiä määriä ei pidä mennä omin päin ja miten sattuu ottamaan! Jos on käytössä lääkityksiä niin ne ei myöskään välttämättä sovi aspiriinin kanssa. Mutta ei aspiriini mitenkään älyttömän vaarallista ole, eihän sitä muuten myytäisi apteekissa ilman reseptiä ja jopa 500 mg vahvuisena! Eli siitäkin syystä uskallan ottaa ton 50 mg/vrk parin viikon ajan, kunhan täti suvaitsee saapua :)
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, ok hyvältä kuulostaa! Katotaan auttaako se niin ehkä sit mäkin uskallan kattoa :D
Siis mitä?? Onko hemoglobiinillakin vaikutusta? ? Ei hyvää päivää. multa ei oo hetkeen sitäkään otettu mut viimeks kun kävin verenluovutuksessa se oli 153!

Tänään muuten kun soitin sinne naistenpolille niin ne kerto mulle ymmärrettävästi mitä ne meinas testata. Ne muut mä tajusin mut ne testaa myös onko mulla keliakia :D kai sillä on väliä mut musta tuntuu hassulta
 
Larissa, totta! En ajtellutkaan tota et voi olla haittaa kun meen siihen leikkaukseen.. :O ehkä elän normaalisti ja sitte leikkauksen jälkeen! Hyvä kun sanoit! :)
Ps. Kiitos kun olit kaivanut lisää tietoa vielä! :) tsemppiä kokeeseen ;)<3 oot ihana!!!

Ilpuri, tähystysleikkaukseen ja siinä endo poltetaan pois. Mulla on endoo kohdun takaseinällä.
Ihana päivä teillä ollu<3 toi tunne on niin ihana, rakastaa toista, mut jotenki tollaset yhteiset hetket nostaa sen taas esille. <3 :)



Me käytiin miehen kans filmtownissa vuokraa leffa ja ostettii kilo karkkii et saatii leffa ilmaseks :D (oli siis jo iso pussi mut otettii vähän lisää, irttarit on niin parhaita!!)
 
Ilpuri, multa otettiin myös noi keliakia-jutut :grin Ja kyllä, hemoglobiinilla voi olla vaikutusta! Mulla on yleensä 135-155, mikä on kuulemma naiselle vähän liian hyvä (ja kun en edes verta voi painon takia luovuttaa). Kun saat labratulokset niin katso millaiset trombosyytit sulla on perusverenkuvassa. Se kertoo tukostaipumuksesta ja yhdessä korkean hb:n kanssa voi vaikeuttaa kiinnittymisessä. Mulla oli viime labroissa sekin ylärajoilla.

Mymmelisti, kiitti :) Mie olen tällainen tiedon etsijä ja jakaja eli tyypillinen vesimies :wink Ihanaa irttareita! Tykkään karkeista, mutta mulle tulee jo muutamasta äklö olo :grin Mies sen sijaan voisi syödä isommankin pussin kerralla ilman ongelmia, joten ei olla siinä hyvä yhdistelmä :grin
 
Haha :grin Mulla on ehkä vähän ongelmana se, että jos joku asia kiinnostaa niin sitten etsin kaiken mahdollisen siihen liittyvän tiedonjyväsen. Mutta hyvä, että tästä mun ongelmasta on muillekin hyötyä :grin (täällä parhaillaan luen enkuksi lääketieteellisiä julkaisuja aspiriinin vaikutuksesta raskautumiseen...)
 
Takaisin
Top