Ei tää voi olla näin vaikeeta!

No ettei päivä nyt ainakaan paranisi niin se eilen perseitä puhunut kaveri teki tänään plussatestin.
 
Mimmu, voi video! mutta näinhän tää menee, "lapsen on hyvä syntyä maaliskuussa"..!
Voi harmi sen karvaisen perheenjäsenen kanssa :/! Meillä on kolme huiskahäntää, ja vanhimmat 9 ja 10. Ollaan jo puhuttu, mitä elämä on kun joukko karsiutuu. Pelkästä ajatuksesta jo liikuttuu. On se karua.

Ei vieläkään ovisplussa täällä, mutta mieheni rientää huomiseksi kotiin ja sit vielä su. Jospa se siitä.

Kp 15 tai 17 / 26-30
 
Voi Mimmu! Tiedän tunteen! Mulla oli tänään facessa vastassa "enhän mä edes koskaan halunnut lapsia, mutta terveiset kättäriltä. Poika voi hyvin ja samoin isä"

No vittu hahhah! :mad:

Muoks. Tekstin siis kirjoitti nainen
 
Muokattu viimeksi:
Voi Mimmu! Joillakin se on helppoa, plussataan heti, vaikka haluais vasta jouluna, miks ihmeessä piti aloittaa jo nyt??? Mä en ymmärrä.. :(

PikkuMinski, huh mikä teksti.. :(

Mun ei pitänyt ovistestejä tilailla, mutta huomenna tulee...
 
Haikaranyytti tai verikokeen, se ainakin (tietääkseni) kertoo varmasti.

Larissa, vielä on toivoa! :grin

Mimmu voi ei, sulla on tosiaan kamala päivä. Voi koiraparkaa. :sad001 Todella raskasta tehdä tuo päätös.

Minni hienoa, toivottavasti ainakin liukkarille on paljon käyttöä. :wink

Katjusha, hyvä että sun miehes kerkee kotiin vielä niin eiköhän teillä osu talletukset kohdalleen. :)

PikkuMinski, just niin. :rolleyes:

On. Ei vielä ovislimoja havaittavissa. En jaksa uskoa, että o-testi olis plussa tänään. Huomenna jo pitäis pistää irrotuspiikki, jos ei plussa tule itsestään. Kääk, mieluummin ottaisin sen luonnollisen irtoamisen, mutta näillä kait mennään. Kp11/28-32
 
Beisla: kyselin tänää verikokeista ni sanovat vaan että jos testit on negaa et ole raskaana joten käy nyt maanantaina siellä pissinäytteessä. Kiva ja sit jos siel on nega ja oonki raskaana tiistaina viisaudenhammas leikkauksen jälkee joudun vetää ni paljo lääkkeitä että varmasti kuolee jos siel onki joku :o argh!

No kävin tänää ostaa siteet kaupasta... Sais jo tulla täti jos on tullakseen! Tosin ehkä omalla stressillä niitä vaan siirrän :(

Haikaranyytti
 
Voi mimmu kylläpäs sua nyt koetellaan <3 tasan ei kyllä mee onnenlahjat...


Pikkuminski joo mulla kans muutama "lapsivihaajakaveri" ilmoittanut raskautuneensa vaikka ei hän koskaan ole kyllä lasta halunnut... Jaa no sepä kiva juttu...
 
Mietin pitkään kerronko tätä, kun aika masentava tarina, mutta taidan nyt kuitenkin. Ihan siksi että ei se aina onni käy niilläkään jotka vahingossa raskautuu.
Törmäsin kerran sattumalta entiseen työkaveriini. Hän oli aina sanonut että inhoaa lapsia eikä missään nimessä halua omia. Yllätyin kovasti kun hän sanoi olevansa äitiyslomalla. Onnittelin, mutta heti perään hän jatkoi että oli ehtinyt jo jäädä äitiyslomalle kun vauva oli kuollut kohtuun. Ihan kamalaa, tuollaista en toivo kenellekään. :sad001 Enkä todellakaan tuossa tilanteessa voinut kysyä oliko suunniteltu raskaus vai ei.
Eipä tällä tarinalla muuta pointtia ollut kuin uskon että kaikilla on omat taakat kannettavanaan vaikka kaikki ei näy ulospäin. Ja tietty eniten satuttaa se, joka itselle on vaikeaa, mikä toiselta onnistuu helposti.
 
Beisla, on surullinen tarina. Näitä kuulee aina silloin tällöin. Tulee mieleen itselle, että hullua toivoa raskautta, kun vielä sittenkin voi käydä ihan miten vaan.. Usein ihmiset saattaa avautua kipeimmistä elämänkokemuksistaan esim meille, jotka avoimesti ollaan kerrottu omista vastoinkäymisistä. Itsekin avaudun ihmisille, joilla tiedän olevan omaa kokemusta komplikaatioista yms.

Baby dust to all ja olkoon tuulet myötäiset vaikka välillä vastustaa
 
Taas pikakommentointi ruokatunnilla. Kaikkea en taaskaan muista mitä piti kellekin sanoa :D

Minni, ihan sormella on vaan laitettu. Se on tosi riittoisaa eli jos asettimella pursottaisi niin voisi olla aika koomisen kosteata :D

Mimmu, voi vittu! En voi muuta tähän nyt sanoa :( ei mene kyllä taas nallekarkit tasan tässä maailmassa :(

Beisla, kauhea tarina :( eräällä tutulla kuoli myös vauva kohtuun ja oli enää viikko laskettuun aikaan. Ja kovin oli toivottu vauva :'( onnea oviksen kanssa! Eiköhän se sieltä tule, ainakin sillä piikillä ;)

Täällä on taas vähäisempää tuo tuhru. Saa nähdä kuin akan käy huomenna tikku kädessä :D
 
Muokattu viimeksi:
Mimmu, mulla oli 1tbl päivässä kp2-6.
Eilen kun saavuin lääkärin luo, se kysyi alussa että niin, sä söit niitä letroja aamuin-illoin. Minä siihen että yhden tabletin käskit vaan päivässä ottaa. Tarkisti paperinsa ja sanoi että niinhän se oli, kun sulla oli niin paljon niitä pieniä folleja. Mietin vaan että ilmeisesti jossain tilanteissa määrätään jo lähtöannos isommaksi.
 
Ok. Mä vaan jäin miettimään, kun clomit on 50 mg ja letrot 2,5 mg. Mutta onhan niissä toki eri vaikuttavat aineetkin.
 
Muokattu viimeksi:
Voi, miten kaunis massu Pepellä on! Ihana vauvelin kotikumpu :)

Puhuitte Letrojen annostelusta. Mulle on määrätty 1 tabu aamuin illoin kp 3-7.

Ja virtsisasiaan. Oon ollu koko päivän ihan ihme olossa. Kuumeinen fiilis edelleen ja huippaa kuin piru. Sain laps.polilta lähetteen pissatestiin, ja tulos tulee huomenna. Vähän jääti, kun autoilin sinne labraan ja olin matkallakin niin pyörryksissä, etten muista matkasta muuta kuin yhen liikennevaloristeyksen... Pelottavaa.

Mikä erikoisinta, oisin saanut reseptin vasta huomenna, mutta sit labran jälkeen ajattelin, että minäpä kävelen samantien samassa rakennuksessa olevalle polille ja käyn ruikuttamassa lääkkeet jo tänään. Ja sain, jee. Ihmettelivätkin vähän, että miks mun oli alun perin käsketty oottaa huomiseen...

Nyt vaan antibioottia napaan ja toivotaan, että ne alkaa parantaa oloa ja poistaa vaivan as soon as possible!
 
Nessu; vti on kyllä kamala vaiva.. Muistan kerran töissä ollessani että rupes pissittää ihan hirveästi ja pari tuntia siitä tuli vaan verta! Ja sattu ihan järkyttävästi.. Onneks oon töis hoitoalalla niin oman osaston lääkäri kirjoitti antibiootin.. Toivottavasti sulla olo helpottuu pian

Mimmu; ikäviä nuo eläinjutut.. Meilläkin 2 koiraa ja toisella ikää jo 9 että kauhulla jo odottelen mitä sitten käy kun on luopumisen aika.. Voimia! <3

Haikaranyytti; mä niin toivon että plussaat! Tsemppiä maanantaihin ja toivottavasti saat hyviä uutisia :) <3

Omaa sen verran että kp 8 menossa ja luulin että toissa päivä loppu menkat mutta kappas, kivasti kesken työpäivän tänään lorahti housuun.. Onneks oli mustat housut ja lyhyt työpäivä! Toivottavasti loppuu.. Outoa kylläkin.. Sen verran vuosin että luulis limakalvojen olleet mukavan paksut.. Niin kuin jotain kommentoikin muutamia päiviä sitten :) no taas odotellaan reilun parin viikon päähän että venyykö kierto vai tuleeko menkat vai jotain muuta..

Toivottavasti saadaan lisää plussa-uutisia tänne!! :) <3
 
Hui kkn on tullu tekstiä.. mä oon jo ihan pihalla jutuista.. koitan keretä lukemaan sivuja taaksepäin et pääsen mukaan taas..
Pahoittelut kaikille kp 1 ja menkat kohdanneille!!
Onkos tullu plussia?? Onnea niistä jos on tullut!!

Itellä oli tänään se Taysin lapsettomuuspolilla ja meillä alkaa nyt inseminaatiolla hoidot. Sain reseptin letrozolille, syön 2,5mg päivässä, kp3-7. Sit kp 10 on seurantaultra ja sit saan reseptille pregnyl-irrotuspiikin ja sit tehdään oletettuna ovulaatiopäivänä se inseminaatio. Hui.. ihan alko jännittään ku mä olin varautunu syömään clomeja vielä alkuun..
Tällästä meillä, perus ultrassa kaikki ok ja limakalvo hyvkn paksu ja sopi loppukiertoon..
Nyt mä ootan et menkat alkais, tietty ihan ok jos eivät alkaiskaan ollenkaan

Hormoonin valinnasta ku kysyin et miks saan tota letrotsolia enkä clomifenia ni lääkäri sano et clomilla on suuremmat riskit et kehittyy monta follia...

Nyt siis kp26/24-28 yk24
 
Mimmu oho, en tiennyt että niissä on noin suuri ero. Oli kyllä ihan minejä ne letropillerit, erittäin helppo niellä!

Nessu, tosi hyvä että sait reseptin jo tänään, varsinkin kun on noin selvät oireet. Toivottavasti lääke auttaa pian!

Kukka, hyvä jos ainakin limis on sulla paksu. Nyt vaan ovista bongailemaan kohta. :)

Halimami, toi kuulostaa erittäin hyvältä! Mulla oli ihan sama, paitsi söin kp 2-6. Clomit ja letrothan on samaan vaivaan, mutta oon just käsittänyt että letrot on parempia kuin clomit. Clomit voi myös ohentaa limakalvoa ja kertyy elimistöön. En tiedä onko myös kalliimmat? Muistelen että joku sanoi että Suomessa clomit maksoi ihan hirveesti.

On. Ovistesti vielä nega, mutta nyt iltapäivällä limat on venymään päin. Taitaa kroppakin olla sitä mieltä että kohta aika puskea se munasolu irti. :grin Inssi suunniteltu lauantaille. Jos ei o-testi plussaa huomenna, niin pistän Pregnylin, eli sama lopputulos ajoituksen kannalta. Kp11/28-32
 
Nessu, hyvä että aloitit lääkityksen virtsikseen, sen kanssa ei ole todellakaan leikkiminen. Mun kaveri oli dialyysihoidossa kun tulehdus levisi munuaisaltaaseen. Virtsiksen ehkäisy on helppoa, aina yhdynnän jälkeen pissille ja alapääsuihku.
Ja virtsiksen voi tietää pikatestillä, eli pissii tikkuun vastaanotolla. Ab.n voi aloittaa suoraan tuon testin nojalla, ja viljely voi tehdä myöhemmin. Juo nyt paljon karpalomehua ja tuplamäärä c-vitamiinia. Särkylääkettäkin saa ottaa.

Mimmu, voi ei koirastasi :( Olen yhden koiran saatellut sateenkaarisillalle enkä ole vielä uskaltanut avata sydäntäni toiselle. Tuska oli kamala erota koirasta. Paljon voimia!

Hieman omanapailua, nyt en tiedä kuinka käy vauvaprojektin kanssa. Olen saanut huonoja uutisia viime päivinä. Voi olla että vauvakuumeilu voi päättyä iäksi. Kuitenkin vielä jaksan elätellä toivoa. No, jos niin on niin annan nuo ovis- ja raskaustestit jotka jo kerkesin tilata. Hieman masentunut olo nyt on, ja kieltämättä aika pohjamudissa mennään. En ikinä osannut ajatella että aloitan kuumeilemaan ihan kunnolla ja saan uutisia että minulla voi jopa mahdollisesti olla jotain todella pahasti pielessä. Tutkimukset alkaa ensi viikolla ja erityislääkärille on lähete menossa.
 
Takaisin
Top