Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Enu, joo onhan niillä hintaa mut ei tarvii tihrustella! :) on teilläkin pitkää yritystä siis! Eikö sitte vois kokeilla jotain toista lääkettä jos kerta menkatki tulee niiden läpi :O mitä muuten lääkäri siihen sano vai ootko jutellu lääkörille?
 
Ilpuri, mä oon vähän sanantyyppisellä testillä liikkeellä, tosin taloudellinen uhraus oli "vain" 90€ plus tenttikirja. Ilmoittauduin avoimen yliopiston kurssille. Vastaavalla tekniikalla raskauduin helmikuussa, tosin se meni putkeen ja persiilleen (mutta ei takuulla ollut iltakoulun syytä;)!)

Beislan follitulos on hiano :) Nyt kohtaamisia järjestämään!

Kreisikät, mä oon ilman raskauttakin todella "hajuherkkä", että tuo vois helposti olla mullakin edessä. Toivotaan, että pääsen vielä hyvästä syystä oirehtimaan.

Haikaranyytti voi mä niin toivon, että tunnelmat lähtee pikkuhiljaa normalisoitumaan, mutta ei hoppua. Kaikki on väliaikaista, sen muistaminen on minua hiukan helpottanut pahimpina päivinä.

Musta vähän tuntuu, että en varsinaisesti ole kierron päivässä 16, koska vuodon alku oli niin outo. Mulla alkoi se kuukautisia enemmän muistuttava vuoto 2-3 päivää myöhemmin. Olin melko varma, että se hematooma lörähti ensin, ja kun ovista ei tullutkaan - muu kohdun limakalvo vuoti pihalle jatkumona. Huoh nyt mä toivon, että o-plussa tulis pe tai la, niin mies pystyis hoitelemaan meikäläisen vielä kerran ;D

Hei, keinolla millä hyvänsä nyt niitä oviksia ensistään järjestämään ja siitä eteenpäin kaikkea asiaankuuluvaa täydellisessä luonnon järjestyksessä!
Tsemppiä kaikille!
 
Hei naiset, auttakee. Tää saattaa mennä hitusen ohi puheenaiheesta, mutta uskoisin sen myös liittyvän tähän ainakin vähän.

Mulla on viikon tai parin verran ollut koko ajan jatkuva pissahätä. Siis sellainen, että kun nousee pöntöltä, tuntuu, että pitäis taas mennä heti takas. Vaikka kuinka tiristäis, niin mitään ei kuitenkaan sit heti perään tule. Lisäks pissaamisen lopussa kirveltää ja tänään on tullu myös ihan kirkasta verta loppupissan joukossa.

Musta kuulostais virtsatietulehdukselta, ja googlailun perusteella vois ollakin. Ajattelin, että laukaisevina tekijöinä ois voineet olla alkukierron clomit, jotka söi limikset olemattomiks (=vastustuskyky heikkenee?) ja seksin jälkeinen sängyssä makoilu välittömän vessakäynnin sijaan.

Googlasin, että antibiooteilla helpottaa. Miltä tää teistä kuulostaa? Voisinkohan mä laittaa lapsettomuuspolille viestiä, että tämmönen ongelma nyt olis ja se pitäs hoitaa, että saisko sieltä turvallisen reseptin, joka ei haittais hoitoja.

Alkaa nimittäin olla tuskanen olo ja tää haittaa jo päivällä ja yöllä...

Nessu kp 22/28-30
 
Nessu kyllähän toi vti:lta kuulostaa aika selvästi. Sinuna olisin kyllä pian yhteydessä lääkäriin, jos kerran vertakin tulee pissan joukossa. Silloin tulehdus on saattanu mennä munuaisiin saakka. Pikapikaa soittoa lääkärille siis, jotta saat apua ongelmaan. :)

Mymmelisti en oo ollu lääkäriin yhteydessä. Olin silloin menkkoja alkaessa vaan niin fiiliksissä siitä, että oma kierto vihdoin käynnisty. Esikoisen kanssa kävi vähän samallalailla. Vähän reilun vuoden oottelin oman kierron kunnollista käynnistymistä ja kun kierto tasoittui uomaansa viidennestä kierrosta tärppäs. Toivon todella, että nyt mentäis samalla kaavalla. :happy:
 
Nessu, selkee virtsis! Äkkiä labraan antamaan näyte ja saatat saada jo heti lääkkeen e-reseptillä apteekkiin. On olemassa "ei mahdollista raskautta haittaava lääke". Muista mainita et raskaus mahdollinen! Tulehdus saattaa viritä myös petitouhuista kun on aktiivista liikehdintää ja eritteitä siellä suunnalla. Pöpöt pääsee helposti virtsaputkeen. Toimi äkkiä ettei tulehdus leviä. Viikko pari on jo tosi pitkä aika ihan oman mielenrauhankin kannalta arvuutella. Meen ite yleensä päivän jälkeen jos on kuvailemasi oireet. Osta heti aamusta karpalomehua ja juo muutenkin paljon nestettä. Se huuhtoo virtsarakkoa.

Nimimerkki pari virtsistä vuodessa.
 
Hetkonen, jatkona vielä äskeiseen. Tutkin Clomifenin haittavaikutuslistaa. Siellä mainitaankin, että voi aiheuttaa epänormaaleja kohtuverenvuotoja, kaikenlaista kuivuutta ja lisääntynyttä virtsaamistarvetta. Check, check ja check.

Mutta tosi inhottava olo, suorastaan tuskanen, kun alapäätä polttelee ja pissattaa koko ajan niin, että sattuu.

Eikö toi Clomifen oo elimistöön kertyvää ainetta, joten voi hyvinkin olla mahollista, että tää johtuu alkukierron Clomien nappailusta??

Mutta onks tää teidän mielestä asia, jonka kanssa voin ottaa yhteyksiä lapsettomuuspolille, ettei tartte työterveyden puupäille alkaa tätä saagaa kerrata...?
 
Muokkasin vähän ylempää tekstiä. Tsekkasitko sen uusiks? Mut musta erittäin selkeet virtsatietulehduksen oireet, just toi et pissaamisen lopussa se tunne! Semmonen veto tms. kirvelyn tai paineen tunne. Soita terkkariin aamusta jos pystyt ja pidätä mieluiten aamuvirtsa ja anna heti huomenna näyte. 2-4 h saattaa myös riittää mut tarkassa viljelytuloksen vastauksessa voi kestää siinä tapauksessa kauemmin. Mut ne näkee heti jos ON jotain pöpöjä. Tarkemman pöpön vasta myöhemmin.
 
Kiitos kaikille! <3

PikkuMinski, sielläkin helmikuinen! Ihanaa :) Meidän kuopus täyttää 15.2 2v :)

Mymmelisti, no sanoppas muuta! ekat 10vk meni hitaasti,mut nyt tuntuu aika kuluvan jotenkin nopeampaa! Tajusin meinaan ettei mulla ole oikeastaan mihinkään kiire!:happy: Ihmeissäni olen ajankulkua nyt seurannut ja huomenna tulee jo 13 viikkoa täyteen :eek::happy:
Äitin kanssa on joo välit normalit, oli vaan alkujärkytystä :)

Täälläkin mies tuntuu usein kovin väsyneeltä, mutta varaili ihan itse ajan verikokeisiin onneksi ja kävikin niissä jo, tuloksia ei vaan ole vielä saanut.
Tulispa se sun aika jo pian! Kamalaa tuo odottelu! Kyllä mä sinuna soittelisin perään ja hoputtaisin, ei siinä ainakaan mitään menetä! Tsemppiä, olet ajatuksissa <3

Nyt tähän väliin pitää kommentoida mieleen tullutta vanhaa juttua, kun oli puhetta ns.vanhoista munasoluista. siitä ettei ne hedelmöity niin hyvin tms. Ei se aina ole niinkään, sillä mulla oli plussakierto juuri sellainen pitkä, jossa ovis tuli kp20 paikkeilla. Eli ihan mahdollista plussata vaikka ovis myöhään tulisikin :)

Lumihiutale, pöh miehelles joka ei tajua viettää sun kans aikaa!

Mariska, onnea vielä plussasta, ihan supermahtava juttu!! :happy::happy::happy:
Mulla myös unettomuus vaivana, tai sekä väymys että unettomuus..Päivisin väsyttää ja saatan nukahtaa, jos vaan mahdollisuus on, iltaisin väsyttää ja nukahdan kyllä suht ok, vaikkakaan en ihan helpolla. Mutta unettomuus alkaakin vasta aamuyöstä. Heräilen siis vessaan useamman kerran yössä ja usein viiden kieppeillä en saa enää unta,vaan pyörin ja hyörin, kunnes klo soi seiskalta ja nousen lasten kanssa. Niiin ärsyttävää,kun väsy kuitennii ois! :D

Kattika, kyyneleet kihos silmiin kuin luin tekstiäsi <3
Ihanaa odotusaikaa nyt vieläloppumetreille ja kaikkea hyvää sinne!
Kresikät, hienoa että asiat etenee ja pääset mahdollisesti piankin ultraan! Niin ja tuhannesti onnea!! :)

Ilpuri, tuo hankinta kuulostaa oikein hyvältä plussahoukuttimelta! :wink
Tyttötiikeri, multa on jonkun verran sivuja tuolta välistä jääny lukematta, niin sun tähän ketjuun tulo oli jääny huomaamatta! Nytkö teillä sit yhteistuumin alkoi yritys?? Jänskää! :)

Beisla, jei loistaville ultrakuulumisille!! :)

enulla ihanan positiivinen asenne ja ja eväät plussaan kunnossa! :happy:

Koskas Larissalla olikaan testi päivä? Oon taas niin messissä jännittämässä :)

Susanne, joko kävit np-ultrassa? Miten meni ja mikä La sulle tuli? :)

Nyytti
 
Nessu, selkeä vti mun mielestä. Aamulla vaan soittoa lääkäriin. Mulla on toi niin usein, että gyne kirjoitti antibiootit valmiiksi. Ei vissiin kauheen hyväksyttävää, mutta iso apu.
 
Kiitos Maggie, Enu ja Liisu neuvoista ja diagnoosin vahvistamisesta. Laitoin jo lapsettomuuspolille mailia, kun vastaavat yleensä tosi sukkelaan. Varaan ehkä myös varuiks työterveyslääkärikäynnin, jos eivät laps.polilla jeesaa asian kanssa.

Mulla ei varmaan ikinä ole aikuisiällä ollut virtsatulehdusta, niin tuntuu aika erikoiselta, että nyt iski. Oon satavarma, että clomeilla oli tekemistä asian kanssa.
 
Kommentoin tohon vti asiaan että meillä saa työterveyslääkäriltä ihan puhelimen kautta reseptin, jos on selkeät oireet. Ite kun soitin ja mainitsin raskaudesta niin varmisti myös että raskaana olevalle sopiva lääke :) Tämä siis vuonna 2013, luulis että vieläkin saa :) Terveystalossa sanoivat myös et jos noin selkeät oireet ni soittamalla saapi myös.
 
Nessu käy kuiteki lääkärissä :) toki kaikki ei saa haittavaikutuksia ym koska kaikki on yksilöllistä mutta mulla ei ollu noista mitään 6kk clomienkaa... Omalla terveydellä ei kannata leikkiä :) <3
 
Kiitos Jannski. Ehkä soitan aamulla työterveyteenkin, jos ei heti ole polilta kuulunut. Tosin työterveydessä on vähän rasittava yrittää selventää mitään selittämistä vaativaa, kun meillä on vain intialaisia ja venäläisiä lekureita, joiden kanssa on aikamoinen kielimuuri.

Voiko virtsatulehdukseen teidän kokemuksen mukaan liittyä myös jatkuvaa palelua ja selkäkipuja? Tiedän, kuulostaa oudolta, mutta mulla ollut tuollaisia oireita tismalleen saman aikaa, kun ylipäänsä on ollut näitä virtsisoireita...
 
Beislan ultralle peukku!! Kai luovuttaja on paikalla oikeeseen aikaan? Piikkihän on teille just hyvä, niin voi vähän ajottaa.

Kattika, kiitos kun jaoit tarinasi! Surun ja onnen hetkiä ollut matkalla, toivottavasti viimeinen tunne on onni <3

Larissa, kyllä tähän foorumiin helpostikin rakastuu :D

Ilpuri, nyt ois kyllä niin kallis investointi, että jos se ei tuo plussaa, niin mikä sit!?

Katjushan vilkkumatonta hymynaamaa oottelen :) mutta ei siis vielä huomenna!

FB:n havaintoja parisuhteesta- sivulla oli miehen kirjoittama teksti lapsenteosta. Toisaalta se oli hauska, toisaalta, äh, kun se vaan olis niin helppoa, että vois nauraa kalliille ovistesteille ja panna vaan menemään!!

Toivottavasti Enun positiivisuus tarttuis! Plussatuulia puhaltelen!

Liisu rv 9+1 loma TJ 2!!
 
No niin, hienoa. Tää tästä puuttuikin. No, toivottavasti polilta tulee heti samulla vastaus ja selviäisin tästä nyt siihen asti yön yli ilman jäätävää polttelua ja non-stop pissahätää. Onneks on jo ns. hedelmällinen aika kierrosta ohi eikä tartte mitään punkkajumppaa edes yrittää. Voin sanoo, ettei just nyt tulis ihan ekana mieleen... :D
 
Minni, kuulostaa ihanalta sun mies kun jopa muistuttaa sua pillereiden otosta. :) Tuliko paketti?

Kattika, kiitos kertomuksestasi. Rankkoja olette joutuneet kokemaan. Jos muistat/jaksat, olis ihanaa jos kävisit kertomassa kun pieni syntyy.

KresiKät, ihan mahtavaa, kiva kuulla noin hyvästä palvelusta.

Ilpuri, jos tuo ei houkuta plussaa niin en tiedä mikä. Kuukupin ostot on ihan pikkupuuhastelua sun ostoksen rinnalla. :wink
No joo, mutta jos tollasesta hinnasta saa viidenneksen pois, olis kyllä älytöntä olla ostamatta sillä hetkellä.

Mymmelisti sulla on kyllä loistava suunnitelma, niin toivon että aika tulee pian!

lumihiutale, kuulostaapa tuskaselta. :sad001 Ei voi muuta kuin toivoa että se enteilis hyvää.

Tyttötiikeri, no voi pahus kun tuli reissut huonoon aikaan. Mutta jospa ensi kierrossa osuisi paremmin, vaikka harmittavaa odotella taas.

Enu loistavaa, varmasti saat hymynaaman ajallaan. :)

Mimmu no huh mikä kommentti. Jos niin kovasti haluis raskaaksi vasta jouluna, ehkä paree olis yrittää vasta silloin. :rolleyes: Eiku...
Joo, hoitaja näytti mulle pistämisen, ja sain vielä halutessani kokeilla pistämistä keittosuolaliuoksella. Ja halusinhan minä, kun vaimo on niin piikkikammoinen että se tuskin mua suostuu pistämään. Mutta oli se neula niin pieni, että tosiaan vaan pieni nipistys tuntui. Toista se on kun luovuttaa verta. :grin

Katjusha, lähetän sulle ekstra-ovisplussatuulen! :wav

Nessu, kuulostaa pahalta että vertakin tulee. Mulla ei ole kokemusta noin pahasta, mutta ehdottomasti soittaisin lääkärille.

Nyytti, hyvä että sun äiti on toipunut järkytyksestä. Ja hyvä kun mies on mennyt verikokeisiin, ei se ota jos ei se annakaan.

Liisu on joo, hän on loppuviikon ja viikonlopun maisemissa, ainakin yksi inssi saadaan ajallaan.
 
VTI vanhuksilla aiheuttaa jopa sekavuutta ja jalattomuutta :o on se sen verran katala tulehus. Mulla oli raskaana ollessa niin paha etten pystyssä tahtonut olla, sain sit Selexid kuurin ja autto :) Kannattaa myös hommata sokeroimatonta karpalomehua tai niitä kapseleita, auttavat kanssa! Muutenkin hapan on hyvä ja runsas runsas juominen.
 
Napaa vielä. Folli oli siis 18ml ja limakalvo 8.3, eli tosi hieno lääkärin mukaan. Muistin nyt kysellä verikokeiden tulokset, eihän siitä ole kuin pari kuukautta. :p (Lääkäri sanoi otettaessa että soittaa vain, jos on jotain poikkeavaa.) Prolaktiini oli 162 (viitearvot 70-500) ja kilpirauhasarvo TSH 1,2. Ja mimmulta oon oppinut että tuo on tosi hyvä arvo. :)
Jännä tunne toisaalta, kun eihän sitä ole todistettu että en olis ovuloinut tähän mennessä. Mutta kahdelta aiemmalta ultralta viittauksia monirakkulaisuuteen, eli hyvin mahdollista etten ainakaan joka kierrossa ole ovuloinut. Edelleen väitän että yk2 yritti tapahtua jotain. No, se oli silloin ja nyt on ainakin kunnon munarakkula. Ei mulla ole sen suurempaa fiilistä, että just tästä kierrosta tärppäis, mutta oon iloinen että lääkeannos on kohdallaan. Näillä voidaan mennä muutama kuukausi eteenpäin.
Muoks. Ai niin, yleensä oon alottanut ovistikutuksen kp12, mutta lääkäri käski aloittaa jo tänään kp10. Vielä tuli nega, mutta niin se ennustikin että melko varmasti käy.
 
Hei anteeks kaikki ku tähä tyrkkään vaan ihteni mut halusin kysyä että onko kellään tullu rintoihin maitorauhasia näkyviin ? Mulla rinnat edelleen turpoo entisestään, kipeät on vielläki ja tullu maitorauhaset näkyvii...:o semmosina pulleina pisteinä??

Ennen ollu va kipeet yleisesti mut ei nännit niku nyt, ei o turvonnu ja menny kovaks ja tullu noita rauhasia :o

Mitä ihmettä mun rinnoille tapahtuu :D

Haikaranyytti
 
Takaisin
Top