Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Beisla, täällä jännätään sua. :) Monelta se aika oli? Toivottavasti siellä on kaikki priimaa! Itse kävin myös pesemässä matot sunnuntaina kun oli viimeinen päivä lomaa :) Ja oikeassa olet, silloin tällöin pari tippaa ruskeaa ei ole ollenkaan paha :) Ja kovasti mun mielialaa nostaa KresiKätin plussa vuodosta huolimatta! :)

Harmi Katjusha kun ei ole ovista vielä näkynyt :/ mutta ei teillä ainakaan ole talletteluista kiinni!

Minni, ihana sun mies! <3 kummasti nostaa mielialaa kierron alussa kun pääsee testejä hypistelemään :) preseed on kyllä mun mielestä ollut hyvä hankinta, nyt meillä siis toista kiertoa käytössä.
 
Muokattu viimeksi:
Mietin pitkään kirjoitanko tänne omaa tarinaan vai en. Olen käynyt lukemassa tätä ketjua jo tovin. Huomaan, että lapsettomuusaika on jättänyt minuunkin syviä arpia, jotka vieläkin kummittelevat aina kun kuulen muiden lähipiirissä olevien helpoista raskautumisista.

Me jätimme mieheni kanssa ehkäisyn pois 2013 vuoden tammikuussa. Vuoden yrittämisen aikana alkoi tulla epätoivoa ja epäilyksiä siitä, että me ei saada ikinä omaa lasta. Kun yrittämistä oli takana vuosi ja kolme kuukautta, päätimme lähteä tutkimuksiin. Tuloksia sai odotella 4kk ja niitä mentiin kuulemaan sairaalalle naistentautien polille.

Siellä meidät otti vastaan herttaisen oloinen lääkäri joka selitti ensin tulokset ja sitten läväytti faktan pöytään: "teillä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin IVF-hoidot". Se oli kuin nyrkki vasten kasvoja. Tiesinhän minä että muitakin hoitoja oli olemassa, mutta että meille tämä viimeinen hoitomuoto oli ainoa tapa saada lapsia.

Sitä ehdittiin sulatella muutama viikko, ennen kuin pääsimme klinikalle ensikäynnille (Nopeaa toimintaa). Seuraavasta kierrosta aloitettiin hoidot. Hormonipistoksilla stimuloitiin munasolujen kasvua ja ultralla seurattiin niiden määrää ja kasvamista. Lokakuussa niitä päästiin keräämään. Ja muutaman päivän päästä tehtiin ensimmäinen alkionsiirto. Koko ajan takaraivossa oli tunne, että jos tämä ei onnistu, niin se oli sitten siinä. Me emme saisi lapsia ollenkaan. Tuorealkionsiirto ei ottanut kiinni ja se oli todella kova paikka. Nuo tunteet siitä, että olen pahasti viallinen, ovat hyvinkin tuttuja. Hylkiikö kohtuni alkioita. Epätietoisuus tällä matkalla on ollut se, joka saa sen jäytävän tunteen vatsanpohjaan. Ikinä en ollut itkenyt niin paljon kuin silloin, vaikka enhän minä tulevasta tiennyt vielä mitään.

Uutena vuotena minulta kysyttiin, että mikä oli parasta vuodessa 2014. Omassa mielessäni mietin, että vaikka se oli paskin vuosi elämässäni, niin paras hetki oli kuitenkin se hetki kun mieheni kanssa istuimme munasolujen keräyksen jälkeen kahdestaan klinikan sängyllä, minä vertavuotavana miehen sylissä ja vain juttelimme.

Tammikuussa minulle tehtiin yhden alkion pakastealkionsiirto. Olimme onnekkaita kun saimme pakastimeen monta hyvää alkiota. Tammikuun lopussa, kaksi vuotta siitä kun aloitimme yrittämisen, sain ensimmäisen plussan raskaustestiin. Maaliskuussa kävin varhaisraskauden ultrassa ja ihmetys oli valtava. Alkio olikin jakautunut ja siellä porskutti kaksi pientä lapsenalkua. Siitä alkoi tiiviit seurannat polilla, kun oli riskiraskaus kyseessä. Olo oli sanoinkuvaamaton, ensin ei anneta yhtään ja äkkiä niitä olikin kaksi.

Raskaus eteni ja mitä pidemmälle päästiin, sitä toiveikkaampia oltiin. Suunnitelmia tehtiin ja tuplavaunutkin oli jo tilauksessa. Rv 20 tuli aika mennä rakenneultraan. Ne kauheat sanat jotka siellä kuulin ovat jääneet pysyvästi mieleeni: "pelkään että tämä toinen vauva ei ole enää elossa". Kaksi viikkoa aiemmin oli kaikki ollut hyvin. Tämä on nyt väärä ketju alkaa tätä asiaa sen enempää puida, mutta tiedän nyt tunteen, kun kaikki pelottaa niin julmetusti. Se pelko ei tuon päivän jälkeen ole mihinkään laantunut vaan joka aamu herään noihin sanoihin. Pelkään että tämä toinen(kaan) vauva ei ole enää elossa.

Minun pointtini tässä jutussa oli se, että vaikkakin ivf ja icsi tuntuvat ja kuulostavat kauhean lopullista ja luonnottomilta, ja vaikka tämä viimeiset kaksi vuotta on ollut elämäni paskinta aikaa, niin se on ollut myös elämäni parasta aikaa. Mukaanlukien kaikki hormonihoidot ja keräyksen ja ne sadat ja taas sadat kilometrit autolla klinikalle sateisina syksyn päivinä. Nämä asiat jos mitkä ovat vahvistaneet parisuhdetta ja olenkin sanonut että mikään ei voi minun ja mieheni väliin enää tulla, kun tässä on jo aika paljosta selvitty.

Rohkeutta kaikille niille, jotka miettii päätöstä lähteä ivf-hoitoihin. Elämäni parasta aikaa, onnellinen en ole joka hetki ollut, mutta toivottavasti päästään maaliin hyvällä tuloksella.

Kattika rv33+0
 
Kiitos Kattika tarinastasi ja kaikkea hyvää loppuraskauteen! Pahoittelut yhden pienokaisen menettämisestä, mutta jaksan uskoa että tämä toinen kaksonen on sisukasta sorttia ja selviytyy syliin asti terveenä! <3 Juuri tällaisia erilaisia pidempään yrittäneiden tarinoita tänne ketjuun kaivataan tuomaan toivoa!
 
Kattika kiitos kun jaoit tarinasi <3 ei ole teilläkään ollut helppoa :( tsemppiä ja voimia loppuraskauteen ja toivotaan että tämä loppu sujuisi hienosti <3
 
Kyllä meni roska silmään kattikan tarinaa lukiessa! Sydämeni pohjasta toivon, että tämä masuvauva pääsisi finaaliin saakka ja saisitte sen mitä olette kauan toivonut! Kaikkea hyvää loppuraskauteen ja vauva-arkeen <3 larissan sanoin, noita tarinoita tarvitaan!
 
Kiitos Kattika❤
Uskomaton tarina ja rankka matka teillä takana. Pahoittelut menetyksestä. Toivon koko sydämestäni, että tämä sisukas Kaksonen tulee maaliin asti; terveenä syliisi ❤
 
Beisla: joko ultra-aika on käyty?? Täällä odotellaan kuulumisia! :)

Minni: mielettömästi plussatuulta uuteen kiertoon, ihanasti tuo miehesi lähtenyt mukaan yritykseen, niillä on harmillinen tapa tjottailla :)

Katjusha: entä jos murennat ne rohdot miehelle salaa aamupirtelöön :) ei vainen :) kiva kuulla että avioelämä luistaa, meillä ei. Ei tee edes himpun vertaa mieli. Mieskin tuntuu nyt haisevan oudolle koko ajan vaikka ei siinä ihmisessä kai mikään oo muuttunu.. Hormoonit :)

Larissa: nii-in. Ite loit toivoo mulle kymmeniä kertoja kun vuodin silkkaa verta, että "kiinnittymistä" tai "sebän voi olla vaaratonta" :)
Tuo sun tuhru kuullostais enempi kiinnittymisvuodolta! Joko huomisaamuks testaat?? Sullahan on "röörit rassattu" joten tää on teidän kierto :)

Kattika: millään sanoilla en voi kertoa kuinka paljon toivon teille hyvää raskauden jatkoon, mutta kuten moni muukin jo sanoi, tämä toinen on varmasti tiukasti kyydissä ja saatte hänet syliin asti <3 <3 <3

On: ihmeiden aika! Mä sain neuvola-ajan ens maanantaille tän vuotoasian ja keskenmenojen takia! Väläytti että pitää olla neuvola ja kokeet ennen ar-ultraa! Mä ehkä pääsen ar-ultraan ihan muutaman viikon sisällä!
 
Upea tarina Kattika! Se vain aina niin rohkaisee kun kuulee näitä että pitkän epätoivon jälkeen onni kohtaakin. Suuret pahoittelut myös surustasi ja enkelivauvasta! Varmasti nyt kuitenkin kaikki menee hyvin loppuun asti!

joko on Beislan ultra selvä???

Kreisikät, siistiä tuo sun neuvola-juttu! Varmasti helpottaa!

Minäpä tein tänään sitten ratkaisun. Oon haaveillu mulle töihin yhdestä hoitolaitteesta, joka maksaa reippaasti yli kymppitonnin. Mä oon haaveillu siitä laitteesta ja jossain vanhassa duunipaikassa samantapaista päässyt kokeilemaankin. Täällä paikkakunnalla oon nyt pari vuotta puljua pyörittänyt ja vähän kuulostellut et oliskohan tuosta mun haaveilemasta laitteesta mitään hyötyä mun asiakaskunnalle. Oon kuitenkin nyt vähän jarrutellut asiaa kun JOS tulisinkin raskaaksi, tollanen on niin iso sijoitus vaikka sen ostaisikin leasing-sopimuksella. Sit äitiyslomallakin kuitenkin vuokrat pyörii, mun olisi pakko sada tiety summa aina maksattua äitiyslomankin aikaan. Valmistajalla on nyt jotkut hullut päivät ja synttärit niin niiltä saa nuo laitteet tossa syyskuun alussa 20 prosenttia halvemmalla ja mä sit tänään tein alustavan varauksen siitä laitteesta! Tilaan sen sit sillon alennuspäivien aikaan.
Jo on kumma jos en ala tulemaan raskaaksi :grin

Ilpuri kp16/n.32, yk19
 
Kattika, kaikkea hyvää loppu raskauteen <3 toivon koko sydämmestäni että toinen pikkunen on sisukas ja tulee syliin asti! Olet vahva nainen! Kiitos kun jaoit tarinasi meille, ei varmasti ole helpoin asia puhua<3


Beislaaaaaaa, joko joko joko? :D

On. Jalat kipeenä ja menkat on loppu? Eilisen jälkeen sillon tällön ihan pikkiriikkisen on siteeseen tullu. Eli 3päivää just just +tää on vai ei vaihe. Mikäli ei oo mitään suojaa saan japanin lipun peppuu :D
Kävin postilaatikolla eikä siellä ollu kun kirkko & kaupunki :(
En mä kyllä vielä kehtaa soitella sitä aikaa, ehkä sit lokakuussa jos aika ei oo vielä tullu.

Mymmelisti kp 3/30 yk37
 
Kresikät hienoa että sait neuvola ajan noin nopeasti niin saa mielenrauhan itselle :)!

Ilpuri eiköhän se plussa pärähdä sieltä nyt kun sait hankinnan tehtyä :D

Mummelisti kylläpä siinä ajan annossa nyt kestää :/

On eli kp 18/28? Ja tänään ollut Alavatsa niin kipeä ja nyt pari tuntia aina kun astun oikealla jalalla niin vihlaisee oikealle alavatsaan, en kyllä tiedä mitä tää on. :(
 
Heippa! Tuunpas tänne väliin huutelemaan kuulumisia...

Oon auttamattomasti pudonnut kelkasta ihan kokonaan. Täällä ja tuolla toisessakin ketjussa on niin hurja kirjotustahti etten yksinkertaisesti pysy perässä. Hetkessä on tullut jo niin paljon viestejä, ja kun niitä ei ehditään lukea niin seuraavalla kerralla on vielä enemmän jne... oon siis ihan pihalla kaikesta.
Mutta plussia jos olis tullut niin niistä PALJON ONNEA!!!

Omaa napaa:
Meillä nyt meni tämä ensimmäinen yk ihan hukkaan. Ovis oli kipujen ja limojen mukaan joko su tai ma, eli kp 16 tai 17, todennäköisesti tuolloin kp 17 koska silloin tuli kunnon limat. Ja mä olin just reissussa la-ti, eikä ennen reissuakaan talleteltu yhtään. Eilen kyllä illalla pupuiltiin, mutta tuskinpa yks dpo 1 tai 2 tehty talletus mitenkään riittäisi. Joten eiku vaan tätiä oottelemaan ja ajatukset seuraavaan kiertoon. Kurjaa olis kokonaan teidät hylätä, mutta taidan nyt ainakin ensi kiertoon asti pysytellä taka-alalla.

-Tyttötiikeri kp 19/30, dpo 2 yk 1, (tjottaillen 12/14)
 
Kiitos tarinasta Kattika! Hyvää loppuraskautta ja ihanaa vauva-arkea, kun se koittaa. <3

O- ja R-plussapuhureita kaikille!! Ja tätien hännät pois oven välistä ja uutta kiertoa korkkaamaan.

Beisla, mahtavia follikuulumisia. Ja varalle reseptikin. Upeeta palvelua. Ja tosta ruumiinlämpöisestä näytteestä ei ollu puhetta, lukee vaan että pitää suojata kylmältä ja kuumalta. Ja tosissaan se purkki on ehkä puolen nyrkin kokoinen et ehkä himppu iso tissivakoon. :) :) :) Mutta kiitos vinkistä.

Maggie 24/28?
 
Kiitos tarinasta kattikka<3
Täältäkin paljon tsemppiä loppu raskauteen! :) raskas on teidänkin matka ollut :(

Itse kävin tänää itku kurkussa juttelemassa terapeuttini kanssa tuntemuksistani ja peloista että kaikki paitsi minä saa lapsen!
Ennen kaikki muiden tarinat antoi toivoa myös tänne mutta kirjan luettuani kun tämä hlö jäi KOKO ystäväpiiristä ainoaksi lapsettomaksi niin minä en saa toivoa ikävä kyllä kenenkään tarinasta :( ehkä tämä menee ohi viellä, taisi olla vain liian rankka kirja minulle :(

Täällä edelleen nännit kipeät ja valkkaria tulee mutta tätiä ei vaan näy ...

Haikaranyytti kp 31 :o
Yk 27
 
Kattika kiitos, että jaoit tarinasi meille. Kaikkea olette joutuneet kokemaan ja pahoittelut toisen menetyksestä. :sad001 Mutta oikein ihanaa loppuraskautta sinulle ja antoisaa vauva-aikaa sitten, kun pikkuinen syntyy. :happy:

Beisla jee, sehän osui annostus sit heti kerralla kohalleen. Ja aika kiva, että saat vielä irrotuspiikin, jos on tarvetta. Sulla on nyt hyvät mahkut plussata! :wink

Mymmelisti mä varmaan oisin jos soittanut ja kysynyt sitä aikaa. :grin Eikö Pepelle käyny niin, et lähete oli jääny vaan pyörimään epähuomiossa lääkärin pöydälle.. Ettei sit sulle vaan mitään sellaista kävis. Toivottavasti saat sen ajan mahdollisimman pian, epätietosuus on niin inhottavaa. :confused:

Ilpuri katoppa vaan, niin nyt sit saletisti plussaat, kun oot noin kallista laitetta hommaamassa.. :wink

KresiKät tosi kiva, et pääset jo maanantaina neuvolaan. Jospa se rauhoittais sun mieltä ees vähän, jos ar-ultraankin pääset! :joyful:

Minnillä ihan mies! Kiva, kun toinen on niin täysillä kans mukana. :happy:

Katjusha missäs ihmeessä se sun ovis oikein viipyy? Hyvin ootte kuitenkin päässeet hyödyntämään sen, eiköhän se sieltä tule.:)

Kaikille muillekin tasapuolisesti oviksen metsästykseen ja hyödyntämiseen sekä kovasti plussatuulia, eiköhän loppuviikosta päästä tiirailemaan tuplaviivoja.. :smiley-bounce013

ON: Postissa saapui CB:n ovistestit. Mää pääsen ekaa kertaa elämässäni metästämään hymynaamaa. Vaikka onkin tää kierto vielä näin alussa, niin silti mulla on jotenkin vaan sellanen hyvä fiilis, et kyllä me vielä onnistutaan tässä. Toi oman kierron käynnistyminen ja varsinkin se, että oma kierto on heti just sen mittanen, ku kuuluuki saa mut uskomaan onnistumiseen. Täytyy vielä postista hakea kasa niitä vitamiinejä, mitä myös tilasin. Saa alkaa tuo ukkokultakin napsimaan geleetä, foolihappoa ja sinkkiä. Nyt on kovat piipussa! :laughing021

enu kp3/31
 
Muokattu viimeksi:
Kattikka, pahoittelut menetyksestänne mutta oikein paljon onnea loppuraskauteen!

Beisla, hienoja kuulumisia! Saitko myös ohjeet pistämiseen?

Mun tutut ja kaverit on kyllä yhden sortin sanonko mitä :( Yksi yrittää taas tulla raskaaksi ja laitto tänää, että olishan se kiva, jos vasta jouluna olisi raskaana eikä ihan heti. Huaa, voi morjens!
 
Mimmu: tuo on suoraa sanottuna perseestä :( toiset ne vaan saa valita tai ainakin yrittää valita millon saa... Toiset olisi ikionnellisia kun vaan äidiksi joskus pääsisivät! Voin vain kuvitella miltä toi kuulosti siun korvaan :(
 
Enu, pepellä tais käydä just niin et lähete jäi pöydälle, mut kävin sillon omkannassa lukemassa ja mun muistaakseni siinä oli kans kirjotettu siitä lähetteestä joten tuskin on pöydälle jääny, kun luulen et se menee sähkösesti. Soittelen kyllä sitte lokakuussa jos ei oo siihen mennessä mitään kuulunu.
Pidetään peukkuja et saat hymyjä digiin!!! <3 Monesko yk menossa? :) Oliko muuten kalliit digit?

lumihiutale, ei tässä oo menny kun se 3kk vasta, mut tuntuu niin pitkältä ajalta ja varsinki kun joka päivä höpisen siitä :D

mimmu, siis oikeesti!!! niin tyhmää puhua tollain ihmiselle joka olis tyytyväinen kunhan saa joskus lapsen. Tietty on varmasti toiveita, mut apua! Paras kun tullaan neuvoo miten ja millon lapsia pitää tehdä niin tärppää (joo ehkä niillä, kun ei tarvi edes yrittää) sit oot vaan joo kiitos, en ookkaan vielä oppinu... anteeks ku tuli vaan niin ärsyttävä olo kun luullaan et on tyhmä ja ei osaa ja ihan kun lapsen saaminen olis itsestään selvyys. Tsemppiä<3

ON: ihanaa kun on ystävä joka on nyt itekkin oppinu vähän tätä vau slangia niin sille on helppo puhua ja varsinkin kun hän itekkin alaknu miehensä kanssa yrittää. :) Tuntuu oikeesti todella hyvältä puhua ääneen näistä samoista asioista eikä vaan kirjottaa. Mulla jo kunnon sota suunnitelma kuinka sitten toimin kun leikkaus on ollu!! Mä niin aijon plussata heti seuraavasta tai sitä seuraavasta kierrosta leikkauksen jälkeen.. riippuu tietty et miten saa alkaa yrittää taas :)
Mun pitäs huomenna yrittää muistaa käydä ostaa lisää vitskuja!
ainakin näitä:
-Monivitamiini / raskaus missä on eri vitskuja
-Magnesium
-jajaja mitäköhän se oli mitä vielä mietin, tuleeko kellään mieleen mikä vielä?
foolihappoo ja D:tä on, mut mitin pitäskö ostaa syksyy kohden vahvempaa kun mulla on toi 25mg?


-Mymmelisti kp 4/30 yk 37
 
Muokattu viimeksi:
Mymmelisti en oikeen tiiä miten noi meijän yk:t laskis. :think005 Ehkäsy jätettiin pois 2/14, mutta menkkoja jouduin odottelemaan syyskuulle, ne tuli primojen avulla muutaman kerran loppuvuodesta. Tammikuu meni kokonaan ilman menkkoja ja helmikuussa kävin yksityisellä gynellä, joka määräs puoleks vuodeks primoja lisää. Ehin niitä käyttää neljä kiertoa ja yks kaks heinäkuussa kesken kierron alko menkat vaikka ovista oottelin. Ja uskon ja toivon, että tästä eteenpäin mennään nätisti oman kierron mukaan. Eli lyhyesti pitkä aika ollaan yritetty, mut toisaalta ei oo kovinkaan monta kiertoa ollu mahollisuuksia raskautua. :grin Niin, se digipakkaus niitä ovistestejä, (joita oli siis kymmenen kpl) ja kaks viikkonäytöllistä r-testiä makso 45€. Melko tyyristä, mutta haluan testata noita hymynaamatestejä. Voihan se olla, ettei tartte ku tää kierto vaan käyttää niitä.. Toivossa on hyvä elää! :laughing002

enu kp3/31
 
Takaisin
Top