Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Sabetti, Tuloksia et vissiin ehtinyt saada? Hyvä, että sait luget kuitenkin jo! Mullahan oli s-prog normaalin rajoissa, mutta tiputtelu alkoikin siinä kierrossa vasta labrojen jälkeen. Ja mulle on lugesta ollut apua! Viisas lekuri ollut sulla, kun on määrännyt suoraan luget eikä ensin teroja! :)

KresiKät, sepä se! Oon teidän oma valelääkäri :'D
 
Mäki oon tätä ketjua lukenu alusta asti, jotku saattaa muistaa mut tuolta raskaaksi2015 ryhmästä, minkä senki löysin vasta plussan jälkeen. Mutta siis, me jätettiin aikanaan 7/13 ehkäsy pois, eka plussa tuli 11/13. Todettiin kkm 12/13 uuden vuoden aattona. Sen jälkeen sain joko varhaisen km tai kemiallisen 4/14. Yritys koveni, ja aloin tulemaan epätoivoseks ku oli vuosi yrittämisen alkamisesta. Karehdin niitä jotka sai heti plussan ja vahingossa plussan yms. En voinu sietää vauvauutisia ympärillä. 9/14 kävin yksityisellä ultras ja verikokeis ja kaikki näytti normaalilta, gyne sanoi että vasta tammikuus tarkempiin tutkimuksiin ku vuosi kkm:stä. Oottelin sitä sitte, aika meni häitä suunnitelles. Joulukuus oli menkat myöhäs, en uskaltanu testiä tehdä, ja ne lopulta alkoi todella kovien kipujen kans, oli vaan tosi niukat. Tammikuun menkat oli samoin tosi niukat ja kivuliaat. Häitten jälkeen ostin o-testejä, jotka tulkittin negatiivisiksi. Sain siis täysin negan ensi, sitte haalean viivan, sitte taas täysin negan. Luovutin ja ajattelin etten ovuloi ollenkaa, joten soitin ja varasin lapsettomuustutkimuksiin ajan. Sain sen helmikuun loppuun. No, alko ihme ilmavaivat ja turvotukset, ja puhuin miehellekki että jos en tietäis sanoisin olevani raskaana. En päässy lääkäriin, ku olin noros. Se siirty maaliskuulle. Maaliskuun alus menkat oli 3tta päivää myöhäs, ku aattelin että nyt teen sen testin että menkat alkaa. Se oliki plussa! Ja nyt mennään rv29+4 :) meillä tärppäs siis yk14 kkm jälkeen..

Mutta edelleen lapsettomuusaika vaivaa, en vieläkään sulata nopeasti raskautuneiden uutisia (jotka siis tunteneet vain muutaman kuukauden ennen plussaa), ja pelkään koko ajan että tämä onni viedään pois. Raskaudesta en oo juurikaan päässy nauttimaan lukuisten vaivojen (pahoinvointi, kovat kivut, supistukset, pelot) takia. Onnellisempi en voisi olla mutta helppoa ei vieläkään ole. Pelkopolille sain ajan, mutta sekin vasta 5vk päästä. Onneks terkka ultraa joka kerta nykyään mun mielen rauhottamiseksi :) muhun siis pitkä yrittäminen jätti jälkensä, samoin kkm. Enkä tiedä tuunko ikinä pääsemään niistä ylitte. Siks kai edelleen luen näitä ryhmiä ku jotenki samaistun poruklaan enkä sillon ku itte yritin nii osannu tälläsiä hakea.

Mutta tsempit kaikille! Toivottavasti kaikki saa sen oman lapsen vielä ♡ se plussa kun ei valitettavasti sitä vielä takaa. :( ja Kreisikät, toivottavasti vuoto on harmitonta! Mulla vuoti rv 6-7 ja kaikki oli silti hyvin :) nii ja gyne määräs foolihappoa vieläki enempi syötäväksi kkm takia, joten syön koko ajan folireniä muiden vitamiinien lisäksi..

Anteeks pitkä ja sekava teksti...
 
Mä sain kans mymmeliltä ton tiedon ja testasin kanssa hammastahnalla mutta ei vaahdonnu täälläkään :D
Tänää siis pitäis täti tulla kylään... Aamulla hirveen hirveet menkka jomot.. Siteesee tuli nuppineulan pään kokonen tippa :o
Itkettää ja kiukuttaa va kokoajan ku tiedän et kohta alkaa yk 28
:( :( :( miehellä on kestämistä!
Ps. Rinnat on arat...

Haikaranyytti kp 27
 
Jatkoa äskeseeen. Oltii äsken saunomassa ( oon kova saunoo ) 3 min riitti ja alko heittää ni päässä että huhu!
Mä taidan mennä nukkumaa on ni omituinen olo. Tuun sit kertoo ku täti saapuu : ) jos ei saavu ni maanantaina on testauspäivä :)


Haikaranyytti
 
Iso kiitos Niemjalle siitä, että kerroit tarinasi <3 On lohdullista kuulla raskautumisista pitkän yrityksen ja vastoinkäymisten jälkeen. Voimia ja iloa sulle loppuraskauteen, toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja pääset nauttimaankin lähestyvästä äitiydestä.

Täällä takana puolitoista vuotta yrittämistä ilman plussan plussaa. Tuona aikana musta on tullut eri ihminen. En osaa enää iloita ystävien tai oikeastaan kenenkään paukkumisesta paksuksi tuosta noin vain, musta on tullut kyyninen ja sulkeutuneempi kuin aiemmin. Pidän lähes kaiken sisälläni.

Vaikka lapsen joskus saisikin, muistan taatusti koko loppuelämän tämän mustan ajanjakson, jolloin elämä kulki kuukauden sykleissä epätoivon, toivon, surun, vihan ja pettymysten tunteiden vaihdellessa. Silti toivon, että tämänkin tunnelin päässä pian näkyis valoa, vaikka lapsettomuus onkin ollut elämän vaikein ja kipein koettelemus.
 
Nessu jokainen tunteesi on kuin minun elämästäni! Tiedän todella mistä puhut ja mitä käyt läpi :( kaikki täsmää paitsi aika on hiukan pitempi... Myös itse olen huomannut että lapsettomuus muuttaa!
Voimia sinne ystävä rakas! <3

Haikaranyytti!
 
Haikaranyytti, me taidetaan kaikki täällä jakaa samat tunteet ja ajatukset. Kamalaa, että kaikki nää mahtavat, kiltit ja empaattiset naiset joutuu kokemaan saman. Se on epäreilua. Maailma on epäreilu. Ja kuinka paljon me kaikki toivotaan ja halutaan vain yhtä, luonnollista asiaa.

Onneks ootte te, joille voi vähän avata sisintään. Ei tartte ihan yksin yrittää kantaa koko taakkaa.

Kiitos Haikaranyytti ihanista sanoistasi. Voimia myös sulle, paljon, ja kaikille muillekin täällä <3
 
Kiitos tarinasta niemja! Toivottavasti saatte terveen lapsen syliinne! <3 Onnea plussasta jonka todella antsaitsit ja olet vahva kun olet jaksanut kaiken tuon jälkeen mennä eteenpäin! :) osaan samaistua tarinaasi kun meillä yritystä 5/13 ilman yhden yhtä plussaa! Vain epätoivo, pettymykset ym takataskussa...

Haikaranyytti
 
Nessu: Ei tarviikkaan ja ei saakkaan, tää taakka on raskas kannettavaks yksin joten kannattaa purkaa sydäntä ku siltä tuntuu! Me yritetään lohduttaa ja nostaa porukkaa kuopasta! <3
Itse olen samaa mieltä elämä on niin @#@#@ epäreilua! :(

Useasti tekee mieli luovuttaa mutta kun ei voi se luovuttaminen ei ainakaan sitä pientä tuo jos on vikaa mitkä ei "parane" ku hoitamalla... Välillä kaikki on va niin raskasta että tuntuu että ei jaksa enää mut pakko ajatella että mä saan sen lapsen viellä ja se kaikki on sen arvosta sitten vaikka menis viel ne 2 vuotta!!!

Haikaranyytti
 
Kyllä taas pani miettimään, kun Facessa selailin postauksia... Ja ekana pomppas silmille tutun kuva kolmikymppisiltään. Ja tietysti siellä oltiin maha pystyssä. Edellisen kerran nähnyt häntä varmaan vuosi sitten, silloin hänellä ei mitään puhetta lapsitoiveista. Toki voi olla, että ovat yrittäneet pitempäänkin, kuuluttamatta siitä kaikille...

Joka tapauksessa, tuli taas itelle niin paska olo. Vaikka ihanaa tietysti, että jotkut sentään saavat perheen ja lapsia. Mutta on niin vaikea iloita. Enkä jotenkin haluais nähdä niitä muiden huolettomia raskausilmoituskuvia. Tekee vaan niin pahaa, kun ne muistuttaa aina vain omasta epäonnistumisesta. Eikä tiedä, saako koskaan kokea ite samaa :(

Sorry, kun oon nyt näin synkissä vesissä. Kyl tää tästä taas. Kai.
 
Larissa Kerkesin mä saada ne tulokset heti parinpäivän päästä, mutta se lääkäri ei kerenny ottaa kantaa niihin. :) Google kerto että viitearvojen sisällä oli ne proget, mutta alarajoilla. Nyt en muista enää niitä lukuja.
Samaa mieltä, mulla on ihana lapsettomuuslääkäri♥

Mukava kun tänne on tullut kertomuksia pitkään yrittäneiltä jotka kuitenkin onnistuneet lopulta. :) kiitos tsemppauksesta :)
 
Nessu ja Haikaranyytti, tiedän niin nuo tunteet! Ja tosiaan, mua ei oo yhtää helpottanu vauvauutisten vastaanotto (paitti niiltä joilta niitä odotanki) vaikka näinki pitkällä ollaan. Ja tosiaan uskon että tuo yritysjakso jää ikuisesti mieleen. Se oli synkkää aikaa, joka kuukausi pettyä, varsinki ku ei ollu ketää kenen kans asiasta puhua. Joka menkat itkin. Ja plussastaki oli vaikea iloita ku se tuli koska pelko oli läsnä koko ajan. Ja nyt pelkään jo valmiiksi uutta yrittämistä, vaikkaki siihen on aikaa... Henkisesti se vaan on niin raskasta, varsinki ku tuntuu että ympärillä kaikki sikiää. Ja vaikka muillaki olis pitkä yritys takana niin itte luulee että muut pamahtaa vaan heti ja itte ei ikinä ja onko mus vikaa, en oo kunnollinen yms tunteet tulee esiin.. Voimia kaikille niitten tunteiden kans painiville ♡
 
Kiitos niemja <3 Joo eteki toi tunne tulee et ite ei ikinä! :(
Mä en va tajua mitä mä itken kokoajan ku ei mulla ole edes viel kp1 alkanu... Kai tää on taas jtn valmistautumista et maailma ei romahtais vaikka se romahtaa aina!

Mä kävin tänää shoppailee ja aina ku mä astun ovesta ulos näen 2-5 raskaana olevaa jossain päivän aikana... Varmaa lapsettomana siihe va kiinnittää ni huomiota mut tuntuu ku kaikki ois paksuna ja sä va usvan seas yrität kulkea... Hoho

En saa edes unta ku taas miettii kaiken maailman asioita ja äsken kävin sit penkoo vauvan vaatteita ja tuoksuttelin niitä...:D oon sairas mut mä va ajattelen et ne tuoksuu joskus ihanalle vauvalle vaikka mistä sen tietää... Nyt ne tuoksuu va mei pesuaineelle :D ( ku pesen ain kaik uudetkin vaatteet )

Ps. Niemja oon miettiny ihan samaa/ pelänny et entäs jos saan ja haluan toisen lapsen, miten jaksan käydä sen matkan taas läpi :o vaikka nyt tuntuu et kuha sais sen yhen ois maailman onnellisin mut mäki semmonen ihminen et haluaisin ison lapsiperheen :)
Tiedän pariki kaveria jotka on hyvä ettei kuukaudellee ja vuodellee suunnitellu millo tulee mikäkin lapsi ja niihän ne on tullu :o
Ja toiset ku sais jostai ees 100% varmaks tietää et saako koskaa lasta...



Haikaranyytti
 
Mä tiedän noi tunteet kans hyvin. Toisaalta osaan nykyään jotenkin suhtautua muiden vauvauutisiin esim. facessa sillai et ei oo multa pois. Kovimmille otti kun miehen sisko ilmotti viime kesänä raskaudestaan.. me ollaan alusta saakka avoimesti kerrottu yrityksestä ja jotenkin se loukkas et heidän raskausuutinen tuli ihan puskista.
Mä kävin viime syksynä ja keväällä läpi terapiassa tunteitani äitidestä ja siitä että en ole tullut raskaaksi. Sen avulla olen oppinut suhtautumaan asiaan ja en enää syytä itseäni tilanteesta.
Myöskin yritysaika on lähentänyt mua ja mun miestä, ei varmaan ikinä oltais keskusteltu näin vaikeista tunteista ja asioista kun nyt lapsettomuuden takia ollaan. Toisaalta itse haluan ajatella et lapsettomuus on kasvattanut mua ihmisenä, äitinä, naisena ja puolisona niin paljon että en enää ajatte sen olevan elämäni mörkö..
En tiä ymmärtääkö teistä nyt kukaan tällästä näkökulmaa?
Toki muakin aina harmittaa/sattuu enemmän tai vähemmän kun menkat kerta toisensa jälkeen on alkanu, et ymmärrän kyllä teidän tunteita!
 
Halimami: Mä kyllä ymmärrän sun näkökulman :) mitä muuyenkin oon sun viestejä lukenu oot fiksu nainen :)
Elämä opettaa, elämä kasvattaa ja nostan hattua miten osaat suhtautua asioihin :)
Itse syytän itseäni jatkuvasti...:( muiden vauva uutiset on erittäin raskaita kun ne sattuu lähipiirissä :(
Sanoin jopa siskolle että hän ei sit hanki toista lasta ennen ku oon saanu ensimmäisen... Todellisuudessa olen itsekäs, en voi päättää millon joku raskautuu vaan koska minulle tulee helvetin paha olo siitä :( mutta sisko on niin läheinen että se sattuu etenkin kun esikoinen sai alkunsa elämän ensimmäisestä panosta :o luoja!

Haikaranyytti
 
Mun mielestä saa olla vihanen ja surullinen ja ottaa raskaasti muiden vauvauutisia. Kuitenkin niitä tunteita pitää käsitellä yrityksen aikana. Antaa lupa olla vihanen, kuten mäkin olin miehen siskolle.. hetken, nyt mulla on aivan ihana kohta 6kk ikäinen kummipoika ja olen onnellinen heidän vauvaonnesta.
Mulla vaikuttaa se että elämässä on jo lapsi, ihana 8vuotias tytär ja vaikkakin olen nuori niin olen kokenut paljon. Lisäksi terapia autto ja sain keinoja hallita ja käsitellä tunteita.
 
Takaisin
Top