Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Katjusha: jes! Sieltä se ovis tulee kuin tuleekin! Onnea vilkkuhymynaamasta!

Pikkuminski: tiedän tuon eipäs-juupas pallottelun omassa mielessä. Kesällä meinasin luovuttaa, mutta meilläkin mies sanoi ettei me mitään luovuteta. Katotaan mitä tuleman pitää ja kielsi mua ressaamasta.. Joo, tosi helppoo :)
Ette te mitää luovuta! Tän foorumin tuki on niin mahtava että mennään vaikka läpi harmaan kiven, ja tosiaan niitä tuntoja pitää purkaa niin paljon kuin tuntuu. Ennen tänne kirjottelua oli jotenkin sellanen olo ettei voi koko ajan kertoo miehelle tai pähkäillä läheisille samasta asiasta. Nyt ei oo sellasta patoumaa enää ja on tosi paljon kevyempi mielikin :)
Sitäpaitsi sullahan on kierrosta just piinapäivät käsillä ;)

Beisla: tosi hyvä ettei oo ollu sivuvaikutuksia! Jännän äärellä - josko nyt olis teidän kierto :)

Irvikissa: pakoittelut menkoista, ihan tyhmää kun ensin melkein luvataan ja sitten ei kuitenkaan. Halaus <3
Mulla myös vanhemmat lapset eri isän kanssa ja nuorena oli kiire opiskella ja mennä töihin. Kuopuksen kanssa on osannut ottaa paljon rennommin kaikki ja nauttia siitä kun toinen on ihan pieni :) Ei ahista tiskit tai pyykit :) eikä ole kiire takaisin töihin :)

Maggie: eikös joku maininnu aiemmin et plussaa voi enteillä sademetsä olot ;) Nyt kun tuli puheeks, niin enteilipä mullakin tätä plussaa :)

Liisu: ihanan "pitkällä" olet, jo rv8. Tuntuu että just vasta plussasit! Onnea odotukseen!

Nessu: mulla oli yk6 ja siinä ajassa kolme tärppiä. En tiedä voinko valaa uskoa tai toivoa kenellekään kun itekin vielä seisoo heikoilla jäillä. Nyt 4+4, eli pidemmällä kuin viimeisin km, mutta matkaa ensimmäiseen :)
Tässä kierrossa foolihappo 900 (km takia), vehnis ja greippi ja miehelle foolit 400. Noi foolihapot oli ainakin parilla käyttäjällä auttaneet keskenmenoihin. Toisella se oman foolin nosto ja toisella miehen foolihappojen syönti. Suuret on toiveet että se auttaisi mullakin :)
Ihana tuo tyyny pyllyn alle :) Mä harrasti aina kääntymistä joka toinen kerta eri kyljelle, että simpoilla olis "suora putki" painovoiman vaikutuksesta muniksiin :) :) :)

Kukka: voimia runsaisiin kuukautisiin. Tiedän mitä se on. Kerran mulla tuli kaupassa kertaklönttinä niin paljon että tuli kerralla siteestä yli ja farkkujen haarat veressä. Ei muuta kuin hupparia sitomaan vyötäisille ja kotiin... Mutta jospa tuo runsaus vaan kertois et limis on tarpeeks paksu :)

Larissa: ihana sato! Kissa pureskeli tomaatin varvut, joten me joudutaan tyytymään kaupan antimiin. Kohtahan säkin pääset testailemaan! Täähän oli teidän kierto!

Kyfi: tissituntemukset kuulostaa hyviltä :)

Mariska: hienot on viivat jo! Tarrasukkia pienelle matkaan. Kyllä mä olen varma et se nyt pysyy kyydissä. Mä en kans kertonu miehelle aluks, mut sit oli pakko kun ärsytti :) Kyllä se tukee mua sitten jos tarve tulee, ei tarvi yksin kestää :) eilen illalla se tuli halaamaan ja sano et se rakastaa meitä molempia <3 aaaawww...

On: kivut rauhottunu, verivuoto loppunut, valkkaria lorisee. Tisseissä vois ehkä olla jotain fiiliksiä, mut ei mitään erityistä, jäätävä väsymys. Vähän ehkä heikotusta/kuvotusta aamulla. Ens viikolla käyn vielä digi tuplapäkin jos tarvetta. Jos vielä viikon pääsis niin vois jo vähän hymyillä :)

Muoks. Kirjoitusvirheet
 
Muokattu viimeksi:
Huomenta ihanaiset! :)

Mariskalle paljon tarraa ja liimaa! Nyt olis aika saada pysyvä plussa. Uskon kyllä että pelottaa hurjasti. Itse olisin varmaan ihan paniikissa koko ajan, mutta toivotaan että nyt pieni jaksaa mukana pitkäääääään. :)

Huhhuh ku tää aihe on vallanu mun pään. Äsken tuli radiosta se Samuli Edelmannin Tähtipölyä. Siinä se laulaa että äiti nostaa rinnoilleen lapsen vastasyntyneen... Tuli melkeen tippa linssiin kun kuvittelin sellaisen tilanteen omalle kohdalle ja mietin, miltä tuntuisi pitää omaa vastasyntynyttä sylissä? Kuinkahan kauan sitä joutuu vielä odottamaan??? Sitten jo kuvittelin, kuinka joisin aamukahveja ja pikkuinen istuis sitterissä tai opettelis konttaamaan. Ooooooh! Meen jo asioiden edelle. En oo ees pirulainen saanu yhtään o-plussaa! No n. viikko vielä ja yks piinailujakso taas ohi. Sit taas pykälän viisaampi. Ja ehkä pykälän onnellisempi? <3

Plussatuulia kaikille, ihanat naiset! (Meinasin laittaa "rakkaat" mut huomasin et nyt rupee menemään siirappiseks...) :)

Maggie kp 20/27-28(82?)
 
Mariskalle ja Kresikätille nyt paljon vauvaliimaa <3

Maggie täällä samat fiilikset että kuinka upeeta se mahtaakaan olla kun saa oman vastasyntyneen lapsen makaamaan tohon rinnalle <3 ja kaikki miten näkee kun se pieni ihme kasvaa ja kehittyy.. Ja en oo kans ikinä saanu o-plussaa, tosin takana varhainen km mutta kuulinkin asiasta paria päivää ennen kun km alkoi. Viikoista en tiedä mutta menkat oli 2kk myöhässä, kohdussa ei näkynyt merkkejä raskaudesta kun km alkoi mutta hcg oli vielä koholla. Kyllä sitä silloinkin jo alkoi suunnittelemaan asioita uusiksi Ja haaveilemaan ja odottamaan toiveikkaana ja miettimään että tosiaan mun Sisällä kasvaa pieni ihminen..
 
Heippa kaikki! Oon jo muutaman kuukauden seurannut tätä ketjua, enkä yhtään tiedä miksi..mutta nyt luulen, että se on ollut kohtalo.. Jos voisin olla avuksi jollekin, jos jollekin olisi apua mun/meidän kokemuksista..ja nyt se joku vaikuttais olevan nennaa!

Meillä esikoista toivottiin ja yritettiin lähes kolme vuotta ennen sitä ensimmäistä ja pysyvää plussaa. Kahden vuoden yrityksen jälkeen soitin terveyskeskukseen, sain ajan lääkärille ja verikokeisiin. Kokeissa selvisi korkea prolaktiini! Mikään muu asia ei ollut pielessä, ei minun eikä miehen arvoissa. Saimme lähetteen lapsettomuuspolille ja prolaktiinia seurattiin vuoden 2013 aikana 3-4 krt. Välillä arvo oli korkeampi (juuri tuolloin töissä oli paljon stressiä) ja välillä matalampi, mutta aina normaalia korkeampi. Lopulta sain joulukuussa 2013 lääkkeet prolaktiinin laskemiseksi, söin niitä 1,5 kuukautta ja tammikuun lopussa sain elämäni ensimmäisen plussan raskaustestiin. Nyt tuo plussa täyttää pian 11kk.

Haluan kertoa teille kaikille, että uskon teidän onnistumisiin! Pitkä yritys tuntui itsestäkin järjettömän epäreilulta ja toivottomalta, oli vain uskottava siihen, että jonain päivänä se kaikki palkitaan. <3 Tsemppiä kaikille!

Mutta nennaa; vaadi seurantaa tuolle prolaktiinille! Sydämestäni toivon, että tämä on se teidän ongelma. Siksi, että sen voi saada lääkkeillä kuntoon nopeastikin!
 
Liisu, kiva kuulla susta <3

Katjusha, tälläkin puolella vielä rummutan, että ehkä se luomu ovis on siellä tulossa ;)

Katjusha, ihan mahtavaa että sulla on se vuoto loppunut!!!! Ehkä se todella oli kiinnittymistä tai liittyi siihen ph/epätasapainoon? Nyt vaan kaikki tarrasukat sun muut pienelle jotta pysyy kyydissä! :)

Mariska, mie niiiiiiiin toivon että siellä menee nyt kaikki hyvin! Ja kerro miehellesi!

Vastavirrassa, vau! Hienoa kun kerroit tarinasi! Sut oli ihan selkeästi tarkoitettu meitä ja etenkin Nennaa tsemppaamaan :)

Larissa kp 20/27-33, dpo 8, yk 14
 
Maggie minä liitän tuon eggwhite liman ovikseen eli uskon että sinä päivänä tai seuraavana olis ovis. Tämä siksi että viime kierrossa mulle tehtiin folliultra kp16 ja sillon oli 15mm follikkeli vasemmalla puolella. kp19 tuli limat ja kp21 nousi aamulämmöt ja kp26 otettiin progesteroni verikoe, joka osoitti että ovis on tapahtunut. Tuo kierto oli 35 päivää pitkä. Eli jos lutelaalivaihe oli 15 päivää pitkä niin ovis tuli kp20.

Tässä kierrossa ei ollu folliultraa eikä verikokeita, mutta kp14/15 tuli venyvää limaa ja tänäaamuna kp17 oli aamulämmöt noussu. Joten uskon että ovis oli joko kp15 tai 16. Peittoo heiluteltu kp12, 13 ja 15 eli siimahäntiäkin olis pitänyt olla oikeessa paikassa oikeeseen aikaan. Vähän on kuitenkin erikoista kun edelleeen on alavatsa kipeenä... mistähän vois johtua?
 
Kiitos Junttura! Oli informatiivinen. Mullakin on vähän alavatsassa tuntemuksia. Oisko ne jotain kohdun/limakalvon kasvukipuja? Ei se kohtu tietty vielä varmaankaan kasva mutta jos se harjoittelee jotain? Ja kylhän se limakalvo tekee vielä viimeiset paksuuntumiset ennen ku menkat (tai raskaus) alkaa. :)
 
Junttura, kiitos infosta! :)

Täällä on kans tänään ollut alaselkä kipeä ja alamahaa juilinut niin kuin menkat alkais. Taitaa olla lugen aikaansaannosta niin kuin tissikipukin eli en nostattele toiveita :D (no enpä vissiin) :'D

Larissa kp 20/27-33, dpo 8
 
Larissa mulla on ollut aina tosi kipeät tissit lugejen kanssa, mutta ei milloinkaan alavatsa- tai muitakaan oireita - ilman että tosi on kyseessä (että ilmoittaudun toiveikkaaksi suhteesi!!)
 
Kiitti Katjusha :D mulla on aina loppukierrossa tissit kipeät ja turvoksissa oli luget tai ei. Ja kaiken maailman alavatsa tuntemuksia ja menkkamaisia kipujakin on ollut eli ei voi vielä innostua. Luultavasti vaan perus pms-shaibaa :D
 
Apua! Maanantaina otetussa näytteessä on vastaus omaKanta palvelussa: löydös selvästi poikkeava, sopii bakteerivaginoosiin. Sitten mulle on määrätty Dalacin voidetta. Ei kukaan oo soittanu terkalta? Käynkö mä nyt ton rasvan vai mitä mä teen? Ekaks mä kyllä kuukletan ton rasvan perijuurin..
 
Kresikät, tuu sitte kertoo mitä siitä rasvasta selvis! Huomen aamulla voit myös varmuudeks soittaa.

Täällä kp 30/30 menkka jomoja jo maanantaista asti ja tällä hetkellä fiilis et endoo sattuu :D no onhan aikaa tässä päivässä vielä tädin saapua.
Tein tänää DIY r-testin et vaahtooko valkonen hammastahna, mut ei vaahdonnu :D
 
Bakteerivaginoosia on ollut mullakin ja oon saanut ihan tavan LactalBalanssilla sen pois. Dalacin on antibiootti ja just bakteerivaginoosiin. Sinuna soittaisin heti maanantaina lääkärille että aloitatko sen käytön.
Bakteerivaginoosi on muuten ihan yleinen vaiva naisella, useimmiten se vaan johtuu siitä että naisella on vähemmän maitohappobakteereja ja sillä tavalla BV syntyy.
Mä oon herkkä saamaan BV.tä joten olen ottanut tavaksi että jokaisen kuukautisten jälkituhruissa olen yöksi laittanut LactalBalanssia jotta emätin saisi tasapainoon maitohapot.

Mymmelisti, sullahan on jännät paikat, oletko jo testin tehnyt?

Muillekin jännääjille peukkuja, onko kukaan testannut? Plussapölyjä puhaltelen tähän ketjuun :)
 
Pikainen omanapailu! Mulle oli kanta.fihin tullut eilen resepti lugeihin! Näin tänään ihan sattumalta kun olin katsomassa siellä muuta asiaa! Jee! Ihan huippua. :) jospa se lääkäri ens viikolla soittelee siitä. Toivottavasti on reissussa kenttää! Lähdetään maanantaina keskieurooppaan. :)
 
Irvikissa: joo. Täähän olikin se mistä aiemmin oli jo juttua :)
Turhaan säikähdin (kai)

Mä käytin sitä ph-tasapainotus mömmöö ja homma on bueno, ei silakkamarkkinoita täällä enää (kiitos drLarissalle) :) Näytti vaan niin hurjalta se teksti. :)

Ton dalacinin tektissä lukee ettei oo tutkittu mitenkä vaikuttaa raskauden ja imetyksen aikana. Kivat mömmöt määrätty, jääköön apteekin hyllylle :)

Muoks. Ja soitan maanantaina ja tarkistan vielä :)
 
KresiKät aika hyvin osasin diagnosoida sut tälleen etänä :D miehän latoin sulle jopa sen linkin bv:sta :D kysy vielä lääkäriltä, että onko ok käyttää se kuuri raskaana.

Sabetti, mihin sulle määrättiin luget? Hyvä juttu kuitenkin! :)

Mymmelisti, aiotko testailla? ;)
 
Larissa mulla testattiin niitä proge arvoja sillon heinäkuussa sen menkkoja edeltävän tiputtelun takia, mut lääkäri oli jääny kesälomalle kun sain ne tulokset labrasta.
 
Takaisin
Top