Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Halimami, miun äidille on gyne sanonut ettei 2-3pv menkat ole riittävät, vaikkei siis ollut vauvahaaveita enää siinä vaiheessa. Sanoi ett todennäkösesti joku ongelma on jossain jos on niin lyhyet ja äidiltä löytyikin sitten kilpirauhasenvajaatoiminta joka niihin vaikutti. Ja joskus täällä oli puhetta juurikin siitä limiksen ohuudesta, joka ei myöskään ole hyvä.
Miulla ei ole varsinaista kuivaakautta, joten mie pystyn laittamaan kupin jopa menkkoja odotellessa esim töihin. Samoin käytän menkkojen lopussa kun tulee enää vanhaa verta hyvinhyvin pieniä määriä. Mut jos on hyvin niukat menkat ja muutenkin kuivat paikat, voi olla haasteellista, ainakin harjoittelua vaatii.
Mutta siis jos joudut useamman kerran päivässä siteen vaihtamaan, niin kuvittelisin kyllä ett pystyt käyttämään kuppia. Ja on tää kuppi vaan niin paljon mukavampi käyttää ku limakalvoja kuivattavat tamponit ja nivuset verille hiertävät siteet :)

Katjusha jeee onnea vilkkuvasta hymynaamasta! :)

Hauskaa reissua ilpuri! :)
 
Tarviipa sit viikon päästä kysyä tosta limakalvon paksuupesta.. toivon et mulla ei olis menkat alkanu viä 20pvä ku on aika jos ne ultrais ja näkis kuinka paksu se limakalvo on... Sillon on kp26.. kaks edellistä kiertoo on jääny 24päiväseks..
Tarviipas oikeestu miettiä tota kuukuppia. Tamponia käytän muuten ja se on kovin ilkee vetää "kuivana" loppuvuodon aikana pois
 
Halimami, ensin itsekin mietin itseasiassa muutaman vuoden tota kuppia, kunnes täällä Larissa sai innostumaan :)
Itekin käytin ennen tamponia ja paikat oli todella hellänä menkkojen jälkeen ku se kuivattaa niin paljon, mut tää on kyllä pelastanu mun muuten niin kamalat menkat! Suosittelen lämpimästi! :)
Ja en tiiä haluaakohan lääkäri sitten pidentää sun kiertoaskin kun jää noin lyhyeksi :o normaalihan on 25-35pv jolloin vielä kaikki kerkeää tapahtumaan niinkuin kuuluisi, jotta raskaus voi alkaa. Eli kannattaa siitäkin mainita kun on vaan 24pv ollut pari kiertoa, joka käsittääkseni saattaa olla liian lyhyt.
Mutta taas toisaalta, jos lutis on tarpeeksi pitkä (yli 10pv), niin noin lyhyellä kierrollahan limis saattaa siksi jäädä liian ohueksi..
Siihen apuna jotkut on käyttäny vehnänalkioöljyä, niin on huomattavasti paksumman limiksen saanut :)
Tsemppiä! :)

Mh, ehdottomasti lähdet myös kupittelemaan! :) miulla ainki myös "elämänlaatu" parantunut, koska ennen tamponin jäljiltä oli paikat niin hellinä ettei pariin päivään menkkojen jälkeen päässyt edes korkkaamaan kiertoa, joten mie liputan kyllä niin kupin puolesta! :)
Ja toihan on just kiva jos kerrankin sattuu helpommat menkat, t.nainen joka ennen makasi normaalisti 6-9pv sohvalla/sängyllä ja valitti vaan :D
 
Mä tulen taas vaan väliin kommentoimaan ja napailee...

Luen päivittäin ja tykkäilen (tai ainaki yritän), mutta meillä taitaa tää yritys olla nyt tässä :'(

Onnea Mariska ❤ pikkuiselle tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan roppakaupalla ❤

Pahoittelut taas näin yleisesti tädeistä ja negoista ja kaikesta muusta pa*kasta! :-(

Onnittelut kaikista plussista ja hymynaamoista ja kaikesta muustakin positiivisesta :)

ON:
Macaa ja panox:ia syöty nyt 3 viikkoa ja ajattelin pitää nyt viikon tauon. Ukko saa kyllä jatkaa tauotta ;) . Oon alkanut miettiä josko laittaisi kierukan ja pillit pussiin... Puolen vuoden päästä loppuu hoitovapaa ja olis kuitenkin paluu työelämään. Poika itkee joka päivä kun yritän selittää mikä on päiväkoti :-( "äiti, mä haluan olla kotona sun kanssa". Joka ilta huutelee mun napaan; "hei poika! Tule jo ulos sieltä", kysyy päivittäin "äiti miksi meillä ei oo vauvaa?", "kaikilla on, miks ei mulla" Sydän särkyy :'(

Anteeksi negatiivisuus; alkaa olee takki tyhjä :(

❤ Aurinkoista päivää teille kaikille ihanaiset ja pysyvät plussat tikkuihin ❤

-PikkuMinski kp27/30 yk23- (Dpo mitä vain välillä 9-15)
 
Muokattu viimeksi:
Voi PikkuMinski <3 kaikkea hyvää jatkoon, jos nyt päädytte yrityksen lopettamaan ja jäät täältä pois. Sydäntäsärkevää on sun pikkuisen kaipuu saada sisarus :(
 
PikkuMinski
Tiedän niin ton tunteen ku se tuleva isosisarus kyselee.. mun tyttökin on jo monta vuotta toivonu pikkusisarusta...
Tsemppiä teille miten vaan päätätte! ☺
 
PikkuMinski <3 Kyyneleet tuli silmiin, kun luin pikkuisen sisarushaaveesta...

Pitäsköhän mun kans hommata kuppi. Mullahan on niin paha atopia, että sitä on myös tuolla alakerrassa ja menkkoja aikaa on tosi inhottavaa, kun side hauduttaa ja käveleminen käy kipeää. :(
 
PikkuMinski, tuli ihan tippa linssiin kun kerroit pikkuisesi pikkusisaruksen kaipuusta❤
Jos tosiaan jätät meidät, niin kaikkea hyvää jatkoon ja onnellisia hetkiä roppakaupalla❤
 
Katjusha jee, onnea vilkkunaamasta! :)

halimami, tosiaan kuppi just sopii myös niukkaan vuotoon. Mulla menkat kestää viikon, vikat kolme päivää vaan tiputtelua, ja hyvin toimii kun kuppi tosiaan ei kuivata. Tamponeja en koskaan tykännyt käyttää, mutta nyt pääsee vaikka uimaankin menkkojen aikana.

Maggie, mun piti jo eilen vastata mut mietin vaan kuukuppeja. Oon lukenut ainakin täältä http://kutri.net/naiseus/kuukautiskierto/ että jos kirkasta limaa tulee useana päivänä, ovulaatio on yleensä viimeisenä niistä.

PikkuMinski, oon tosi pahoillani. Vielä lapselle kun on vaikea selittää tilannetta. :sad001

On. En edelleenkään ole huomannut sivuoireita Letroista. Toivottavasti annostus on riittävä, mutta vielä vajaa viikko pitää odottaa että tietää jotain. Huomenna viimenen lääke. Kp5/28-32
 
Eipä tarvi tehdä uusintatestiä. Menkat taisivat alkaa. Mitä suurimmalla kivistyksellä. Yksi juttu vain, mulla on kuukautiskipuihin Clotamia. Luin lääkeinfon uudestaan ja siinä sanotaan että voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Minähän käytän Clotamia vain kaksi ensimmäistä päivää, mutta vaikuttaako tuo koko kierron ajan vai vain niinä päivinä kun Clotamia ottaa?

Eli yrityskierto virallinen 2. Tai no, kyllähän tätä on puolihuomaamattomasti tahkottu viime helmikuusta lähtien :)

Pikku-Minski. Tuli mieleeni yksi kerta kun olin raskaana, lapsi oli varmaan 3-vuotias, kun se kysyi äkisti että tuleeko mulle pikkusisko. Olin raskaana, mutta sain keskenmenon. Lapselle en siitä puhunut. Mä pidän peukkuja että saisit lapsellesi sen pikkuveljen <3
 
Muokattu viimeksi:
Irvikissa siis apua! Mä syön clotamia migreeniin aina alkavaan kohtaukseen. En oo hoksannut lukea lääkeselostetta kun oon syöny monta vuotta sitä!
 
Taitaa olla vaan täti masikset täällä...
Joka ainoa kuukausi näihin aikoihin tekee mieli luovuttaa :'( , mutta naiset muistakaa tää lause minkä mies kirjoitti mulle raameihin:

"se hetki jolloin olet valmis luovuttamaan, on usein hetki ennen ihmeen tapahtumista! ÄLÄ KOSKAAN LUOVUTA!"

❤ Te ootte kyllä ihania ❤

Soitin TAAS itkien miehelle ja se vain sanoi: "ei meille mitään kiekuroita(?!) oteta" :D
"Mennään näillä ens vuoteen ja sit jatketaan tutkimuksia ja mietitään hoitoja" :O

Miten toi Maca tauko. Riittääkö viikko? Alotanko sit taas yhdellä?

En mä voisi täältä lähteä! Teistä on tullut korvaamattomia ystäviä ❤

Ja nyt saitte miettii tota kuukuppia :D Pitäisköhän munkin :O Menkat on ollut sen 22 vuotta (välissä tietty 1 raskaus) ja nyt ekaa kertaa edes harkitsen :)


-PikkuMinski kp27/30 yk23 - (Dpo mitä vain välillä 9-15)
 
Muokattu viimeksi:
PikkuMinski, voimia päätökseen! Haleja. <3

Beisla, kiitti linkistä. Täytyypä lueskella sekin. :) Mulla oli siis vain yks päivä, se maanantaiaamu, kun tuli kunnon eggwhite, ei ennen eikä jälkeen. Nyt sit ihan semmosta perus valkkarii. Mietin, et eiks keltarauhashormoni voi lisätä jotain toimintaa (liman eritystä tai limakalvon paksuuntumista) eli siinä tapauksessa primot aiheuttais sitä kans, kun ovat keltarauhasvalmiste. Hmmmmm....

Vuodon määrästä mulla on yks mielenkiintoinen havainto: Olin kerran sellasella mehupaastolla, joku puhdistuskuuri tai vastaava. Silloin oli menkat tooooosi niukat. Eli kun oli vähän energiaa kehossa ni oli vähemmän tavaraa pois heitettäväksi. Eiks se oo monesti niinkin, et alipainoisilla jää menkat pois? Et jos haluaa normimenkat ni pitäis myös syödä terveellisesti ja tarpeeksi.

Maggie kp 19/27-28(82?)
 
Oho,olinkin jo lukenu ton linkin. Ja tosissaan ei kyllä mitään kuvaa kautta mulla oo vaikka semmosesta tossa puhutaan. No tiedä häntä...

Ja pahoittelut Irvikissa, jos nyt tuli kp1!!!
 
❤ Ei luovuteta ennen kuin sydänkäyrä on suora! ❤
 

Liitteet

  • 1439542933945.jpg
    1439542933945.jpg
    68.5 KB · Katsottu: 135
Maggie, kiitos :) Kieltämättä olen hieman pettynyt, mutta jokatapauksessa uusi kierto edessä ja kirvestä ei ole vielä heitetty kaivoon. Olen kuitenkin saanut yhden lapsen joten haluaisin ajatella niinkin että on olemassa ihmisiä jotka ei ole saaneet sitä ainoatakaan. Sillä tavalla olen kuitenkin siunattu että sain yhden vaikka mulle sanottiin etten tule saamaan tai jos raskaudunkin, se ei tule kestämään.

Ehkä pidän toivoa yllä turhaan, ei sekään haittaa. Aina voi haaveilla. Oppiipahan arvostamaan sitä mitä on jo saanut.
Olisinpa silloin aikoinaan nuorempana hieman enemmän nauttinut vauva-ajasta (vaikka vauvat ei ole mun juttuni, lapset ovat) ja ylipäätään nauttinut pikkulapsi-ajasta enemmän. Mulla oli kaikkea, kävin töissä samaan aikaan kun opiskelin kun lapsi oli pieni. Olin niihin aikoihin yh, eli olen eronnut lapsen isästä ajat sitten. Nyt on uusi kumppani, joka on ollut rinnalla pitkän aikaa ja olen vieläkin rakastunut niin kuin ensimmäisinä kuukausina.

Pikku-Minski, miehesi on ihana :) Maca-taukoon en osaa sanoa mitään, pitäisikö Macan jotenkin auttaa raskaaksituloon? En itse tiedä kuin Vehnänalkio-öljyn (jonka avulla muuten sain sen ainoani). Muita vippaskonsteja en sitten tiedäkään :)
 
Takaisin
Top