Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Nennaa, mulla oli alkulabroissa prolaktiini koholla mutta ei noin paljoa. Katsoivat sitten vielä jonkun "kokonaisprolaktiinin" ja se oli ok eli mun tapauksessa tolla ei kuulemma ole vaikutusta.

Sabetti, joo viime syksynä otin uusimman tatuoinnin "lohdutukseksi" :D Vois kohta olla taas uuden aika, jos ei tärppää... :D

Muillekin olisi asiaa, mutta ei ehdi kirjoitella kaikkea :D yleisesti siis tsemppiä vaan kaikille!
 
Mymmelisti, miulla ei oo mitään lääkkeitä vielä, toivottavasti heti naistenpolilta saisin jos tarvis..
Ja tuo prolaktiini, siis jos oikein oon ymmärtäny, niin yleensä korkeat arvot johtuvat kasvaimesta aivoissa, siinä mikä erittää tuota prolaktiinia.
Hoitona on erilaisia lääkkeitä ja vakavemmissa (eli on päässyt kasvamaan jo isoksi) leikkaus tai sädehoito. Mut ne on kai harvinaisia ett isoksi pääsee. Ja nuo kasvaimet on pääsääntöisesti hyvänlaatusia.
Mutta miulla on aika alhaiset kuitenkin nuo arvot vielä onneksi.
Tosin jos se tän "valemasennuksen" saa aikaseksi, niin eihän se nyt hyvä juttu ole :D

Larissa, kiitos lohduttavasta kommentista, ehken mie jääkään lapsettomaksi tän kohonneen arvon takia ;D
Käsittääkseni siis se prolaktiini on vähän ku "kaksijakoinen", eli toinen puoli aiheuttaa lapsettomuutta ja toinen ei. Ja ne molemmat vissiin näkyy tuossa testissä ja tarkemmassa ne jaotellaan :)
Voin olla aivan väärässäkin näiden kans, eihän tuosta netistä ikinä tiedä, mut jostain terveydenhoito-tietopankista nää jutut bongasin :)

Muoks. Seuraavassa pätkässä siis puhun edelleen siitä prolaktiinin kohonneesta arvosta :D

Tunsin itteni ihan tyhmäksi, kun mies oli siellä lääkärissä mukana ja lääkäri sano ettei se vaikuta. Sit pääsin kotiin ja aloin tutkimaan asiaa ja itkin miehelle puhelimes ett mua on huijattu ja me ei saada lapsia nyt tän takia ja se lääkäri ei tienny mistään mitään.
Mies kysy ett miks se lääkäri niin ois sit sanonu, ettei vaikuta. Aloin miettii asiaa ja totesin olevani vaan älyttömän herkillä tän asian suhteen. Heti ku joku ei oo optimaalisin mahdollinen arvo, niin mun aivot keksii ett se nyt on se syy miksei olla saatu vielä plussaa :D
 
nennaa, mullakin tuo prolaktiini oli joskus (edellisen miehen kanssa yritettäessä) korkeella. Lukemia en muista, mut lääkäri laitto mut vielä samana päivänä uusiin kokeisiin ja niissä se oli täysin normaali. Aikaa näiden ottamisen välillä oli muistaakseni muutama päivä. Itse kans googlettelin tuolloin vaihtoehtoja aivokasvaimelle ja muistaakseni kohonneeseen arvoon vaikutti moni muukin asia... :)
 
Anannaa no hyvä tietää ett se voi olla tolleen "päivästä kiinni" :)
Juu ilmeisesti myös edellisen päivän pupuilut yms voi vaikuttaa siihen, mut muistaakseni ei kyllä pupuiltu silloin... Noh aika sen varmaan näyttää :)
Säikähdin vaan niin paljon ku luin mikä se on ja mihin vaikuttaa jne :D

Mymmelisti ja haikaranyytti, nyt niitä plussia tulemaan! :)

Miten Kreisikät voi? :/
 
Rintojen manipulointi kuulostaa aika rajulta :D

Mutta kuulemma joo ei sais tisseihin ollenkaan koskea ennen tota perus prolaktiinikoetta. Ei onnistu meillä ton miehen kanssa :D varsinkaan, kun kukaan ei kertonut mulle silloin että prolaktiini tullaan ottamaan eli ei voinut valmistautua...
 
Jännä toi prolaktiinihomma! Ei mullekaan kukaan klinikalta kertonut, enkä edes mtn kysellyt. Onneksi tajusin ite töissä labrahoitajalta kysäistä... ei manipuloitu tissejä sillon ei :D
 
Nennaa: täällä taustalla. Lueskelen teidän juttuja ja yritän olla ajattelematta koko plussaa. Joka kerta kun jotain valahtaa niin pelkään et se pieni on siellä siteessä pötköllään :sad015
Kauhee päivä ollu.. Kivut ja vuoto kulkee käsikädessä ja voimistuu koko ajan :sad010
mulla on toivo jo mennyt.

Sori tällanen masistelu tähän hauskaan tissikeskusteluun :)
 
KresiKät, lähetän sinne paljon positiivisia ajatuksia! <3 Olitko saanut testiin leffaviivat? Mun mielestä se on hyvä merkki, sillä jos olisi pelkkä kemiallinen niin viiva ei vahvistuisi. Mutta jos kivut on kovat niin kannattaa mennä päivystykseen tarkistuttamaan ettei ole kohdunulkoinen (kun on vuotoakin).
 
Larissa: no OneStepin "leffaviivat" jos nyt yleisen lynkkauksenkin uhalla postaan tänne mun r-testirivistön dpo11-15 :)

Soitin tänään lääkärille ja koska olen raskaana niin kaikki tuo on tavallista. Saas nähdä joutuuko vielä illalla lähtee. :(

Muoks. Ton viimisen testin leffaviivat on näkyy haalistunu siitä aamusesta..
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    570.8 KB · Katsottu: 167
Takaisin
Top