Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä noi geleet on? :o ja kannattaako niitä syödä siis kummankin? Mihin niiden pitäis auttaa?
 
Hileinen tsemppiä <3 toivottavasti löydätte lääkärin kanssa teille sopivan hoidon!

Ja joo mulla mies ja paras ystävä kans sanoi aluksi että lakkaa stressaamasta niin kyllä se siitä. Raivostuin tietysti ja pidin pienet saarnat niin eipä ole näitä kommentteja enään heitellyt.. Tosin noita uteluita "no koskas te hommatte vauvan" tulee liian usein. Just pari päivää sitten kaverin äiti uteli että "noh koskas sä hommaat oman vauvan".. Meinasin sanoa että Arvaa onko yritetty, mutta sain väännettyä väkinäisen hymyn naamalle ja sanoin että ei oo vielä sen aika.. On raskasta on, nyt pitäis alkaa suunnitellemaan yhdelle kaverille vauvakutsuja..
 
Beisla, huhtikuussa oli se kkm, niin lääkäri kehotti aloittamaan ehkäisyn sen myooman takia. Sano siinä, että kun sulla on kolme tervettä lasta, niin hän ei näe estettä raskaudelle, totesin siihen, että mun poika on erityislapsi, niin totesi, että kannattaako ottaa riski, jos tulee taas erityislapsi... Ei vissiin oo lukenut kunnolla tietoja, koska pojan erityisyys ei johdu geeneistä vaan synnytyksestä. Mä vaan totesin, että anna se helvatan resepti, niin pääsen lähtee, mutta en mä sitä varmaan aloita. Ja kyse on keskussairaalasta...
 
Viipsukka, ei hyvää päivää mikä lääkäri siulla ollut! Ei todellakaan noin saisi sanoa miun mielestä, törkeää!
Miullekin sanottiin ett vasta vuosi ehkäsyreseptistä, mutta menin toiselle lääkärille joka onneksi oli fiksumpi ja päästiin heti tutkimuksissa alkuun.
Tsemppiä sinne!
 
Nennaa <3 lähes päivittäin luen kuulumisianne, mutta kommentointi jää :( kyllä tää on uskomatonta ja aika menee hurjaa vauhtia, pian sitä ollaan jo synnyttämässä!

Ilpuri Jeps! Vastahan mä plussasin. Toivottavasti gelee tuo teille toivotut viivat pian testiin :)!!
 
Katjusha: Nii :) mut mä alan olla täällä jo aika tuskissaan! Tänää vedin 2 pegorion pussia ku aattelin et no tällä se maha varmaan lähtee käyntiin ... Ni ei ei vielläkään! Onks kellää ollu ummetusta ? Mitä mun pitää oikee tehdä?

Haikaranyytti
 
Ninukki: Kiitos, onneks äsken pääsin vähä tyhjennyksellä aah ;) sori tämä on ällöä mutta minkäs teet :D
Nyt jatkan pegorionin syöntiä vähän aikaa et suoli saa rytmin tähän hommaan...

Haikaranyytti kp 23
Viellä ke to ja pe terolut, sit katsotaan miten tässä käy :p voi kun vihdoin sais plussan <3 yk 27
 
Haikaranyytti, tuli vielä sekin mieleen, että jos sunnuntaina oot oksentanut reilusti, eli tyhjentynyt, menee sen jälkeen syödyllä ruualla se pari kolme vuorokautta ennen kuin on tulossa ulos.. Eli ei siellä suolessa välttämättä vielä ole mitään mikä olisi tulossa :)
 
Ninukki: Sitä mäkin kelasin mut maha on ku pallo ja pinkee... ja semmoset kivut että huhuh... Ja mietin et jos siel ei ois tukos ois varmaa ekalla pegorionilla tullu ulos se mitä on mut ei... ( 3 päivää syöny kuitenni)
Nyt pehmenty vähän ku pääs wc:hen :) tiedä sitten mut mie luulen et siel oli jtn tukkoa/ on viellä...
 
Haikaranyytti, en nyt tietenkään voi tietää, mut vois olla turvotus siitäkin, että suoli tyhjänä yrittää kuitenkin toimia, jolloin kerää ilmaa :) ei kannata järjettömiä määriä pegorionia ottaa, aiheuttaa pian lisää turhaa työtä suolelle. Mun kokemukset suolen toiminnasta rajoittuu lähinnä vanhusten pariin, mutta kaipa nuo samat ongelmat pätee muillekin :)
 
Beisla, toivottavasti letrot tehoaa! Joo kyl mua niin ärsyttää nuo varastamista! Nyt jotenkin kun on se verikokeeseen aika varattu ja ostin noita kaikkia lisävippaskonsteja niin tuli jotenkin ihan hullun toiveikas olo! Mut hyvä kuitenkin asia nyt etenee . Jännittävää sun ultra! Sitähän siellä näkee et kasvaa siellä soluja. Kuviot selkenee!

Katjusha, mullan myös tosi monta tuttua menny hoitojen kautta! Se on niin yleistä!

Haikaranyytti, jos ei vatsa ala toimii mee ensiapuun. Pidemmän päälle voi olla tosi vaarallista

Tytsyy. Mä en oo ihan varma geleen tarkasta vaikutuksesta kun on niin kauan kun luin siitä mutta oon todennut et tosi monelle on auttanut. Menin eilen sitä ostaa niin oli kahden vahvuista. Enkä minä sit tiennyt et kumpaa pitäs ottaa mut otin sitä mikä oli yleisempää myyjän mukaan, sitä pienempi tehoista. Katotaan mitä tulee :)
 
Ninukki: Nii totta voi olla tuokin :)
Sama täällä miekää en noista ihmeempiä tiiä ku et pegorionia menee suurimmalle osalle aamusin palvelutalossa :D
Otin eilen 1, tänää 2 iltapäivästä ja nyt iltapalalla viellä yhen :o toivottavasti ei nyt tullu liikaa :D
Kiitos neuvoista <3

Ilpuri: Nii mieki oon kuullu että on mut äsken jo vähä ;)
Tosin äiti sano että sillä oli ennen ku sai positiivisen r- testin ummetusta mut nyt stop tähän paikkaan en ala uskoo liikoja :D ahahah!
 
Beisla toivottavasti letroista on apua ! <3 :)

Haikarannyytin maha sais alkaa toimia ! Lääkäriin jos ei omat konstit tehoa :)

On. Täällä meni aamun pasmat sekaisin ja töihin pitäs lähteä :O
Kp 28/28-30 dpo 10

Mukavaa päivää ihanuudet !!
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    360 KB · Katsottu: 185
Mariska!! Toi plussalta kuule näyttää. Toivottavasti kyseessä on vihdoin sitkeä sissi <3
 
Mariska, Ooh! Toivottavasti tämä nyt pysyy matkassa!

Haikaranyytti, Pegorionia voi käyttää _paljon_. Meillä oli jo 1v lapselle ohjeena 1-6 pussia eli aikuisten pusseiksi muunnettuna maksimi kolme pussia. Tuohan ei imeydy vaan ainoastaan kuljettaa nestettä suoliston läpi. Tärkeää on vaan juoda paljon kuten tietysti muutenkin jos ummetusongelmaa. Ja nuo suolistolääkärit ohjeistaa että ummetusta täytyy hoitaa vähintään 2x niin kauan kun ongelma on kestänyt eli jos ummettaa kolme päivää niin siitä kun uloste alkaa kulkea kunnolla jatketaan hoitoa kuusi päivää. Jos ummettanut vuoden niin hoidetaan kaksi vuotta. Terveisin kahden suolisto-ongelmaisen suolisto-ongelmainen äiti joka hoitaa työkseen suolisto-ongelmaisia :D
 
Jäi edellisestä kirjoituksesta pois eli suolistotukoshan voi aiheuttaa myös oksentelua. Ensisijainen hoito on kyllä ummetuslääkkeet mutta jos ei tilanne laukea niin herkästi lääkäriin.

Ja kaikille teille toivon kovasti plussaa!
 
Mariska86: jeee!!! Nyt vaa kaikki tarrasukat sinne etä pysyy matkassa mukana ! <3

Aphrael: Kiitos vastauksistasi!
Ihanaa kuulla ihan ammattilaiselta neuvoja :)
 
Takaisin
Top