Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ohhoh kun mulla on vahingossa mennyt ihan taustailuksi :oops:

Murkku <3

Beisla <3 voihan tuhru , tsemppiä nyt kovasti uuteen kiertoon ja plussa sinne !

Pahoittelut negoista ja tädin vierailusta :sad001

Ja Kreisikät!! WAU!! Paljon paljon onnea !! Älä ressaa nyt kaikki menee hyvin <3

Tervetuloa uudet !! :greet025 Ja toivottavasti vierailunne on lyhyt :)

On. Täällä pitäs töihin lähteä 6vkon loman jälkeen :arghh: no kai se arki taas äkkiä alkaa sujua. Kp 26 ja dpo8 , oloja ei nimeksikään, mitä nyt normaalia loppukierron herkkyyttä. Uusi kierto kun starttaa niin sitten labroihin ja loppukuusta on lapsettomuuspoli aika :) voi kun vaan saisi tuon labra-ajan järjestettyä kivuttomasti, kun tuo työ haittaa aamuaikoja :rolleyes:

Mukavaa päivää ihanat naiset !! <3
 
Beisla kivakun palasit! :) höh tuhrulle!

Mh näen kyllä myös viivanpaikan!

Kresikät en usko, että kukaan on pahottanut mieltänsä siitä että oot tänne kirjotellu! Tai en ainakaan näe mitään syytä?

Hyvä lumihiutale, että hommat etenee! :)

On. Eilen kun istahdin autoon, niin en tiedä oliko kramppi muniksissa vai missä, mutta niin että koko alavatta kramppasi, kyynel kyllä tuli silmään. Sattu aivan pirusti ja kesti varmaan minuutin ja sitten loppu :S mikäköhän se mahtoi olla? nyt menossa kp 35 dpo 13 testin teen ke jos tarvetta vielä :)

Muoks. Jos ei plussaa niin kierto toivotavasti lyhenee 36 päivään ;) ainakin oviksesta katottuna pitäisi :) jos jotain positiivista!
 
Muokattu viimeksi:
tässä olen mietiskellyt että jos ei tästäkään kierrosta plussaa näy niin taidan investoida tuohon 2 hormonin o-testiin...siis kertooko se sitten että ovuloiko "oikeesti" ?:confused004 nyt menossa kp17/28-32 dpo1 ja "talletukset" tehty dpo -3,-2 ja 0, siis millä nyt on väliä tuota plussausta varten:grin
 
Onnea Kresikät plussasta!

Muille haamuille vahvistumisia!

Tervetuloa uudet! Irvikissalle toivon kyllä kovasti plussaa. Onpas teillä ollut koettelemuksia.

Mulla on viikko aikaa päättää mitä teen. Siis todella vaikeaa tehdä päätöstä. Lopettaako yritys vai kokeillako vielä yksi clomi+lugekierto ( sen jälkeen pitäisi odottaa yksi luomukierto ennen kierukan laittoa) Luomuna en usko raskautumiseen koska luteaalivaihe jää lyhyeksi ja sen lisäksi ovulaatio tulee liian aikaisin. Joku kirjoitti ( oliko se Nennaa) siitä että elämä menee vain kiertojen eri vaiheissa, haluaisin myös nauttia hetkestä tässä ja nyt, mullahan ei vasta kuin vuosi tätä yritystä, mutta silti. Onpas nyt vaikeaa. Välillä tuntuu siltä, että varaan ajan gynelle heti ja välillä että ei yritetään vielä.

Nessulla oli harmillisia kokemuksia clomeista. Mullakin on vähän semmonen fiilis et ehkä mullakin ohensi limistä. Siksi pidin välikierron, ihan mielenkinnolla odotan kuinka paljon kk-vuotoa tulee.Hyvä että sulla oli seuranta, eikä clomit ehtineet tehdä paljon hallaa. Letroista olen myös kuullut paljon positiivista.

Kyfi86: kaksoishormoniovulaatiotesti ei kai sekään takaa ovulaatiota, mutta se kertoo estrogeenin nousun (vilkkuva hymynaama) ja lutenisoivan hormonin nousun ( joka edeltää ovulaatiota) jolloin testin pitäisi näyttää neljä hedelmällisntä päivää. Mulla ei luomukierrossa näyttänyt estrogeeniä, eli oletan ettei sitä mulla enää luontaisesti ole riittävästi, mutta clomikierrossa näytti nekin päivät.
 
Rosann, mikä kp sulla tulee ovis luomuna? Kun siellä aukkarissa käydessäni lääkäri puhui, että on hyvä että ovis tulee aikaisessa (mulla tässä kierrossa kp 12) kuin myöhässä (aikaisemmissa kierroissa kp 18). Jos ovis on myöhään niin kuulemma munasolu on kypsynyt hitaasti ja on tavallaan liian vanha ja huonolaatuinen oviksen hetkellä eli hedelmöitys+kiinnittyminen on epätodennäköistä. Tämä oli mulle ihan uutta tietoa! Tsemppiä päätöksen tekoon! Sinuna koittaisin vielä yhden clomi+luge kierron ;) Tai etkö voisi kysellä välillä letroja kokeiluun?

Kyfi, talletukset kuulostaa osuneen nappiin ;)

Minni, älä pidä hulluja jännityksessä keskiviikkoon asti! Julmaa! :D

Irvikissaa en ole muistanut toivottaa tervetulleeksi! Eli tervetuloa joukkoon ja toivottavasti pääset pian plussaamaan! :)
 
Muahhahhaa ;) eivaan! Oikeesti tänäaamuna istuin pöntöllä juuri enne kun annoin pisun valahtaa pönttöön niin arvoin, että lyönkö purkin alle vai en :D nyt pikkusen kaduttaa, mutta hyvä näin! Huomenna en halua testata kun on aamuvuki, joten oli tulos kumpi tahansa niin työpäivä menee lörinäks :D
 
jospa mh- testissä viivan paikka vahvistuisi kun tuhruakaan ei ole... ;)

Larissa mulle oli kans ihan uutta tietoa tuo munasolun "vanheneminen" sen oon tienny että jos ovis ennen kp 10 se ei kerkeä taas kypsyä.. mulla kun nyt km jälkeen ollu yleensä kp 18. Nyt epäilen että tässä kierrossa oli taas aiemmin. Toivottavasti pysyy näin :)

Minni2 nyt kyllä jännittää sun puolesta! :) + + +
 
Rosann, no tuo on kyllä ehkä liian aikaisin limiksen kannalta :/

Sabetti, niinpä! Ja sen sanoi lääkäri myös, että myöhäisen oviksen kanssa kohdun limakalvo saattaa myös olla niin vanha, ettei senkään takia kiinnittyminen saata onnistua :O mikä vaihe kierrosta sulla on menossa? :)

Minni, äääää oisit testannu vaan! :D
 
Kiitti foolihappovastauksista! Kävin nyt ostaa sitä geleetä royalea, foolihappoa ja vehnänalkioöljyä. Katotaan pitääkö vatsan sekaisin. Onkohan vaarallista jos foolihappoa syö liikaa? Mun orionin mammavitskussa on 500 ja noissa toisissa 400.. Onkohan liioittelua?

Mh. Mä kans sun testissä nään jonkun haamuntapaisen puhelimella.

KreisiKät. Mun mielestä ei pitäs kenenkään loukkaantua jos helposti raskautuu mut menee kesken. Mun yhdellä kaverilla on tilanne et helposti raskautuu mut on niin vaikeasti vammainen et ei tulis selviämään. Joutunu tehdä tosi monta raskauden keskeytystä. Ihan kamalaa kattoa vierestä!

Minni, kyllä sulla on rautaiset hermot!

Hitsi kun mun selkä meinaa vähän taas vihoitella. Viime toukokuussa kävin ihan piikin ottaa kun meni niin pahasti. Toivottavasti tosta nyt vetristyy. Ensiviikolla pitää olla terässä kun on ovis viikko! :)

Ilpuri kp7/n.32 yk19
 
Testasin pregcheckillä negan. Nyt en enempää testaa, kuin vasta jos menkat ei alakkaan 13 päivä. Mun näkemyksen mukaan jotain edes tarttis nähdä testeissä näillä päivillä. Huomennahan siis alkaisi menkat jos olisi aikaisempi kierto.

Lumihiutaleelle pahoittelut menkoista.

Muoks. Foolihappo on vesiliukoinen vitamiini eli pissasta huuhtoutuu ylimääräiset pois. Mutta neuvoisin näin, että kolme kuukautta syö isommalla annostuksella ja sen jälkeen kolmisen kuukautta tavan annostuksella.

Ja vielä ps, kiitos tsempeistä <3<3
 
Minni: miten sä maltat???

Ilpuri: kamala tilanne sun kaverilla :(
Mä alotin tähän kiertoon foolihappoo 400+500 (otin esimerkkiä Silv käyttäjältä, jolla monta km ja sitten lääkäri määräs isommalla annoksella foolia ja johan on vauveli kasvanu masussa) ja aion jatkaa niiden syöntiä :)

Napaa: lääkäri soitti, sama kuin viime viikkoinen, että mun pissiraskaustesti on positiivinen. Mun vuoto-ongelmaa tai tulehdushajuja ei enää kuulemma tarvi tutkii kun se on ihan tavallista jos on raskaana.. Jahas..
 
Irvikissa: pahoittelut negasta.

hcg arvot nousee eri lailla eri ihmisillä. Tossa yks taulukko jossa näkyy aika rajua hajontaa noissa arvoissa :)
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    81.7 KB · Katsottu: 107
Kresikät, kiitos taulukosta. Enpä tiennyt että noin paljon on hajontaa raskaushormonin nousussa. No, niistä ajoista on aikaa kun viimeksi koetin tulla raskaaksi :grin

Onko sinulla pahanhajuista vuotoa? Meinaan siihen varmaan kävisi jokin maitohappobakteeri, Lactal Balansia oon itse käyttänyt ja se on ollut hyvä. Varmaan tiedätkin tämän mutta ajattelin vielä tähän kirjoittaa koska joskus tämän lukeminen rauhoittaa: ruskehtava vuoto on ns hyvä vuoto, se on sellaista vanhentunutta verta joka tulee ulos. Kirkas veri klimppien kanssa on huolestuttava. Uskon kyllä että tiedät jo tämän, mutta ajattelin rauhoitella.

Nyt kaikki tuhruvuoto ja ruskea vuoto huishaispois.:smiley-angelic001
 
Irvikissa: kiitos :)
Viime viikolla larissa vinkkasi noista ph-tabuista ja niitä nyt olen käyttänyt. En aiemmin tollasia ollut älynnyt :)
Vuoto on nyt niukentunut ja haju hävinnyt, eli palsta toimii :)
Ärsyttävää kuitenkin että lääkäri laittaa kaiken raskauden piikkiin, myös nuo vuodot kun en ole ollut raskaana. Mulla nimenomaan on sitä kirkasta verta se vuoto :( ei siis vanhaa.
 
KreisiKät. Kyllä hän sit lopulta sai vauvan ja se oli terve. En nyt itseasiassa tiiä et haluutko ne yrittää toista. Ehkä mä kokeilen ton kolmen kuukauden ajan suuremmalla annoksella foolihappoa. Pelkään et geleetä tai vehnänalkioöljystä tulee närästys. Toivottavasti ei. Kun söin aiemmin kalaöljykapseleita jotka oli raskautta aikoville niin 8li ihan hullu närästys ja vatsahappoa tuli suuhun koko ajan. Jouduin siksi lopettaa. Ja me kuitenki syödään kalaa tosi usein. Tietty hän se on eri aine mutta öljyä on kaikissa noissa. Katotaan mitä tulee.
Onpa tyhmää kun eivät noteeraaneet mitenkään vuotoja. Pitäskö sun kysyä toisen lääkärin mielipidettä? Tai ainakin jos tilanne yhtään murtuu huonompaan niin sit heti soitto lääkäriin. Ja katsoin myös tota taulukkoa! On kyllä mahtava hajonta!
 
Tytsyy, mustakaan toi ei vielä näytä o-plussalta. Joillakin tosin on lh-piikki tosi lyhyt, ja vaikea saada tikkuun kiinni. Jos ei saa plussaa tikkuun ei takaa ettei ovuloisi; toisaalta vaikka saakin plussan, se ei puolestaan takaa että ovuloi, vaan että lh nousee. Mutta toivottavasti saat kiinni!

Viipsukka, no on kyllä älytöntä että sun pitäis ehkäisyä käyttää.

Ilpuri, nam vadelmia! Muistan sun selkäongelmat, kuulostaa tosi kivuliaalta. Vielä kun niihin harvoin saa kunnon apua lääkäriltä, vaimolla samaa ongelmaa. :sad001 "Ota särkylääkettä" joopa joo, sehän korjaa ongelman. :rolleyes:

mh, jes tuhruttomuudelle! :grin Ainakin viivanpaikka näkyy testissä, tulis nyt väriäkin.

KresiKät, mulla tiputtelee 1-3pv ennen menkkoja yleensä, mutta sekä yksityinen gyne että klinikan lääkäri oli sitä mieltä, että noin lyhyellä tiputtelulla ei pitäis olla merkitystä. Onnea odotukseen! :)

lumihiutale, hyvä että viimein katkesi pitkä kierto. Toivottavasti seuraava olis normaali.

Larissa, hyvä kuulla että sullekin kävi niin. Ehkä en otakaan loppuja geleitä pienemmällä annostuksella, vaan lahjoitan ne luovuttajalle. Mielenkiintoista toi tieto myöhäisestä oviksesta. Mulla tosin yleensä ei ole ihan sitä vaivaa; ovis ollut normikierrossa myöhäisimmillään kp17. Joskus jo kp14.

Mariska, tsemppiä labra-ajan saamiseen, ja toivottavasti osaavat kertoa sulle jotain hyödyllistä.

Minni, mulla on peukut pystyssä että pääset testaamaan! :smiley-bounce012

Rosann, voimia päätöksiin, voin kuvitella miten tunteet heittelee.

Irvikissa, eihän monilla näy ennen kuin menkat on myöhässä, turha vielä heittää kirvestä kaivoon. Pahoittelut silti negasta. :sad001

On. Täällä kp1. Päivää aiemmin kuin odotin, mutta jäipähän tiputtelu neljään päivään viiden sijaan. Ensimmäinen kerta yrityksen aikana kun en ole itkenyt menkkojen alkua. En tiedä mistä tiesin ettei tärpännyt, mutta niin varma olin etten muuta odottanutkaan. Ja poikkeuksellisen runsaan tiputtelun jälkeen ei ollut mikään yllätys. No, huomenna eka letro napaan, jes! Ai niin ja pitäiskin soittaa aika siihen seurantaultraan, sen piti olla kp 9 tai 10 ja nehän onneks osuu arkipäivään.
 
Hei Apuva! Kp32 eikä tuhrua! Näin pitkälle en oo tuhrutta koskaan päässyt, vaikka pisin kierto onkin ollut sen 38 päivää. Dpo: sta ei ole mitään tietoa, kun ovis ei jäänyt tikkuun. Tänään vatsalla paineentunne, semmonen "lämmin". Mitään muuta ei ole. Haluaisin testata huomenna, mutta jokin käskee odottelee tuon kp 38 yli.... ihan kamala jännitys! En tahtoisi pettyä taas :(

Hileinen kp32/31-38 yk12
 
Moro tytöt ja aurinkoista päivää!

joo, arkea mennään toista viikkoa, vielä on aivot vähän lomalla...

Kannustukseni kaikille kp alkupäivien kipristelyyn, ja toivottavasti ne ovistestit ja raskaustestit muuttuu häikäisevän plussaisiksi!!

Mä meinasin kans lähteä katsomaan sillä kaksoishormonitestillä, jos siitä olis tulevaisuudessa apua. Mun olis itse tarkoitus siis rakentaa se kohdun limakalvo... huh. Paineita. Olen onnellisesti käyttänyt edelliset 7 siirtoa estrogeenilääkitystä. Mutta onhan se tämäkin kortti katsottava, jos mahikset paranisi.

Mulla on käytössä 400+500mg foolihapot. Edes sen teen keskenmenoriskiä toivoen alemmaksi. Uskon, että 1g voi ihan huoletta ottaa.

Jep, eli jos viikon jatkunut vuoto oli kuukautiset, niin ovistestiä voisi tarvita jo ensi viikolla... ei kun nettikauppaan sitten. Koska nyt on käytössä kaikkia uusia rohtoja, pitänee ensin odotella jotain oviksen alkuoireita/limoja - tarkalleen en tiedä, mitä keho nyt tekee. Nyt vielä kuitenkin vuotaa, että ei varmaankaan ole uutta ovista ovella.

Myötätuulessa plussaa päin!
 
Minulla ja miehelläni lentää todella mustaa huumoria liittyen tähän lapsettomuuteen ja kohtuuttoman pitkään "harjoittelujaksoon".
Meillähän on siis käytössä ne lahjamunasolut, mutta en myöskään todellakaan aio itse käyttää koskaan mitään ehkäisyä tai aio varoa mitään.
No, viimeisin vitsi on siis se, että voisin saada kaksoset, joilla on eri äidit ja sama isä :)!!
 
Takaisin
Top