Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pahoittelut Nessu, että tämä kierto on nyt clomien takia menetetty :sad001 Harmi, että eivät letroja määränneet heti! Täällä päin naistenpolilla määrätään kuulemma nykyään mieluummin letrot kuin clomit juurikin tuon limakalvon takia. Mutta tsemppiä seuraavaan kiertoon vaikka joudutkin sitä hetken vielä oottelemaan!

Mh, pahoittelut alkuun negasta, mutta aikaisinhan teit tuon testin. Ehtii vielä plussaksi muuttumaan! Ja olipas aikamoinen temppu mieheltäsi! Murkku kiteytti oikeastaan kaiken, mitä itselläkin oli mielessä. Anna miehen rauhassa miettiä asiaa (varmaan kokee häpeää ja siksi syyttelee sinua). Puhukaa asia läpi, kunhan miehesi on rauhoittunut. Hassua kyllä, itsekään en kokisi toista miestä niin pahana kuin toista naista. Toinen nainen olisi jotenkin musertavaa (koettu on exän kanssa). Mutta pahintahan tuossa on juurikin sun selän takana toimiminen ja se ei ole hyväksyttävää vaan menee pettämisen puolelle. Tsemppiä haastavaan tilanteeseen!

Katjusha, jos lämmöt pysyy korkealla niin siellähän saattaa olla ovis tapahtunut!

KresiKät, onpas siellä ollu taas "tietäviä" hoitsuja! Jos menkat olisi jo paljon myöhässä niin joo kyllä silloin voisi testin tehdä päiväpissasta tunnin pidätyksellä, mutta dpo 10 on vähän eri asia. Kokeile niitä ph-tasapainottajia ja osta myös suun kautta otettavia maitohappobakteereja. Jos jonnekin dpo 14 asti maltat olla ottamatta sitä ab-kuuria niin sitten pitäisi jo testinkin antaa suht luotettava tulos?

Meritähti, tiedän tuon tunteen. Kyllä itseäkin vähän pisti masentamaan, kun ylitettiin se maaginen yhden vuoden rajapyykki. Oliko teillä tutkimukset missä vaiheessa (sorry en millään muista)? Jotenkin tuntuu käsittämättömältä, että perusterve suht nuori pariskunta ei saa yhtään plussaa tikkuun, kun kokonaisen vuoden peuhaa ilman ehkäisyä! Ei mee ihan niin kuin koulun valistustunneilla peloteltiin...

NAPAA: Täällä taitaa olla ovis-päivä! Aamulämmöissä lasku, egg white-limoja ja kohdunnipukka tooooosi ylhäällä ja pehmeä. Josko sen miehen yrittäisi vielä illalla kellistää :grin Viimeksikin innostui, kun kiusasin sen olevan härnääjä, joka "antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa" :grin Tahallaan mua härnäsi ensin! Pitää käydä vielä ostamassa jotkut hepene-alkkarit :wink

Larissa kp 12/27-33, yk 14
 
Kreisikät, miekin sain keväällä lähetteen labraan samasta asiasta. Soitin aikaa, kertoivat he ettei tarvitse ku tunnin pidättää. Olin ett ööö okei, ja pidätin kuitenkin pari-kolme tuntia, mitä nyt pystyin. Menin labraan ja täti siellä tarkisti ett ei vissiin taida enää olla aamupissa, ku sain ajan vasta klo 11. Juu ei ollut, täti sano ett ihan turha tätä on tehdä sitten, mut tehdään nyt ku lääkäri määränny.
Pikkasenko otti vihaksi! Ihan turhaa tollasissa käydä ku ei niistä oo mitään hyötyä ku ohjeistetaan väärin :(
 
Nennaa ja KresiKät, täällä foorumilla me kuitenkin tiedetään kaikki paremmin, turhaa mennä hoitajien pakeille :grin Meinasi vähän nolottaa, kun tiistaina se lääkäri kehui, miten harvinaista on, että potilas on näin tietoinen omasta kierrostaan, oviksen ajankohdasta, luteaalivaiheen pituudesta yms. Myönsin ehkä ottaneeni asioista jonkin verran selvää tässä vuoden aikana.... :rolleyes: :angelic: :bag:
 
Larissa, mulle sano kunnallinen gyne ihan samaa. "Taidat tietää tästä aiheesta aikaa paljon" :D no onneks tiesin, koska se ei tiennyt mitään :D kirjotutin itelleni verikokeet ja luget ja tosiaan lääkäri totesi, että voi laittaa e-reseptillä luget vähän myöhemmin, kunhan ensin vaan lukee mikä lääke se on :P eli kiitos vaan teille kaikille, sain siitä gynestä aika paljon enemmän irti tän foorumin takia <3 Larissa, en muista kirjotinko jo, mut ainakin ite hihkuin sun lekurikäyntiä! Mahtavaa! Ja ihanaa lomaa!

Katjusha, niin toivon, että kesä tois teille ihmeen <3

Onpa clomit tehneet Nessulle tyhmästi! Miks niitä edes määrätään, kun niin monella ohentaa limistä? En tajua.

Mh- ja Kresikät, pahoittelut negasta!!

Murkku <3

Täällä töitätöitätöitä. Ar-ultra keskiviikkona, enpä oo kerennyt miettiä koko asiaa, kun juoksen pää kolmantena jalkana paikasta toiseen koko ajan. Onneks parin viikon päästä on 4 viikon loma!
 
Ihana että monet täällä tietää asioista enemmän ku hoitajat tai lääkärit :D huhheijaa. Mä oon kyl viel ihan untuvikko näis asiois ;)

Larissa, ei meil oo mitään hoitoja edes mietitty :) jos meille ei toista lasta suoda ni sit pärjätään hyvin tän yhden ihanuuden kanssa <3
Meil on nää ovikset menny pikkusen ohi aina töiden ja menojen takia :( tjottailemalla tää vuosi menty mut kyl ajattelin silti et plussa tulis vaikkei yrittäiskään. Tähän kiertoon sain ne terolutit kp 15-> mut en viel tiiä mitä tekisin niitten kanssa :/

Meritähti kp 5/35
 
Liisu, ihanaa että kirjoitit kuulumisia, juuri olit mielessäni ja pohdin, että mitä sulle kuuluu <3 Kohta se ultra-aika tuleekin ja loma myös, aika kuluu nopeasti töissä :) Itse ainakin tykkään, että on töissä kiirettä. Mutta on kyllä nyt huippua olla ansaitulla lomallakin! :grin

Meritähti, mekään ei olla mitään varsinaisia hoitoja ajateltu jatkoon vaikka sitä plussaa ei näkyisikään. Nää mun tutkimukset ja luget on tältä erää ihan tarpeeksi. Jotenkin on sellainen olo, että jos ei lasta saada suht luonnollisesti ja pehmein keinoin niin sitten saa jäädä. Ei tässä mikään kiire ole. :) Ps. aloita terot vasta sitten, kun ovis on ohi! Etteivät vaan estä sun ovista ja mene kierto harakoille :sad001 Toivottavasti et saa niistä yhtä kurjia sivuoireita mitä minä sain...



Hahaaa piti vielä eilisestä työpäivästä kertoa yksi hauska juttu. Tapasin eilen ekaa kertaa yhden isomman pomon (naisen), jonka kanssa olen paljon puhunut puhelimessa viime kuukausien aikana, mutta ei olla ikinä nähty. Hän oli sitten mun lähimmälle esimiehelle pohtinut, että "minkähän näköinen se Larissa on? Ei hän ainakaan mikään lyhyt ja hento voi olla, kun puhelimessakin kuulostaa aina niin jämerältä ja että kaikki hommat on hallussa." Ei voinu enempää väärin arvailla :grin Iloisena tervehti ja sanoi, että taidankin olla enemmänkin tyyppiä topakka Pikku Myy :grin Sanoinkin hänelle, että jos jollakin sitä pientä kokoa täytyy kompensoida niin sitten asenteella :wink

Nyt lähden koiran kanssa lenkille. Sitten suuntaan keskustaan kaupoille ihan omassa rauhassa näin ekan lomapäivän kunniaksi! :joyful:
 
Mh-, Pahoittelut negasta! Vielä se ehtii plussaksi muuttua. Ja piti kyllä kaks kertaa lukee toi sun miehes tempaus. mutta samoilla linjoilla oon murkun ja larissan kans. Yleensä se menee niin että jos toista syyttelee niin ite huomaa mokanneensa/häpee mitä on tehny tai sanonu. Toivottavasti asiat selkenee ja saatte puhuttua!

KresiKät, Onpa taas asiantuntevia ammattilaisia. Pöh! Toivottavasti saat plussan!

Nessu, Harmi että tää kierto menee hukkaan :sad001 Seuraavassa sit plussaat kun saa paremmat lääkkeet, eiks je? :happy:

Meritähti, Harmi kun teilläkin jo vuosi täyttymässä, se on kyllä masentavaa kun tajuaa että oikeesti se vuosi on täynnä. Ite aattelin että tärpäämisessä saattaa kestää mutta en uskonu että menis vuotta, saatika sitten yli. Toivon niiin teillekin sitä piakista plussaa! :)

Larissa, Jes! Nyt hepene kaupoille ja miehen kellistely puuhiin! :happy: Tää kierto on teidän! :joyful: Ja näin kaun kun yrittää niin kyllä sitä kummasti ihan ammattilainen alkaa olla näissä asioissa, ja jos jokin tieto uupuu niin täältä saa siihen vastauksen :grin Mulla oli raskauden kans sama että terkka sano aina että turha sulle on selittää näitä asioita kun sää oot niin perillä kaikesta, miten niin oon imeny kaikkee tietoo kun vauvakuume ollu jostain 12 vuotiaasta asti :grin

Murkku, Höh! :Heartred
 
Voiko ennen kiinnittymistä pudota lämmöt radikaalisti? :confused004 vai mitä mun kropassa oikeen tapahtuu :eek: Tänä aamuna lämmöt oli laskenu 0,6 astetta.


Huomenna nuorimman kummipojan 1 v synttäreille :) Iiik! Enää muutama päivä koulun alkuun :nailbiting: oon ihan paniikissa kun tolla mun linjalla ei ylipainosia oo ja ite oon reilusti pläski, enkä siis vaan pyöree/muodokas. Huhhuh kun jännittää sen lisäks kaikki muutkin asiat, sekoonkohan tähän jännitykseen viikonlopun aikana :grin


Mami91 kp 22/26-29 dpo 6? Yk 14
 
Mami, se on se niin kutsuttu "implantation dip" :wink Eli käyrässä VOI olla tiukka lasku kiinnittymisen kohdalla. Itse en aio mittailla lämpöjä enää loppukierrosta niin tarkkaan. Jotenkin viime kierrossa stressasi liikaa ja kun ei niillä lämmön vaihteluilla näytä olevan merkitystä kierron lopussa. Viimeksikin lämmöt pysy korkealla vaikka menkat oli jo alkaneet, joten ei voinut siitäkään mitään päätellä... :shifty: Eli oviksen varmistan vaan lämmöillä.
 
Larissa, Ahaa, sille on siis oikeesti nimikin, aattelin vaan että mitä hittoo mun kroppa tekee tai että oliko ovista ollenkaan ( en saanu sitä tikkuun tässä kierrossa kun loppu tikut kesken kun se plussa ei tullukkaan niin aikasin mitä yleensä ) En määkään luota näihin lämpöihin, kuhan huvikseen seurailen niitä :) Mulla on kans ollu noin että lämpö on ollu koholla mutta menkat onkin tullu, yleensä vielä etuajassa noin kertoina.
 
Viipsukka juu kierron alussa aloitetaan mittailu, ei välttämättä tartte heti kp 1 alkaa mutta hyvissä ajoin ennen ovista. Lämpö otetaan aina aamulla heti herätessä, ennen kuin nousee sängystä ja mielellään aina samaan aikaan. Itse olen huomannut, että mun lämmöissä saattaa olla jopa 0,5 astetta heittoa jos ottaa esim 2 tuntia myöhemmin kuin yleensä. Lämmöissä voi siis päätellä ovulaation tapahtuneen, kun lämmöt on olleet vähintään 3 pv noin 0,5 astetta koholla. Itse käytän Fertility Friendiä apuna lämpökäyrän tekemiseen. Se on niin fiksu, että merkkaa sinne oviksen ajankohdan automaattisesti :)

Mami, mulla on luomukierrossa (ilman teroja ja lugeja) ollut tuossa dpo 5-7 tienoilla lämmöissä tiputus lähes joka kierrossa. Se liittyy jotenkin keltarauhashormonin ja estrogeenin toimintaan ja ei välttämättä tarkoita kiinnittymistä. :/ estrogeenissä tapahtuu siis vähän nousua ja keltarauhashormonin tuotanto vähän laskee. Jos tulee raskaaksi niin kummatkin lähtee kiinnittymisen jälkeen nousuun. Mulla alkoi myös aina niihin aikoihin se tuhruvuoto, joten varmaan aina keltarauhashormonit romahti niillä kohdin ja jäi liian matalalle :/
 
Miullekin silloin se lääkäri vaan totesi ett "turha siulle taitaa olla näitä oviksen merkityksiä ja muita selitellä, kun tunnut tietävän enemmän ku mie" :D
Kyllä täällä on oppinut niiiin paljon uutta! :)

Mami, näinköhän sieltä tulee plussa ;)
 
Joo, mä kans luulen noiden lämpöjen kans on vähän pelissä, vaikka itsekin olen ollut ajoittain koukussa mittailuun,
implantation dip joo voi olla, ja lämmötkin kun pysyy kaksi viikkoa oviksen jälkeen ylhäällä - lopputulos voi olla mitä vaan. Olen mittaillut oviksen jälkeen sekä luomukierroissa että lugesteron-tuetuissa kierroissa - ja lopputuloksena samoilla mittauksilla voi tulla plussaa tai kuukautiset. Että ota siitä sitten selkoa. Olen lukenut, että luget nostaa sivuvaikutuksenaan lämpöä, että voipi olla ettei tulokset kerro muusta kuin siitä - että niitä on käytössä :)

Mutta ihan kaikilla lämpötiloilla ovat plussat ja pysyvät sellaiset tervetulleita!!
 
Heippa hei!

Oon tän ketjun perustamisesta asti tätä sala lukenut, tuolla Raskaaksi 2015 ketjussa kirjoittelin mut jäin kesätauolle ja nyt työtahti on hintsusti rauhoittunut niin ajattelin palata. Mutta sit kun näitä oon lukenu nin kai mä tänne paremmin sovin kuin tuonne toisaalle. En tiiä miten usein ehdin kirjoittaa mutta luen päivittäin ja tykkäilen ainakin jos en ehdi muuta.

Ok, mut ajattelin että kirjoitan vähän taustaa nyt kun "uutena" tänne tulen. :)
Eli mä (30 v) ja mun aviomies (47 v) on yritetty tuloksettomasti saada vauvaa 01/14 asti. Ei yhden yhtään plussaa. Vuosi sitten mulle määrättiin clomit, joita kokeilin yhden kuukauden ajan mutta sillon en vielä tiennyt että mitä ne todellisuudessa on ja hullujen sivuoireiden jälkeen totesin vähän asiaa tutukittuani että ilman sen kummempia seurantoja en haluu niitä syödä. Joten se jäi siihen. Viime tammikuussa mun gyne määräsi mulle Metformin actavis lääkityksen lievään pco:hon mut sanoi että pco:n merkitys mun tapauksessa on häviävän pieni. Tänä aikana oon ovistikuttanut 4-5 kierrossa aina saadan tosi vahvan plussan, joten en oikein osaa hötkyillä ton ovuloimattomuuden puolesta. Kesän alussa mieheni kävi spermatutkimuksissa, ja kaikki oli huippu hyvin, kaikki arvon oli viitearvoja reippaasti korkeammalla ja lääkärin lausunto näytti normaalia hedelmöityskykyä.

Mulla on nyt tässä pari outoa kiertoa takana, toissa kierto päättyi menkkojen alkuun viikkoa odotettua myöhässä. voin sanoa että ei oikein tuntunut kivalta. Olin ihan varma et nyt onnistui. silloin kun odotin menkkoja alkavaksi tein testin ja se oli nega. Samana päivänä sit mun lääkäri soitti ja sanoi että laittaa nyt lähetteen sinne mun tutkimuksiin ja mä sain ihan hullut huutoitku kohtauksen. En tajua, mulla on ollut koko ajan tosi vahva vasta henki tutkimuksiin menoa ja hoitoja vastaan. En oikein osaa eritellä että miksi mutta syitä on monia. Tilanne on onneksi mun pään sisällä vähän rauhoittunut ja oon tajunnut että hyvähän se on tutkia, en tiiä sit et miten koviin hoitoihin mennään jos pitää mennä. Varmaan nyt jotain lääkkeellistä voisin kokeilla ainakin.. ehkä! Tosiaan no sit kun tästä huutoitku päivästä päästiin niin sit tosiaan vielä meni melkein viikko ennen kuin ne menkat alkoi. Kyllä hajotti.
No seuraava eli viime kierto sit:
Mä sain kaksi viikkoa sit torstaina ja perjantaina tosi vahvan ovisplussan. Päätin tikuttaa kun tosiaan se edellinen kierto meni niin hullun pitkäksi. Odotin siis menkkoja alkavaksi tän viikon torstaina eli eilen, mutta nepä päättivätkin alkaa jo tiistaina. Nyt alkoi siis yk 19. Huhhuh. Tänä aikana tän kropan jo melko hyvin alkaa tuntemaan joten oon sitä mieltä että tää oli ehdottomasti eka kerta kun alkoi ovikseen verraten noin aikasin. Alkuun vuoto oli aavistuksen kokkareista mutta kirkkaan punaista niin tuli vaan tuossa mieleen että olisikohan ollut varhainen km. En tiiä, en halua ajatella. Voihan olla ihan normaaliakin.

Sanon vain sen että hiljaiseksi vetää. Tässäkin ketjussa on ihan liian monta plussaamatonta ketä muistan keväältä! Toivon niin sydämestäni jokaiselle sen plussan, toivon et kenenkään ei tartteis sydämessään kokea tätä raastavaa tuskaa mitä itse käyn läpi.

anteeksi tämä muhn negatiivissävyteinen pöllähtäminen paikalle, mä oon positiivisempi jo ensi kerralla! :rolleyes:

muoks. se piti vielä sanoa et vippaskonsteista oon ainoastaan syönyt mammavitskuja! :)
 
Tervetuloa Ilpuri! Mukava kuulla kuulumisiasi pitkästä aikaa. Todella ikävää kun sielläkään ei ole plussaa kuulunut noin pitkään aikaan :(
Tsemppiä tähän kiertoon, toivottavasti tärppäisi :)
 
Katjusha, lugethan todella saattaa nostaa lämpöjä koska lämmön nousu oviksen jälkeen on juurikin keltarauhashormonin aikaansaamaa. Siksi juuri aloitan luget 3 pv oviksesta (eli kun on ollut 3 aamuna lämmöt koholla) jotta voin olla varma että lämmön nousu johtuu oviksesta eikä vaan lugesta. Näin luget ei pääse estämään ovista :) Mutta kierron lopussa lämmöt voi olla mitä vaan tuli menkat tai plussa. Eli lämpöjen avulla on huono ennustaa plussaa.

Ilpuri, miksi mulla on sellainen olo, että kirjoittelit jo täälläkin puolella? Vai muistanko väärin ja olit vaan tuolla Raskaaksi 2015-ketjussa... :D Tervetuloa joka tapauksessa! Ymmärrän noi sun huutoitkuraivarit. Me kaikki varmaan tässä ketjussa saadaan niitä :'D Mitä tutkimuksia sulle on suunnitteilla? Mun korviin sun tilanne ei kuulosta ollenkaan toivottomalta! Ja hienoa, että miehen tavara oli priimaa! Voi olla, että sulla on ollut jotain kiinnittymisyritystä parissa viime kierrossa. Plussatuulia! Olisitte tekin jo nyytin ansainneet!

Hihii nyt on pitsihepeneitä miehen viettelyyn :D ;)

Larissa kp 12/27-33, yk 14
 
Larissa, meillä lugesteron käytössä tähän mennessä vain Ivf:n yhteydessä ja kun on labrasta alkiot, niin mulla alkaa aina "ovulaatiosta" se tukihoito. olen aloittanut aina kp 2 estrogeenit ja sitten kun kalenteriin sopii 2-4 viikon päästä, niin sitten otetaan alkiot sisään. Seuraava siirto tehtäisiin luonnonkierrolla jos pystyn oman oviksen testein osoittamaan. Silloin tuskin ainakaan näin kovilla annoksilla käyttäisin lugeja. Ivf-siirroilla estrogeenilla ei ovulaatiota tai omaa keltarauhashormonituotantoa luonnollisestikaan esiinny. Katotaan, mitä parin seuraavan kierron aikana opimme. Vieläkö vanhalle ovulaatioplussaa annetaan :)
 
Larissa, en mä oo kirjattanu. Kun yhdessä vaiheessa meinasin mut sit mun kesä pn ollut ihan hullun kiireinen. oon joka päivä ollu töissä 10-12 tuntia niin sit kirjoitus ois jääny vaan yhteen kertaan niin en sit viitsinyt.
Mulle ne vissiin sunnittelee aukkaria ja sit (!!!!!!) joku kamera tungetaan vatsapeitteiden läpi ja sillä kuvataan. ja mä en nyt siis tiiä et mitä hittoa se tarkottaa, koska jos oikein järjellä ajattelen niin ne katsois vaan ultralla tosta vatsan läpi, sisukset mulla on ultrattu jo pariin otteeseen ja molemmilla kerroilla totesi paikat kauniiksi, limakalvot hyviksi ja et munasoluja on tuloillaan. Mut mulle kuitenkin käsitys jäi lääkäristä et se on pieni kirurginen toimenpide ja sit pihiin yhden asiakkaan kanssa niin se sanoi et joo ne menee navan läpi sillä kameralla. Kysyin sit siltä lääkäriltä vielä kun puhelimessa olin, et pitääkö mun varata itelleni sairauslomaa, kun oon yrittäjä, (työelämämielessä siis :grin) niin se oli et joo, kannattaa ottaa muutama päivä. Et olen aika kauhuissani. Onko jollekin tehty tälläistä toimenpidettä?

toivottavasti hepeneet löytyi :)
 
Hui! Kuulostaa aikamoiselta toimenpiteeltä! :O Kai siihen kannattaa saikkua varata. Ja eihän tommosta ilman nukutusta tehdä..? Mulla oli juuri aukkari ja siinä ultralla tarkistettiin alakautta ultraamalla, että neste virtaa rööreissä oikein :D
 
Takaisin
Top