Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kuopiossa ainakin käydään eka ultrassa ja sitten vasta neuvolaan. Näin mulla ainakin ollu joka kerta kun on niin pitkälle edes päässy. Tässä raskaudessa pääsin ekan kerran rv 4 eli just kun oli menkat jääny pois, toisen kerran sit rv 6+5 ja silloin näky jo sydämensyke. Soma jos oikein muistan niin sullakin oli keskenmeno takana? Olitko tuolla elokuisissa mun kaa samaan aikaan silloin? Kannattaa kysyä, että pääsetkö ultraan keskenmenojen takia. Tai sitten jos sulla on epäsäännöllinen kierto ollut niin sen nojalla sitten pyytää "tasaus" ultraa. :) Itse pyysin molempien takia ja ihan mukisematta sinne kyllä laittovat. :) Halusin myös tarkemman seurannan keskenmenojen takia ja nyt tätä hoidetaankin riskiraskautena ja pääsen usein kurkkaa pikkusta. Ajattelin, että saisit olla enemmän huoleti jos edes kysäisisit että pääsisitkö. Mulla helpottti aivan valtavasti alkuraskauden huolta ja murhetta.
 
Omanapailua pikaisesti.
Kuume laskenut nyt aamulla onneksi, pari tuntia sitten oli vielä 38. Äsken tuli verta nenästä ihan älyttömästi. Ei oo muuten kiva kokemus aivastaa kolmea kertaa samaan aikaan kun verta vuotaa... :(
Tätiä ei näkynyt aamu vessa käynnillä, no on tässä aikaa vielä, tänään kuitenkin odotan alkavaksi.
Vatsakin on ihan kuralla. Pohdin tossa, että mitähän tässä taudissa enää voi tapahtua?!? :D

Muurahainen dpo 13, yk 19
 
Wildside mä en kylläkään täällä Kuopiossa päässyt ultraan ku vasta silloin viikolla 12+. Ja eka neuvola oli silloin joskus viikolla 7 tai 8, kai... tosin mulla sattu hyvään saumaan silloin käynti naistentautien polilla just joskus 9 viikolla, nii siellä ultrasivat samalla, mut tuskin muuten olisin päässyt mihinkään varhaisultraan. Mut toki noi erityistapaukset on asia erikseen. Kyllä mustakin Soma sun kannattais ainakin yrittää pyytää sitä ultraa jos tosiaan useampia keskenmenoja on taustalla (anteeks en muista nyt tarkkaan sun taustoja).
 
Murkku, ny vaan ottamaan rennosti vaikka kuume onki laskenu niin saahaan sinutki takas elävien kirjoihin ja plussaamaan ;)

Nennaalle ja Viipsukalle pahoittelut :(

Nennaan kans vähän samat fiilikset, että vois tämän yrittämisen kans jo luovuttaa. Tutkimuksissahan me ei olla vielä käyty ollenkaan, koska julkiselle ne on tosi huonoja ottamaan ko ikää ei vielä kauheasti ole niin ei oo mikään kiirekään. Ja sitte taas yksityiselle en ees halua tietää kuin paljon sais rahaa tuhlattua ja taas riippuen siitä mitä kaikkea tutkimuksia yms. ne haluaa alkaa tekemään niin p*askalla tuurilla täällä reissataan reipas 300km suuntaansa.

mh- kp 26/30 Alkaa rauhallisuus ja ressittömyys katoamaan :excited001

Ai niin! Eilen muuten muutamaan otteeseen vihlasi ihan kunnolla vasemmalta puolelta munasarjan kohalta. En herättele toiveita (enpä vissiin) :grin
 
Murkku: tuo "vuosisadan flunssa" voi hyvinkin enteillä ihan jotain muuta kuin syksyn saapumista :)

Nennaa: <3

Mh: <3 , jospa kuitenkin :)

Minni: lupaavia oireita!

Pauliina: pieni tauko kuumeilufoorumilta on välillä terveellistä! Ei täältä taida sanktioita saada jos loistaa poissaolollaan :) jokaisella meillä on omat arjen kiemurat vielä kuumeilun lisäksi :)

Enu: tsemppiä piinailuun, ihana tuo plussa aalto :)

Wildside: ihana kun sulla on vihdoin mennyt kaikki hyvin! Ymmärrän huolen joka keskenmenojen jälkeen takaraivossa polttelee :/

Soma: tsemppiä! Ei ole ultraa meilläkään ennen rv10 Np-ultraa. Jos km on kolme niin sitten saa jonkin ylimääräisen. Jospa se huoli helpottaisi edes vähän neuvolakäynnillä! Oireita sulla ainakin on "lupaavasti". Eiköhän pienellä kaikki ole hyvin <3

Joku varmaan unohtu kommentoida... :/

on: nyt kp21, dpo9. Kyllä masentaa tää vuoto... Jos jotain olisi yrittänyt kiinnittyä niin kyllä se sieltä pois valuu.. Oon nyt kahen vaiheilla: r-testejä on ihan tolkuton läjä, vois hyvinkin tikuttaa jokapäivä (kuten suunnitelma oli) tädin tuloon asti. Mutta haluanko edes tietää tuliko taas km vai en.. Toisaalta voisi olla tärkee tieto toisaalta jaksanko itkeä sitäkin asiaa..
Ja joo, ei riitä tuhruvuodolle pikkuhousun suoja.. Eli jotain häikkää ja paljon.
 
Mh, myö ollaan julkisella puolella tutkimuksissa ja ikää miulla on 20v. Pelkäsin myös etteivät halua meitä sinne koska olisihan meillä vielä aikaa, mutta ottivatkin oikein mukavasti vastaan :)
Pointtina siis oli se, ettei terkassa henkilökunta SAISI katsoa ikää, eikä sitä vastaaottoa kannata pelätä jos tutkimuksiin haluaa mennä, kaikkia heidän kuuluisi hoitaa :)
Tsemppiä viimesiin piinapäiviin ja plussatuulia! :)

Murkku, eikös nenäverenvuotokin voinut olla merkki raskaudesta?? Nyt mie en enää meinaa pysyä täällä kyllä housuissani, oon niin varma ett murkulla tapahtuu jotain upeaa kehossa! :)
Paranemisia toki myös :)

On; en oo nyt nukkunu 2 yöhön ku vaan pätkiä, ku nää menkkakivut on niin älyttömät. Voiko tää oikeesti olla normaalia?! :(
 
Moi kaikki ihanat naiset!
Minäkin taidan tänne häntä koipien välissä luikkia kun yritystä tuli se puoli vuotta täyteen, jos vain huolitte.
Olemme miehen kanssa molemmat 28 vuotiaita ja ensimmäistä lasta on tjottailtu tammikuun lopulta asti. Tikuissa ei ole näkynyt viivan viivaa, ovistikuissakin nyt vain hailua (nyt tikutan ensimmäistä kertaa ovista että tietäisi toimiiko kroppa ollenkaan). Tällähetkellä on toiveet kovin kaksijakoiset, toisaalta tuntuu että ei sieltä mitään voi tulla kun lihoin kesälomallani varmaan viisi kiloa ja ennenkin oli vähän ylimääräistä mutta toisaalta sain itseni psyykattua että tämän on nyt oltava meidän Iso Kasi kierto (yk8, liittyy suosikkikiekkoilijaan ja nimeen minkä haluaisin vauvalle jos hän poika on, kaukaa haettua mutta menkkojen jälkeen oli jollain itsensä nostettava siitä pettymyksestä kun tuli puoli vuotta täyteen eikä hääpäivälahjaksi saanut antaa plussaa jne) Anteeksi tämä epäselvä sepustus ja kamala omanapailu heti alkuun.
Joku saattaa ehkä muistaa minut tuolta raskaaksi 2015 ketjun puolelta vaikka sielläkään ei ihan kamalasti tullut kommentoitua. Kännykällä kun yritän tässä nytkin tuhertas, läppäristä hajosi tossa pari viikkoa sitten näppis. Eli en ehkä täälläkään välttämättä kommentoi niin paljon kun haluaisin, mielessäni kyllä vastaan ja myötäelän kaikki kommentit ja tykkäillä koitan kovasti. Ja vielä täytyy sanoa että olette kaikki ihania ja vahvoja ihmisiä ja tämä ryhmä on ihan mahtava ja kaikille suuret plussatuulet, toivottavasti ketään teistä ei ole täällä enää vuoden lopussa!

Lukutoukka kp 12/27 yk8
 
Tervetuloa lukutoukka! Harmi kun teilläkin jo noin pitkään kestänyt :( toivottavasti The 8 tsemppaa ja plussaatte tästä kierrosta ;)
 
Wildside ens viikolle sain jonkun ylimääräisen ultran. Seuraava ultrahan on sitten np-ultra. Eli ei montaa viikkoa väliä noilla kahdella. Olin elokuisissa viimeksi,kun raskauduin. .. Kysyn vielä noista seuranta ultrista. Meillä on suvussa verenhyytymis ongelmia. Olen miettinyt, että vaikuttaako se noihin km. Ja sisko oli ravannut ultrassa jatkuvasti, kun oli ollut kystia kohdussa.
 
Soma, Mulla on tukostaipumus joka on tod näk aiheuttanu aiemmat keskenmenot mutta sillon pitää tulla hyytymiä joka haittaa istukan toimintaa ym jonka takia tulee keskenmeno. Tota hoidetaan aspiriinilla tai sillä toisella lääkkelä ( en nyt muista sen nimee ) että veri ohenee eikä tuu tukoksia. Eli eikös toi hyytymis ongelma oo just päinvastoin, ei meinaa veri hyytyä? Miten se sitten vaikuttaa raskauteen? Oon luullu että vaan toi tukosjuttu aiheuttaa ongelmia.
 
Tervetuloa mukaan Lukutoukka! Kyllähän sinut muistetaan :) Toivottavasti teillä tärppää pian! Saman ikäisiä ollaan, mulla vaan mies on juuri täyttänyt 30-v. Mekin esikoista tjottaillaan/yritetään.

Kiva kuulla susta Pauliina! Kyllä se on ihan normaalia ja tervettä pitää välillä taukoa foorumista. Onhan meillä kaikilla muutakin elämää :wink Plussatuulia!

Murkku, sinä niin plussaat! Kuulostaa kaikki olot niiiiiiiiiin lupaavilta! Testiä kehiiiin!!!!! :woot:

mh, plussatuulia myös sinne! Milloin aattelit testata? :wink

Soma, harmi kun joudut vielä ensi viikolle ultraa oottelemaan :sad001 Mutta olot sulla kuulostaa kyllä siltä, että raskaana olet!

KresiKät, tuo kuulostaa niin samalta kuin mitä itse jouduin kärsimään melkein vuoden ennen kuin luget sain! Se on ihan perseestä! Jokaisen kierron lopussa vedetään matto jalkojen alta, kun se saakelin tiputtelu alkaa :mad: Kannattaa hakea apua, sillä mulle lääkäri sanoi tiistaina ultratessaan, että luget on todella auttaneet mun limakalvon paksuuteen tähänkin kiertoon, kun niitä viime kierrossa ekaa kertaa käytin. Ja nehän piti sen tiputtelun poissa! Hieman ruskeaa tuhrua oli, kun ärsyttivät kohdunipukkaa, mutta se alkoi vasta dpo 11. Ekaa kertaa on sellainen olo, että on samanlaiset mahdollisuudet raskauteen kuin muillakin, kun tiputtelu ei huuhdo pientä alkiota pois jo ennen kuin se ehtii yrittää kiinnittyä!!!


Napaa: Oloista ja tiistain ultrasta sekä lääkärin puheista päätellen alkaa olla ovis käsillä. Hassua, kun se on näin ajoissa, kun aiemmissa kierroissa oli viikkoa myöhemmin :grin Ei haittaa, pääseepähän piinailemaan nopeammin. Ja ollaan hyödynnetty :wink Jännää!!!

Larissa kp 11/27-33, yk 14
 
Murkku, miksipä ei :wink Mutta r-testi on se, joka totuuden kertoo. O-testi ei joillekin annan mitään järkevää tulosta vielä dpo 13 vaikka r-testiin tulisi haamu/plussa. Mutta koita!
 
Mami91 joo just tota on meillä, että veri ei tahdo hyytyä. Mutta itselläni en ole kyllä huomannut sellaista. Mutta kysyvä ei tieltä eksy, katsotaan osaako hoitaja vastata kysymykseen. Viimeistään ensi viikon ultrassa voin lääkäriltä kysyä sitä, että voiko veren liiallinen juoksevuus olla syy keskenmenoille.

Lukutoukka tervetuloa! :) Toivotaan, että teidänkin piinailuun saadaan onnellinen loppu eli pysyvä plussa :)

Murkku voisit kyllä sellasen o-testin pissailla, jos sinne tuliskin jotain. Ja tosiaan saataisiin jotakin tihrustettavaa :D
 
larissa: kiitos infosta. Mä juttelin just lääkärin kanssa ja antaa taas jonkun antibioottikuurin. Kertoi että ei oo toivookaan mistään lugeista. Mulle on kesällä määrätty kuulemma e-pillerit (e-resepti just in case tarkotuksella) a aikaisintaan ensi kesänä voidaan puhua lähetteestä naistentaudeille jossa asiaa mietittäisiin. Jos tulee hajua uudestaan niin sit taas ab-kuuri. Ja miksiköhän meillä on niiiin paljon ab-resistenttejä bakteereja... Hmmm.. En pääse edes labraan. Mutta kuten totesit niin yksityiselle pitänee mennä kyselemään. Alan heti tutkimaan vaihtoehtoja :) taidan soittaa ajan "luge-reseptiä varten" :)
 
KresiKät, siis täh?! Onpa taas hyvää hoitoa kunnallisella... Kivaa kiskoa jotain ab-kuureja koko ajan! Ootko koittanut apteekista saatavia puikkoja tms ph-tasapainon korjaamiseen? Jos kyse olisi siitä hajun yms kanssa? Ja joo yksityiselle kannattaa mennä tota tiputtelua hoitamaan, kun kunnallisella antavat näemmä vaan odottaa...

Mh ja murkku, täällä jo jännään teidän testejä! :)

Ai niin! Enää tämän päivä töitä ja sitten 10 pv kesälomaa! Wuhuuuuuu! :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top