Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Heippa!

Täällä taustalla olen kovasti lueskellut.. Koitan aktivoitua keskustelemaan..

Täällä puhuttiin sukulaisista.. Vähän eri aiheesta tää mun juttu.. Mulla kävi yks päivä niin että oma äitini kävi kylässä ja hehkutti kun yksi tuttavan lapsi (ikää yli 35) oli tullutkin yht'äkkiä raskaaksi.. Siinä se tovin innoissaan asiasta puhui kunnes kysyi multa että onko meillä ehkäisyä.. Ja äitini tietää tasan tarkkaan että ollaan yritetty kakkosta jo kohta 5 vuotta.. Voin sanoo että ei ollut itku kaukana.. Ei tunnu yhtään että se tukis mua.. Suutuspäissäni sanoin sille että ollaan jo luovutettu.. En taida sille puhua asiaan liittyviä asioita enää..

Edellinen kierto jäi yllättäen 30 päivään.. Nyt on menossa kp 16.. Mitään odotuksia tähän kiertoon ei ole.. Niin paljon ollut puuhaa ettei miestä oo pahemmin vällyjen välissä näkyny.. Ovikseen viittaavia kipuja ollu mutta mitään o-testejä en nyt oo tehny.. Ei oo ollu mieltä.. välillä niin toivoton olo.. En tiedä.. Usein mietin että onko vaan tarkoitettu että ollaan yks lapsinen perhe.. Niin toivon että moni täältä saa lapsia! ootte kyllä uskomattoman positiivisia! Meillä tosiaan tyttö jo 5 vuotta ylikin.. Ja silti tuntuu että jotain puuttuu.. Tuntuu että oon epäonnistunut siinä etten oo saannu toiselle sisarusta.. Jonka kanssa leikkiä, kinastella jne. Usein tyttö kysyny että miksi meitä on yhteensä vain kolme? Miksi ei oo leikkikaveria jne. Huh.. Kyllä välillä on itsellä mieli maassa..

Mut voi kanssa lisää listaan.. Yritystä 9/2010 ja toista yritetään.. Yksi km 4/2011
 
Ja oon ollu jo foorumilla ainakin raskaaksi 2012-ketjusta lähtien.. Mutta nyt se ei tunnu enää omalta.. Kun tuntuu että moni raskautuu siellä melkein heti ja sitten tullaan iloitsemaan asiasta.. Toivottavasti kukaan ei ymmärrä mua väärin, tietysti on hienoa raskautuu heti mutta kaikki ei osaa sitä asiaa esittää aina niin ettei kukaan loukkaantuisi.. Itse kun odottanut plussaavansa jo vuosia niin pikkasen alkaa nakertaa kun toisten plussaan riittää pelkästään "kun mies seisoo vieressä". Mä toivon että täällä ei kenenkään tarttisi kauas plussaa odottamaan! tänään selkeästi huono päivä!
 
Mistä sä tiedät kauanko ihmiset on todellisuudessa yrittäny? Itsekkin rekisteröidyin tänne joku puol vuotta sitten ja raskauduin melkein heti, mut yritystä takana kaks vuotta ennen pysyvää plussaa. En tiedä johtuuko se, että plussaa "heti" kun tänne alkaa kirjoittaa, niin paineet vähenee ja saa vertaistukea. On joku paikka jonne kertoa huolia ja sitä kautta rentoutuu ja olo helpottaa ja sit se plussa tulee. Automaattisesti ei tarkota, että kaikki, jotka ovat pian tänne rekisteröitymisen jälkeen raskautunu, olisivat "kun mies vain seisoo vieressä" -tyylillä... Ja toi raskaaksi -ketju on mielestäni myös sitä varten, että siellä saa ilmotella jos raskautuu, ihan samalla tavalla jos kuumeilee.
 
Niin ja täytyy mainita, että itse en ainakaan aiemmin tiennyt tällasista vertaistukiryhmistä, niin siksi myöhäinen liittyminen.. Sattumalta löysin!
 
Wildside_, mitenkään en halunnut loukata.. Siellä yleensä kerrotaan taustoista niin siitä tietää kauan on yrittänyt. Ja kyllä, siellä on mukana rankkojakin taustoja.. Ja tää ajatus on ollut/tullut vuosien varrelta.. Ehkä kirjoitin huonosti niin "pointtia" ei ehkä ymmärretä..
 
Ymmärrän kyllä sunkin pointtisi, ei siinä mitään. Oli vain pakko sanoa. Olen myös käynyt kaikki maholliset tunteet läpi lapsettomuudesta ja ymmärrän että joka kerta satuttaa kun joku ilmottaa raskaudesta. Muistan kyl eräs kaverini ilmotti olevansa raskaana ja into pinkeenä siitä mulle kertoili ja itse kävin kaiken maailman tunteet läpi että "miksi hänelle eikä minulle. Eihän hänen tarvinnut edes yrittää, jätti vain pillerit pois ja pam" Koskaan en ole kyseiselle ystävälle hennonnut kertoa että meilläkin oli silloin yritystä päällä.
 
Yhdyn keskusteluun... Itse kyllä tiesin/ uskoin tälläisiä ryhmiä on olemassa. Itse en halunnut tulla koska kesti pitkään hyväksyä että "kuulun" ryhmään ja olen lapseton. Toiseksi olen niin vahva taitoinen ja hevillä en apua ym pyydä joten päätin että tästä selvitään yksin. Sitten vain jossain vaiheessa päätin etsiä jonkun ryhmän ja tulla uteliaisuuttani kurkkaamaan kun en kai tässä mitään menetäkkään :p
Ja en menettänyt vain päinvastoin <3 olen saanut tukea, olen oppinut lisää, voimaa ja toivoa ennen kaikkea ja toki huippu naisiin saanut tutustua! :)

Haikaranyytti kp 16
YK 27
 
Tyttötiikeri, miunkin puolesta olet oikein lämpimästi tervetullut tälle puolen! :) onkin oikeastaan jäänyt vähän ikävä siun kuulumisia, kun en pysy enää oikein tuolla raskaaksi-ketjun mukana..

Kreisikät, sen verran epäsäännölliset menkat tullu nyt viimesen lähes vuoden aikana, ettei miun tälläsestä todellakaan kannata innostua. Ei se täti tätä osotetta unohda, kuitenkin kertynyt "jo" 20 epätoivottua piipahdusta ;D

Kiitos kuitenkin kreisikät, tyttötikru ja larissa toivonpilkahduksen antamisesta, vaikka nyt jo tuntuu hiukan sen kaltaisia kramppeja ett eiköhän tääkin kierto pääty niinku aina ennenkin :)
Ootte kyllä ihania ku jaksatte uskoa ja toivoa miunkin puolesta, ite ku ei enää oikein jaksa :)
Hahah oikeestaan vois jo melkeen sanoa ett yllätysvauva tulisi jos pamahtaisinkin paksuksi :D

Voi ei kukka, olipas tökerö äiti siellä! :(
Ja itellä on kans samankaltaisia kokemuksia tuolta raskaaksi-ketjusta. Tottakai siis on upeaa ett jotkut plussaavat heti, eikä se mitään pidempään yrittäneiltä ole pois, mutta se tapa jolla se kerrotaan. Eivät he ehkä tule ajatelleeksi omalta innostukseltaan ja onnistumisen tunteeltaan ett miten he asian esittävät ja ett se voi loukata jotakuta. Eikä me vastaavasti voida sille mitään ett se loukkaa meitä, vaikka (itse ainki) ajatellaan etteivät he sitä tahallaan niin sano, eivät he tahallaan tahdo loukata.
Siksi siis tykkään enemmän olla tälläpuolen, koska täällä jokainen tietää miltä tuntuu pettyä useita kertoja, eikä siten tule niin helposti sanottua tökerösti ja muutenkin tälläpuolen on parempi yhteishenki :)

On; ootellaan menkkoja huomiseksi olojen perusteella.

Nenna kp28/28-33(37)
 
Muurahainen : veit ni sanat suustani, en tietäis ihekkää mitä tekisin ilman teitä <3
Mulla kanssa hiipuu usein usko tähän hommaan mut ihmekkös tämä ku täällä meitä on niin monta jotka on pettynyt liian monta kertaa! Silti on hienoa että vaikka itse et usko niin muut uskovat puolestasi ja tsemppaavat, se jos mikä lämmittää ainakin meikäläisen sydäntä :)

On: huomenna yövuoro ( 2 yötä viellä jäljellä ) ja alotan toisen 10 päivän terolut kuurin... Kp17-27
Viime kuurin otin aina 22 aikaa ennen ku menen nukkumaan no nyt en pääse mut liekö siitä haittaakaan vai pitäiskö kuiteski ottaa jo aamulla ku herään? :o

Haikaranyytti
Kp 16
Yk 27
 
Hei kaikille !
Ajattelin tulla kertomaan meidän tarinan lapsettomuudesta.
Meillä minä 26 ja mies 29 takana meillä lapsettomuutta 5 ja puoli vuotta jonka aikana oon syönyt clomeja,tehty 3 inseminaatiota(keinosiemennystä),1 koeputki hoitoa joista tuli yksi tuore ja 1 pakaste alkio siirrot ja kaikki tämä ilman yhden ainoatakaan plussaa ikinä..
No sitten tuli viime kesänä hoitotauko ja piti palata hoitoihin lokakuussa mutta jotain ihmeellistä sitten kesälomalla olikin tapahtunut ja tein 9.9.14 ensimmäisen plussan ikinä ❤ ja tästä plussasta tuli poika 13.5.15 ❤ Älkää luovuttako ❤
 
Kiitos haikaranyytti ❤
Tiedän tasan miltä teistä tuntuu pettyä joka kuukausi ja miten epäreilulta tuntuu kun sellasille tulee lapsia jotka niistä ei ole syystä tai toisesta ole valmiita\pysty huolehtimaan Niin monet itkut on itketty ja miehelle sanottu että menee ettimään jonkun paremman vaimon itelleen eipä tuo tuosta oo mitkään lähtenyt onneksi ❤
 
Jonsku88: Voin niin samaistua nimittäin itsekkin yli 2v yrittämisen jälkeen olen myös miehelle sanonut että "mene ja eti joku toinen nainen niin edes sie pääset kokemaan vanhemmuuden" Ei o lähteny ja toivottavasti saadaan viellä joskus se yhessä kokea :)
Sattuuko inseminaatio?
 
Passita murkku se täti tänne ni miun ei tartte ootella sitä ja pääsen nopeemmin uuteen kiertoon ;)
Sellaset meinaan kivut, ett sais täti tulla jo ett nää loppuiski aikanaan!
 
Takaisin
Top