Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mä nyt spämmään vielä tännekin tän päivän testikuvan 🌈🤞

Ylin pc, keskimmäinen halppis one step ja alin ehkä hiukan liian vähän aikaa uitettu medigoo kun tekeytyi hitaasti (mutta vahvistunut kuitenkin edellisistä) 🤩 (8pv siirrosta, eli dpo 13?)
Hienosti vahvistuu! 😍 Paljon onnea ja tarraisia sukkia! 🧦💕💜
 
@siska ja @Juliet92 hirmuisen isot onnittelut tässäkin ketjussa vielä molemmille!! 😍 Nyt kyllä tarraisimmat sukat matkaan molemmille kyytiläisille!

@Jefar tervetuloa tähän joukkoon! Toivottavasti sieltä polilta löytyy selitys ja apu vaivoihin ❤️

Me saatiin onneks eilen hyviä uutisia lopulta, eli päästiin kuitenkin sinne pakastealkion siirtoon tästä kierrosta 🥰 toki ei varmaa mikään vielä ole, ovulaatio voi aina ajoittua huonosti tai jotain muuta häikkää ilmetä mikä estää siirron. Mutta nyt tuntuu hetken taas hyvältä! Tuntuu että on taas vähän enemmän kontrollia tulevaan, koska jos tästä ei tarraa kiinni niin sit päästään takas IVF jonoon ja saadaan varmaan aika pian tieto seuraavasta hoidonsuunnitteluajasta :) jotenkin se kontrollin puute ja epävarmuus painaa itseä eniten.
 
@siska ja @Juliet92 hirmuisen isot onnittelut tässäkin ketjussa vielä molemmille!! 😍 Nyt kyllä tarraisimmat sukat matkaan molemmille kyytiläisille!

@Jefar tervetuloa tähän joukkoon! Toivottavasti sieltä polilta löytyy selitys ja apu vaivoihin ❤️

Me saatiin onneks eilen hyviä uutisia lopulta, eli päästiin kuitenkin sinne pakastealkion siirtoon tästä kierrosta 🥰 toki ei varmaa mikään vielä ole, ovulaatio voi aina ajoittua huonosti tai jotain muuta häikkää ilmetä mikä estää siirron. Mutta nyt tuntuu hetken taas hyvältä! Tuntuu että on taas vähän enemmän kontrollia tulevaan, koska jos tästä ei tarraa kiinni niin sit päästään takas IVF jonoon ja saadaan varmaan aika pian tieto seuraavasta hoidonsuunnitteluajasta :) jotenkin se kontrollin puute ja epävarmuus painaa itseä eniten.

Kiitos ❤️
Vielä ei ole tullut lisätietoa/kutsua polille.
Tietona on se että lähete hyväksyttiin.

Kaikki vähän jännittää ja kauhuskenaario on se että tulisi tuloksena ettei voida saada lapsia.
Ollaan jo puhuttu ettei mihinkään keinoputkihedelmöitykseen kuitenkaan lähdettäisi.

Parhain toive olisi se että laittavat kotiin takasin yrittämään ettei mitään vikaa kummassakaan ole.

Huomasin tällä viikolla että töissä on vaikea olla kun kuitenkin tää asia stressaa ja jännittää
 
Ihanaa @Nurppu , että ei tullut tässä kohtaa turhaa odottelua enempää. Toivotaan, että PASia ajatellen kierron aikataulu ja kaikki muutkin muuttujat on oikeassa asennossa ja pääsette siirtoon. Ymmärrän hyvin tuon, että kontrollin puute on raskasta. Ja ylipäätään se, että pitäisi koko ajan olla valmiudessa, eikä uskalla suunnitella ja sopia elämässä muuta, vaan kaikki aika menee jossitteluun. Toivotaan, että teillä menisi nyt tää hoitokierros putkeen!
 
Täällä dpo5/6. Ei voi olla ajattelematta, että kiinnittymispäivät käsillä. Alkaa malttamattomuus hiipiä. Paras testauspäivä olisi dpo14/15, monien eri menojen takia ei välttämättä ole viisasta aiemmin.

Ja hei, tarkistin että en ollut tähän ketjuun kertonut, että ovisplus tuli kp20 ja samana päivänä tehtiin inssi! 🤩 Ennen inssiä ultrassa oli 22 mm folli, joka näytti juuri olevan puhkeamassa, joten saattoi puhjeta samanakin päivänä, siksi tuo epäselvyys dpo:ssa. Ja kohdun limakalvo ei ikinä ole ollut ultrassa niin hyvä, 8-9 mm paksu ja kolmikerroksisuus hyvä. Näissä on ollut aiemmin häikkää, ja vaikka edellinen raskaus kiinnittyi ultrassa todettuun epätäydelliseen limakalvoon, niin silti tuntui hyvältä... Mietin, saattoiko lyhyt raskaus korjata jotain kohdussa... Nyt Cyclogestit taas tukena.

Tervetuloa, @Jefar!

Edit. Ovisplus kp18, ei kp20
 
Muokattu viimeksi:
Toivotaan @Onnenomena että lyhyt raskaus korjasi tosiaan jotain, ja nyt olisi sen seurauksena uusi plussakierto! 🥰

Mulla on huomenna PAS kontrolliultra missä katotaan onko kierto sopiva siirrolle. Hitusen jännät paikat kun ovulaatioplussa tuli jo eilen, eli tuolla ultrassa on todennäkösesti ovulaatio jo mennyt... Mutta toivotaan että se ei estä siirtoa ja että kaikki näyttäisi hyvältä! Jos olen tulkinnut oikein, niin siirto olisi mahdollisesti sitten perjantaina! :) Jännää!
 
Toivotaan @Onnenomena että lyhyt raskaus korjasi tosiaan jotain, ja nyt olisi sen seurauksena uusi plussakierto! 🥰

Mulla on huomenna PAS kontrolliultra missä katotaan onko kierto sopiva siirrolle. Hitusen jännät paikat kun ovulaatioplussa tuli jo eilen, eli tuolla ultrassa on todennäkösesti ovulaatio jo mennyt... Mutta toivotaan että se ei estä siirtoa ja että kaikki näyttäisi hyvältä! Jos olen tulkinnut oikein, niin siirto olisi mahdollisesti sitten perjantaina! :) Jännää!
Voi että, jännää! 😍 Toivottavasti siellä näyttää huomenna hyvältä!
 
Onpas siellä jännät paikat @Onnenomena :smiling face with heart-eyes: Kuulostaa kyllä tosi hyvältä lähtötilanne nyt, toivotaan sitä parasta lopputulosta!

@Nurppu, tsempit kontrolliultraan. Toivotaan sieltä hyviä uutisia :smiling-eyes: Tuu sitten tänne innokkaalle raadille kertomaan kuulumiset!

Täällä kierto vetelee viimeisiään. Itse laskeskelin, että huomenna viimeistään pitäis menkat alkaa, kun aiempiin kiertoihin tällä samalla Terolut-ajoituksella vertaan. Nyt on päästy onneksi pari kiertoa ilman loppukierron tiputtelua, kai siitäkin sietää olla tyytyväinen.

Sitä piti kysyä teiltä, joilla loppukierrossa kipeytyy rinnat. Käykö niin myös, jos kierto olisi ovuloimaton? 🤔 Oirearpajaisiin tässä evidenssiä keräilen, kuten varmaan arvaatte :tears:
 
@Mrs Willow myöhässä vastauksen kanssa liikkellä, mut kylhän progesteroni yksinään voi kipeyttää rinnat! Jos sulla oli siis terolutit käytössä. Miten tilanne eteni?

Näköjään tänne en maininnu että maanantain kontrolliultrassa näytti hyvältä, ja siirto on huomenna! Kauheesti nyt jännitän, että päästäänkö siirtoon (vaikka ei tässä mitään syytä ole etteikö päästäis). Ja siis, selvyyden vuoksi, jotenkin mieluummin jopa ottaisin sen että pallero ei selvinnyt sulatukesta ja mennään suoraan odottamaan seuraavaa hoitoa, kuin että vaikka sairastuisin ja siirto siirtyisi ensi kiertoon. Jälkimmäinen tuntuisi siltä että jatketaan roikkumista löysässä hirressä, ensimmäinen tuntuisi siltä että päästään sentään eteenpäin tässä kauheassa suossa. Kun on vaan yks pallero pakkasessa, ja se on 6-päivän blasto, ei mulla oo oikeen odotuksia sille että tästä tulis onnea (vaikka tiedän tietysti että monelle on 6-päivän blasto tuonutkin terveen lapsen!). Toivon, että ens IVF:stä saataisiin enemmän pakkaseen, että olisi useampi yritys. Esitin jo kontrolliultrassa toiveen että voitaisiinko ens kerralla harkita pitkää kaavaa lyhyen sijaan, ja lääkäri lupasi kirjata toiveen ylös.
 
@Mrs Willow myöhässä vastauksen kanssa liikkellä, mut kylhän progesteroni yksinään voi kipeyttää rinnat! Jos sulla oli siis terolutit käytössä. Miten tilanne eteni?

Näköjään tänne en maininnu että maanantain kontrolliultrassa näytti hyvältä, ja siirto on huomenna! Kauheesti nyt jännitän, että päästäänkö siirtoon (vaikka ei tässä mitään syytä ole etteikö päästäis). Ja siis, selvyyden vuoksi, jotenkin mieluummin jopa ottaisin sen että pallero ei selvinnyt sulatukesta ja mennään suoraan odottamaan seuraavaa hoitoa, kuin että vaikka sairastuisin ja siirto siirtyisi ensi kiertoon. Jälkimmäinen tuntuisi siltä että jatketaan roikkumista löysässä hirressä, ensimmäinen tuntuisi siltä että päästään sentään eteenpäin tässä kauheassa suossa. Kun on vaan yks pallero pakkasessa, ja se on 6-päivän blasto, ei mulla oo oikeen odotuksia sille että tästä tulis onnea (vaikka tiedän tietysti että monelle on 6-päivän blasto tuonutkin terveen lapsen!). Toivon, että ens IVF:stä saataisiin enemmän pakkaseen, että olisi useampi yritys. Esitin jo kontrolliultrassa toiveen että voitaisiinko ens kerralla harkita pitkää kaavaa lyhyen sijaan, ja lääkäri lupasi kirjata toiveen ylös.
Tsemppiä huomiseen ❤
 
@Nurppu hienoa, että kontrolliultrassa oli tilanne hyvä ja siirto häämöttää edessä. Täällä on kaikki sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menee niin hyvin kuin toivoa voi! Tulehan sit kertomaan taas kuulumiset :smiling-eyes: :red-heart:

Pahoittelut @Jefar uuteen kiertoon joutumisesta! Toivottavasti lapsettomuuspolilta nyt oltais piakkoin yhteydessä!

Mitäs muille kuuluu? Onko @Onnenomena siellä mitään oloja tai ootko jo aloittanu testailut vai odotteletko vielä?

Mä tosiaan aiemmin kyselin rintojen kipeytymättömyyteen liittyen, että vaikuttaiskohan mahdollinen ovuloimattomuus siihen. Terolutit oli kyllä käytössä tässä kierrossa myös. Tilanne siis oli se, että tissit ei kipeytyneet tavallisen aikataulun mukaisesti (kp 25 huitteilla ehkä yleensä) ollenkaan. Nyt kuitenkin pari päivää sitten eli yli viikkoa normaalia myöhemmin tissikipu rantautui tänne ja olo on jatkuvasti se, että tuntuu kuin menkat alkais justnyt. Olin juuri pitämässä parin tunnin koulutusta ja olojen perusteella olin varma, että verta tuli ja kunnolla sinä aikana, mutta ei niin pisaraakaan :Eyes: Kierron heittelyissä ei ole mulle mitään uutta, joten en nyt oikein viitsi innostua. Negojen testaaminenkin vtuttaa, joten jatkan epätietoisuudessa eloa ja odottelen Niagaraa saapuvaksi. 🤔 Yhtään testiä en siis oo tässä kierrossa tehnyt, negoilla viittaan nyt aikaisempiin testailuihin.
 
Tsemppiä vielä huomiseen odotteluun @Nurppu ! :red-heart: Eiköhän se hyvin mene ja saat palleron matkaan!

@Mrs Willow En osaa sanoa ovuloimattomuudesta mutta tuo tissikipu on kyllä tuttua nega-kierroissa. Tässä kierrossa oli pitkään kuukautisten jälkeenkin, mikä tosin oli outoa kun yleensä se lakkaa kuukautisiin.

Täällä on kyllä ollut taas sellainen "Ei se voi olla näin vaikeeta" viikko. Ei siis (odotetusti) päästy tuoresiirtoon punktion jälkeen ja kuukautiset alkoikin sit jo vajaa viikko punktiosta. Oli kuitenkin puhe että heti tästä kierrosta PAS, mutta tällä viikolla selvisi ultrassa ettei siellä ole hommat edenneet vaan limis on edelleen huono ja ei ollut folli lähtenyt kunnolla kasvaan kiertopäiviin nähden. Nyt sitten edelleen metsästän ovista ja katsotaan perjantaina uudestaan oliko hukkakierto. Just sellainen olo että onko yhden oviksen metsästys tosiaan niin vaikeeta!

Kaikki limiksen luonnolliset kasvatusvinkit otetaan vastaan. E-vitamiini harmillisesti just loppu pari päivää sitten ja en muistanut ajoissa tilata lisää. Olen siis käyttänyt ubikinoni + e-vitamiini -lisää raskausvitamiinin lisäksi. Pähkinöitä ja avokadoa olen kyllä vedellyt.
 
@Nurppu onnea huomiselle, toivotaan tottakai 6 päiväisellekin hyvää onnea ja tarrasukkia, se on aina hyvä muistaa ettei ne huonoja pakastele tai siirrä :) mut ymmärrän kyllä et hinku seuraavaan ivf kiertoon.. ei ehkä ihan vertaudu siihen että mä halusin vaan nopeesti ne 2 päiväiset pois alta (toki silti harmitti et osa meni jo sulattaessa) kun luotto 5 päiväisiin oli isompi.

Ja touvotaan @Evanel että perjantaina olis ns nätimmät näkymät sielä. Mun se eka kierto ivf jälkeen (viikon päästä punktiosta alko menkat) oli vähän pidemmän sorttinen, mut itsellä toki vaihtelee jonkun verran muutenkin.. et ei voi tietää et mistä johtui..
 
@Mrs Willow Kiitos kysymästä, olen vähän oloja seurannut, mutta ei oikein mitään kummempaa ole ollut. Tai on, mutta ei mitään mitä negakierroissakin ei olisi ollut... Alavatsaa vihloo ajoittain, mutta toisaalta on ilmavaivoja. Viime yönä minua palelsi kunnolla, mutta niin oli paleltanut miestäkin... Joulun alla plussakierrossa minulla oli öisin kunnon horkkakohtauksia, kun niin palelsi... Jotenkin tuntuu, että jollei niitä tule, en usko plussaan.

Aion testata mahdollisesti vasta tiistaina, jos menkat ei ala, koska inhoan syvästi niitä negatestejä... En halua tuijottaa yhtäkään enempää kuin on pakko.
 
Tsempit @Nurppu Aslakin hakuun täältäkin :tears: Toivottavasti hakukeikka menee hyvin!

@Onnenomena ymmärrän täysin tuon, että ei kiinnosta testailla jos ei oo pakko. Itsellä sama. On niitä negoja nähty tässä vuosien mittaan enemmän kuin tarpeeksi, ei mitään mielenkiintoa testata enempää kyseistä sorttia. Toivotaan, että siellä olisi lopulta posiitivinen tikku vastassa :red-heart:

@Evanel kyllähän se valitettavan vaikeaa voi olla missä tahansa kierron vaiheessa saada optimaalinen tilanne aikaiseksi :disappointed-face: Sen suurempia kikkakolmosia ei nyt ole tarjota, mutta onko greippimehu jo testattuna? Pahaahan se on (mun mielestä ainakin), mutta mitäpä sitä ei tässä suossa litkisi...

Hienoa @Jefar, että siellä on sentään vähän tilanne edennyt ja ootte saaneet labralähetteet. Kivasti ajatkin jo ihan hetipian :Clapping Hands Sign::smiling-eyes:
 
Takaisin
Top