Nyt juuri on niin väsynyt ja toivoton olo... Raastaa että jouduin luopumaan tästäkin vauvasta, unelmasta, elämästä, tulevaisuudesta...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voi omppu. Ymmärrän. Kaikista hirveintä ei jotenki oo ees sen vauvan menetys, vaan sen koko elämän minkä kerkes jo suunnitella sen yhen plussatikun varaanNyt juuri on niin väsynyt ja toivoton olo... Raastaa että jouduin luopumaan tästäkin vauvasta, unelmasta, elämästä, tulevaisuudesta...
Todella hyvin sanottu. @Onnenomena mä niin pystyn samaistumaan tohon tuskaan. Se että joutuu aloittamaan kaiken alusta on suoraan sanottuna perseestä. Sit kun saa tsempattua itsensä siihen alkuun ja ajattelee et no meidän vuoro tulee varmasti pian kun muillakin keskenmenon jälkeen on nopeasti tärpännyt ja sit kun kerta toisensa jälkeen tulee uudestaan se nega niin sit tulee se kateus ja katkeruus. Mut haluan uskoa että tulee vielä se päivä kun me kaikki itketään onnesta, ensin siellä varhaisultrassa, sitten nt ultrassa, sitten rakenneultrassa ja sitten synnärillä ja kaikki tää on ollut sen arvoista kun oma esikoinen on sylissä.Voi omppu. Ymmärrän. Kaikista hirveintä ei jotenki oo ees sen vauvan menetys, vaan sen koko elämän minkä kerkes jo suunnitella sen yhen plussatikun varaan
Halusin kommentoida tätä, että kuvaat täydellisen osuvasti sitä uuden toivon tunnetta. Sanoitat muutenkin kauniisti tuntemuksiasi ja olen niihin samaistunut todella monesti. On niin väärin, kun joutuu palaamaan takaisin lähtöruutuun.Eniten riipaisee myös se, että tunsin stressin katoavan. Tunsin, miten paljon sitä oli ollut. Olin lomalla tästä kiertojen kierteestä, lomalla päivien laskemisesta, lomalla yhden viivan testeistä. Olin lomalla tuskasta ja masennuksesta, lomalla epätoivosta. Olin onnellinen, olin hetken nostettu ylös kivisestä ja pimeästä kaivosta kukkakedolle aurinkoon, katselin muita siellä kedolla olevia joukkoon kuuluvana, ilman ulkopuolisuutta ja kateutta.
Loma on ohi. Kiitän että se oli. Katson tulevaa, enkä näe mitään. Edessä on verho, sen takana tuntematon.
Vierelläni on vielä hän, jonka kanssa sanoimme kerran Tahdon.
Olipas osuvasti ja kauniisti tämäkin kirjoitettu ja samaistun sillä erotuksella, että toista kaipaan syliin. Mutta tuo kateus ja katkeruus ja pettymys siitä, että itse ei kuulunutkaan siihen joukkoon joka helposti km jälkeen raskautuisi.Todella hyvin sanottu. @Onnenomena mä niin pystyn samaistumaan tohon tuskaan. Se että joutuu aloittamaan kaiken alusta on suoraan sanottuna perseestä. Sit kun saa tsempattua itsensä siihen alkuun ja ajattelee et no meidän vuoro tulee varmasti pian kun muillakin keskenmenon jälkeen on nopeasti tärpännyt ja sit kun kerta toisensa jälkeen tulee uudestaan se nega niin sit tulee se kateus ja katkeruus. Mut haluan uskoa että tulee vielä se päivä kun me kaikki itketään onnesta, ensin siellä varhaisultrassa, sitten nt ultrassa, sitten rakenneultrassa ja sitten synnärillä ja kaikki tää on ollut sen arvoista kun oma esikoinen on sylissä.
Toki jaksaa. Teki mieli painaa yhtä aikaa sympatiaa ja optimistinen. Toivottavasti saatte pian pysyvän plussan!Hyvää uuttavuotta tähänkin ketjuun! Täällä on uuttavuotta vietetty tällä kertaa jokseenkin paremmissa fiiliksissä kaikesta huolimatta.. selasin puoliltaöin puhelimen kuvia ja niistäkin kyllä huomaa kuinka tää lapsettomuusteema värittää sitä vuotta tosi vahvasti. Jos aloitetaan joulukuusta 21, niin multa löytyy kahden kemiallisen testikuvat, läjäpäin kuvia myyntiin pistetyistä esikoisen vanhoista tavaroista joita en ole enää säästänyt kellariin, kuvia ivf hommista, hymyilevista ovistesteistä, kuvia letroista (miksi mulla on edes kuvia letroista??).. on mulla toki paljon muitakin kuvia, mutta nää on ne mitkä pistää silmään - esim yhden tampereen reissu kuvien lomassa on kuvia mun tekemistä testeistä jotka ei lopulta lähteneet vahvistumaan sen enempää - mielummin muistelisin vaan positiivisin mielin hyvin onnistunutta reissua.
Tähän vuoden tuulista ei voi oikein tietää vielä, mutta on mulla jo muutamia ajatuksia, tarkoitus olis nyt PAS:ja tehdä mahdollisemman putkeen. Todennäköisesti meillä riittää alkioita vielä ensi vuodellekin asti siirrellä (ellei noita ala enempikin sulatuksessa kupsahdella kuten ekassa siirrossa jo yksi ei selvinnyt), mutta näillä näkymin jos niitä ei yksikään tartu matkaan niin emme enää lähde IVF kierrokselle uudestaan ja lopetetaan yrittäminen sitten siihen. Jos tulee uusia keskenmenoja niin pistetään homma ehkä jäähylle ja pohditaan alkioiden siirtoa yksityiselle ja niiden kromosomien testaamista. Jotenkin tämmösten ratkasujen etukäteismiettiminen on siirtänyt ihan hirveesti painolastia hartioilta.. vaikka tuntuuhan se hirveen suurelta ajatella, että yrittäminen loppuisi - ja voi se oikeesti mennäkin niin, että sit jos sinne asti päätyy niin mieli muuttuu. Mut nyt just se, että tietää että tälle on sit joku päätepiste tiedossa, niin se tuntuu noh.. helpottavalta? Ollaan eletty tässä mankelissa nyt nelisen vuotta ja se tuntuu vievän hirveesti pois muulta elämältä ja käy mielenterveyden päälle. Toki ollaan "onnellisessa asemassa", koska on jo se yksi lapsi, mutta eihän se sitä tuskaa poista, kun toive on niin kova, ja menetyksiä on liuta..
Mut joo tämmöstä pohdintaa siskalta tältä erää, kiva jos joku mun horinoita jaksaa lukea
Ehdottomasti mahtuu mukaan, tervetuloa ja toivon kovasti tälle vuodelle uutta tärppiä teille ja suuret pahoittelut keskenmenosta (vaikka siitä aikaa onkin).Mahtuuko tänne mukaan? Raskaaksi 2023 -ketju ei oikein tunnu omalta, kun yrityskertoja lasketaan vuosissa eikä kuukausissa. Takana yksi keskenmeno kaksi vuotta sitten eikä sen jälkeen ole tärpännyt. Ei olla vielä oltu hoidoissa eikä isommissa tutkimuksissa, mutta sinne kai tie kohta vie.
Kp27 ja olo jo enteilee vuodon alkamista, eli se taas tästä kerrasta. Toivottavasti tämä vuosi on meidän (kaikkien) vuosi.
Pahoittelut kivisestä tiestä, mutta lämpimästi tervetuloa mukaan!Mahtuuko tänne mukaan? Raskaaksi 2023 -ketju ei oikein tunnu omalta, kun yrityskertoja lasketaan vuosissa eikä kuukausissa. Takana yksi keskenmeno kaksi vuotta sitten eikä sen jälkeen ole tärpännyt. Ei olla vielä oltu hoidoissa eikä isommissa tutkimuksissa, mutta sinne kai tie kohta vie.
Kp27 ja olo jo enteilee vuodon alkamista, eli se taas tästä kerrasta. Toivottavasti tämä vuosi on meidän (kaikkien) vuosi.
Tervetuloa munkin puolesta! Ja pahoittelut myös haastellisemmasta tiestä vanhemmaksi. Meitä on tosiaan täällä noita kehäraakeiksi itseään kutsuvia ja sit vajaa vuoden yrittäneitä ja sit tämmösiä keskitien kulkijoita niinku minä, et reipas vuos yritystä takana. Tää ketju tuntuu itsestäkin enemmän omalta kuin tuo aktiivisempi raskaaksi ketju. Ja samoin bbt ketju on semmonen ykkössuosikki ehkä itsellä kun tulee noita lämpöjä seurattua.Mahtuuko tänne mukaan? Raskaaksi 2023 -ketju ei oikein tunnu omalta, kun yrityskertoja lasketaan vuosissa eikä kuukausissa. Takana yksi keskenmeno kaksi vuotta sitten eikä sen jälkeen ole tärpännyt. Ei olla vielä oltu hoidoissa eikä isommissa tutkimuksissa, mutta sinne kai tie kohta vie.