Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Eniten riipaisee myös se, että tunsin stressin katoavan. Tunsin, miten paljon sitä oli ollut. Olin lomalla tästä kiertojen kierteestä, lomalla päivien laskemisesta, lomalla yhden viivan testeistä. Olin lomalla tuskasta ja masennuksesta, lomalla epätoivosta. Olin onnellinen, olin hetken nostettu ylös kivisestä ja pimeästä kaivosta kukkakedolle aurinkoon, katselin muita siellä kedolla olevia joukkoon kuuluvana, ilman ulkopuolisuutta ja kateutta.

Loma on ohi. Kiitän että se oli. Katson tulevaa, enkä näe mitään. Edessä on verho, sen takana tuntematon.

Vierelläni on vielä hän, jonka kanssa sanoimme kerran Tahdon.

@Onnenomena sanoitat tosi kauniisti sun tunteita ja jotenkin niin samaistuttavasti. Just toi että eniten sattuu sen asian lopullisuus. Me lähdettiin naistenpolin kautta häämatkalle jossa oli vahvistettu keskenmeno (vaikka mä olin sen jo itse tajunnut). Silti meillä oli aivan ihana häämatka. Se oli täynnä rakkautta ja naurua, toki myös itkua silloin kun ne tunteet otti vallan. Mut parasta oli olla meidän omassa kuplassa, vain me kaksi.

Mä oon edelleen Omppu koko sydämestäni niin pahoillani että nyt ei ollut teidän vuoro mutta haluan uskoa että maailma ei voi olla niin julma, ettettekö saisi lasta syliin asti ja mä haluan uskoa että ensi vuosi on ehdottomasti teidän ❤️

Mitäs mieltä porukka täällä, lauantaina olis kp7 ja ovis ollu aikasintaa kp12. Uskaltaako touhuilla ilman kumia? 5 päivää kuitenkin väliä aikasimpaan ovisajankohtaan ja tulosta ei oo tullu ajoitetuillakaan yhdynnöillä. Meillä hotelliyö edessä tolloin ja nautiskeltais mieluusti vapaasti.

Mitäs mieltä porukka täällä, lauantaina olis kp7 ja ovis ollu aikasintaa kp12. Uskaltaako touhuilla ilman kumia? 5 päivää kuitenkin väliä aikasimpaan ovisajankohtaan ja tulosta ei oo tullu ajoitetuillakaan yhdynnöillä. Meillä hotelliyö edessä tolloin ja nautiskeltais mieluusti vapaasti.
Hotelliyö kuulostaa kivalta 😍 Oliko niin että miehelläsi oli nyt jotain hoitoja, jolloin ei saisi tärpätä? Jos lääkäri on määrännyt jotain hoitoa/lääkettä ettei raskautua saa, niin silloin on parempi noudattaa sitä lääkärin ohjetta - se on mun kanta 🤔

Hotelliyö kuulostaa kivalta 😍 Oliko niin että miehelläsi oli nyt jotain hoitoja, jolloin ei saisi tärpätä? Jos lääkäri on määrännyt jotain hoitoa/lääkettä ettei raskautua saa, niin silloin on parempi noudattaa sitä lääkärin ohjetta - se on mun kanta 🤔
Siis lähinnä kyselin, et kuinka suurena riskinå ihmiset pitää kp7 puuhastelua ilman ehkäsyä jos ovis aikasintaan ollu kp12? Juu ei saa nyt tärpätä luomusti enää ku mies sai jo niitä sytostaatteja. Itse ajattelisin et tuskin viittä päivää sinnittelee siittiöt jos aiemmin ei oviksen ympäril tallettelut oo tuottanu tulosta.

Siis lähinnä kyselin, et kuinka suurena riskinå ihmiset pitää kp7 puuhastelua ilman ehkäsyä jos ovis aikasintaan ollu kp12? Juu ei saa nyt tärpätä luomusti enää ku mies sai jo niitä sytostaatteja. Itse ajattelisin et tuskin viittä päivää sinnittelee siittiöt jos aiemmin ei oviksen ympäril tallettelut oo tuottanu tulosta.
No siis teoreettisestihan siittiöt voi elää sen viikonkin vaikka loppuvaiheessa ovatkin jo parhaat hetkensä eläneet. Sitä kun ei voi etukäteen ennustaa ovista 😅 mutta teoriassa mun matikalla teidän tilanteessa raskautumismahdollisuus on olemassa mut onko käytännön vaaraa niin sitähän ei kukaan voi sanoa koska teoria ja käytäntö on toki kaksi eri asiaa.

@Juliet92 Tämän ( https://www.terveyskyla.fi/naistalo/lisääntymisterveys/hedelmällisyys/raskauden-alkaminen ) mukaan riski on olemassa. Tietysti se on teidän päätös, mutta voitko kuitenkaan nauttia lopulta täysillä, jos raskaus arvelluttaa? Jos ovis siis on kp12, eikä ovisplus vasta, niin tuo kp7 on minun laskujen mukaan dpo-5? Siinä se 5-10% riski on, toki se ei minua ihmetytä että riskiä pitää pienenä, kun ei ole tärpännyt ajoitetuillakaan. 🤔 Itse varmaan en antaisi raskaudelle mahdollisuutta, koska en osaisi rentoutua kuitenkaan. Teidän pitää varmaan yhdessä miettiä, mitä teette. Tsemppiä!

Liitteet

• Screenshot_20221228_164544.jpg
    Screenshot_20221228_164544.jpg
    169.9 KB · Katsottu: 59
@Juliet92 Tämän ( https://www.terveyskyla.fi/naistalo/lisääntymisterveys/hedelmällisyys/raskauden-alkaminen ) mukaan riski on olemassa. Tietysti se on teidän päätös, mutta voitko kuitenkaan nauttia lopulta täysillä, jos raskaus arvelluttaa? Jos ovis siis on kp12, eikä ovisplus vasta, niin tuo kp7 on minun laskujen mukaan dpo-5? Siinä se 5-10% riski on, toki se ei minua ihmetytä että riskiä pitää pienenä, kun ei ole tärpännyt ajoitetuillakaan. 🤔 Itse varmaan en antaisi raskaudelle mahdollisuutta, koska en osaisi rentoutua kuitenkaan. Teidän pitää varmaan yhdessä miettiä, mitä teette. Tsemppiä!
No onhan tietenkin juu aina joku pieni riski olemassa. Meil toi kumil leikkiminen vaan voi päätyä sit siihen et hommista ei oikeen tuu mitään🙈 olishan se surkuhupaisaa, et kuukaustolkul yrittäny otollisee aikaan ja sit ku ei sais ni dpo-5 touhuilla tärppäis. Meil on kyl niin onneton tuuri mones asias, et ei sitä koskaa tiiä. Ja olis tosi mälsää sit joutua keskeyttää ja viivästyttäis taas hoitoja. Tää on kyl nii hanurista, et ku yli vuoden yrittäny ni ny sit pitäs vältellä otollista aikaa🙈 no onneks vaan yks kierto. Tosin joutuu tossa hoitokierrossakin sit ehkästä.

Ja kiitoksia❤ ollaan tosiaan sky loft huone Klaus K varattu. Aateltii repästä, ku ei oo koskaa yhes käyty missää hotellis ja ei tulla pariin vuoteen käymään.

Mites sä Omppu jakselet? Mul tuli ihan kyyneleet jouluna sun puolesta❤

@Kuuttituutti juu teoriatasolla viikonkin voivat😅 mut joo tosiaan kun käytännössä sit taas monen päivän putken tai joka toine päivä taktiikallakaan tärpänny. Ärsyttäviä juttuja nää. Loppukierto ovis todennettuna olis ollu turvallisempi ajankohta.

Muokattu viimeksi:
Mites sä Omppu jakselet? Mul tuli ihan kyyneleet jouluna sun puolesta❤

Kiitos ❤️, onneksi on loma. Töissä en kykenisi olemaan. Sinänsä ok, että en kyynelehdi koko ajan, mutta mitään en ole tänään saanut aikaiseksi. En ole kyllä yrittänytkään. Anopin luona kävin päivällä kun mies oli töissä, se on maailman paras anoppi. 😍

Fyysisesti homma alkaa olla ohi, paitsi testissä näkyy vielä haalea viiva, ei mikään haamu, mutta ei vahvakaan. Selittää varmaan sen, että vielä on raskausoireita, esim ummetus. Vuoto on ohi.

Aika paljon turrutan ajatuksia roikkumalla puhelimella, kuuntelemalla äänikirjoja jne., huomaan.

Kävin varatulla neuvola-ajalla kuitenkin ja se oli tosi hyvä käynti. Sain puhuttua. Kätilö laittoi lääkärille kyselyä, saadaanko me km-tutkimukset, vaikka on vain kaksi km, mutta kun toinen oli 2. kolmanneksella. Lähinnä tukostaipumus mietityttää. Aika monta juttua kyllä tutkittiin jo silloin kun oli se edellinen keskenmeno.

Muokattu viimeksi:
Kiitos ❤️, onneksi on loma. Töissä en kykenisi olemaan. Sinänsä ok, että en kyynelehdi koko ajan, mutta mitään en ole tänään saanut aikaiseksi. En ole kyllä yrittänytkään. Anopin luona kävin päivällä kun mies oli töissä, se on maailman paras anoppi. 😍

Fyysisesti homma alkaa olla ohi, paitsi testissä näkyy vielä haalea viiva, ei mikään haamu, mutta ei vahvakaan. Selittää varmaan sen, että vielä on raskausoireita, esim ummetus. Vuoto on ohi.

Aika paljon turrutan ajatuksia roikkumalla puhelimella, kuuntelemalla äänikirjoja jne., huomaan.

Kävin varatulla neuvola-ajalla kuitenkin ja se oli tosi hyvä käynti. Sain puhuttua. Kätilö laittoi lääkärille kyselyä, saadaanko me km-tutkimukset, vaikka on vain kaksi km, mutta kun toinen oli 2 kolmanneksella. Lähinnä tukostaipumus mietityttää. Aika monta juttua kyllä tutkittiin jo silloin kun oli se edellinen keskenmeno.
Ymmärrän ja onneks sul on lomaa. Aika vaikeeta olis varmasti keskittyä töihin. Toisilla tosin varmaan voi toimia sit taas toisinpäin. Itel oli "helppo" kun sai äitiyslomalla kotona käsitel asiaa ja hommaa riitti muuttopuuhien ja esikoisen muodossa.

Kiva kun sulla ollut seuraa ja tekemistä kuitenkin. Varmaan oireita on niin kauan ku hcg koholla. Itekin ravasin viel pissalla vaikka oli jo keskeytyny.

Toivottavasti saisitte jotain lisäselvityksiä ja toivottavasti ekat menkat ei antais odotuttaa liikaa itseään, ni pääsisitte sit kans alottelee hoitoa. Olikos näin et seuraavista menkoista alkaa pitkäkaava eli sumuttelut sit seuraavien menkkojen loppukierrosta?

Ymmärrän ja onneks sul on lomaa. Aika vaikeeta olis varmasti keskittyä töihin. Toisilla tosin varmaan voi toimia sit taas toisinpäin. Itel oli "helppo" kun sai äitiyslomalla kotona käsitel asiaa ja hommaa riitti muuttopuuhien ja esikoisen muodossa.

Kiva kun sulla ollut seuraa ja tekemistä kuitenkin. Varmaan oireita on niin kauan ku hcg koholla. Itekin ravasin viel pissalla vaikka oli jo keskeytyny.

Toivottavasti saisitte jotain lisäselvityksiä ja toivottavasti ekat menkat ei antais odotuttaa liikaa itseään, ni pääsisitte sit kans alottelee hoitoa. Olikos näin et seuraavista menkoista alkaa pitkäkaava eli sumuttelut sit seuraavien menkkojen loppukierrosta?

Hoidon aloitus siirtyikin yhden kierron eteenpäin, hoitaja polilta sanoi että hormonien täytyy tasoittua. Eli ensi kierrossa alunperin piti alkaa, mutta nyt kuitenkin vasta sitä seuraavasta.

Tällä hetkellä olen niin poikki koko touhuun, että ihan sama.

Aaa tosi hyvä omppu et kävit siel ja terkka oli heti kärryillä. Mul kävikin kerran mielessä et voisko olla et pääsette niihin tutkimuksiin, kun oli toi myöhäisempi keskenmeno myös. Mut sit en sillo muistanu kysellä nii unohtu. Kyllä se varmasti ois itelle hyvä juttu et tutkitaan ♥️
Voimia vielä hirveesti teille. Mites puoliso on ottanu tän?

Hoidon aloitus siirtyikin yhden kierron eteenpäin, hoitaja polilta sanoi että hormonien täytyy tasoittua. Eli ensi kierrossa alunperin piti alkaa, mutta nyt kuitenkin vasta sitä seuraavasta.

Tällä hetkellä olen niin poikki koko touhuun, että ihan sama.
Ai niin se olikin. Noh ehkä tekee sitten ihan hyvääkin monessa mielessä❤

Aaa tosi hyvä omppu et kävit siel ja terkka oli heti kärryillä. Mul kävikin kerran mielessä et voisko olla et pääsette niihin tutkimuksiin, kun oli toi myöhäisempi keskenmeno myös. Mut sit en sillo muistanu kysellä nii unohtu. Kyllä se varmasti ois itelle hyvä juttu et tutkitaan ♥️
Voimia vielä hirveesti teille. Mites puoliso on ottanu tän?
Kiitos ❤️
Mies on tosi mahtava tuki minulle, pelkään vain että hänen surulleen ei ole tilaa. Vaikka on hänkin itkenyt, hän on jo optimistinen tulevaisuuden suhteen. Olen yrittänyt sanoa, että hänelläkin on oikeus surra, ei ole pakko vain minua tukea... Mutta hän sanoo että on ok. Ehkä hän romahtaa sitten kun kaikki on ohi jossain vaiheessa, tavalla tai toisella... Tai sitten se ei miehelle ole niin kova isku kuin naiselle, jota myös hormonit riepottavat. Tai sitten hän käsittelee asiaa siten, että pelaa parhaillaan jotain viikinki-seikkailu-tappelupeliä tietokoneella...

Mullaki alko eilen joku pienen pieni vuoto. Jönnätää perjantaihin. Sillo meillä ois ultra, jos nyt ei nyt ala jotku kivut tai suurempi vuoto. Sit päivystykseen

Ihana puoliso @Onnenomena . ♥️ Muistan kyllä iteki et meillä puoliso oli sillo keskenmenossa enemmi mulle tuki, kun että oisi ite surru niin paljon. Toki hän kyl myös myönsi et oli vaikeaa surra jotain mitä ei vielä tajunnut muutenkaa. Luulen että tällä kertaa ois suurempi suru hällekin. Ainakin tuntuu jännittävän enemmin miten käy. Tää on nii arpapeliä koko homma. ♥️

Sori mä omanapailen toisen PAS:n kuulumisia alkuun:

Kävin kontrolli ultrassa, ei johtofollia (vielä) havaittavissa. Kp 11 nyt, eli ehkä hiukan varovaisella gonal annoksella menty, mutta koska tässä osuu viikonloppu väliin niin jatketaan samalla annoksella ja toivottavasti joku sieltä valikoituisi ja sit heti maanantaina uus ultra.

Vissiinkin saan tällä gonal+ovitrelle combolla tehdä seuraavatkin PAS:t tarvittaessa ja oon iloinen että avasin suuni ja vaadin vaihtoa. Meinaan oireita ei oo tullut ja itseasiassa ekaa kertaa pitkiin aikoihin kiinnostaa seksikin - en tiiä onko välttämättä gonalista tuo, yllätyin et ei ollut ovis lähelläkään, koska fiilikset semmoset, et ovis kolkuttelis. Mut siis joo, jotenkin nappulat tuolla aivoissa paremmissa asennoissa muutoinkin.. sit voikin siirron jälkeen asettaa ne nupit ja nappulat lugeilla siihen asentoon, että mua ei kestä ees mun viilipytty puolisokaan, itsestäni puhumattakaan 😅

@Pikkupikkupikkunen ää vuotelu on niin stressaavaa, tsemppiä ❤️

@Juliet92 hotelliyö kuulostaa ihanalta!

Ja ompun ja pikkupikkupikkusen puolison tuntemus mietintöihin totean, että meillä mies usein puhuu siitä, että keskenmenot on hänelle ollut hyvin erilaisia kokemuksia kuin mulle - että hän enemmän suree mun suremista koska raskaudet on olleet hänelle hyvin epäkonkreettisia, esikoisestakin se kunnon "havahtuminen" tuli vasta rakenneultrassa. Joskus tuntuu pahalta ettei jaeta samaa kokemusta tai tunneta samalla tavalla, mut toisaalta se on aika luonnollistakin. Hoidotkin on enemmän asioita joita tapahtuu mulle, ja sekin korostaa tilannetta. Sit toisaalta hän hartaasti toivoo, että jos edes yksi vielä saatais, samalla kun mä edelleen jotenkin elän paljon optimistisemmassa maailmassa - aika harvoin puhuin et jos, vaan kun, ja sillain.. tosin sekin on tässä pikkuhiljaa alkanut muuttua..

Ompulle vielä kovasti jaksamista 🧡

Kiitos ❤️
Mies on tosi mahtava tuki minulle, pelkään vain että hänen surulleen ei ole tilaa. Vaikka on hänkin itkenyt, hän on jo optimistinen tulevaisuuden suhteen. Olen yrittänyt sanoa, että hänelläkin on oikeus surra, ei ole pakko vain minua tukea... Mutta hän sanoo että on ok. Ehkä hän romahtaa sitten kun kaikki on ohi jossain vaiheessa, tavalla tai toisella... Tai sitten se ei miehelle ole niin kova isku kuin naiselle, jota myös hormonit riepottavat. Tai sitten hän käsittelee asiaa siten, että pelaa parhaillaan jotain viikinki-seikkailu-tappelupeliä tietokoneella...
Meillä kävi just noin. Että mies oli tukena ja pelasi peliään ja minä surin. Sitten kun minä aloin voida paremmin ja olin jo enemmän oma itseni niin miehen suru otti vasta tilan ja hän uskalsi sanoittaa omia fiiliksiään. Meille keskenmenon lääkäri sanoi siitä heti silloin alkuun että yleensä näin käy ja muistakaa puhua. Molemmat.

@Pikkupikkupikkunen Toivon niiiiin hartaasti, että on vain harmitonta vuotelua! ❤️

@siska Ihanaa että nyt näyttää menevän hyvin! Toivotaan että tämä PAS on se teidän pieni, joka tulee syliin! ❤️

@Kuuttituutti Toivon että minunkin mies edes myöhemmin pystyy purkamaan tunteitaan. Kyllä hän totesi silloin viime keskenmenon jälkeen, että on se ihan eri juttu naiselle kuin miehelle. Mutta silti en halua, että hän patoaisi tunteitaan. Pitää vaikka hienovaraisesti lypsää häneltä ajatuksia.

Takaisin