Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Niin samaistun sun fiiliksiin. Minä kans selittämättömästi lapseton. Miehen tavara ok. Meillä jo yk 26, eikä tärppin tärppiä oo koko aikana tullut. 2 inssiä takana. Viime kierrossa ovisplussa oli vkl, joten jäi välistä. Meillä oli aivan ekalla kerralla Tyksissä mies lääkäri. Sen jälkeen ollut nainen, joka hokee, että ei kiirettä yms. Mielelläni ottaisin sen miehen takaisin. Hän puhui, että 3 inssiä ja sit eteenpäin. Tää nainen taas vaan sanoo että inssejä voidaan tehdä useampi. Toivottavasti tässä kierrossa päästään kolmanteen inssin. Tämän kierron jälkeen letrot loppu, enkä kyllä halua tuhlata rahoja enää uuteen pakkaukseen. Toivottavasti päästäisiin jo tän kierron jälkeen ivf jonoon.En olekaan hetkeen kirjoitellut tähän ketjuun (tai kovin aktiivisesti muuallekaan), kun on tuntunut, ettei omassa tilanteessa ole mitään kerrottavaa. Mitkään testien kanssa jännittelyt ei oikein kiinnosta, kun odotusarvo on tällä historialla aika nollissa (ei kertaakaan plussaa).
Tänään toisessa inssissä olikin kiva kuulla, että pakko yrittää näitä yhteensä neljä kiertoa, vaikka ensikäynnillä oli puhe kolmesta tai neljästä inssistä. Oli kuulemma väärin ymmärretty, että kertojen määrää voisi harkita tilanteen mukaan (oli siis eri lääkäri ensikäynnillä). Tyksissä tehdään kuulemma aina neljä inssiä selittämättömästi lapsettomille. Lääkäri oli muutenkin aika tympeällä päällä, hyvä kun ei pyöritellyt silmiään mun tyhmille (?) kysymyksille. Ymmärrän tietysti, että meillä käynnissä vasta yk 16, mutta usko inssien voimaan on aika vähäistä, kun mitään vikaa ei (muka) ole, mutta kertaakaan ei olla saatu raskautta alkuun. En vaan ymmärrä minkä ongelman nämä inssit korjaavat, eikä ilmeisesti lääkäritkään. Tietysti ottaisin insseillä alkaneen raskauden vastaan riemusta kiljuen, mutta ongelma taitaa valitettavasti olla jossain ihan muualla. Hohhoijaa, kuinkahan kauan tätä "odotusaulassa" roikkumista on tiedossa, kun ainakin joulukuu jää pyhien vuoksi välistä ja sitten jos insseillä ei keväällä tärppää, niin sitten odotellaan taas kuukausia lisää. Siihen kesätauot sun muut päälle, niin varmaan ensi syksyllä olisi ivf ajankohtainen. Mietin varmaan tätä ihan liian pitkälle, mutta kyllä korpeaa kun alkuvuonna tulee taas uusi ikävuosi mittariin. Tuntuu, että oikeasti tehokkaat hoitomuodot on niin tiukasti portinvartijoiden takana, että miten sitä jaksaa odotella niin pitkälle.
Kylläpäs tulikin taas pitkä valitusvirsi, mutta kyllä tää tilanteen ennakoimattomuus, selittämättömyys, jonot yms. ottaa ihan kunnolla päähän! Onneksi sain vinguttua lähetteen psykologin käynnille, jos sieltä saisi apua tämän käsittelyyn.
Tämä on varmaan sama lääkäri, kun piti tosiaan ihan kiveen hakattuna sitä, että neljä on käytävä läpi. Sain kysyttyä vain, että mitkä todennäköisyydet insseillä meidän kohdalla on, vaikka oikeastaan tarkoitin, että kuinka paljon se neljäs lisää todennäköisyyksiä kolmeen verrattuna. Todennäköisyydet kun on aina ja kaikilla 10-15 prosenttia per kierto. Itse vähän epäilen tätä, kun eihän niiden tehokkuutta voi kauhean luotettavasti arvioida, kun ei tiedä onko ongelma solutasolla tai missä lie. Taitaa vaan heittää tuohon sen saman kaikkia lapsettomia koskevan keskiarvon, mutta kyllähän ne todennäköisyydet vaihtelee iän ja diagnoosin yms. mukaan. Onkohan se sattumaa, mikä lääkäri on vastassa milloinkin, vai onko meillä nyt tämä sama muissakin insseissä?Niin samaistun sun fiiliksiin. Minä kans selittämättömästi lapseton. Miehen tavara ok. Meillä jo yk 26, eikä tärppin tärppiä oo koko aikana tullut. 2 inssiä takana. Viime kierrossa ovisplussa oli vkl, joten jäi välistä. Meillä oli aivan ekalla kerralla Tyksissä mies lääkäri. Sen jälkeen ollut nainen, joka hokee, että ei kiirettä yms. Mielelläni ottaisin sen miehen takaisin. Hän puhui, että 3 inssiä ja sit eteenpäin. Tää nainen taas vaan sanoo että inssejä voidaan tehdä useampi. Toivottavasti tässä kierrossa päästään kolmanteen inssin. Tämän kierron jälkeen letrot loppu, enkä kyllä halua tuhlata rahoja enää uuteen pakkaukseen. Toivottavasti päästäisiin jo tän kierron jälkeen ivf jonoon.
Koen olevani risteyksessä ja odotan, että kumpaan suuntaan elämä vie. Elämä lapsellisena vai lapsettomana Tylsintä, että asiaan ei voi itse hirveästi vaikuttaa.
HCG tulos tuli, 166 IU/l. Eipä tuosta yksinään kauheesti voi sanoa, toivottavasti tulee seuranta vielä. Mut verenvuoto on melko menkkamaista jo, paitsi ei oo mitään kipuja kun mulla on aina kunnon menkkakivut. Mut äsken tein taas tummemmasta pissasta pc:n eikä se musta vaan oo yhtä tumma ku pari päivää sit. Voi voi
Mun silmään toi hcg tulos näyttäs hyvältä tässä kohtaa! Ja kuullut tosiaan et toiset vuodellu enemmänki ja pitkään ja silti kaikki hyvin. Jos vaan nyt vaikka ne valemenkat. Ottavatko seuranta arvon? Se tosiaan kertos enemmän.HCG tulos tuli, 166 IU/l. Eipä tuosta yksinään kauheesti voi sanoa, toivottavasti tulee seuranta vielä. Mut verenvuoto on melko menkkamaista jo, paitsi ei oo mitään kipuja kun mulla on aina kunnon menkkakivut. Mut äsken tein taas tummemmasta pissasta pc:n eikä se musta vaan oo yhtä tumma ku pari päivää sit. Voi voi
Ei ne vielä, sanoivat vaan että lääkäri päättää huomenna verikokeen pohjalta miten jatketaan (ehkä jos olis ollu 10 ni ei olis tarvinnu jatkaa? ) Mut kuvittelen että nyt ainut järkevä olis seuranta. Katotaan mitä lääkäri sanoo.Varasiko ne seurantaa tuolle hcg:lle? Nehän kai sanoo, että testipäivänä yli 100 pitäisi olla hyvä Jos se vuotokin on kivutonta, niin liputan edelleen kyllä onnistumisen puolella
Musta noi näyttää tosi hyvältä!Okei, mä oon vähän hämilläni mut menin kattoo mun medigoo testisuoraa nyt kun on kuivunu ja tält näyttää, vika siis tän päivänen (ja mun vika medigoo)
View attachment 117525
Siis kylhän tuo vika kuivana näyttää vähän tummemmalta? Oonko mä sekasin ku täällä jo ihan varmana selitän et ei tummene mut tuoreena näytti haaleemmalta ku kuvat aiempien päivien tuoreista! Ja tässä verrokiks sit pc:t kuivana, samasta pissasta nää on ku noi medigoot ja näissä mun silmään dpo14 ollu vahvin.
View attachment 117527
Mä luulen et mun kantsis ny vähän relaa ja kattoo mitä tuleman pitää. Jos ei lääkäri laittais seurantaa ni voinhan ite käyä lauantaina ottamas.
Näytin sille ny noi kuvat ja ton taulukon ja se suhtautu kovin optimistisesti ja sano että ei kannata vielä heittää toivoo kylhän tuo kuiva medigoo-rivi mutkin yllätti. Ihana juttu että jaksatte kaikki olla optimistisia vaikka itse ryömii oikeen mahdollisimman syvällä pohjamudissaMusta noi näyttää tosi hyvältä!
Ymmärrän myös että huolestuttaa! Itsehän pelkäsin vielä sektio päivänäkin että vauva on kuollut. Mutta minusta tässä kohtaa asiat on tosi hyvällä mallilla
Mites sun puoliso on ottanu tän kaiken ?
Toisessa ketjussa olikin tästä jo juttua, että kannattaa kysyä tästä suoraan hoitavalta taholta, kun tuntuu olevan niin riippuvaista diagnoosista ja sairaanhoitopiiristä yms. Meillä tarjotaan lääkärin mukaan neljä inssiä ja kolme ivf-kierrosta, mikä kuulosti mun korvaan aika yllättävältä. Mutta riippuu varmaan siitäkin, millaiset todennäköisyydet hoidoilla arvioidaan olevan.Tähän väliin vain huutelen, jos hoitotaho tarjoaa neljä inssiä, kuinka monta ivf-kierrosta on mahdollisesti luvassa? Saako silloinkin sen kolme ivf, mikä on yleensä se maksimi minkä julkinen tarjoaa? Mielestäni ainakin Husilla on ollut max. 3 x inssi ja 3 x ivf, ja jos olisikin 4 x inssi se vähentäisi yhden ivf-kierron pois..? Saa korjata jos huutelen jotain vanhaa tietoa tms.! Kun monestihan ekassa ivf-hoidossa nähdään, millainen on vaste lääkkeille, miten solut hedelmöittyvät jne., meillä tosiaankin vasta toinen hoitokierto toi tulosta aikaan. Tosin meille ei edes inssejä ehdotettukaan vaan mentiin suoraan icsiin.