Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ne rfsun epämääräset varmaan tuo vaan lisää epätietosuutta? Niin huonoo palautetta saanu niistä lukee että näyttää mitä sattuu. Niin tai näin, Nurppu itse kun ei voi asiaan vaikuttaa, voidaan toivoa vain parasta. Iso voimarutistus 💕

@Nurppu, en oo mikään raskaustestiasiantuntija, mutta mun näkemyksen mukaan ne on kehitetty näyttämään raskautta lähinnä kyllä/ei-tyyppisesti, eli kovin tarkkaan raskauden etenemisen seurantaan niitä ei ehkä ole varsinaisesti tarkoitettu. Muuttujia on tuollaiseen vähän liikaa. Uskoisin, että jopa yksittäisten testien välillä voi olla eroa, vaikka olisi samalta valmistajalta, puhumattakaan sitten pissan vahvuudesta. Muutaman päivän välein testaamalla voisi saada jollain tavalla vertailukelpoisia viivoja. On kyllä komea viiva tuo viimeisin! Suunta on selvästi oikea.

@Nurppu, en oo mikään raskaustestiasiantuntija, mutta mun näkemyksen mukaan ne on kehitetty näyttämään raskautta lähinnä kyllä/ei-tyyppisesti, eli kovin tarkkaan raskauden etenemisen seurantaan niitä ei ehkä ole varsinaisesti tarkoitettu. Muuttujia on tuollaiseen vähän liikaa. Uskoisin, että jopa yksittäisten testien välillä voi olla eroa, vaikka olisi samalta valmistajalta, puhumattakaan sitten pissan vahvuudesta. Muutaman päivän välein testaamalla voisi saada jollain tavalla vertailukelpoisia viivoja. On kyllä komea viiva tuo viimeisin! Suunta on selvästi oikea.
Oon samaa mieltä että yhden päivän välillä viivojen kehittymisestä ei kannata vielä liikaa tehdä päätelmiä. Mutta pitkässä juoksussa ne viivojen vahvuudet kyllä antaa kuvan kehityksen suunnasta. Ja ite oon ainakin niin analyyttinen ihminen että yritän kerätä kaiken epävarmankin tiedon mitä voi, kun varma (=verikoe) maksaa tässä kohtaa niin paljon enemmän kuin virtsatesti. Tässä kun tää lisääntyminen on vähän keskivertoa hankalampaa niin ainakin itsellä se sit oireilee niin et mieluummin tietää enemmän kuin vähemmän, mittaa sitä mitä pystyy mitata.

Esim tässä kohtaa jos noudattais HUSin ohjeita niin olis tehnyt yhden raskaustestin käskettynä päivänä ja sit odottais ultraa. Itte taas haluan tietää senkin että jos olis vaan varhanen kemiallinen joka ehtii hiipua viralliseen testipäivään mennessä. Tai jos viivat vahvistui aluksi, mutta virallisena testipäivänä ne onkin jo selvästi kääntynyt laskuun indikoiden kemiallista raskautta - mutta silti näyttää vielä positiivista.

Myös se kesäinen kemiallinen kummittelee taustalla, kun tosiaan siinä oli yllättäen paljon tummempi viiva just sinä päivänä kun selvästi alkokin menkat ja keskenmeno kunnolla. Että siinä oli joku loppuhetken ryöpsähdys. Se sit huolettaa että olisko samasta kyse.

Mä nyt ajattelin kuitenkin mennä huomenna verikokeeseen puhdin kautta, ei hermo kestäny, ja mieskin sano että kannattaa mennä jos se tieto helpottaa mieltä ❤️ huomenna on kaks päivää edellisestä kokeesta niin voi siitä laskea sit sitä kasvunopeutta.

Oon samaa mieltä että yhden päivän välillä viivojen kehittymisestä ei kannata vielä liikaa tehdä päätelmiä. Mutta pitkässä juoksussa ne viivojen vahvuudet kyllä antaa kuvan kehityksen suunnasta. Ja ite oon ainakin niin analyyttinen ihminen että yritän kerätä kaiken epävarmankin tiedon mitä voi, kun varma (=verikoe) maksaa tässä kohtaa niin paljon enemmän kuin virtsatesti. Tässä kun tää lisääntyminen on vähän keskivertoa hankalampaa niin ainakin itsellä se sit oireilee niin et mieluummin tietää enemmän kuin vähemmän, mittaa sitä mitä pystyy mitata.

Esim tässä kohtaa jos noudattais HUSin ohjeita niin olis tehnyt yhden raskaustestin käskettynä päivänä ja sit odottais ultraa. Itte taas haluan tietää senkin että jos olis vaan varhanen kemiallinen joka ehtii hiipua viralliseen testipäivään mennessä. Tai jos viivat vahvistui aluksi, mutta virallisena testipäivänä ne onkin jo selvästi kääntynyt laskuun indikoiden kemiallista raskautta - mutta silti näyttää vielä positiivista.

Myös se kesäinen kemiallinen kummittelee taustalla, kun tosiaan siinä oli yllättäen paljon tummempi viiva just sinä päivänä kun selvästi alkokin menkat ja keskenmeno kunnolla. Että siinä oli joku loppuhetken ryöpsähdys. Se sit huolettaa että olisko samasta kyse.

Mä nyt ajattelin kuitenkin mennä huomenna verikokeeseen puhdin kautta, ei hermo kestäny, ja mieskin sano että kannattaa mennä jos se tieto helpottaa mieltä ❤️ huomenna on kaks päivää edellisestä kokeesta niin voi siitä laskea sit sitä kasvunopeutta.
Hyvä ku meet huomenna. ♥️ Hirveesti tsemppiä odotteluun. Toivotaan parasta. On tää lisääntyminen vaa hankalaa ja epävarmaa.

Tuo on kyllä totta, että pitää kuunnella itseä, että mikä testaustekniikka on itselle paras. Kestääkö mieluummin sen päivittäisen vaihtelun viivojen vahvuudessa, vai kärvisteleekö täydellisen epätietoisuuden kanssa testien välissä, jos testaa harvemmin.

Aika rautaiset hermot saisi kyllä olla, jos noudattais tuota ohjeistettua yhden testin taktiikkaa :grin Tai muuten aivan erilainen mielenmaisema.

Hieno juttu, että käyt siellä verikokeessa. Siinä ei ainakaan luulis olevan niin paljon tulkinnan varaa kuin tikkutesteissä. Toivotaan, että on hyvä tulos🤞

@Nurppu piti viel sanoo tohon testiasiaan, et en suosittele testausta niillä rfsu punasilla. Tuo vaan epävarmuutta, kun itselle ainakin esikoisesta anto paljon haaleempaa viivaa kuin pc. Mut oot ilmeisesti tänää menos verikokeesee, toivottavasti se antais rauhottavia vastauksia❤

Täällä en malta pysyä housuissani, kohta pitäs lähteä hakemaan kyytiläinen matkaan mukaan. Vielä ei oo ainakaan kuulunut mitään, joten ehkä ois jotain siirrettävää selvinnyt sulatuksesta 🤞🌈 pitää siellä kysellä että onko ne kenties pistänyt kaikki meidän kaksi päiväiset sulamaan vai miten ne toimii..

@siska ihanaa!! Onnea matkaan! 😍

Kiitos tsempeistä, taidan joo jättää rfsut kaappiin toistaiseksi! Tänään sit verikokeeseen. Ja viiveellä tuli vasta tänään mulle hoitajan eilen laittama viesti että lääkäri pisti kontrolliverikokeen viikon päähän ekasta. Noilla on sit jo aika hyvä kuva tilanteesta.

Meinasin saada sydärin kun puhelimeen kilahti viesti just kun olin astumassa ovesta ulos - mutta jee, on siirrettävää 🎉🎉 tosin 2 oli sulatettu ja toinen ei ollut selvinnyt sulatuksesta, että harmi siitä, toivotaan kuitenkin et tää selvinnyt olis kuitenkin pysynyt kelpo laatuisena 🌈

Meinasin saada sydärin kun puhelimeen kilahti viesti just kun olin astumassa ovesta ulos - mutta jee, on siirrettävää 🎉🎉 tosin 2 oli sulatettu ja toinen ei ollut selvinnyt sulatuksesta, että harmi siitä, toivotaan kuitenkin et tää selvinnyt olis kuitenkin pysynyt kelpo laatuisena 🌈
Oi toivotaan parasta ja selvinny kaveri tarraa kovasti kiinni 🥰

@siska qpua, voin kuvitella sydärin!! Ihanaa että sieltä nyt kuitenkin selvisi toinen ja pääsee kyytiin! Se on varmasti ihan täydellinen kun on päässyt jo kakspäiväsenä pakkaseen (eli täytti jo sillon HUSin supertarkat laatukriteerit) ja selvisi sulatuksestakin! ❤️

@siska Tsemppiä siirtoon :folded:

@Nurppu hyvä että nyt tulee kaksi verikoeseurantaa! Tosta vuotamisesta kuulee suuntaan ja toiseen. Itellä ne viivat lähti kyllä nopeasti haalistumaan, eikä edes noin vahvoja saanut missään vaiheessa! Vahva usko, että siellä on vaikkapa juuri jokin hematooma tms. joka siellä nyt vuotelee kun lämmöt ja testit puhuu kyllä myös etenevän raskauden puolesta.

@siska Tsemppiä siirtoon :folded:

@Nurppu hyvä että nyt tulee kaksi verikoeseurantaa! Tosta vuotamisesta kuulee suuntaan ja toiseen. Itellä ne viivat lähti kyllä nopeasti haalistumaan, eikä edes noin vahvoja saanut missään vaiheessa! Vahva usko, että siellä on vaikkapa juuri jokin hematooma tms. joka siellä nyt vuotelee kun lämmöt ja testit puhuu kyllä myös etenevän raskauden puolesta.
Kiitos rohkaisusta ❤️ mä kans luin eilen noista hematoomista. Oli melkosia tarinoita missä tunnin välein tuli vuoto siteestä läpi ja silti kaikki hyvin. Siinä konkretisoitui se että eihän mulla sen rinnalla edes ole runsaat nämä vuodot. Hirveen vaikea se on arvioida ilman vertailukohtaa. Katotaan mitä verikoe sanoo tänään.

Kiitos rohkaisusta ❤️ mä kans luin eilen noista hematoomista. Oli melkosia tarinoita missä tunnin välein tuli vuoto siteestä läpi ja silti kaikki hyvin. Siinä konkretisoitui se että eihän mulla sen rinnalla edes ole runsaat nämä vuodot. Hirveen vaikea se on arvioida ilman vertailukohtaa. Katotaan mitä verikoe sanoo tänään.

Tiiätkö mikä labra muuten ne analysoi? Meinaan mä kävin hcg kontrollissa viikonloppuna sillon mehiläisellä niin sain tulokset vasta maanantaina.. niillä osa analysoidaan omassa ja osa synlabilla, tulkitsin et hcg:t menee synlabille ja siksi ei saanut viikonloppuna tuloksia.. oli kyllä odottamista 😔 kannattaa ainakin käydessä kysyä millon saattas saada tulokset.. tsemppiä!

Tiiätkö mikä labra muuten ne analysoi? Meinaan mä kävin hcg kontrollissa viikonloppuna sillon mehiläisellä niin sain tulokset vasta maanantaina.. niillä osa analysoidaan omassa ja osa synlabilla, tulkitsin et hcg:t oli menny synlabille ja siksi ei saanut viikonloppuna tuloksia.. oli kyllä odottamista 😔 kannattaa ainakin käydessä kysyä millon saattas saada tulokset.. tsemppiä!
Okei, kiitos tiedosta, koska meen tosiaan mehiläiselle kans 🤦 puhti on niiden alaisuudessa jotenkin ja puhdilta ostin koska mehiläisen labra on auki lauantaina mutta synlabin ei 😅 eheh. Kysäisen näytteenotossa tuosta.

Mulla oli tänään lämmöt ourassa noussu taas parempiin korkeuksiin (kahden päivän alempien jälkeen) ja vuoto ainakin tähän mennessä ollut vähäisempää. Eli nyt taas vähän optimistisempi olo tänään. Niin oli kyl eilen aamullakin kun testi oli tummunut, mut sit holahtelikin niin paljon verta pitkin päivää ja ne lämmöt oli alemmat niin meni usko 🤔 melkosta vuoristorataa tämä.

Mites te laskisitte, onks nyt perjaatteessa dpo 2 kun kerran tänään on 2 päiväinen siirretty 🤔 mun mielestä on edelleenkin outoa että siirrettiin ovis plussasta nähden, koska siis sikäli tänään olis vasta dpo 1.. mä vähän kamppailen sen kanssa, et haluanko alkaa testaileen hyvissä ajoin vai odottaisko kuitenkin sinne viralliseen testipäivään. Toisaalta oon himotestaaja, toisaalta oon hirveen kyllästynyt silmäileen niitä testejä eri valoissa jne...

Siirto meni hienosti! 🥰 Vikkelä toimitus, ei tuntunut missään. Ilmeisesti ihan kelpo yksilö oli tämä sulatuksesta selvinnyt, biologi oli hyvin vähäsanainen.. mua kiinnostais sillain semi nörtillä meiningillä kysellä kaikkea ja harmittaa vähän että ei pääse kyseleen mitään teknisyyksiä 😅

Takaisin