Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oon samaa mieltä että yhden päivän välillä viivojen kehittymisestä ei kannata vielä liikaa tehdä päätelmiä. Mutta pitkässä juoksussa ne viivojen vahvuudet kyllä antaa kuvan kehityksen suunnasta. Ja ite oon ainakin niin analyyttinen ihminen että yritän kerätä kaiken epävarmankin tiedon mitä voi, kun varma (=verikoe) maksaa tässä kohtaa niin paljon enemmän kuin virtsatesti. Tässä kun tää lisääntyminen on vähän keskivertoa hankalampaa niin ainakin itsellä se sit oireilee niin et mieluummin tietää enemmän kuin vähemmän, mittaa sitä mitä pystyy mitata.@Nurppu, en oo mikään raskaustestiasiantuntija, mutta mun näkemyksen mukaan ne on kehitetty näyttämään raskautta lähinnä kyllä/ei-tyyppisesti, eli kovin tarkkaan raskauden etenemisen seurantaan niitä ei ehkä ole varsinaisesti tarkoitettu. Muuttujia on tuollaiseen vähän liikaa. Uskoisin, että jopa yksittäisten testien välillä voi olla eroa, vaikka olisi samalta valmistajalta, puhumattakaan sitten pissan vahvuudesta. Muutaman päivän välein testaamalla voisi saada jollain tavalla vertailukelpoisia viivoja. On kyllä komea viiva tuo viimeisin! Suunta on selvästi oikea.
Hyvä ku meet huomenna. Hirveesti tsemppiä odotteluun. Toivotaan parasta. On tää lisääntyminen vaa hankalaa ja epävarmaa.Oon samaa mieltä että yhden päivän välillä viivojen kehittymisestä ei kannata vielä liikaa tehdä päätelmiä. Mutta pitkässä juoksussa ne viivojen vahvuudet kyllä antaa kuvan kehityksen suunnasta. Ja ite oon ainakin niin analyyttinen ihminen että yritän kerätä kaiken epävarmankin tiedon mitä voi, kun varma (=verikoe) maksaa tässä kohtaa niin paljon enemmän kuin virtsatesti. Tässä kun tää lisääntyminen on vähän keskivertoa hankalampaa niin ainakin itsellä se sit oireilee niin et mieluummin tietää enemmän kuin vähemmän, mittaa sitä mitä pystyy mitata.
Esim tässä kohtaa jos noudattais HUSin ohjeita niin olis tehnyt yhden raskaustestin käskettynä päivänä ja sit odottais ultraa. Itte taas haluan tietää senkin että jos olis vaan varhanen kemiallinen joka ehtii hiipua viralliseen testipäivään mennessä. Tai jos viivat vahvistui aluksi, mutta virallisena testipäivänä ne onkin jo selvästi kääntynyt laskuun indikoiden kemiallista raskautta - mutta silti näyttää vielä positiivista.
Myös se kesäinen kemiallinen kummittelee taustalla, kun tosiaan siinä oli yllättäen paljon tummempi viiva just sinä päivänä kun selvästi alkokin menkat ja keskenmeno kunnolla. Että siinä oli joku loppuhetken ryöpsähdys. Se sit huolettaa että olisko samasta kyse.
Mä nyt ajattelin kuitenkin mennä huomenna verikokeeseen puhdin kautta, ei hermo kestäny, ja mieskin sano että kannattaa mennä jos se tieto helpottaa mieltä huomenna on kaks päivää edellisestä kokeesta niin voi siitä laskea sit sitä kasvunopeutta.
Tuo on kyllä totta, että pitää kuunnella itseä, että mikä testaustekniikka on itselle paras. Kestääkö mieluummin sen päivittäisen vaihtelun viivojen vahvuudessa, vai kärvisteleekö täydellisen epätietoisuuden kanssa testien välissä, jos testaa harvemmin.Oon samaa mieltä että yhden päivän välillä viivojen kehittymisestä ei kannata vielä liikaa tehdä päätelmiä. Mutta pitkässä juoksussa ne viivojen vahvuudet kyllä antaa kuvan kehityksen suunnasta. Ja ite oon ainakin niin analyyttinen ihminen että yritän kerätä kaiken epävarmankin tiedon mitä voi, kun varma (=verikoe) maksaa tässä kohtaa niin paljon enemmän kuin virtsatesti. Tässä kun tää lisääntyminen on vähän keskivertoa hankalampaa niin ainakin itsellä se sit oireilee niin et mieluummin tietää enemmän kuin vähemmän, mittaa sitä mitä pystyy mitata.
Esim tässä kohtaa jos noudattais HUSin ohjeita niin olis tehnyt yhden raskaustestin käskettynä päivänä ja sit odottais ultraa. Itte taas haluan tietää senkin että jos olis vaan varhanen kemiallinen joka ehtii hiipua viralliseen testipäivään mennessä. Tai jos viivat vahvistui aluksi, mutta virallisena testipäivänä ne onkin jo selvästi kääntynyt laskuun indikoiden kemiallista raskautta - mutta silti näyttää vielä positiivista.
Myös se kesäinen kemiallinen kummittelee taustalla, kun tosiaan siinä oli yllättäen paljon tummempi viiva just sinä päivänä kun selvästi alkokin menkat ja keskenmeno kunnolla. Että siinä oli joku loppuhetken ryöpsähdys. Se sit huolettaa että olisko samasta kyse.
Mä nyt ajattelin kuitenkin mennä huomenna verikokeeseen puhdin kautta, ei hermo kestäny, ja mieskin sano että kannattaa mennä jos se tieto helpottaa mieltä huomenna on kaks päivää edellisestä kokeesta niin voi siitä laskea sit sitä kasvunopeutta.
Oi toivotaan parasta ja selvinny kaveri tarraa kovasti kiinniMeinasin saada sydärin kun puhelimeen kilahti viesti just kun olin astumassa ovesta ulos - mutta jee, on siirrettävää tosin 2 oli sulatettu ja toinen ei ollut selvinnyt sulatuksesta, että harmi siitä, toivotaan kuitenkin et tää selvinnyt olis kuitenkin pysynyt kelpo laatuisena
Kiitos rohkaisusta mä kans luin eilen noista hematoomista. Oli melkosia tarinoita missä tunnin välein tuli vuoto siteestä läpi ja silti kaikki hyvin. Siinä konkretisoitui se että eihän mulla sen rinnalla edes ole runsaat nämä vuodot. Hirveen vaikea se on arvioida ilman vertailukohtaa. Katotaan mitä verikoe sanoo tänään.@siska Tsemppiä siirtoon
@Nurppu hyvä että nyt tulee kaksi verikoeseurantaa! Tosta vuotamisesta kuulee suuntaan ja toiseen. Itellä ne viivat lähti kyllä nopeasti haalistumaan, eikä edes noin vahvoja saanut missään vaiheessa! Vahva usko, että siellä on vaikkapa juuri jokin hematooma tms. joka siellä nyt vuotelee kun lämmöt ja testit puhuu kyllä myös etenevän raskauden puolesta.
Kiitos rohkaisusta mä kans luin eilen noista hematoomista. Oli melkosia tarinoita missä tunnin välein tuli vuoto siteestä läpi ja silti kaikki hyvin. Siinä konkretisoitui se että eihän mulla sen rinnalla edes ole runsaat nämä vuodot. Hirveen vaikea se on arvioida ilman vertailukohtaa. Katotaan mitä verikoe sanoo tänään.
Okei, kiitos tiedosta, koska meen tosiaan mehiläiselle kans puhti on niiden alaisuudessa jotenkin ja puhdilta ostin koska mehiläisen labra on auki lauantaina mutta synlabin ei eheh. Kysäisen näytteenotossa tuosta.Tiiätkö mikä labra muuten ne analysoi? Meinaan mä kävin hcg kontrollissa viikonloppuna sillon mehiläisellä niin sain tulokset vasta maanantaina.. niillä osa analysoidaan omassa ja osa synlabilla, tulkitsin et hcg:t oli menny synlabille ja siksi ei saanut viikonloppuna tuloksia.. oli kyllä odottamista kannattaa ainakin käydessä kysyä millon saattas saada tulokset.. tsemppiä!