Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ei vitsi @Tonninseteli toi luutakomero 🤣 perus HUS. Sul ihan samat antraalifollit ku mul! Edellises ultras aiemmin oli 8+8 ja sit IVF suunnittelus oli 8+6.

Ja voi ei @Onnenomena oon tosi pahoillani että jäi niin huono maku 😭💔 voi mä niin toivon että saatte molemmat nopean avun tästä eikä tarvi pitkään kärsiä 😞 komppaan @Pikkupikkupikkunen :sta, elämä on niin epäreilua.

Jepppp :tears: Ja Synarela on kuulemma tukusta loppu niin sai sitten reseptin Procrenille... Varmaan ihan jees, ei tarvi sumutella, mutta pitää käydä sitten kerran piikillä kun sitä ei saa itte iskeä.

Jepppp :tears: Ja Synarela on kuulemma tukusta loppu niin sai sitten reseptin Procrenille... Varmaan ihan jees, ei tarvi sumutella, mutta pitää käydä sitten kerran piikillä kun sitä ei saa itte iskeä.
Vaihtelevia käytäntöjä näköjään, kun täällä neuvottiin pistämään ite :D Olihan se vähän julman kokonen piikki, mutta meni kuitenkin. Se hyöty siitä ainakin oli et tuntuu nyt kivoilta ja helpoilta nuo Gonal-F-pistokset.

Ja mitä muuten suunnittelukäynnistä jäi käteen? Noh, ainakin antraalifollimäärä taas laskenut, eli ei todellakaan pitäisi olla ainakaan hypeririskiä missään vaiheessa :Grimacing Face: 6+8 oli nyt vs vuoden takainen 8+8. Keltarauhasen jämät löytyi oikealta, niinku pitikin. Vinguin huonosta AMH:sta ja pelosta ettei saada mitään siirrettävää ja/tai pakastettavaa. Labroissa pitää käydä todistamassa ettei oo tässä hoitojen aikana saanut hiviä :Dancer:

Alkuperäinen lääkäri oli sairastunut, ajat tunnin myöhässä ja printterit rikki, eli hoitosopparit allekirjoitettiin jossain kellarin luutakomerossa. Perus perus :Smiling Face With Open Mouth
Sanoiko ne mitään tuosta AMHsta?

Ja pitää siis lisätä kaikille, että se hoitaja joka meille homman kertoi, oli mukava ja ystävällinen, shokki ei ollut hänen syynsä...

Sanoiko ne mitään tuosta AMHsta?

Ja pitää siis lisätä kaikille, että se hoitaja joka meille homman kertoi, oli mukava ja ystävällinen, shokki ei ollut hänen syynsä...

Hyvä tästä tulee, kyl me tää kortti katotaan :red-heart: Ja "kiva" tosiaan, että on tuttuja suunnilleen samassa vaiheessa, voidaan sitten manata yhdessä :folded:

Ei se sanonut AMH:sta kuin että normaali(?!) ja ei anna aihetta uskoa, et tulis hyperi (yllis :tears:) ja se siis oli muistaakseni 1,36 ja ikää tosiaan se 32.

Ja siis vertauksena, mun AMH oli 6,18, ja 32 minäkin.. ja oliko se nyt sit sillain, että suhteessa AMH arvoon mulla on vielä tosi runsaasti ultrissa niitä rakkuloita munasarjoissa.. ja lyhyt kaava mahdollisemman konservatiivisesti iski se hyperi kuitenkin - kotihoidolla kuitenkin säästyi. Mutta siis irrotuspiikki vaihtui lennossa, eikä päästy tuoresiirtoon -- en ees halua tietää miten siinä olis käynyt jos ne olis pistänyt sen hcg-irrotuksen 😳😳 edit: ja meneehän tuo siis viitearvojen sisään mutta IVF lääkärin mukaan "korkea" - ymmärsin et merkittävin tekijä on ultrassa nähtvät rakkulat+AMH suhde tj.. edit: mulla siis on pco-munasarjat ja tod näk pcos..

Muokattu viimeksi:
Ja siis vertauksena, mun AMH oli 6,18, ja 32 minäkin.. ja oliko se nyt sit sillain, että suhteessa AMH arvoon mulla on vielä tosi runsaasti ultrissa niitä rakkuloita munasarjoissa.. ja lyhyt kaava mahdollisemman konservatiivisesti iski se hyperi kuitenkin - kotihoidolla kuitenkin säästyi. Mutta siis irrotuspiikki vaihtui lennossa, eikä päästy tuoresiirtoon -- en ees halua tietää miten siinä olis käynyt jos ne olis pistänyt sen hcg-irrotuksen 😳😳 edit: ja meneehän tuo siis viitearvojen sisään mutta IVF lääkärin mukaan "korkea" - ymmärsin et merkittävin tekijä on ultrassa nähtvät rakkulat+AMH suhde tj.. edit: mulla siis on pco-munasarjat ja tod näk pcos..

Totta. @Nurppu eks sun AMH ollut aika hyvä myös? Muistelin niin. Sillä vaan kun sulla oli sama määrä noita antraalifolleja :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toi mun 1,36 on omasta mielestä jo ihan sysip***a...

Tässä (kuvissa) selitys @siska n AMH-arvolle ja lohdun sanoja Tonnille!

Kirjasta Projekti Vauva (Satu Lindholm), s. 71-72. Vähän ennen noita kuvaamiani kohtia on selitetty: "Hormonia [AMH] erittyy lepotilassa olevista munasoluista ja sen taso kertoo, kuinka paljon tätä reserviä on jäljellä.

Liitteet

• IMG_20221129_214550_edit_347421390612610.jpg
    IMG_20221129_214550_edit_347421390612610.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 85
  • IMG_20221129_214641_edit_347460166088645.jpg
    IMG_20221129_214641_edit_347460166088645.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 82
Tässä (kuvissa) selitys @siska n AMH-arvolle ja lohdun sanoja Tonnille!

Kirjasta Projekti Vauva (Satu Lindholm), s. 71-72. Vähän ennen noita kuvaamiani kohtia on selitetty: "Hormonia [AMH] erittyy lepotilassa olevista munasoluista ja sen taso kertoo, kuinka paljon tätä reserviä on jäljellä.

Tänne tosissaan kaivattaisiin takaisin sitä "informatiivinen" nappia 🧐 Mielenkiintoista!

Joo minäki tykkäsin siitä! Tuli vaa pieni pelko tupperi kuppeihin 🤣
Mä en ole vielä ehtinyt lukemisessa tupperiin asti! 😱 Mitähän sieltä paljastuu... Olen tietysti tiennyt muovin haitoista ja vältän esim valmisruuan lämmitystä siinä muovikipossa... Mutta esim marjojen pakastaminen ilman muovia on mahdotonta. On minulla myös aika paljon niitä tupperin kulhoja. 😅

Mä oon kans havitellut tota kirjaa. Etsinyt kaikki verkkokirjastot ja missään ole. Pitää sitten varmaan maksaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toinen oli se It starts with the egg -ja kuulosti, että toi Tupperi juttu olis ihan siitä; kyseinen opus on kuulemma hyvä, mutta aika radikaali. Tyyliin kaikki mitä teet, hengittämisestä lähtien, on ollut väärin ja tuhonnut sun munat :Upside Down Face:

Ensin kuvittelin et toi Tupperi liittyy jotenkin johonkin koti-insseihin ja siks @Pikkupikkupikkunen pelkää muiden Tuppereita, mut tää taisikin just olla niitä muoviyhdistejuttuja kuitenkin :rolling:

Mä oon kans havitellut tota kirjaa. Etsinyt kaikki verkkokirjastot ja missään ole. Pitää sitten varmaan maksaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toinen oli se It starts with the egg -ja kuulosti, että toi Tupperi juttu olis ihan siitä; kyseinen opus on kuulemma hyvä, mutta aika radikaali. Tyyliin kaikki mitä teet, hengittämisestä lähtien, on ollut väärin ja tuhonnut sun munat :Upside Down Face:

Ensin kuvittelin et toi Tupperi liittyy jotenkin johonkin koti-insseihin ja siks @Pikkupikkupikkunen pelkää muiden Tuppereita, mut tää taisikin just olla niitä muoviyhdistejuttuja kuitenkin :rolling:
Sähköisenä löytyy BookBeatista,mutta ei äänikirjana. Minä löysin paperiversion meidän lähikirjastosta, harmi jos siellä päin ei ole.

Me luovuttiin joskus kesällä kai kaikista muovisista säilytysastioista kun törmäsin joihinkin tieteellisiin artikkeleihin muovin vaikutuksista. Sitä ennen lämmitettiin ruuatkin usein esim pakastimesta tullessa omissa muovipakkauksissaan 👀 mut kiinnostais kyl kuulla mitä siellä sanotaan tuosta kun pikkusta järkytti, lueppas nyt omppu vauhdilla että saadaan kuvakaappausta taas 😌

Mä kuuntelin sen strats with the eggin audiblen kautta.. ja siis siinä on se muoviastia osuus, mutta tokan painoksen alussa on semmonen alustus että siitä ei pitäisi ihan niin paljon ottaa stressiä kuin mitä ekan painoksen jälkeen ilmeisesti porukka on ottanut. Varmaan koska itse oon niin tieteellisesti orjentoitunut en ottanut sitä kirjaa kauheen stressaavana, vaikka jäihän siitä semmonen maku suuhun, kuin sattumalla olis jotenkin tosi paljon pienempi vaikutin näissä asioissa ja että omilla teoilla olis jotenkin tosi korostunut merkitys. Huvittavinta oli että naisilta oletettiin et ne syö sataa eri vitamiinia ja lisäainetta ja sit tavallaan naisen vastuulle pistettiin myös se että mies syö vitamiininsa - että jos ne ei suostu syömään niin lyökää sille nallekarkki vitamiini kouraan --- ihan kuin osa miehistä olis lapsia tai olis vähemmän koko projektissa mukana.

Täällä nyt odotan jännityksellä tuleeko tilkasta soittoa, vai päästäänkö tänään sinne ultraan.. Tänäänkään ei tullut o+:ssaa, joten mielenkiintoista nähdä onko sielä mitään tapahtunut tässä kierrossa. Aattelin ehdottaa (mikäli sielä on ok kohdun seinä jne) että jos huomen aamuna ei tule o+, niin pistäisi irrotuspiikin sillain, että 2 päiväisen vois siirtää maanantaina ja 5 päiväisen torstaina - niin sit ei kosahda viikonloppuun tai itsenäisyyspäivään mahikset 🤞

Joo siis se oli just joku juttu et muoviastiat pilaa kaiken. Leipoakaan ei enää sais muoviastioissa vaan kaikki pitää vaihtaa metalliin. En oo viel vaihtanut 😅 en tosiaan kyl paremmin muista mikä juttu se oli, on aikaa ku luin sen. Ehkä omppu kohta löytää sen!

Kävin ite lainaa sillo ihan kirjastosta

Uskokaa tai älkää mutta pääsin ultraan! Alkuun hyvät uutiset: kohdun seinämä oli lääkärin sanoin, aivan mahtavan näköinen ja vasemmalta löytyi 20mm folli. Eli ovis luulis tulevan piekoin. Lääkäri myös näytti vihreää valoa mun idealle että seuraavat PAS:t tehtäisiin gonal pistoksilla ja irrotuspiikillä, koska letrojen sivuvaikutukset - tää on esim taysissa ilmeisesti käytössä enemmänkin, hussilla sit mielummin vaan suoraan lääkkeellisenä, koska pistohoidoilla aikaan saatu ovis saattaa vaatia enemmän säätöä ja käyntejä (joita ne tietenkin haluaa mahdollisemman vähän 😏). Mulle taas todnäk täysin lääkkeellinen kierto aiheuttais letrojakin enemmän oireita.

Sit niihin noh.. negatiivisiin.. sielä oli taas se yksi kätilö joka on niiiin väärässä paikassa töissä. Sattunut sama kahteen inssiin ja nyt. Jos vielä nään niin saatan jo oikeesti sanoa päin naamaa, että kiitos kun saat mut tuntemaan itseni liukuhihna siitos lehmäksi. Yritti tavallaan usuttaa mua ulos ovesta ennen kuin aloin kyseleen mitään, lyttäs mun irrotuspiikki kysymyksen koska pakkasessa eri ikäisiä alkioita (lääkäri ei sitten ottanut itse kantaa), ja ihan oikeesti ihan validiin kysymykseen totes: kato kuule sieltä omapolulta.. ihan kuin en olis jo yrittänyt etsiä kyseiseen kysymykseen sieltä vastausta 🙄 sit koska se lääkäri joutui konsultoimaan kolleegaa kun kysyin letrojen vaihdosta niin hän oikeesti huokaili, pyöritteli silmiä ja tuijotteli kelloa.. en ihan tiiä kumpi oli se onglema, se että lääkäri joutui kysyyn jeesiä vai että minä kyselin. Lähtökohtaisestihan ei ole mun ongelma että he olis 20min ajasta jäljessä, mä olin kyllä hyvissä ajoin paikalla.. plus kuin hirveetä jos oot alotteleva lääkäri ja joudut tommosen lohikäärmeen kanssa työpariksi. Ja siis itsekin oon hoitoalalla töissä, et kyllä resurssipula vituttaa ja joskus on huonoja päiviä, mut toi oli ala arvoista, ja ei tosiaan ollut eka kerta kun käyttäytyy ala arvoisesti 😑

No nyt toivotaan pikaista ovis plussaa niin homma etenis 🌈

Takaisin