Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Jaksan täältä kans ihmetellä tätä ammattilaisten stressi puhetta, kun ihan tutkitusti sen ei pitäisi vaikuttaa - toki siis saattaa yksittäisiin kiertoihin vaikuttaa esim ovulaation aika voi siirtyä hiukan (yleensä kyllä siis ennemmin jonkun sellaisen stressin takia, kuin flunssa, joku kehoon liittyvä isompi häikkä jne.) Toisaalta tällein keskenmenoja läpikäyneenä vituttaa myös se "keskenmenon jälkeen tärppää helpommin" höpötys - onko sillä oikeesti mitään tieteellistä perustetta? Mulla ei ole yksikään tärpännyt nopeasti edeltävän jälkeen. Sanoisin että tulee vaan isompi mielipaha, kun ei ns onnistu tulemaan raskaaksi vaikka pitäisi olla "paremmat mahikset"..

Nurpulle ja Ompulle nyt sormet ristissä ja tsemppaukset, lisäksi isot sympatiat alkaneista kierroista Maakku ja Tonni! Toivotaan että Pikkupikkusen labra arvot lähtisivät paranemaan, itselläkin kilppari välillä ollut turhan yliaktiivinen, mutta ei ole kuitenkaan hoitoa vaatinut vaan on aina sit välillä kontrolleissa ollut jo parempi. Tsemppaukset myös Mamiksx4 ja ketä kaikki mun piti vielä muistaa manita, Monni, Kuuttituutti ja Juliet? Nyt varmaan tuli mainittua kaikki tästä ketjusta :Two-hearts:

Pahoittelut muuten että pidin taas pienen tauon ja monet vastaili mun viestiin - ootte mahtavia :red-heart: mulla tosiaan PAS:t letrokiertoon koska oma kierto on niin vaihteleva ja ei joka kierrossa edes ovuloi. Hiukan heittää kyllä letroillakin oviksen ajankohta..

Ja täällä olis pitänyt olla tänään PAS kontrolli ultra.. ja siis helvetti mitä tunteiden vuoristorataa, kun ne soittaa tilkasta, että pääsenkö aikaisemmin paikalle - en pääse koska matkaan menee yli tunti ja lapsi kipeenä ja odotan lapsen vaaria vahdiksi. Sit joku kaksi säätämispuhelua myöhemmin he sitten perui koko kierron koska ei saatu mitään aikaan sopimaan (mulla oli siis tasan yksi aika mikä mulle ei sovi toisen lääkärin takia ja siihen vaan olis ollut vapaata).. no itkin sitten tottakai vessassa lapselta piilosta naama punaisena.. koska siis letrojen sivuoireet ja siitä sitten triggeröitynyt migreeniputki ja noh you know - tää vitun touhu on rankkaa... ja sit siitä menee reilu 30 min ja ne soittaa sieltä että pääsenko keskiviikkona. No totta helvetissä pääsen!

Joten ehkä tää sitten onnistuukin? Toki en siis yhtään tiiä miten tässä käy jos ovis plussa osuu huomiselle (tänään jo kp13), että sit ei ehkä siirrä 2 päiväisiä? En yhtään tiiä.. mut joo.. onhan se tosiaan kiva että ehkä tästä PASista tulee jotain, mut ihan pakko kyllä sanoa että välillä tuskastuttaa tää HUS:n resurssipula.. muutenkin ollut tässä ivf:stä asti mieliala niin matalalla koko lapsettomuus homma rintamalla ja muutenkin, että tiukkaa tekee tällänen :sad-face:
Voi ny paska!! 🤯😤 Kunpa nyt kaikkien vastoinkäymisten jälkeen pääsisit sinne PASiin!

Jaksan täältä kans ihmetellä tätä ammattilaisten stressi puhetta, kun ihan tutkitusti sen ei pitäisi vaikuttaa - toki siis saattaa yksittäisiin kiertoihin vaikuttaa esim ovulaation aika voi siirtyä hiukan (yleensä kyllä siis ennemmin jonkun sellaisen stressin takia, kuin flunssa, joku kehoon liittyvä isompi häikkä jne.) Toisaalta tällein keskenmenoja läpikäyneenä vituttaa myös se "keskenmenon jälkeen tärppää helpommin" höpötys - onko sillä oikeesti mitään tieteellistä perustetta? Mulla ei ole yksikään tärpännyt nopeasti edeltävän jälkeen. Sanoisin että tulee vaan isompi mielipaha, kun ei ns onnistu tulemaan raskaaksi vaikka pitäisi olla "paremmat mahikset"..

Nurpulle ja Ompulle nyt sormet ristissä ja tsemppaukset, lisäksi isot sympatiat alkaneista kierroista Maakku ja Tonni! Toivotaan että Pikkupikkusen labra arvot lähtisivät paranemaan, itselläkin kilppari välillä ollut turhan yliaktiivinen, mutta ei ole kuitenkaan hoitoa vaatinut vaan on aina sit välillä kontrolleissa ollut jo parempi. Tsemppaukset myös Mamiksx4 ja ketä kaikki mun piti vielä muistaa manita, Monni, Kuuttituutti ja Juliet? Nyt varmaan tuli mainittua kaikki tästä ketjusta :Two-hearts:

Pahoittelut muuten että pidin taas pienen tauon ja monet vastaili mun viestiin - ootte mahtavia :red-heart: mulla tosiaan PAS:t letrokiertoon koska oma kierto on niin vaihteleva ja ei joka kierrossa edes ovuloi. Hiukan heittää kyllä letroillakin oviksen ajankohta..

Ja täällä olis pitänyt olla tänään PAS kontrolli ultra.. ja siis helvetti mitä tunteiden vuoristorataa, kun ne soittaa tilkasta, että pääsenkö aikaisemmin paikalle - en pääse koska matkaan menee yli tunti ja lapsi kipeenä ja odotan lapsen vaaria vahdiksi. Sit joku kaksi säätämispuhelua myöhemmin he sitten perui koko kierron koska ei saatu mitään aikaan sopimaan (mulla oli siis tasan yksi aika mikä mulle ei sovi toisen lääkärin takia ja siihen vaan olis ollut vapaata).. no itkin sitten tottakai vessassa lapselta piilosta naama punaisena.. koska siis letrojen sivuoireet ja siitä sitten triggeröitynyt migreeniputki ja noh you know - tää vitun touhu on rankkaa... ja sit siitä menee reilu 30 min ja ne soittaa sieltä että pääsenko keskiviikkona. No totta helvetissä pääsen!

Joten ehkä tää sitten onnistuukin? Toki en siis yhtään tiiä miten tässä käy jos ovis plussa osuu huomiselle (tänään jo kp13), että sit ei ehkä siirrä 2 päiväisiä? En yhtään tiiä.. mut joo.. onhan se tosiaan kiva että ehkä tästä PASista tulee jotain, mut ihan pakko kyllä sanoa että välillä tuskastuttaa tää HUS:n resurssipula.. muutenkin ollut tässä ivf:stä asti mieliala niin matalalla koko lapsettomuus homma rintamalla ja muutenkin, että tiukkaa tekee tällänen :sad-face:
Ei tsiisus!! Ihan kamalaa! 🤯🤬 Voi kunpa onnistuis näiden sekoilujen jälkeen kuitenkin! ❤️

Jatkan valitusvirttäni nyt kun päivä on pidemmällä ja ollut enemmän aikaa miettiä ja panikoitua. Oon jotenkin ihan raunioina. Töissä. Hienoa. En kestä yhtäkään joululaulua, en yhtäkään Insta stooria, jossa on lyöty kuusi pystyyn olohuoneeseen ja sitterissä istuu kuulapää sitä tuijottamassa. Tulossa kolmas helvetin katkera joulu, erotuksena se, että tässä joulussa ei tule sitä negapettymystä, kun ei päästä edes yrittämään.

HUS toiminnan tuntien, pelkään seuraavat 24h (kyllä, tasan 24h aikaa lääkäriaikaan), että peruvat ajan tai jotain muuta kamalaa. Sitten pelkään, että päästään sinne lääkäriin, mutta munasarjat tyhjät, kohdussa myooma, jäätävä kysta, you name it. Tai että sanotaankin, että nyt sit vielä 3kk jonoa. Pelkään, että hajoan sinne huoneeseen niin pahasti, ettei mua saa kaavittua ulos sieltä. Töihin ajaessa oikeesti mietin jo vahvasti, että pitäiskö (tai tyhmä kysymys, pitäis!) ottaa omakustanteisesti vuoden alkuun parit terapiasessiot. Tuntuu, että pää hajoaa tähän kaikkeen. Ollaan oltu nyt viisi vuotta naimisissa ja jumalauta siitä ajasta yli puolet on ollut tätä lapsettomuuspaskaa ja pettymystä. Yli puolet. Mitähän se normaali avioliitto olisi.

@Nurppu saan kakistettua onnittelut ulos. Tajusin, miten paskapäältä vaikutan kun eilen sanottelin ajatuksia ääneen. Ihana, että teidän IVF taival oli lopulta niin lyhyt ja kivuton ja pian se on enää muistona muiden joukossa 🥲

Liitteet

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    79 KB · Katsottu: 85
@Tonninseteli mä ymmärrän ihan täysin kaikki negatiiviset tunteet mitä kaikki tähän liittyvä herättää enkä missään tapauksessa pitäny sun kommenttia paskapäisenä 💔 tää on ihan s@#&nan p#$%aa koko homma ja kaikki tunteet on luonnollisia ja sallittuja. Ei tarvi olla yhtään pahoillaan. Mäki oon käyny päässäni läpi kaikki huonot skenaariot. Puhuttiin miehen kanssa sekin että ehkä joudutaan ottaa lahjamunasolut käyttöön ja että sil ei oo kiire ku sit mun ei tarvi olla nii nuori välttämättä. Ja vaikka nyt piirtyy viivaa niin kaikkihan tiedetään että ei se tarkota että viikon tai parin päästä piirtyy. Mut tottakai oon ihan onnessani että nyt piirtyy.

Jatkan valitusvirttäni nyt kun päivä on pidemmällä ja ollut enemmän aikaa miettiä ja panikoitua. Oon jotenkin ihan raunioina. Töissä. Hienoa. En kestä yhtäkään joululaulua, en yhtäkään Insta stooria, jossa on lyöty kuusi pystyyn olohuoneeseen ja sitterissä istuu kuulapää sitä tuijottamassa. Tulossa kolmas helvetin katkera joulu, erotuksena se, että tässä joulussa ei tule sitä negapettymystä, kun ei päästä edes yrittämään.

HUS toiminnan tuntien, pelkään seuraavat 24h (kyllä, tasan 24h aikaa lääkäriaikaan), että peruvat ajan tai jotain muuta kamalaa. Sitten pelkään, että päästään sinne lääkäriin, mutta munasarjat tyhjät, kohdussa myooma, jäätävä kysta, you name it. Tai että sanotaankin, että nyt sit vielä 3kk jonoa. Pelkään, että hajoan sinne huoneeseen niin pahasti, ettei mua saa kaavittua ulos sieltä. Töihin ajaessa oikeesti mietin jo vahvasti, että pitäiskö (tai tyhmä kysymys, pitäis!) ottaa omakustanteisesti vuoden alkuun parit terapiasessiot. Tuntuu, että pää hajoaa tähän kaikkeen. Ollaan oltu nyt viisi vuotta naimisissa ja jumalauta siitä ajasta yli puolet on ollut tätä lapsettomuuspaskaa ja pettymystä. Yli puolet. Mitähän se normaali avioliitto olisi.

@Nurppu saan kakistettua onnittelut ulos. Tajusin, miten paskapäältä vaikutan kun eilen sanottelin ajatuksia ääneen. Ihana, että teidän IVF taival oli lopulta niin lyhyt ja kivuton ja pian se on enää muistona muiden joukossa 🥲
Hyvä, että avaudut täällä! Se on sallittua ja toivottua! On sallittua avautua myös oikeassa elämässä. Tunteilleen ja ajatuksilleen ei voi mitään. Aina voi pyytää ja saada anteeksi, jos sanoo jotain, joka loukkaa toista. Omalta osaltani voin myöntää, että todella tuttuja tunteita ja ajatuksia lapsettomuus- ja hoitoajoilta. :red-heart:

Terapia on hyvä ajatus, jos siltä vain tuntuu. Itse aloin käydä, kun lapsettomuutta oli takana n. 3 vuotta ja toivon, että olisi mennyt jo aiemmin. Oli helpottavaa, kun sain luvalla avautua kaikesta. En tiedä johtuiko terapiasta, ajankulusta vai mistä, mutta terapian myötä katkeruuden tunteet helpottuivat vähän ja etenkin se viha itseäni ja kehoani kohtaan, kun se ei pystynyt antamaan meille mitä sylimme niin kovasti kaipasi, lopulta kstosi. Minulla oli sellainen olo, etten ylipäänsä ole nainen, kun en raskaudu enkä tuota hyviä tai melkein lainkaan munasoluja. Nämä ajatukset tuovat edelleen kyyneleet silmiin, vaikka meille kävi lopulta onnekkaasti. Se viha kehoani kohtaan, jota pitkään tunsin, oli kamalaa ja pyytelin jopa keholtani anteeksi ajatuksiani. Olen saattanut jossain ketjussa kertoakin siitä, miten terapian myötä päätin hyväksyä kehoni ja itseni, vaikka se ei raskautuisi. Aloin puhua itselleni kauniisti. En yritä sanoa, että se ratkaisi lapsettomuusongelman, mutta se tuntui hyvältä, että sallin itseni hyväksyä kehoni ja rakastaa itseäni myös naisena, joka ei raskaudu ja josta ei ehkä ikinä tule äitiä. Kaikki ansaitsevat sen rakkauden kehoaan ja itseään kohtaan , vähintään omalta itseltään. Paljon voimia! Lueskelen edelleen lapsettomuusketjuja, koska kaikki te, jotka käytte läpi lapsettomuuden kamalaa tuskaa, olette sydämessäni, vaikka en teitä tunne. :red-heart:

Loistoryhmä täällä ja karulla tavalla helpottava kuulla muiden ajatuksia.

Varmasti hitaat tunnit Tonni! Lainatakseni edesmennyttä presidentti Koivistoa: Elleme varmuudella tiedä kuinka tulee käymään, olettakaamme että käy hyvin 💕
Ja ymmärrän täysin Tonnin ajatukset joulusta! Ratkesin itkuun tässä päivänä eräänä ajellessani autolla ja radiossa tuli joku kaupan joulumainos "..Tämän on Väinölle ensimmäinen joulu.."

Meillä on vasta toinen tyhjän sylin joulu, toisilla on jo ties kuinka mones. Voimia jokaiselle 💕

Lauantaina istuin pska jäykkänä tuttavan perheen lapsen valmistujaisjuhlissa peläten, että kohta joku taas kysyy miten meidän lapsiasioiden laita on. Ei kysytty, mutta mielessäni olin valmiina, että kohta se tilanne tulee. Tuoreet isovanhemmat siinä kilpaa kehu omiaan. Ei se ole multa mitenkään pois, mutta minkä sitä aiheen tunnelataukselle mahtaa.

@Tonninseteli täällä on varmasti ne ihmiset, jotka ymmärtää nuokin tunteet. 🥺 Itseä häiritsi jossain vaiheessa tosi paljon se raadollisuus ja rumat ajatukset, joita päässä pesi, yleensä en ole ollut kateellinen kovin herkästi enkä toivonut kenellekään pahaa... Mutta sen suuntaisista ajatuksista toisinaan olen saanut itseni kiinni... Ja olen siinä rentoutunut ja ajatellut että kukaan ei vahingoitu minun ajatuksista.

@siska Tauot tekee välillä hyvää ja olipa kamala jännityskertomus 😩 tai paremminkin kauhuleffa tuo sinun tilanne. Pliis kaikki tähdet siihen asentoon että PAS onnistuu ja se on juuri se sitkein pikku huurunenä, jonka saatte sitten syliin kun aika on täysi. ❤️ Tuo juuri on kamalaa tuossa ivf:ssä, kaikki odottelu ja epävarmuus ja stressi! En odota innolla... Tsemppiä! ❤️

Täällä ei kyllä PAS:n suhteen tunnu kyllä luottavaiselta, vaikka saatiinkin siis tuo uusi aika.. 😬 Meinaan tänään kp 14 ja ihan samanlaisia hailuroita ovistestit koko ajan.. voiko olla ettei yhäkkiä letroilla oliskaan vastetta vaikka sama annos toiminut aikaisemmin. Tän kierron jatkuvat oireilut voi hyvinkin olla sitä samaa mitä mulla oli sillon ekasta letrokierrosta jossa oli pienempi annos, jolla ei saatu ovista aikaiseksi. IVF:ssä kuitenkin isommat paukut ollu välissä, nytkö sit aivolisäke näyttää letroille keskaria? 😅 Toki siis cb:n testit osaa kyllä yllättää, kuten myös ovisoireet.

Koska viikonloppu ja itsenäisyyspäivä ja en tiiä alkaisko ne esim niitä 2 päiväisiä siirron takia jatkoviljeleen niin tää homma voi kosahtaa tosiaan vielä... esim jos huomenna tulee ovis plus (elleivät tee siirtoja lauantaisin jo), niin se 2 päiväinen osuu lauantaille ja 5 päiväinen itsenäisyyspäivään. Jos ovis + tulee torstaina voidaan sunnuntain takia siirtää vain 5 päiväinen. Jos se ovis siis ylipäätään on tulossa, on mulla o+ letroilla kerran tullut vasta kp 16..

Oon niin pahoillani 😭 ei oo todellista.. 💔 Ei kai pitkälle siirtynyt että mieskin pääsee?

Nyt mä vielä pelkää et se vitun puhelin kohta pirisee et ei oo lekureita keskiviikkonakaan jos ne tänäänkin soittelee porukalle 😔

Ei, kyllä sentään saman päivän sisällä ollaan onneksi vielä! Sitä tässä vaan jännään, että jos joutuvat tosiaan perumaan tältä päivältä kokonaan, niin ollan kuspissassa 🤯 Eli jännitys ei pääty tähän... Kokeillaan uudestaan sitten 13.40.

Hyvä kun oli tarkoitus olla aamupäivä pois ja tulla sitten puolenpäivän jälkeen toimistolle. Aamulla kilahti viesti puhelimeen, että aika siirretty iltapäivälle. Heti perään viesti, että yksi varastomies on sairastunut, printteri on paskana ja Ruotsin esimiehen lentokone laskeutuu 11.00 😅 Ekat rytkyt niskaan ja nilkka suorana toimistolle. Ehdin olla tässä puoleen päivään auttelemassa.

Täällä ei kyllä PAS:n suhteen tunnu kyllä luottavaiselta, vaikka saatiinkin siis tuo uusi aika.. 😬 Meinaan tänään kp 14 ja ihan samanlaisia hailuroita ovistestit koko ajan.. voiko olla ettei yhäkkiä letroilla oliskaan vastetta vaikka sama annos toiminut aikaisemmin. Tän kierron jatkuvat oireilut voi hyvinkin olla sitä samaa mitä mulla oli sillon ekasta letrokierrosta jossa oli pienempi annos, jolla ei saatu ovista aikaiseksi. IVF:ssä kuitenkin isommat paukut ollu välissä, nytkö sit aivolisäke näyttää letroille keskaria? 😅 Toki siis cb:n testit osaa kyllä yllättää, kuten myös ovisoireet.

Koska viikonloppu ja itsenäisyyspäivä ja en tiiä alkaisko ne esim niitä 2 päiväisiä siirron takia jatkoviljeleen niin tää homma voi kosahtaa tosiaan vielä... esim jos huomenna tulee ovis plus (elleivät tee siirtoja lauantaisin jo), niin se 2 päiväinen osuu lauantaille ja 5 päiväinen itsenäisyyspäivään. Jos ovis + tulee torstaina voidaan sunnuntain takia siirtää vain 5 päiväinen. Jos se ovis siis ylipäätään on tulossa, on mulla o+ letroilla kerran tullut vasta kp 16..
Helkutin pyhät 😣 Onpa perseestä yrittää synkrota kalenteria ja kroppaa.

Aika korkeella on Tonnillakin stressikerroin varmaan, vähän turhan paljon muuttuvia tekijöitä yhteen päivään.. 🤯 Tsemppiä!

@Tonninseteli Tämä stressin määrä! Ivf on muutenkin stressaava ja kun ei voida luottaa että ajat toteutuvat... 😑 Mikäs siinä, jis töissä ei tarvitsisi käydä, mutta mutta mutta...

Meillä on sitten info-aika 10 min ennen teidän aikaa tänään.

Minä sain vielä Cyclogest-kapselit (sama kuin Luget) varmuuden vuoksi inssin jälkeen. Ensimmäinen tungettu kohteeseen. Tuntuu että nyt tapahtuu vauhdilla mutta jotenkin toiveikkuus on heikkoa.

Meillä oli juuri ivf-info etänä. Hoito alkaa todennäköisesti pitkällä kaavalla tammikuun kuukautisista. Olisin toivonut lyhyttä, että se revohka olisi mahdollisimman nopeasti ohi. Itku tuli siinä keskustelun aikana. Miksi me ei olla raskauduttu ihan luomusti vaan pitää käydä läpi tällainen stressikehä jonka lopusta ei ole mitään takeita? Vaikka olenkin nyt jo käyttänyt lääkkeitä ja juossut lääkärissä kaupungissa, niin nyt menee vielä nextille levelille... Stressaa jo valmiiksi. 😭 Sen keskustelun aikana minä ihan tosissani mietin että onko jaksua lähteä tähän ollenkaan vai jäädäänkö pois... Ei ollut kyllä mitkään ilon sekaiset odotukset, masentuneena taaperran kohtaloani kohti.

Edit. Ja kyllähän minä tiedän, että en minä tästä pois jää ja kärsin kaiken mitä täytyy... Saunassa yhtenä iltana lupasin miehelle yhden kierroksen ivf:ää. Toisen harkitsen erikseen jos täytyy.

@Tonninseteli Miten teillä meni suunnittelu? ❤️

Muokattu viimeksi:
Meillä oli juuri ivf-info etänä. Hoito alkaa todennäköisesti pitkällä kaavalla tammikuun kuukautisista. Olisin toivonut lyhyttä, että se revohka olisi mahdollisimman nopeasti ohi. Itku tuli siinä keskustelun aikana. Miksi me ei olla raskauduttu ihan luomusti vaan pitää käydä läpi tällainen stressikehä jonka lopusta ei ole mitään takeita? Vaikka olenkin nyt jo käyttänyt lääkkeitä ja juossut lääkärissä kaupungissa, niin nyt menee vielä nextille levelille... Stressaa jo valmiiksi. 😭 Sen keskustelun aikana minä ihan tosissani mietin että onko jaksua lähteä tähän ollenkaan vai jäädäänkö pois... Ei ollut kyllä mitkään ilon sekaiset odotukset, masentuneena taaperran kohtaloani kohti.

Edit. Ja kyllähän minä tiedän, että en minä tästä pois jää ja kärsin kaiken mitä täytyy... Saunassa yhtenä iltana lupasin miehelle yhden kierroksen ivf:ää. Toisen harkitsen erikseen jos täytyy.

Voi oon nii pahoillani tästä kaikesta. ❤️ Elämä on niin epäreilua. Toivotaan et hoitokierto menee kuitenki hyvin ja vihdoin saatte teidän oman pienen syliin asti.

Omppu älä huoli, täällä sulle ainakin kohtalotoveri, myös aikataulullisesti. En ehkä paras mahdollinen, mutta take it or leave it :tears: Nyt tosiaan kp3 ja lyhyttä kaavaa ei voitu aloittaa koska mies yllättäen Irkuissa huonoon aikaan... Eli siis ensi kierron alussa ilmoittautuminen ja jos mahtuu, niin sitten aletaan ensi kierron lopussa pitkällä kaavalla jyystää! Helmikuun puoliväliin mennessä pitäisi sitten olla palleroita toivottavasti :folded::red-heart:

Ja mitä muuten suunnittelukäynnistä jäi käteen? Noh, ainakin antraalifollimäärä taas laskenut, eli ei todellakaan pitäisi olla ainakaan hypeririskiä missään vaiheessa :Grimacing Face: 6+8 oli nyt vs vuoden takainen 8+8. Keltarauhasen jämät löytyi oikealta, niinku pitikin. Vinguin huonosta AMH:sta ja pelosta ettei saada mitään siirrettävää ja/tai pakastettavaa. Labroissa pitää käydä todistamassa ettei oo tässä hoitojen aikana saanut hiviä :Dancer:

Alkuperäinen lääkäri oli sairastunut, ajat tunnin myöhässä ja printterit rikki, eli hoitosopparit allekirjoitettiin jossain kellarin luutakomerossa. Perus perus :Smiling Face With Open Mouth

Ei vitsi @Tonninseteli toi luutakomero 🤣 perus HUS. Sul ihan samat antraalifollit ku mul! Edellises ultras aiemmin oli 8+8 ja sit IVF suunnittelus oli 8+6.

Ja voi ei @Onnenomena oon tosi pahoillani että jäi niin huono maku 😭💔 voi mä niin toivon että saatte molemmat nopean avun tästä eikä tarvi pitkään kärsiä 😞 komppaan @Pikkupikkupikkunen :sta, elämä on niin epäreilua.

Takaisin