Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pöh, inhottavaa tommoinen ilkivalta 😣

Tosta munasolusta, sitä itsekin miettii että mistä ihmeestä sitä voi tietää onko niitä ovulaatioissa irronnut vaiko eikö. Ja kiitos kysymästä, ei erityisen hyvin. Siipi maassa menkkoja kärsien taas kerran. Alkaa olla fiilis, että me jäädään tähän taloon kahdestaan. Mies ei koe asioissa ongelmaa, on kuin mitään ei olis vialla vaikka kohta kaksi vuotta yritystä takana. Ala siinä sitten avata keskustelua, kun itse ei aiheesta ilman kyyneleitä selviä. Tässä olen itsekseni tullut siihen tulokseen, että loppuvuodeksi jää yritys taka-alalle. Töissä on joulukuu ihan älytöntä rallia, parempi nyt keskittyä omaan jaksamiseen ja hyvinvointiin. Sitä paitsi, turhaan minä itse tässä asiassa yksinään märisen, jos ei toinen ole moksiskaan niin minkä minä sille voin? Me eletään jossain ihme pysähdystilassa, talo on pitänyt kolme vuotta remontoida, eikä mitään sen eteen tapahdu. Rupeanko repimään seiniä alas vai nostanko kytkintä?Ollaanko me kymmenen vuoden päästäkin tässä samassa tilanteessa?

Eilen yksi asiakas taas yhtäkkiä kysyi että onko mulle perheenlisäystä tullu. Aika odottamaton kysymys, siinä vielä oli työnantajakin kuulolla varmaan korvat höröllä.. kivoja tilanteita. Puhuin asiakaskohtaamisesta kotona sadatellen ja toinen vaan tuumi että pitäiskö rauhoittua ja jatko puuhiaan.
Voi Maakku 🥺💔 olen niin pahoillani tuosta tilanteesta! Todella surullista ettette ole miehen kanssa "samassa veneessä" tässä asiassa ja ettet saa häneltä tarvitsemaasi tukea! 💔 Halaus!

Täältä myös @Maakku kaikli sympatiat sinne ❤️ muutenkin niin ikävä ja vaikea ja paöjon tunteita herättävä asia varmasti tuntuu hurjan paljon raskaammalla kun ei saa toiselta tukea. Ja pläääh noi on kyllä niin tyhmiä ja inhottavia hetkiä kun perjeenlisäyksestä kysytään kun ei yhtään ajatella sen asian henkilökohtaisuutta.

Voi @Maakku , I feel you. Täällä eletään kp1 ja pakostakin jää nyt loppuvuodelle yritys tauolle kun mies on joulukuun oviksen muualla. Harmittaa, että arvon yk31 jäi myös luu käteen. Mikä ihme siinä on, kun ajotukset on kohdallaan ja vaivat lääkittynä?!

Tiistaina IVF suunnittelu. Toivottavasti tullaan vähän viisaammiksi. Hassua miten ajatukset muuttuu, ensin sitä käyntiä odotti kuin kuuta nousevaa ja nyt lähinnä pelottaa. Mitä jos sekään ei toimi? Muilla onnistuu jo ensimmäiset tuoresiirrot ja itseään ei näe kyllä ikinä siinä tilanteessa...

Ompulle kovasti tsemppiä piinapäiviin :folded::Two-hearts:

Voi @Maakku , I feel you. Täällä eletään kp1 ja pakostakin jää nyt loppuvuodelle yritys tauolle kun mies on joulukuun oviksen muualla. Harmittaa, että arvon yk31 jäi myös luu käteen. Mikä ihme siinä on, kun ajotukset on kohdallaan ja vaivat lääkittynä?!

Tiistaina IVF suunnittelu. Toivottavasti tullaan vähän viisaammiksi. Hassua miten ajatukset muuttuu, ensin sitä käyntiä odotti kuin kuuta nousevaa ja nyt lähinnä pelottaa. Mitä jos sekään ei toimi? Muilla onnistuu jo ensimmäiset tuoresiirrot ja itseään ei näe kyllä ikinä siinä tilanteessa...

Mä fiilaan sua täl hetkel täysin. Pelottaa kans kamalasti, et jos ivf ei tuota tulosta tai siinå joutuu vaikeimman kautta, useiden hoitojen ja siirtojen jälkeen.... toivotaan nyt kuitenkin molemmille ton hoidin kautta "helppoa ja nopeaa" pysyvää plussaa.
Meillä 14.12 ivf suunnittelukäynti.

@Maakku voimahalit sinne myös❤ ei oo helppoa käydä läpi tunteita epäonnistumisista tällä saralla, saati sit jos toinen ei oo samal aaltopituudel asian suhtee n. Toivottavasti saisitte puhuttua asiasta❤

Tonni, halit sinnekin! 🥺💔 Tämä on kyllä mystistä, että miksi ei tärppää vaikka kaikki näyttää olevan kunnossa... Meillä täällä on muuten yk31 nyt menossa myös...

Tiedän tuon tunteen kun ivf ei hohda edessä ihanana ratkaisuna vaan pelottavana ja arvaamattomana tuskan taipaleena... Kun käytiin pe inssissä kerroin hoitajalle että ollaan ivf-jonossa, niin hän totesi, kuten myös lääkäri viime kerralla, että hyvä kun se on niin tehokas apu ja että kun jonossa stressi vähenee, niin tulee niitä viime hetken plussia!!! 🤯 Minä mietin että mitä ihmettä... Taas tuo stressikortti ja vielä ammattilaisen suusta. Toki tarkoitus oli varmasti lohduttaa. En oikein osannut kertoa, että itsellä jonossa oleminen ei kyllä ole rauhoittanut vaan on vienyt unet, aiheuttanut murehtimista ja kiristänyt pinnaa... Että jos se on siitä stressistä kiinni, niin ei viime hetken plussaa ole meille tulossa.

Itse muuten haluan uskoa, ettei se stressi ole syy lapsettomuuteen , kuten monet tutut ovat rivien välistä kertoneet... Koska se vierittää syyn minun niskaani. Ja on tässä ollut ihan stressittömiä kiertojakin... Olen lukenut asiasta, tutkimustulokset ovat ristiriitaisia, mutta onneksi ivf-hoitojen onnistuminen ei ole yhtään kiinni naisen mielialasta. (kirjasta Projekti Vauva)

Se on kyllä mielenkiintoista kuinka ison tilan stressi saa aina keskusteluissa. Jos muilta kysytään niin Stressi oli syy mun keskenmenoon ja stressi on syy kun ei uudestaan tärppää. ” älä mieti asiaa niin paljon”, ”heti kun lopetat asian miettimisen ja stressaamisen niin kyllä teillä tärppää”. Raivostuttavaa.

Se on kyllä mielenkiintoista kuinka ison tilan stressi saa aina keskusteluissa. Jos muilta kysytään niin Stressi oli syy mun keskenmenoon ja stressi on syy kun ei uudestaan tärppää. ” älä mieti asiaa niin paljon”, ”heti kun lopetat asian miettimisen ja stressaamisen niin kyllä teillä tärppää”. Raivostuttavaa.
Nimenomaan raivostuttavaa! 🤯
Eihän stressi voi aiheuttaa keskenmenoa tai kaikki maailmanhistoriassa itsemurhan tehneet nuoret raskaana olleet aviottomat naiset olisivat selvinneet tilastaan keskenmenolla, sillä melkoinen olotila on pitänyt olla että riistää mieluummin hengen itseltään kuin on yhteisönsä paheksuma avioton äiti... 🥺

@Onnenomena voi ei toi ilkivalta! 😩 Ymmärrän niin hyvin että tulee turvaton olo! Yleensähän ne kuitenkin on vaan jotain lapsia/nuoria jotka kaipaa jännitystä elämäänsä... Onneksi vahingot oli pieniä!

Oon niin pahoillani kaikista kp1:stä ja ajattelemattomista puolisoista ja ohimenevistä kierroista ja stressikommenteista 😞 tää on niin perseestä koko homma. Miks pitää olla niin vaikeeta.

Meillä mikälie 40+ yk tämä eka IVF kierto. Olisko 42 arviolta. Mut nyt näyttäis ehkä että kakspäinen olis saanu jonkun otteen seinästä. Dpo12 toki vasta eli ei mitään takeita jatkosta, mutta oon tosi ylpeä meidän kakspäisestä että näin pitkälle on jo päässy ❤️

@Nurppu Pomppivat pallot tähänkin ketjuun! ❤️
:smiley-bounce016

Paljon vauvaliimaa ja sitkeyttä pikkuiselle kakspäiselle! ❤️❤️ Ja Lämpimät onnittelut plussasta!

Nimenomaan raivostuttavaa! 🤯
Eihän stressi voi aiheuttaa keskenmenoa tai kaikki maailmanhistoriassa itsemurhan tehneet nuoret raskaana olleet aviottomat naiset olisivat selvinneet tilastaan keskenmenolla, sillä melkoinen olotila on pitänyt olla että riistää mieluummin hengen itseltään kuin on yhteisönsä paheksuma avioton äiti... 🥺
Mulle on kans niin punanen vaate sanat "stressi ja "tärppäämättömyys" samassa lauseessa. Suorastaan raivostuttavaa. Ja pahinta on ku nää kommentoijat saattavat itse vielä olla niitä, joilla tärpänny kerta laakista yk1. Seuraavalle kyl tiuskasen, et olis suaki voinu vähä stressaa jos kuukausi toisensa jälkeen ei tärppiä näy. Tai jopa vuosien.

Vaikka esikoinen on saanut alkunsa stressittömämmästä kierrosta, niin en siltikään usko, et stressi olis ainoo syy.

@Nurppu sä tuotkin valoa ja toivoa tähän ketjuun😍 on jo aikakin sinne teille saada vauveli❤ pidän niin peukkuja❤

Haleja kaikille pettymyksistä ja peloista kärsiville, tämä osaa olla niin äärettömän syvältä 😞❤️
Ja tuo stressin korostaminen lapsettomuudesta menee niin ihon alle 😤🤯
Tunnistan niin hyvin pelon tunteen ennen IVF, itsekin olin enemmän peloissani kuin innoissani ne edeltävät viikot, mitä jos tämäkään ei auta... se on niin pelottavaa kun ei yhtään tiedä syytä miksi ei ole onnistunut usean vuoden yrityksen jälkeen eikä tiedä tuoko IVF:kään siihen ratkaisua! Ei siinä auta muu kuin hengittää syvään, toivoa parasta ja hypätä uuteen ja tuntemattomaan ❤️🌈

Hei mietin tossa stressi tilanteessa aina sitä et kyllä myös sodan hetkellä naiset tulee raskaaksi! Ja se varmasti vasta stressaavaa onkin ja hirveetä aatella et sinne se minunkin oma lapsi syntyy kaaoksen keskelle! Ja silti niitä syntyy!

Tsemppiä mysö kaikille! Ootte mielessä ❤️

Täällä kävi ihan samalla tavalla, että ensin IVF:ää odotti ihan innolla, mutta nyt kun on tilanne päällä, niin pelottaa just tuo, että jos tääkään ei toimi. Mitä sitä sitten tekee, kun ei oikein ole sen jälkeen enää hirveesti vaihtoehtoja jäljellä.

Täällä kävi ihan samalla tavalla, että ensin IVF:ää odotti ihan innolla, mutta nyt kun on tilanne päällä, niin pelottaa just tuo, että jos tääkään ei toimi. Mitä sitä sitten tekee, kun ei oikein ole sen jälkeen enää hirveesti vaihtoehtoja jäljellä.

Se lopullisuus siinä juuri pelottaa. Ei olisi mitään ongelmaa kärsiä ja käydä läpi jos kristallipallo olisi sanonut, että lopussa kiitos seisoo.

Instassa seurailen ihmisiä, jotka lapsettomia 4 IVF kierroksen ja tyyliin 9 PAS:n jälkeen. Erona Suomeen, heillä on sijaissynnyttäjän käyttö vielä viimeisenä vaihtoehtona, meillä ei.

Se lopullisuus siinä juuri pelottaa. Ei olisi mitään ongelmaa kärsiä ja käydä läpi jos kristallipallo olisi sanonut, että lopussa kiitos seisoo.

Instassa seurailen ihmisiä, jotka lapsettomia 4 IVF kierroksen ja tyyliin 9 PAS:n jälkeen. Erona Suomeen, heillä on sijaissynnyttäjän käyttö vielä viimeisenä vaihtoehtona, meillä ei.
No sepä. Sitä seisoisi vaikka puoli vuotta päällään, jos joku voisi varmaksi sanoa, että sen jälkeen saatte lapsen.

Tuo sijaissynnytys olisi varmaan täälläkin ainakin teoriassa mahdollinen, jos hoitaisi asian ulkomailla, mutta luultavasti aikamoinen juridinen viidakko se olisi lähteä rämpimään. Ei kyllä mitään aavistusta paljon tällainen lysti edes maksaisi. Luultavasti niin paljon, että ei olisi ainakaan meille kovin varteenotettava vaihtoehto.

Jaksan täältä kans ihmetellä tätä ammattilaisten stressi puhetta, kun ihan tutkitusti sen ei pitäisi vaikuttaa - toki siis saattaa yksittäisiin kiertoihin vaikuttaa esim ovulaation aika voi siirtyä hiukan (yleensä kyllä siis ennemmin jonkun sellaisen stressin takia, kuin flunssa, joku kehoon liittyvä isompi häikkä jne.) Toisaalta tällein keskenmenoja läpikäyneenä vituttaa myös se "keskenmenon jälkeen tärppää helpommin" höpötys - onko sillä oikeesti mitään tieteellistä perustetta? Mulla ei ole yksikään tärpännyt nopeasti edeltävän jälkeen. Sanoisin että tulee vaan isompi mielipaha, kun ei ns onnistu tulemaan raskaaksi vaikka pitäisi olla "paremmat mahikset"..

Nurpulle ja Ompulle nyt sormet ristissä ja tsemppaukset, lisäksi isot sympatiat alkaneista kierroista Maakku ja Tonni! Toivotaan että Pikkupikkusen labra arvot lähtisivät paranemaan, itselläkin kilppari välillä ollut turhan yliaktiivinen, mutta ei ole kuitenkaan hoitoa vaatinut vaan on aina sit välillä kontrolleissa ollut jo parempi. Tsemppaukset myös Mamiksx4 ja ketä kaikki mun piti vielä muistaa manita, Monni, Kuuttituutti ja Juliet? Nyt varmaan tuli mainittua kaikki tästä ketjusta :Two-hearts:

Pahoittelut muuten että pidin taas pienen tauon ja monet vastaili mun viestiin - ootte mahtavia :red-heart: mulla tosiaan PAS:t letrokiertoon koska oma kierto on niin vaihteleva ja ei joka kierrossa edes ovuloi. Hiukan heittää kyllä letroillakin oviksen ajankohta..

Ja täällä olis pitänyt olla tänään PAS kontrolli ultra.. ja siis helvetti mitä tunteiden vuoristorataa, kun ne soittaa tilkasta, että pääsenkö aikaisemmin paikalle - en pääse koska matkaan menee yli tunti ja lapsi kipeenä ja odotan lapsen vaaria vahdiksi. Sit joku kaksi säätämispuhelua myöhemmin he sitten perui koko kierron koska ei saatu mitään aikaan sopimaan (mulla oli siis tasan yksi aika mikä mulle ei sovi toisen lääkärin takia ja siihen vaan olis ollut vapaata).. no itkin sitten tottakai vessassa lapselta piilosta naama punaisena.. koska siis letrojen sivuoireet ja siitä sitten triggeröitynyt migreeniputki ja noh you know - tää vitun touhu on rankkaa... ja sit siitä menee reilu 30 min ja ne soittaa sieltä että pääsenko keskiviikkona. No totta helvetissä pääsen!

Joten ehkä tää sitten onnistuukin? Toki en siis yhtään tiiä miten tässä käy jos ovis plussa osuu huomiselle (tänään jo kp13), että sit ei ehkä siirrä 2 päiväisiä? En yhtään tiiä.. mut joo.. onhan se tosiaan kiva että ehkä tästä PASista tulee jotain, mut ihan pakko kyllä sanoa että välillä tuskastuttaa tää HUS:n resurssipula.. muutenkin ollut tässä ivf:stä asti mieliala niin matalalla koko lapsettomuus homma rintamalla ja muutenkin, että tiukkaa tekee tällänen :sad-face:

Jaksan täältä kans ihmetellä tätä ammattilaisten stressi puhetta, kun ihan tutkitusti sen ei pitäisi vaikuttaa - toki siis saattaa yksittäisiin kiertoihin vaikuttaa esim ovulaation aika voi siirtyä hiukan (yleensä kyllä siis ennemmin jonkun sellaisen stressin takia, kuin flunssa, joku kehoon liittyvä isompi häikkä jne.) Toisaalta tällein keskenmenoja läpikäyneenä vituttaa myös se "keskenmenon jälkeen tärppää helpommin" höpötys - onko sillä oikeesti mitään tieteellistä perustetta? Mulla ei ole yksikään tärpännyt nopeasti edeltävän jälkeen. Sanoisin että tulee vaan isompi mielipaha, kun ei ns onnistu tulemaan raskaaksi vaikka pitäisi olla "paremmat mahikset"..

Nurpulle ja Ompulle nyt sormet ristissä ja tsemppaukset, lisäksi isot sympatiat alkaneista kierroista Maakku ja Tonni! Toivotaan että Pikkupikkusen labra arvot lähtisivät paranemaan, itselläkin kilppari välillä ollut turhan yliaktiivinen, mutta ei ole kuitenkaan hoitoa vaatinut vaan on aina sit välillä kontrolleissa ollut jo parempi. Tsemppaukset myös Mamiksx4 ja ketä kaikki mun piti vielä muistaa manita, Monni, Kuuttituutti ja Juliet? Nyt varmaan tuli mainittua kaikki tästä ketjusta :Two-hearts:

Pahoittelut muuten että pidin taas pienen tauon ja monet vastaili mun viestiin - ootte mahtavia :red-heart: mulla tosiaan PAS:t letrokiertoon koska oma kierto on niin vaihteleva ja ei joka kierrossa edes ovuloi. Hiukan heittää kyllä letroillakin oviksen ajankohta..

Ja täällä olis pitänyt olla tänään PAS kontrolli ultra.. ja siis helvetti mitä tunteiden vuoristorataa, kun ne soittaa tilkasta, että pääsenkö aikaisemmin paikalle - en pääse koska matkaan menee yli tunti ja lapsi kipeenä ja odotan lapsen vaaria vahdiksi. Sit joku kaksi säätämispuhelua myöhemmin he sitten perui koko kierron koska ei saatu mitään aikaan sopimaan (mulla oli siis tasan yksi aika mikä mulle ei sovi toisen lääkärin takia ja siihen vaan olis ollut vapaata).. no itkin sitten tottakai vessassa lapselta piilosta naama punaisena.. koska siis letrojen sivuoireet ja siitä sitten triggeröitynyt migreeniputki ja noh you know - tää vitun touhu on rankkaa... ja sit siitä menee reilu 30 min ja ne soittaa sieltä että pääsenko keskiviikkona. No totta helvetissä pääsen!

Joten ehkä tää sitten onnistuukin? Toki en siis yhtään tiiä miten tässä käy jos ovis plussa osuu huomiselle (tänään jo kp13), että sit ei ehkä siirrä 2 päiväisiä? En yhtään tiiä.. mut joo.. onhan se tosiaan kiva että ehkä tästä PASista tulee jotain, mut ihan pakko kyllä sanoa että välillä tuskastuttaa tää HUS:n resurssipula.. muutenkin ollut tässä ivf:stä asti mieliala niin matalalla koko lapsettomuus homma rintamalla ja muutenkin, että tiukkaa tekee tällänen :sad-face:

Voi jeesuskristus mitä rallia taas 🤯 Toivottavasti nyt saavat sen PAS:in tehtyä!

Takaisin