Ei tää voi olla näin vaikeeta!

@siska Täällä sama, minulla oli flunssa jossa oli ihan koronan oireet vatsaoireineen, mutta tk:lla otetut kaksi pikatestiä olivat negoja. Tauti kesti kaksi viikkoa. Nyt on tk:n hoitajan mukaan tosi pitkään kestävää flunssaa liikkeellä. Tsemppiä sairastuvalle! Toivottavasti tulee plussa tai uusi kierto pian, niin pääsette PASiin. En usko että tauti haittaa PASin onnustumista.

Täällä siis flunssa lopulta ohi ja olen terve. Dpo15 ja ei vielä vuotoa. Testit negaa, en usko että kääntyy plussaksi. Tuli jo tänään hirveä migreeni, joka yleensä liittyy menkkojen alkamiseen.

Täällä tänään viides piikityspäivä ja tänään tuli ekan piikin rinnalle mukaan jarrupiikki. Niiden verenohennupiikkien kanssa on tosiaan tullu harjoteltua, ehkä siitä johtuu sit mutta oon ollu ihan ihmeissäni miten helppoa ollu tää piikitys! Ihan varmasti auttaa kans se että oon niin innoissani siitä että saa tehdä aktiivisesti jotain, ja kyttään illalla kelloa että joko pääsee piikittää 😆 vähän alkanu jo olee sellasta menkkamaista jomotusta välillä, ja jotain vihlasuja ja pientä paineen tunnetta. Kerroin miehellekin tuntemuksista, ja nauroin päälle että alan kohta laittaa sen palvelemaan mua kun oon muka niin reppanana, ja sit perjantaina paljastuu et ei tääl mitään kasva 🙈 mies on kans heittäny läppää siitä miten kamalaa hänellä on yrittää selvitä kun oon niin kauhee hormonihirviö nyt (ja perään tarkensi että vitsi oli, ilman piikkejä ei huomais mitään eroa). Eli aika helposti sujunut ainakin tähän mennessä, suhteessa odotuksiin!

Tänään pukkas muuten ihan kauheen ovislimat! Mutta muistin heti että @siska lla oli ollut ihan sama vaiva, ja kävin kurkkaamassa että just 5. piikkipäivä oli sielläkin alkanut, eli ihan normaali oire on 😊

Aika ihanaa et piikittely on menny noin hyvin @Nurppu. Mut on se tekemisen vaihe kyl varmasti kivempi ku oottelu.

Meillä oli eilen ensikäynti polilla nii saadaan meidänkin prosessi käyntii. Otetaan vielä verikokeita, mies joutuu simppakokeeseen uuestaa ku on pitkä aika edellisestä, mun piti viel tulla sokerirasitukseenkin. Oon just siellä ja oli aika epämukava hetki äske ku hoitaja kysy onko tää nyt mones lapsi meille jo. Mutisin vaa et öööö en oo raskaana, alotettii lapsettomuushoidot just.

Lääkäri haluu viel sektion takia tehhä aukkarin. En mahtunu tässä kierrossa kyytii mut sit seuraavassa. Nyt tää oottelu ei oo nii paha ku on välietappeja. Tosin aloin jo eilen kauhuissani miettiä et sattuuko se seuraava kierto sit just joulun ja uuden vuoden välii ja onko täällä joulutauko ja miten pitkä se tauko on.

Ilmeisesti tästä neulapuheesta aktivoituneena näin toissayönä unta, jossa piti aloittaa pistely. Pöydällä oli rivissä joku seitsemän eri näköistä ja -kokoista neulaa ja yksi kerrallaan koitin niitä kaikkia pistää. Mikään ei mennyt ihon läpi vaikka kuinka runnoin. Sitten aina vaihdoin neulaa, että josko tämä ja ajattelin, että mitä sitten tapahtuu jos saan näistä seitsemästä vaikka kolme pistettyä ja loppuja en 😅
Apua mikä sarjapiikittäjä🤣

Täällä tänään viides piikityspäivä ja tänään tuli ekan piikin rinnalle mukaan jarrupiikki. Niiden verenohennupiikkien kanssa on tosiaan tullu harjoteltua, ehkä siitä johtuu sit mutta oon ollu ihan ihmeissäni miten helppoa ollu tää piikitys! Ihan varmasti auttaa kans se että oon niin innoissani siitä että saa tehdä aktiivisesti jotain, ja kyttään illalla kelloa että joko pääsee piikittää 😆 vähän alkanu jo olee sellasta menkkamaista jomotusta välillä, ja jotain vihlasuja ja pientä paineen tunnetta. Kerroin miehellekin tuntemuksista, ja nauroin päälle että alan kohta laittaa sen palvelemaan mua kun oon muka niin reppanana, ja sit perjantaina paljastuu et ei tääl mitään kasva 🙈 mies on kans heittäny läppää siitä miten kamalaa hänellä on yrittää selvitä kun oon niin kauhee hormonihirviö nyt (ja perään tarkensi että vitsi oli, ilman piikkejä ei huomais mitään eroa). Eli aika helposti sujunut ainakin tähän mennessä, suhteessa odotuksiin!

Tänään pukkas muuten ihan kauheen ovislimat! Mutta muistin heti että @siska lla oli ollut ihan sama vaiva, ja kävin kurkkaamassa että just 5. piikkipäivä oli sielläkin alkanut, eli ihan normaali oire on 😊
Ihana lukea hyviä kokemuksia piikeistä. Ne helpottaa mun piikkipelkoon. Kiitos kun jaoit

Mä oon nähnyt vaan jotain sekavia painajaisia, mutta en muistaakseni piikeistä sentään :No Evil Monkey: Tsemppiä kaikille itsensäpiikittäjille siihen hommaan! Kaikkea tähän lapsihaaveeseen liittyykin, ei voi muuta todeta tässä kohtaa... Mutta ihanasti nyt vaikuttaa silti tässä ketjussa siltä, että on tekemisen meininki, kun niin monella hoidot tuntuu edistyvän edes jotenkin. Toivottavasti näistä nyt alkaisi vähitellen tulostakin tulla!!!

Tosi ikävä tilanne sulla @Pikkupikkupikkunen sokerirasituksessa 😫 Oliko hoitaja edes vaikeana kysymyksensä jälkeen? Luulisi ammattilaisten nyt olevan vähän varovaisempia puheissaan, mutta onhan näitä sammakoita tuntunut pääsevän monenkin hoitavan tahon henkilökunnan edustajan suusta :Grinning Face With Smiling Eyes:

Täällä iloitsen siitä, että tänään ovispäivä testeistä ja oireista päätellen ja tänään kp 17, ihan siis suht järkevällä aikataululla jopa liikenteessä tällä kertaa. Mulla siis kierrot olleet vuosia ihan mitä sattuu ja nyt viime aikoina on pienestä heittelystä huolimatta kierrot olleet kuitenkin kohtuujärkevissä mitoissa (max 35 päivää) ja ovistestiin oon saanut plussan aikaiseksi joka kerta. Ei todellakaan itsestäänselvää mulle. Aiemmin oon ollut ihan epätoivoinen, kun testityypistä huolimatta ikinä tietoakaan oviksesta, eli todennäköisesti niitä ei oo liiemmälti sit tullutkaan, mene ja tiedä. No, eipä näistä nyt oo tulosta tähän mennessä tullut, mutta joka tapauksessa jotain edistystä silti. Eikä varmaan saisi ääneen sanoa, kuitenkin seuraavaksi kaikki heittää häräpyllyä ja kierrosta tulee 100-päiväinen... Terolut-kuurin meinasin nyt huomenna aloittaa varuiksi, jos siitä olis loppukiertoon tukea tai ainakin auttais ehkä sit pitämään kierron pituuden aisoissa. Seuraavan kierron osalta toivon, että voisin jättää yrityksen taka-alalle ja nauttia reissuputkesta, työ- ja lomakuvioita luvassa. Tekisi varmaan ihan hyvää pitää vähän henkistä taukoa tästä ja sit tammikuussa taas uusien poppaskonstien kanssa asialle :rolling:

Aika ihanaa et piikittely on menny noin hyvin @Nurppu. Mut on se tekemisen vaihe kyl varmasti kivempi ku oottelu.

Meillä oli eilen ensikäynti polilla nii saadaan meidänkin prosessi käyntii. Otetaan vielä verikokeita, mies joutuu simppakokeeseen uuestaa ku on pitkä aika edellisestä, mun piti viel tulla sokerirasitukseenkin. Oon just siellä ja oli aika epämukava hetki äske ku hoitaja kysy onko tää nyt mones lapsi meille jo. Mutisin vaa et öööö en oo raskaana, alotettii lapsettomuushoidot just.

Lääkäri haluu viel sektion takia tehhä aukkarin. En mahtunu tässä kierrossa kyytii mut sit seuraavassa. Nyt tää oottelu ei oo nii paha ku on välietappeja. Tosin aloin jo eilen kauhuissani miettiä et sattuuko se seuraava kierto sit just joulun ja uuden vuoden välii ja onko täällä joulutauko ja miten pitkä se tauko on.

Onkohan ne määrännyt sulle sitten vahingossa sen sokerisasituksen joka laitetaan raskaana oleville vs muille laitettava pyyntö. Ero siis siinä kuinka monesti rasituksen aikana otetaan verikoe (alussa, sitten ekan ja toisen tunnin kohdalla tai vaan aluss ja toisen tunnin kohdalla). Toki voinut vaan myös olettaa sun iästä että oot raskauden takia sokerirasituksessa, eikä oo kattonut siinä vaiheessa edes että mikä rasitus kyseessä. Muistelisin itsekin että kun olin sokerirasituksessa viimeksi, että hoitaja tais tarkentaa että onko raskauden aikainen vai ns normaali - että on pyynnöt oikein. Mut tosi ikävää kyllä tollanen ajattelemattomuus :/

Onkohan ne määrännyt sulle sitten vahingossa sen sokerisasituksen joka laitetaan raskaana oleville vs muille laitettava pyyntö. Ero siis siinä kuinka monesti rasituksen aikana otetaan verikoe (alussa, sitten ekan ja toisen tunnin kohdalla tai vaan aluss ja toisen tunnin kohdalla). Toki voinut vaan myös olettaa sun iästä että oot raskauden takia sokerirasituksessa, eikä oo kattonut siinä vaiheessa edes että mikä rasitus kyseessä. Muistelisin itsekin että kun olin sokerirasituksessa viimeksi, että hoitaja tais tarkentaa että onko raskauden aikainen vai ns normaali - että on pyynnöt oikein. Mut tosi ikävää kyllä tollanen ajattelemattomuus :/
Mul on otettu sokerirasitus nyt kahesti ku en oo ollu raskaana ja kerran raskaana, aina on otettu se verikoe kolme kertaa 🤔 se hoitaja vielä kolmannen verikokeen jälkeen palasi asiaan ja toivotteli et kaikki menis hyvin jne. Toivuin kyl siitä vaik vähän tympeää olikin 😒

Mul on otettu sokerirasitus nyt kahesti ku en oo ollu raskaana ja kerran raskaana, aina on otettu se verikoe kolme kertaa 🤔 se hoitaja vielä kolmannen verikokeen jälkeen palasi asiaan ja toivotteli et kaikki menis hyvin jne. Toivuin kyl siitä vaik vähän tympeää olikin 😒
Hyvä sitten, että kuitenkin tajusi mokansa ja kävi toivottamassa tsempit jatkoon. Ehkä hän sitten olisi jatkossa näissä kommenteissaan tarkempi. Joo, eihän nämä nyt pahimpia vastoinkäymisiä varmasti tässä suossa ole, mutta turhaa pahaa mieltä aiheuttavia tapauksia toki.

@Pikkupikkupikkunen nää on just näitä. Meikäläisellä kans kun seurattiin hcg:n laskua verikokein, alkoi labra kertoa miten hänestä oli tullut juuri isoäiti ja miten hienoa aikaa raskaus varmasti on... Jep jep.

Täällä kp 11 ja limat veriviiruineen ja jäätävä ripsa (töissä tietenkin :White Up Pointing Backhand Index:) eli ei taideta ehtiä tähän ovikseen mukaan. Lauantaina lennän viikoksi sinivalkoisilla siivillä miehen tykö. Noh, otetaan sitten turistitoiminnan kannalta jos ei muuta 😂

Oho hirvee tilanne! @Tonninseteli
Tai siis tuohan on vielä kamalampi ku on tilanne päällä itellä. 😱

Musta oli vaa jotenki huvittavaa sit lopulta ku jouduin käymää siel hoitajan luona vielä 2 kertaa sen möläytyksen jälkeen. Oli jotenki nolona joka kerta, eikä enää höpötelly tai kyselly juuri mitään. Paitsi sit tsemppas vikaa kertaa varten ku vielä palas lapsettomuus asiaan.

@Tonninseteli No olis sielläkin sit ollut näemmä terveydenhuollolla vähän varaa tsempata. Nää on kyllä niin näitä. Itekin jossain vaiheessa mietin, että pitäisi tehdä joku palaute sairaalalle, mutta en sit siinä vaiheessa jaksanut. Viittaan siis keskeytykseen, joka jouduttiin tekemään rakenneultran jälkeen viikolla 24 (vauvalla ei elinmahdollisuuksia). Cytotecit piti hakea synnyttäneiden vuodeosastolta (joo, oli kesälauantai ja naistentaudit kiinni, mutta silti. Eikö ne nyt olis voinu hakea ihan mistä vaan muualta??), synnyttää piti tietenkin synnytyssalissa (muualle ei saanut riittävää kivunlievitystä kuulemma) ja sen jälkeen olis pitänyt mennä sinne samaiselle synnyttäneiden osastolle hoitoon. Siinä vaiheessa sit jo totesin että helvetti soikoon, se on viimeinen paikka mihin oon menossa. Olin sit lopulta keskeytyksestä synnytyssalissa kotiutukseen asti (joka ei sekään oo ihan herkkua, kun viereisissä saleissa syntyy eläviä pitkin päivää ja yötä). No joo, ei mun nyt pitänyt tähän mennä muuten kuin siihen viitaten, että henkisen puolen huomioimiseen olis ihan kiva vähän panostaa myös, vaikka resurssipulaa ja kiirettä varmasti onkin.

Toivottavasti Tonninseteli olis vielä jotain tsäänssejä viikonloppuna ehtiä oviksen kyytiin, mutta kai se turistitoimintakin sitten paremman puutteessa on ihan ok :rolling:

@Pikkupikkupikkunen Näistä vaan pitää tosiaan toivoa, että ehkä kyseiset hoitoalan ihmiset sit jonkun tulevan potilaan kohdalla osaa olla vähän varovaisempia ja katsoa vaikka tiedot huolella ennen kuin alkaa onnitella...

@Tonninseteli No olis sielläkin sit ollut näemmä terveydenhuollolla vähän varaa tsempata. Nää on kyllä niin näitä. Itekin jossain vaiheessa mietin, että pitäisi tehdä joku palaute sairaalalle, mutta en sit siinä vaiheessa jaksanut. Viittaan siis keskeytykseen, joka jouduttiin tekemään rakenneultran jälkeen viikolla 24 (vauvalla ei elinmahdollisuuksia). Cytotecit piti hakea synnyttäneiden vuodeosastolta (joo, oli kesälauantai ja naistentaudit kiinni, mutta silti. Eikö ne nyt olis voinu hakea ihan mistä vaan muualta??), synnyttää piti tietenkin synnytyssalissa (muualle ei saanut riittävää kivunlievitystä kuulemma) ja sen jälkeen olis pitänyt mennä sinne samaiselle synnyttäneiden osastolle hoitoon. Siinä vaiheessa sit jo totesin että helvetti soikoon, se on viimeinen paikka mihin oon menossa. Olin sit lopulta keskeytyksestä synnytyssalissa kotiutukseen asti (joka ei sekään oo ihan herkkua, kun viereisissä saleissa syntyy eläviä pitkin päivää ja yötä). No joo, ei mun nyt pitänyt tähän mennä muuten kuin siihen viitaten, että henkisen puolen huomioimiseen olis ihan kiva vähän panostaa myös, vaikka resurssipulaa ja kiirettä varmasti onkin.

Toivottavasti Tonninseteli olis vielä jotain tsäänssejä viikonloppuna ehtiä oviksen kyytiin, mutta kai se turistitoimintakin sitten paremman puutteessa on ihan ok :rolling:

@Pikkupikkupikkunen Näistä vaan pitää tosiaan toivoa, että ehkä kyseiset hoitoalan ihmiset sit jonkun tulevan potilaan kohdalla osaa olla vähän varovaisempia ja katsoa vaikka tiedot huolella ennen kuin alkaa onnitella...
Hirvee kokemus sulla ❤️ ihan kamalaa että oot joutunu kokemaan tuon.

Luin just jostain simpukan uutisista et tää huono kohtaaminen keskenmenon kohdanneille on tosi yleistä ja siihen yritetään tehdä muutosta! Mulla onneks keskenmeno kokemus oli hyvä. Siis siinä mielessä et lääkäri oli aivan ihana ja empaattinen.

Juu, ei siitä parane hernettä nenään vetää, eihän se labrahoitaja kai nähnyt kun että otetaan hcg verikoe. Eihän se voinut tietää, että seurataan laskua, eikä nousua 😶‍🌫️ Mutta hyvä tietenkin aina pitää mielessä, että voi olla myös se kurjempi tilanne...

Aina yhtä paljon se jurppii myös vastata terveydenhuollon "Ja raskaana et ole?" kysymykseen NO EN OLE, SITÄHÄN IHMETTÄ TÄSSÄ ODOTETAANKIN 😂 Viimeksi koronan hoito-ohjeiden yhteydessä.

Tota muuten kysytään loppujen lopuksi aika usein, olitpa millä asialla tahansa liikenteessä melkeinpä. Ei siinä, relevanttia varmasti, mutta ärsyttävää 😫

Asiasta kukkaruukkuun, mutta onko kellään oviksen aikoihin etovaa tai huonoa oloa? Järkyttävää yrittää saada töitä tehtyä, kun olo on kuin alkuraskaudessa konsanaan (miinus se raskaus...).

Mulla ei oo ovikseen liittyviä oikeestaa mitää oireita. En huomaisi sitä ollenkaan ilman testejä ja itse asiassa vaikka ois testitki ni vähän hankalaa 🙈 mut oon lukenu et kaikki kivut, päänsäryt yms vaivat on iha normaaleja.

Mulla ei oo ovikseen liittyviä oikeestaa mitää oireita. En huomaisi sitä ollenkaan ilman testejä ja itse asiassa vaikka ois testitki ni vähän hankalaa 🙈 mut oon lukenu et kaikki kivut, päänsäryt yms vaivat on iha normaaleja.
Ei mullakaan oo aiempia raskauksia yrittäessä ollut oireita ja oviksen etsiminen on ollut todella turhauttavaa, kun kierrot on heitelleet. Nyt sit on tullut näitä vatsakipuja ja huonoja oloja sun muuta. Toki voi olla, että huono olo osaltaan johtuu kivuistakin, kuten Kuuttituuttikin vähän spekuloi.

Ei mullakaan oo aiempia raskauksia yrittäessä ollut oireita ja oviksen etsiminen on ollut todella turhauttavaa, kun kierrot on heitelleet. Nyt sit on tullut näitä vatsakipuja ja huonoja oloja sun muuta. Toki voi olla, että huono olo osaltaan johtuu kivuistakin, kuten Kuuttituuttikin vähän spekuloi.
Toivottavasti kivut helpottaisi tai vielä enemmi toivotaan et tuut raskaaksi nii ei tarvi kärvistellä ovis kivuissa pitkään aikaan 🤩

Takaisin