Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei ihanaa! Vihdoin koitti teidän aika! Mä täällä jännitin eilisen teiän puolesta, et mitä vastaavat! Tässä tapauksessa toivotan "pistelyn iloa" vaikkei kivaa puuhaa olekaan, mutta lopputulos toivottavasti sen arvoista mielenkiintoista seurata millaista satoa saatte. Varsinkin kun sulla korkeahko toi amh@Minzku kiva kuulla susta pitkästä aikaa :) toivotaan että IVF tuo sit toivotut tulokset, onhan se kuitenkin paras hoito mitä tähän hommaan on keksitty!
Me päästiin nyt tästä kierrosta IVF:ään!! Tänään alkaa piikittely ja viikon päästä kontrolliultra! Oon niin ilonen!
Endopohdintoihin liittyen, olen itse myös sen mahdollisuutta joskus pohtinut. Epäsäännölliset kierrot ja runsas rakkuloiden määrä viittaisivat siihen, muita oireita mulla ei juuri enää ole. Menkat oli nuorena tosi kivuliaat, mutta enää en särkylääkkeitä yleensä koskaan tarvitse. Toivottavasti @Monni92 saa apua ja osaava hoitotaho löytyy!
Täällä kp ehkä 10 tai jotain. Ovista odotellessa siis. Viime kierrossa tais olla kyllä vasta tyyliin kp 19 ja aina en bongaa lainkaan, joten saa nähdä mikä on tilanne tällä kertaa. En oikein tiedä myöskään, että pitäiskö ottaa Terolutit tässä kierrossa vai ei. Viimeksi otin, mutta tiputteli loppukierrosta siitä huolimatta. Kierron säännöllistämiseen/katkaisemiseen siis mulla noita on, mutta tiedä sitten onko parempi olla ilman vai ottaa Onko oman elämänsä asiantuntijoilla mielipiteitä tähän?
Mietinkin että onko olemassa jotain ihan videoon missä näytetään se pistäminen kun stressaa se tietämättömyys. En edes tiedä minkä pituinen se piikki on.@Juliet92 onpa hankalaa kyl menkkojen alotuspäivän valinta :D mä en oo ikinä kauheest miettiny, koska tiedän et sit kun alkaa tulee ekan kerran kirkkaanpunasta niin aina samalla alkaa kivut ja pian on hanat kunnolla auki. Ja vaikka tapahtuis illalla niin aina oon vaan aatellu et alkamispäivä on alkamispäivä
Eilen meni eka piikki! Mulla oli nuorempana piikkikammoa, se helpotti jo joskus 24v korvilla kun oli keuhkoveritulppa ja melkeen vuoden sai ihan kokoajan (max 2 viikkoa väliä, yleensä vähemmän) rampata verikokeissa ja alkuun piti piikittää verenohennusta ite. Sen jälkeen kans esim lentäessä pitää piikittää, ja viimeks nyt kesällä koronassa. Kyl mä aina oon silti itte piikittäessä tovin siinä arastellu ja puuhkuttanu ja voivotellu ennen ku tökänny piikin sisään. Mut eilen sit jotenkin kun sen aika tuli niin olin vaan että "äh, en jaksa alkaa vaikeilee" ja tökkäsin vaan menee :D
HUSin opastusvideoissa on muuten yks huvittava kohta. Sitä gonal-f kynää käyttäessä pitää pitää se anturi painettuna siihen asti kunnes on ottanu piikin pois mahasta. Siinä videolla opastaja sit sanoo jotenki näin: "Ota peukalo anturilta (pitkä tauko lauseessa) vasta, kun olet vetänyt piikin pois ihosta." Siis niin, että jos seuraisit siinä livenä sitä ohjeistusta, niin kyllä nostaisit sen peukalon pois just kun piikki on viel sisällä :D mietin aina sitä katsoessa että ehkä se lause olis kannattanu alottaa toisin, esim "älä nosta peukaloa anturilta ennen kuin olet ottanut piikin pois ihosta" tms :D
No sanos muuta ku vaikeeks vetää ei oo niin huipputarkkaa nyt, mut kaipa sit ivf kierros on. Oli eilises ja torstain vuodois selvät erot mut silti jotenkin en sitä ekaa päivää tiputteluks laskis.@Juliet92 onpa hankalaa kyl menkkojen alotuspäivän valinta :D mä en oo ikinä kauheest miettiny, koska tiedän et sit kun alkaa tulee ekan kerran kirkkaanpunasta niin aina samalla alkaa kivut ja pian on hanat kunnolla auki. Ja vaikka tapahtuis illalla niin aina oon vaan aatellu et alkamispäivä on alkamispäivä
Eilen meni eka piikki! Mulla oli nuorempana piikkikammoa, se helpotti jo joskus 24v korvilla kun oli keuhkoveritulppa ja melkeen vuoden sai ihan kokoajan (max 2 viikkoa väliä, yleensä vähemmän) rampata verikokeissa ja alkuun piti piikittää verenohennusta ite. Sen jälkeen kans esim lentäessä pitää piikittää, ja viimeks nyt kesällä koronassa. Kyl mä aina oon silti itte piikittäessä tovin siinä arastellu ja puuhkuttanu ja voivotellu ennen ku tökänny piikin sisään. Mut eilen sit jotenkin kun sen aika tuli niin olin vaan että "äh, en jaksa alkaa vaikeilee" ja tökkäsin vaan menee :D
HUSin opastusvideoissa on muuten yks huvittava kohta. Sitä gonal-f kynää käyttäessä pitää pitää se anturi painettuna siihen asti kunnes on ottanu piikin pois mahasta. Siinä videolla opastaja sit sanoo jotenki näin: "Ota peukalo anturilta (pitkä tauko lauseessa) vasta, kun olet vetänyt piikin pois ihosta." Siis niin, että jos seuraisit siinä livenä sitä ohjeistusta, niin kyllä nostaisit sen peukalon pois just kun piikki on viel sisällä :D mietin aina sitä katsoessa että ehkä se lause olis kannattanu alottaa toisin, esim "älä nosta peukaloa anturilta ennen kuin olet ottanut piikin pois ihosta" tms :D
Oon hirvittävän pahoillaniEi plussaa tälläkään kertaa. Dpo13
Sympatiat negasta toivotaan, et ivf tois teille kauan kaivatun vauvan syliin asti❤Ei plussaa tälläkään kertaa. Dpo13
Kiitos kaikilleSympatiat negasta toivotaan, et ivf tois teille kauan kaivatun vauvan syliin asti❤
Mikäs teillä olikaan aikataulu noissa hoidoissa? Päästäänkö mahdollisesti jännäämään tammikuus yhessä❤
Lapsettomuuslääkäri on sanonut että kp1 lasketaan siitä kohtaa kun vuotoa tulee pönttöön/siteeseen ja se on alkanut ennen klo 18. Jos esim alkaa illalla ni vasta seuraava päivä merkitään kp1Nojee! Pyysin polilta letrot kokeiluun tähän bonuskiertoon ja heruikin yllättäen. 1 tab. Kp4-7. Olisin voinu jo su alottaa, mut ma mulla fsh verikoe ja otan vasta sen jälkeen ekan, kun ettei vääristä tota labratulosta. Mulla ei pitäs olla oviksessa vikaa, mutta näistä letroista saattaneet hyötyä selittämättömästi lapsettomatkin. Jos ei tällä tärppää, niin sit tarviikin vaan yks kierto pitää taukoa, kunnes tammikuun menkoista ivf.
Lääkäri kuulemma laskis vasta tästä päivästä kp1, kun selitin et eilen tuli aamusta asti siteeseen, mutta tänään selvästi vasta reilummin. En jaksa kyl omiin sovelluksiin muutella. Eiks kp2 voi olla kp1 runsaampi? kun kuitenkin siteeseen asti jo aamusta. Tehty tääkin vaikeeks ennen kyl oli selvemmät ku samantein alko kunnon niagarana. Nyt on vähän menny epäselvemmäks toi. Ei varmaan muuten oliskaa niin justiinsa, mut noiden hoitojen kannalta.